jörg michelin sais heittää pois

Täällä käydään Stratovarius-aiheiset keskustelut. Ja Suomeksi tottakai.
dragee
Sr. Member
Posts:499
Joined:Fri Feb 25, 2005 10:54 am
Re: jörg michelin sais heittää pois

Post by dragee » Wed Jul 26, 2006 8:56 am

IceBreaker wrote:Olet sinä ja tapaus, Lassila oli Stratojen perustaja ja myöskin rumpali...
eli ei kovinkaan merkittävä ihminen.
Rajatapaus.

User avatar
Wanderer
Sr. Member
Posts:360
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:50 am
Location:Vantaa,Finland

Re: jörg michelin sais heittää pois

Post by Wanderer » Wed Jul 26, 2006 9:43 am

Odotan wattin kommentteja myös Lassilan soittamisesta. Itse kun näin straton kulttuuritalolla niin Jörkin soittamisessa ei ollut mitään moitittavaa.

Joku keski-ikäinen alkoholisti on vaan päättänyt tulla tänne kertomaan "kokemuksiaan" muille jäsenille.. No, toivottavasti tuo eliö kyllästyy spämmäämään tänne :wink:
The oldest radio rock station Radio City quit 12-8-2006 :(

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: jörg michelin sais heittää pois

Post by Figaro1 » Wed Jul 26, 2006 5:28 pm

Lassilan Tuomohan oli ja on mitä lahjakkain rumpali. Monet jutut mitä hän on Straton levyillä soittanut ovat ihan oikeasti vaativampia kuin ne mitä Jörg on soittanut, olkoonkin että ehkä Jörg polkee niitä bassareita nopeammin. Dreamspacella on esim. sellaisia juttuja Tuomon soittamana joihin minä en ollenkaan pysty, ihan vaan sen takia että ne ovat todella vaikeita.

Nykyäänhän Tuomolla on kaikenlaisia projekteja menossa, eli ei ole lopettanut soittamista.

Ja painotan vielä että minä ainakaan en yhtään kyseenalaista Jörgin taitoja, kova äijä se on alallaan. Alkaa vaan ärsyttää äijän yksipuolinen, pelkkiin tuplabasareihin perustuva ulosanti.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Stratosfear
Sr. Member
Posts:775
Joined:Fri Mar 15, 2002 5:24 pm
Contact:

Re: jörg michelin sais heittää pois

Post by Stratosfear » Wed Jul 26, 2006 10:25 pm

Figaro1 wrote:Nykyäänhän Tuomolla on kaikenlaisia projekteja menossa, eli ei ole lopettanut soittamista.
Kerrotko lisää? Missä yhtyeessä nykyään soittaa? Onkos Conquestin Worlds Apartin jälkeen soittanut millään levyllä?
Figaro1 wrote:Alkaa vaan ärsyttää äijän yksipuolinen, pelkkiin tuplabasareihin perustuva ulosanti.
Johtunee varmaan Timo Tolkin säveltämistä kappaleista.

User avatar
tosise8
Sr. Member
Posts:341
Joined:Sat Jan 24, 2004 1:22 pm
Location:Iittala

Re: jörg michelin sais heittää pois

Post by tosise8 » Wed Jul 26, 2006 10:58 pm

Käsittääkseni Michael tekee rumpusovitukset kyllä itse.

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: jörg michelin sais heittää pois

Post by IceBreaker » Wed Jul 26, 2006 11:33 pm

Mutta eiköhän tuplien takapiruna ole kuitenkin häärinyt niitä kappaleisiinsa halunnut Tolkki. Mutta taas tuntuu, että unohditte kokonaan sen uusimman lätyn, jossa Stratot jättivät tuplat kokonaan pois.

