Mitä mieltä Stratosta -thread

Täällä käydään Stratovarius-aiheiset keskustelut. Ja Suomeksi tottakai.
User avatar
Skyggeboy
Sr. Member
Posts:361
Joined:Fri Dec 17, 2004 8:13 pm
Location:Helsinki Finland
Re: Mitä mieltä Stratosta -thread

Post by Skyggeboy » Sat Mar 11, 2006 10:38 pm

Heke wrote:
MetalManiac wrote: Jos minä jotain toivon Stratolta tulevaisuudessa, niin enemmän vanhojen aikojen "outouksia", riffipoljentoa ja ehkäpä sitä mahdotontakin, Tolkin vielä kerran mikin varressa. Ei tietenkään liidivokaaleissa, mutta esim. Duo-osiot Kotipellon kanssa voisivat piristää kummasti.
Minusta ois helevitin hienoo jos Tolkki vetäis yksin koko biisin esim. sinkulle, vois sinkun myyntikin pikkasen nousta sellasella kikalla Kuulihan tuota Tolkin laulua parin sekunnin ajan siinä Rockumentaaryssä (vai miten se kirjoitettiikaan...) ja siinä se kuulosti aika hyvältä, vaikkei minun muistaakseni siinä ihan puhtaasti vetänytkään...
Itseasiassa mun korvaan se kuulosti helvetin hyvältä! :) Biisin ei tarvis olla mikään ennen julkaisematon biisi. Vaikka ihan tuo Leave The Tribe, jonka pätkän se lauloi tuossa Rockumentaryssä. Samaten ois mukava kuulla vaikka ihan livebiiseinä nuita vanhempia biisejä TK:n laulamana esim. Shattered tai Tears Of Ice.

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Mitä mieltä Stratosta -thread

Post by Stratofanius » Sun Mar 12, 2006 1:41 am

Stratovariusta on tosiaan tullut viime aikoina vähemmän kuunneltua, kuten poweria yleensäkin.

Yllättäen olen kuunnellut yhä enemmän bändin debyyttiä, Fright Nightia. Vaikka muutama kappale levyltä onkin aikamoista skeidaa, osa kappalemateriaalista on erittäin toimivaa ja loistavaa. Nimibiisiä olen aina pitänyt erinomaisena teoksena ja kyllähän se selkeästi on albumin parasta antia. Oikein menevää kasarirokkausta. Future Shock, False Messiah ja Black Night toimivat kukin oikein mukavasti, eikä Darkneskaan huonoksi jää. Goodbye vielä rauhalliseksi päätökseksi.
Fright Nightilla äijien soittotahdot ovat todellakin kohdallaan ja Tolkilta kyllä löytyy hienoja riffejä ja sooloja, mutta laulu ei oikein tahdo vielä onnistua aivan yhtä hienosti kuin myöhemmin. Ja levyn soundit ovat kieltämättä
aika hirveät.

Vaikka olenkin tuominnut Fright Nightin aika ankarasti, kyllä tämä oikeastaan ihan Dreamspacen tasolla on, eli siinä kolmen tai kolmen ja puolen tähden paikkeilla jos nyt arvosteluasteikkoa katsottaisiin. Molemmat ovat silti kaukana todellisesta mahtilevystä, Twilight Timesta.

Tolkin ääntäkin olen oppinut arvostamaan koko ajan enemmän, ja kyllä hän ihan Kotipellon veroisesti laulaa. Koti on herkissä ja hitaissa kappaleissa ehkä valovuosia Tolkin ääntä edellä, mutta Tolkki saa lausuttua englannin huomattavasti paremmin ja laulu on kaikin puolin loistavaa.

Bändin parhaina tuotoksina edelleen pidänkin Visionsia, Episodea, Twilight Timea ja Fourth Dimensionia. Myös Tolkin ensimmäinen soololevy on yhtä loistavalla tasolla, ja olen aina rakastanut instrumentaaleja.
Lord of the Rings on mielestäni yksi parhaista instrumentaaleista ever.

Jatkan näitä höpinöitäni myöhemmin...

User avatar
Skyggeboy
Sr. Member
Posts:361
Joined:Fri Dec 17, 2004 8:13 pm
Location:Helsinki Finland

Re: Mitä mieltä Stratosta -thread

Post by Skyggeboy » Sun Mar 12, 2006 7:10 pm

Stratofanius wrote:Stratovariusta on tosiaan tullut viime aikoina vähemmän kuunneltua, kuten poweria yleensäkin.

Yllättäen olen kuunnellut yhä enemmän bändin debyyttiä, Fright Nightia. Vaikka muutama kappale levyltä onkin aikamoista skeidaa, osa kappalemateriaalista on erittäin toimivaa ja loistavaa. Nimibiisiä olen aina pitänyt erinomaisena teoksena ja kyllähän se selkeästi on albumin parasta antia. Oikein menevää kasarirokkausta. Future Shock, False Messiah ja Black Night toimivat kukin oikein mukavasti, eikä Darkneskaan huonoksi jää. Goodbye vielä rauhalliseksi päätökseksi.
Fright Nightilla äijien soittotahdot ovat todellakin kohdallaan ja Tolkilta kyllä löytyy hienoja riffejä ja sooloja, mutta laulu ei oikein tahdo vielä onnistua aivan yhtä hienosti kuin myöhemmin. Ja levyn soundit ovat kieltämättä
aika hirveät.
Itsekkin olen viime aikoina kuunnellut paljon ko. levyä, soundeista ei tosiaan voi puhua, mutta kyllä tuo levy silti on todella hyvä. Varsinkin Fright Night ja Future Shock ovat todella hyviä biisejä. 8)

User avatar
Heke
Member
Posts:123
Joined:Sat Jun 14, 2003 9:14 pm
Location:Suomi Finland prkl,

Re: Mitä mieltä Stratosta -thread

Post by Heke » Sat Mar 25, 2006 1:09 pm

Skyggeboy wrote:
Heke wrote:
MetalManiac wrote: Jos minä jotain toivon Stratolta tulevaisuudessa, niin enemmän vanhojen aikojen "outouksia", riffipoljentoa ja ehkäpä sitä mahdotontakin, Tolkin vielä kerran mikin varressa. Ei tietenkään liidivokaaleissa, mutta esim. Duo-osiot Kotipellon kanssa voisivat piristää kummasti.
Minusta ois helevitin hienoo jos Tolkki vetäis yksin koko biisin esim. sinkulle, vois sinkun myyntikin pikkasen nousta sellasella kikalla Kuulihan tuota Tolkin laulua parin sekunnin ajan siinä Rockumentaaryssä (vai miten se kirjoitettiikaan...) ja siinä se kuulosti aika hyvältä, vaikkei minun muistaakseni siinä ihan puhtaasti vetänytkään...
Itseasiassa mun korvaan se kuulosti helvetin hyvältä! :) Biisin ei tarvis olla mikään ennen julkaisematon biisi. Vaikka ihan tuo Leave The Tribe, jonka pätkän se lauloi tuossa Rockumentaryssä. Samaten ois mukava kuulla vaikka ihan livebiiseinä nuita vanhempia biisejä TK:n laulamana esim. Shattered tai Tears Of Ice.
Niin, en nyt tiiä miksi sanoin että se kuulosti aika hyvältä, kun kyllähän se kuullosti helvetin hyvältä! Ja epäpuhdastahan sen pitääkin olla! Tolkilla on mahtava säröinen ääni!
Ystäviä tulee ja menee, Vihamiehiä kertyy...

Locked