Tekijänoikeusvetoomus

Täällä käydään Stratovarius-aiheiset keskustelut. Ja Suomeksi tottakai.
VariuS
Member
Posts:142
Joined:Sat May 01, 2004 2:13 pm
Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by VariuS » Tue Oct 18, 2005 10:54 pm

Niin kauan kuin levy saadaan kuulumaan, niin kauan se voidaan kopioida, tavalla tai toisella. Kun tullaan siihen pisteeseen, ettei levy soi, minä vien sen takaisin kauppaan, avaan DC++:n ja lataan levyn kappaleet. Haistakaa vittu, Teosto.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by SirJuzzi » Tue Oct 18, 2005 11:26 pm

Wellu wrote:Hieman huono vertaus tuo Iisakki Järvenpää. Minusta olisi parempi verrata automaattiseen nopeusvalvontaan tässä asiassa. Muistaakseni ylinopeussakkoa, jos joku nopeusvalvontakamera huomaa ylinopeuden, ei enää lähetetä auton kuskille vaan auton omistajalle. Samaa voisi minusta hyvinkin soveltaa warettamiseen eli kenen kone et liittymä sille sakot, ihan sama kuka konetta käyttää.
Jos valvontakamera räpsähtää, auton rekisteriin merkitylle haltijalle (vai oliko se omistajalle, en ole ihan satavarma mutta haltija tuntuisi loogisemmalta) lähetetään kutsu tunnistamaan itsensä pöntön ottamasta valokuvasta. Jos autoa kuvan mukaan ajaa joku muu kuin auton haltija/omistaja, ei haltijaa voida luonnollisestikaan sakottaa. Ja eräs, joka oli kuvansa käynyt tunnistamassa, kertoi että se on niin tarkka, ettei sekaannuksen vaaraa käytännössä ole.

Eli ihan perseestä nuo teidän vertauksenne. :wink:

Pentelesh
Sr. Member
Posts:597
Joined:Sun May 19, 2002 6:04 pm
Contact:

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by Pentelesh » Wed Oct 19, 2005 7:49 am

SirJuzzi wrote:
Wellu wrote:Hieman huono vertaus tuo Iisakki Järvenpää. Minusta olisi parempi verrata automaattiseen nopeusvalvontaan tässä asiassa. Muistaakseni ylinopeussakkoa, jos joku nopeusvalvontakamera huomaa ylinopeuden, ei enää lähetetä auton kuskille vaan auton omistajalle. Samaa voisi minusta hyvinkin soveltaa warettamiseen eli kenen kone et liittymä sille sakot, ihan sama kuka konetta käyttää.
Jos valvontakamera räpsähtää, auton rekisteriin merkitylle haltijalle (vai oliko se omistajalle, en ole ihan satavarma mutta haltija tuntuisi loogisemmalta) lähetetään kutsu tunnistamaan itsensä pöntön ottamasta valokuvasta. Jos autoa kuvan mukaan ajaa joku muu kuin auton haltija/omistaja, ei haltijaa voida luonnollisestikaan sakottaa. Ja eräs, joka oli kuvansa käynyt tunnistamassa, kertoi että se on niin tarkka, ettei sekaannuksen vaaraa käytännössä ole.

Eli ihan perseestä nuo teidän vertauksenne. :wink:
Voimpa muuten allekirjoittaa tuon SirJuzzin tekstin. Vanhassa duunipaikassa eräs kuljettaja ajoi kolmelta yöllä Kauhavan keskustassa täysperä-rekalla tuommoisen kortsuautomaatin ohitse 80 km/h vauhtia 50km/h alueella. Mies joutu Espoosta asti mennä tunnistamaan itsensä kuvasta. ja vaikka kuva oli yöllä otettukin, niin siitä kuvasta näki, että äijä oli saanut edellisenä aamuna parranajossa haavan :) Se kuvasarja on varmaan vieläkin siellä seinällä.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by SirJuzzi » Wed Oct 19, 2005 3:56 pm

Pentelesh wrote:Se kuvasarja on varmaan vieläkin siellä seinällä.
Ohoh? Nimittäin minä olen kuullut sellaista tietoa, että kuvia ei saa itselleen vaikka itkisi.