Huh-huh, minusta kyllä Lassilan "rumpusoolo" 030366:ssa on esimerkiksi aivan häkellyttävää soitantaa.
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: jörg michelin sais heittää pois

Post by Stratofanius » Thu Jul 27, 2006 12:45 am

IceBreaker wrote:Huh-huh, minusta kyllä Lassilan "rumpusoolo" 030366:ssa on esimerkiksi aivan häkellyttävää soitantaa.
Totta tosiaan, loistavaa kamaa. Myös itse kappale on hyvä.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: jörg michelin sais heittää pois

Post by Figaro1 » Thu Jul 27, 2006 10:29 am

Stratosfear wrote: Kerrotko lisää? Missä yhtyeessä nykyään soittaa? Onkos Conquestin Worlds Apartin jälkeen soittanut millään levyllä?
Mies soittaa nykyään Lohjan kaupunginorkesterissa lyömäsoittimia.
Lisäksi miehellä on Suomi Bossa-niminen yhtye jonka erikoisalaa on Etelä-Amerikkalainen musiikki. Ja kyllä soittaa vielä Conquestinkin riveissä, vaikka sillä bändillä onkin "seesteinen kausi" menossa. Ja on ainakin tehnyt myös ihan opettajan hommia lyömäsoittimiin liittyen, pedagogi kun on.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Bones
Sr. Member
Posts:1429
Joined:Mon Aug 02, 2004 6:16 pm
Location:Rovaniemi, Finland

Re: jörg michelin sais heittää pois

Post by Bones » Fri Jul 28, 2006 10:41 pm

Lassilasta kun näyttää olleen puhetta niin sanonpahan, että pidän hänen rumputyöskentelystään Stratovariuksessa enemmän kuin Jörgin. Okei, olen kitaristi enkä tajua hevonpaskaakaan rumpujen saloista, mutta minun korvaani se vain kuulostaa paremmalta. Mutta kyllä Jörg on mahtava rumpali, kuinka voisin kiistää.

Mutta jos joku heppu sattuu olemaan yhden keikan näkemässä, eikä juuri sillä kyseisellä mene rytmisektiossa kaikki ihan putkeen, ei tarvi alkaa pujottamaan silmukkaa rumpalin kaulalle... Joka bändissä joka OIKEASTI soittaa livenä, tulee itse kullakin joskus virheitä. Big deal.
So you children of the world, listen to what I say
If you want a better place to live in, spread the words today
Show the world that love is still alive, you must be brave
Or you children of today are children of the grave

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: jörg michelin sais heittää pois

Post by SirJuzzi » Sat Jul 29, 2006 11:55 am

Lassila on Strato-levyjen perusteella soittajana groovaavampi ja vähemmän kellontarkka kuin Jörg, ja Stratovariuksen musiikissa se ei välttämättä kuulosta aina niin hyvältä, vaikkei missään nimessä ole rumpalissa huono ominaisuus. Lisäksi tuplabasarit eivät ole (olleet) Tuomon vahvinta osastoa, mikä myös laskee hänen pisteitään Stratossa. Minusta tähän bändiin Jörg on juuri oikea rumpali. Jörgin soitto tukee todella hyvin kaikkea muuta, mitä Stratovarius edusta.
Play the violent strings of my symphony.

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: jörg michelin sais heittää pois

Post by IceBreaker » Sat Jul 29, 2006 3:26 pm

Figaro1 wrote:Dreamspacella on esim. sellaisia juttuja Tuomon soittamana joihin minä en ollenkaan pysty, ihan vaan sen takia että ne ovat todella vaikeita.
Muistitko myös, että Dreamspacella muutaman biisin rummut nakutti Kingston Wallista tuttu huippurumpali Sami Kuoppamäki? :roll:
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

User avatar
Bones
Sr. Member
Posts:1429
Joined:Mon Aug 02, 2004 6:16 pm
Location:Rovaniemi, Finland

Re: jörg michelin sais heittää pois

Post by Bones » Sat Jul 29, 2006 5:34 pm

No Tuomon tuplabasarien käytössä ei ainakaan minun mielestäni ole mitään valittamista. En silti väitä etteikö Jörg osaisi käyttää niitä paremmin. Haluaisin kuitenkin kuulla, SirJuzzi, että missä kappaleissa mielestäsi Lassilan rummuttamat tuplabasarit menevät alle keskivertotason? Toivottavasti et ota tätä riidanhaastamisena koska sitä se ei todellakaan ole. Tahdoin vain kysäistä. :)
So you children of the world, listen to what I say
If you want a better place to live in, spread the words today
Show the world that love is still alive, you must be brave
Or you children of today are children of the grave

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: jörg michelin sais heittää pois

Post by SirJuzzi » Sat Jul 29, 2006 7:30 pm

Muistelisin että ainakin Hands of Timessä oli paikoitellen aika epätasaiset tuplabasarit, vaikkeivät ne ole edes kovin nopeat. Aika vaikea kysymys itse asiassa, johtuen siitä että en koskaan hirveästi innostunut Episodea vanhemmasta Stratosta, joten esimerkit eivät tule kuin apteekin hyllyltä. Tuossa biisissä muistelisin nimenomaan kiinnittäneeni niinhin tupliin huomiota.

En ole Episodea vanhempaa Stratoa kuunnellut varmaan neljään vuoteen.
Play the violent strings of my symphony.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: jörg michelin sais heittää pois

Post by Figaro1 » Sat Jul 29, 2006 9:55 pm

Ihan aluksi, IceBreaker, kyllä muistan ja tiedän että Kuoppis paukutti parit raidat Dreamspacella. Silti tarkoitin kommentissani ihan niitä Tuomonkin soittamia biisejä.

Ja sitten: SirJuzzi muistaa oikein, Hands of Timessa on tosiaan vähän epätarkkaa se säksätys niillä tuplilla.

Tolkki on itse sanonut mulle päin naamaa että Tuomo on "helvetin lahjakas" soittaja, hän nyt vaan sattuu edustamaan hieman eri koulukuntaa kuin Jörg.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Summpi sika
Member
Posts:66
Joined:Wed Aug 02, 2006 5:54 pm

Re: jörg michelin sais heittää pois

Post by Summpi sika » Wed Aug 02, 2006 9:25 pm

pöö
I'm hunting high and low

Summpi sika
Member
Posts:66
Joined:Wed Aug 02, 2006 5:54 pm

Re: jörg michelin sais heittää pois

Post by Summpi sika » Wed Aug 02, 2006 10:54 pm

Tuo "pöö" oli vaan testi et tuliko viesti perille. Jörg on paras rumpali mitä maailmassa on... Se ei soita koskaan samaa filliä vaan aina löytyy joku uus ja nää "tukutuku" basarit kuuluu hommaan... Ite olin bändin Oulun keikalla ja mahtava oli meininki. Hauskaa oli se et kesken olikahan se "Speed of light":in niin Jörg heitti hi-hat kapulan pois ja otti pyyhkeen tekniikolta ja alko pyyhkiin hikeä pois naamalta kesken kovaa tukutuku tahtia... On ollu hyvä huomata et näillä sivuilla kunnioitetaan toisten mielipiteitä (noh...Watt). Ku menin kasarimetal sivuille kirjottaan basisteista jotain niin kaikki siellä hehkutti harrisia. Sit mä sanoin et ei se nyt niin hyvä. Kaikki sqano että perusteleppa miks se ei oo paras. Mä kirjotin et: ite kuuntelen paljon enemmän "nykyheviä" mut tykkään pikkasen kasarista. Suurin ero näillä bändeillä on se, et nykybändit antaa enemmän taitojen näkyä kipaleissa ku jokku kasaribiisit menee silleen, et soitetaan perusbiittiä ja kipaleessa on kolme sointua ja sitä rataa ja sanoin lopuks et harris on ihan kelpo basisti... Noh, eipä aikaakaan ku joku sieltä oli lukenu mun viestin ja sai hirveen paskahalvauksen ja kirjotti kaikkea, et Strato on IHQ teinimussiikkia ja et Tolkki on paska ja Kotipelto on paska ja et biisit on paskoja niin ees päin. Ajattelin et, Jos jonku mielestä nelikymppisten hyvä kuulonen musiikki on teiniä niin millanen pappa pedofiili siellä on
I'm hunting high and low

User avatar
Skyggeboy
Sr. Member
Posts:361
Joined:Fri Dec 17, 2004 8:13 pm
Location:Helsinki Finland

Re: jörg michelin sais heittää pois

Post by Skyggeboy » Thu Aug 03, 2006 9:50 am

Summpi sika wrote:Jörg on paras rumpali mitä maailmassa on... Se ei soita koskaan samaa filliä vaan aina löytyy joku uus ja nää "tukutuku" basarit kuuluu hommaan... Ite olin bändin Oulun keikalla ja mahtava oli meininki. Hauskaa oli se et kesken olikahan se "Speed of light":in niin Jörg heitti hi-hat kapulan pois ja otti pyyhkeen tekniikolta ja alko pyyhkiin hikeä pois naamalta kesken kovaa tukutuku tahtia... Ku menin