Pentelesh
Sr. Member
Posts:597
Joined:Sun May 19, 2002 6:04 pm
Contact:

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by Pentelesh » Wed Oct 19, 2005 4:01 pm

SirJuzzi wrote:
Pentelesh wrote:Se kuvasarja on varmaan vieläkin siellä seinällä.
Ohoh? Nimittäin minä olen kuullut sellaista tietoa, että kuvia ei saa itselleen vaikka itkisi.
Ei kyllä se kuvasarja oli siellä. Siinä oli 2x naamataulusta sekä rekisterinumero.

Tosin, kyseessä oli siis pohjanmaannimismiespiiri. Täällä etelässä voi olla eritsydeemit.

User avatar
shaz
Sr. Member
Posts:416
Joined:Mon Aug 09, 2004 7:24 pm
Location:Hellsinki

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by shaz » Sun Oct 30, 2005 10:22 am

dragee wrote:
Figaro1 wrote: Minua ärsyttää kaikista eniten se että leffoihin ei voida laittaa infoa siitä millä kielellä se on. Pari kertaa on käynyt niin että lataan leffan jota luulen englanninkieliseksi ja ensimmäinen repliikki on "scheisse deutch" ja ei kun Shift+Delete.
Mikä on sinulle warettaja apinalle ihan oikein! :lol: :lol: :lol: :twisted:
Tuossapa oli taas yksi varsin älykäs, informatiivinen ja muita kunnioittava postaus. :roll:
Eli älähän solvaa warettajia kiitos. :wink:
"The more I study religions the more I am convinced that man never worshipped anything but himself."
-Sir Richard Francis Burton

User avatar
shaz
Sr. Member
Posts:416
Joined:Mon Aug 09, 2004 7:24 pm
Location:Hellsinki

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by shaz » Sun Oct 30, 2005 10:26 am

dragee wrote:
IceBreaker wrote:
dragee wrote: Kuule jos Figaro osaa käyttää, niin varmasti myös sinäkin opit käyttämään. :P

Siitä vaan warettamaan, mutta ota myös vastuu miten käy jos julkisesti rupeat hoilottamaan mitä sitä on tultu imuroitua. Figaro ei osaa pitää turpaansa kiinni, pätijä kun on. :twisted: :x
Itse en puutu edelleenkään waretuskeskusteluun, sillä nykykapasiteetillani ei ole järkeä waretukseen ja toisaalta en näe muutenkaan siihen hommaan järkeä, kun levyjäkin saa yhä. Mutta minusta vaikuttaa, että sinä tässä enemmän olet pätijä, kun mollaat joka viestissäsi Figaroa ja muitakin ja väität olevasi niin umpiantiwarettaja.
Lyhyesti. En väitä, vaan olen 1000% umpi anti-warettaja. Mutta teidänhän ei ole pakko uskoa sitä.

Lupaan vinoilla jokaiselle joka warettaa.

Riippumatta siitä, mitä muut sanoo.
Tämä foorumi ei ole oikea paikka fleimata jengiä, tai "vinoilla" niinkuin itse sen laitoit. Jos et ole täällä pääasiassa Stratovariusta varten, mene muualle.
"The more I study religions the more I am convinced that man never worshipped anything but himself."
-Sir Richard Francis Burton

User avatar
ozzie
Sr. Member
Posts:528
Joined:Thu Aug 21, 2003 2:03 pm
Contact:

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by ozzie » Fri Nov 04, 2005 11:56 am

Vihdoinkin asiaa. oheisen linkin takana Tekijänoikeuslain selkokielinen tulkinta :P
Näinhän se on...

User avatar
Bones
Sr. Member
Posts:1429
Joined:Mon Aug 02, 2004 6:16 pm
Location:Rovaniemi, Finland

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by Bones » Fri Nov 04, 2005 5:12 pm

ozzie wrote:Vihdoinkin asiaa. oheisen linkin takana Tekijänoikeuslain selkokielinen tulkinta :P
Ei helvetti :D

Kiitti ozzie! tuo pelasti pitkäveteiseksi muuttuneen odottelun että pääsisi kavereiden kanssa pörräämään :P
So you children of the world, listen to what I say
If you want a better place to live in, spread the words today
Show the world that love is still alive, you must be brave
Or you children of today are children of the grave

The Enigma
Member
Posts:115
Joined:Thu Aug 05, 2004 7:15 am
Location:Finland

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by The Enigma » Fri Nov 04, 2005 5:16 pm

.
_________ :? - :) - :D - :lol: - :rotflmao2:
The 1st rock thrown again
Welcome to hell, little Saint
Mother Gaia in slaughter
Welcome to paradise, Soldier

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by Figaro1 » Fri Nov 04, 2005 7:09 pm

Olipa kertakaikkisen ratkiriemukas juttu, melkein kuolin nauruun.

Minua kiinnostaa edelleen eniten se miten tätä kopioimista ja warettamista ruetaan valvomaan? Ei se minun tai sen kahden miljoonan muun Emulen käyttäjän "haavittaminen" ole käytännössä katsoen mahdollista.

Ja teki mieli oikeasti käydä lyömässä Lars Ulrichia kun hän avoimesti kertoi että hänen kaverinsa warettaa hänelle hänen pyynnöstään musiikkia.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Pentelesh
Sr. Member
Posts:597
Joined:Sun May 19, 2002 6:04 pm
Contact:

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by Pentelesh » Fri Nov 04, 2005 8:39 pm

Figaro1 wrote:Minua kiinnostaa edelleen eniten se miten tätä kopioimista ja warettamista ruetaan valvomaan? Ei se minun tai sen kahden miljoonan muun Emulen käyttäjän "haavittaminen" ole käytännössä katsoen mahdollista.
Todennäköisesti samallatavalla kuin Hands-freetä. Eli paikan päällä tavattaessa. Tosin on mahdollista että poliisilaitoksella tulee nörttijaosto, joka keskittyy pelkästään internetin maailmaan.

User avatar
Shadow_man
Member
Posts:102
Joined:Fri Jan 21, 2005 10:24 pm
Location:Pertteli, Finland
Contact:

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by Shadow_man » Sat Nov 05, 2005 4:11 am

Pentelesh wrote:
Figaro1 wrote:Minua kiinnostaa edelleen eniten se miten tätä kopioimista ja warettamista ruetaan valvomaan? Ei se minun tai sen kahden miljoonan muun Emulen käyttäjän "haavittaminen" ole käytännössä katsoen mahdollista.
Todennäköisesti samallatavalla kuin Hands-freetä. Eli paikan päällä tavattaessa. Tosin on mahdollista että poliisilaitoksella tulee nörttijaosto, joka keskittyy pelkästään internetin maailmaan.
Mutta niillähän ei oo oikeutta alkaa tutkimaan mitä musaa on mp3 soittimessa tai kannettavassa cd-soittimessa joten ei mitään hätää tavallisella musan varmuuskopioiden kuuntelijoille.
Missio: Eka palkka tilillä-->Stratoshoppiin-->Tilaukseen kaikki levyt mitä myynnissä. \,,/

User avatar
Eini
Sr. Member
Posts:1077
Joined:Sat Jul 20, 2002 4:49 pm
Location:Pohjois-Pohjanmaa

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by Eini » Sun Nov 06, 2005 3:32 pm

Figaro1 wrote:Ja teki mieli oikeasti käydä lyömässä Lars Ulrichia kun hän avoimesti kertoi että hänen kaverinsa warettaa hänelle hänen pyynnöstään musiikkia.
No ohhoh. Jos minulla olisi rahaa, en warettaisi yhtään mitään vaan ostaisin kaikki levyni alkuperäisinä. Mutta valitettavasti karu totuus on muuta. :(

User avatar
Tulenkantaja
Member
Posts:53
Joined:Thu Sep 01, 2005 5:35 pm
Location:the City of Angels
Contact:

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by Tulenkantaja » Sun Nov 06, 2005 5:59 pm

Eini wrote: No ohhoh. Jos minulla olisi rahaa, en warettaisi yhtään mitään vaan ostaisin kaikki levyni alkuperäisinä. Mutta valitettavasti karu totuus on muuta. :(
Sama täällä. Mutta minkäs teet.
...the Virus in your heart

dragee
Sr. Member
Posts:499
Joined:Fri Feb 25, 2005 10:54 am

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by dragee » Mon Nov 07, 2005 2:41 pm

Figaro1 wrote: Ja teki mieli oikeasti käydä lyömässä Lars Ulrichia kun hän avoimesti kertoi että hänen kaverinsa warettaa hänelle hänen pyynnöstään musiikkia.
Mutta Figaro! Ai, että oikein lyömässä???? Sinä olet kanssa aika sälli.

Tuolla periaatteella minun pitäsi lyödä sinua, kun kerrot täällä warettavasi ihan avoimesti mitä waretat.

Valitettavasti sinä et ole ainoa warettaja vaikka kuinka haluaisit.

Sitäpaitsi Arse Ulrich on tavallinen kuolevainen kuin kaikki muutkin ihmiset.
Rajatapaus.

User avatar
tosise8
Sr. Member
Posts:341
Joined:Sat Jan 24, 2004 1:22 pm
Location:Iittala

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by tosise8 » Mon Nov 07, 2005 8:37 pm

Niin. Onhan tuo varmaan vittumainen paikka muulle Metallica porukalle kun aika avoimesti vastustavat waretusta. Muttas nytpä menen imuttamaan Yökalan kokoelman plussa veisun...

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by SirJuzzi » Mon Nov 07, 2005 9:24 pm

dragee wrote:Sitäpaitsi Arse Ulrich on tavallinen kuolevainen kuin kaikki muutkin ihmiset.
Itsekäs kuolevainen. Ja eikö se ollut juuri Lars joka kaatoi Napsterin, kaikkien waresoftien äidin? Ja sitten ollaan itse warettamassa. Pthyi.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by Figaro1 » Tue Nov 08, 2005 12:01 am

Tämä oli juurikin se syy miksi kuvainnollisesti olin Lassea tirvaisemassa. Ei ole mielestäni kauhean kivaa että rutiköyhä Metallica kaataa warettamis-softan vedoten tulojenmenetyksiin ja saman bändin rumpali hymyilee kuin Hangon keksi kerttoessaan että hänen ystävänsä warettaa hänelle kaiken mitä hän haluaa.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

dragee
Sr. Member
Posts:499
Joined:Fri Feb 25, 2005 10:54 am

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by dragee » Tue Nov 15, 2005 10:54 am

SirJuzzi wrote:
dragee wrote:Sitäpaitsi Arse Ulrich on tavallinen kuolevainen kuin kaikki muutkin ihmiset.
Itsekäs kuolevainen. Ja eikö se ollut juuri Lars joka kaatoi Napsterin, kaikkien waresoftien äidin? Ja sitten ollaan itse warettamassa. Pthyi.
Niin, että mitä sitten. Pitäisikö minun nyt warettaa kun Larskin warettaa.

Mä en alennu siihen, sori!
Rajatapaus.

User avatar
tosise8
Sr. Member
Posts:341
Joined:Sat Jan 24, 2004 1:22 pm
Location:Iittala

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by tosise8 » Tue Nov 15, 2005 6:07 pm

Tämä keskustelu on erittäin mustavalkoista ja asetelmassa "me hyvät" vastaan "ne pahat". Joku olisi voinut alussa sanoa että synnitön (ei, et sinä dragee) heittäköön ensimmäisen kiven.

User avatar
Bones
Sr. Member
Posts:1429
Joined:Mon Aug 02, 2004 6:16 pm
Location:Rovaniemi, Finland

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by Bones » Wed Nov 16, 2005 5:07 pm

Antaa drageen vain jatkaa tuota jauhamistansa, mutta syyttäköön vain sitten itseään kun kukaan ei enää ota vakavasti, oli asia mikä tahansa.
So you children of the world, listen to what I say
If you want a better place to live in, spread the words today
Show the world that love is still alive, you must be brave
Or you children of today are children of the grave

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by SirJuzzi » Wed Nov 16, 2005 10:09 pm

Jaa enää? :wink:

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by Figaro1 » Wed Nov 16, 2005 11:42 pm

Heh, dragee tosiaan. Hyttysellekin voi sanoa että elä inise mutta ei se auta. Taitaa olla sama tilanne. Mutta ah, niin kauan kuin henki pihisee niin minä waretan :D
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Jaakko
Sr. Member
Posts:1366
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:54 am

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by Jaakko » Thu Nov 17, 2005 3:48 am

Figaro1 wrote:Heh, dragee tosiaan. Hyttysellekin voi sanoa että elä inise mutta ei se auta. Taitaa olla sama tilanne. Mutta ah, niin kauan kuin henki pihisee niin minä waretan :D
Ja niin kauan kun pihiset ja waretat, hyttyset jatkaa ininää. Ja vielä kauan sen jälkeenkin. Eikös olis paras luovuttaa vaan, hyttyset kuitenkin lopulta voittaa :P

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by SirJuzzi » Thu Nov 17, 2005 2:59 pm

Figaro1 wrote:Mutta ah, niin kauan kuin henki pihisee niin minä waretan :D
En puolustele Drageen vammailua millään tavalla, mutta sen sanon että se, että tosiaan näin avoimesti huutelet tuota tietoa laudoille osoittaa aikamoista harkintakyvyn puutetta. Toimit itsellesi todistajana, jos joku ilmiantaa sinut. Varsinkin jos kirjoittelet kiinteän IP:n takaa.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by Figaro1 » Fri Nov 18, 2005 10:54 am

Ei tässä nyt vielä ole mitään käynyt, mutta on kyllä totta että tuo huuteli on vammailua. Olen vain ärsyttänyt drageeta tuolla, kun hän on sitä mieltä että warettaminen on kuin murha, ei muuta.

Ja jos olisin jäämässä kiinni warettamisesta, väitän että se olisi jo tapahtunut. Mutta enempää en viitsi nyt asiasta vatvoa.

Uusi tekijänoikeuslaki kyllä lyttää tehokkaasti kuluttajan eli artistin pöydän kattavan ihmisen oikeuksia, ja se on minusta väärin jos mikä.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

dragee
Sr. Member
Posts:499
Joined:Fri Feb 25, 2005 10:54 am

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by dragee » Fri Nov 18, 2005 3:02 pm

Bones wrote:Antaa drageen vain jatkaa tuota jauhamistansa, mutta syyttäköön vain sitten itseään kun kukaan ei enää ota vakavasti, oli asia mikä tahansa.
En ole pyytänyt, että minut otetaan vakavasti. Sitä paitsi täällä on eräitä muitakin jota ei voi ottaa vakavasti.
Rajatapaus.

dragee
Sr. Member
Posts:499
Joined:Fri Feb 25, 2005 10:54 am

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by dragee » Fri Nov 18, 2005 3:05 pm

Figaro1 wrote:Heh, dragee tosiaan. Hyttysellekin voi sanoa että elä inise mutta ei se auta. Taitaa olla sama tilanne. Mutta ah, niin kauan kuin henki pihisee niin minä waretan :D
Ja niin kauan kun sinä waretat ja eritoten toitotat siitä täällä niin...sitä saa mitä tilaa
Rajatapaus.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by Figaro1 » Fri Nov 18, 2005 5:38 pm

Lopetetaan sitten toitottelu!

Mutta dragee:

En voi ymmärtää sitä miten se että sanoo warettavansa, voi ärsyttää sinua enemmän kuin se että joku vaan warettaa kaikessa hiljaisuudessa.
Jos joku somali potkaisee kaveriasi päähän mutta ei sano siitä mitään, ärsyttääkö se sinua vähemmän kuin se että hän tekisi näin ja toitottaisi siitä kylillä?

Tiedän lukuisia ihmisiä jotka warettavat, he ovat sen sanoneet ihan julkisesti. Joten voisitko avautua kaikille sen sijaan että kohdistat vihasi vain minuun?
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Locked