Noh, eipä aikaakaan ku joku sieltä oli lukenu mun viestin ja sai hirveen paskahalvauksen ja kirjotti kaikkea, et Strato on IHQ teinimussiikkia ja et Tolkki on paska ja Kotipelto on paska ja et biisit on paskoja niin ees päin. Ajattelin et, Jos jonku mielestä nelikymppisten hyvä kuulonen musiikki on teiniä niin millanen pappa pedofiili siellä on
Olen täysin samaa mieltä, että Jörg on yksi maailman parhaimmista rumpaleista, äijässä on selvää showmiehen vikaa. Itse en kyllä osais kuvitella, että bändissä olisi joku muu rumpali kuin Jörg.

Itse oon kans saanut kuulla miljoona kertaa tuosta, että kuuntelen paskaa musiikkia, kun kerta kuuntelen Stratoa. Ja juuri tuollaista, tyyliin "Stratovarius on ihan paskaa musaa, ei en osaa soittaa.." Eiköhän se ole ihan makuasia, että mistä kukin tykkää. :)
Enkä minä ainakaan jaksaisi koko ajan haukkua, kuinka paska joku bändi mun mielestä on.. Kun kerta jokaisella on omat mielipiteet

User avatar
Silent Person
Jr. Member
Posts:16
Joined:Mon May 24, 2004 6:02 pm
Location:Land of Ice & Snow

Re: jörg michelin sais heittää pois

Post by Silent Person » Thu Aug 03, 2006 12:49 pm

Verratkaapa tätä Jörgin soitoon

Richard Christy pistää parastaan
http://www.youtube.com/watch?v=woML9M5UBSc

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: jörg michelin sais heittää pois

Post by Figaro1 » Thu Aug 03, 2006 2:15 pm

Ja taas verrataan appelsiineja ja selleriä. On pakko inistä, lyökää vaan turpaan jos vituttaa:

Soittajien vertailu tyyliin "toi on parempi kuin toi" on täysin typerää ja naurettavaa. Kellään ei varmaan ole tullut mieleen että jokainen soittaja on hyvä siinä tyylissä mitä bändinsä edustaa. Tässä tapauksessa verrattiin siis Richard Christyä ja Jörgiä. Hyvä. Jörg on soittanut poweria koko ikänsä, Christy ei koskaan. Näin ollen näitä kahta ei voi verrata keskenään. Sama kuin vertaisi Mike Portnoyta ja Dennis Chambersia. Tottakai Mike soittaa paljon paremmin vain siksi että on Mike Portnoy, mutta faktana sanottakoon että jazz-miehenä D.Chambers on yliveto jota ei heti pestäkään. Ja voihan Rhapsodyn Alexiakin verrata Kuoppamäen Samiin, mutta se on ihan yhtä hyödytöntä.

Mitä tulee Jörgin filleihin, niin päinvastoin kuin Summpi Sika sanoi, Jörg kyllä soittaa harvase paikkaan samankaltaisia, ellei jopa täysin samoja fillejä. Ainakin näkemäni keikat ja kuulemani livet muutenkin puhuvat sen puolesta. Samoja virveli-tomi-basari pohjaisia triolifillejä sieltä tulee kaikissa nopeissa biiseissä.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Summpi sika
Member
Posts:66
Joined:Wed Aug 02, 2006 5:54 pm

Re: jörg michelin sais heittää pois

Post by Summpi sika » Thu Aug 03, 2006 5:11 pm

Niin vaan se menee silleen et joku filli joka olis loistava jossaki 4000 rainy night:issa tai Coming homessa niin ne ei sovi nopeisiin biiseihin vaan sillon pitää olla joku nopea filli. Mun mielestä Jörg osaa soittaa hyvin molemman tyyliseen kappaleeseen... Mutta tähä on sillain tyhmää, ku keskustellaan siitä, että toi filli ei sovi tohon ja sitä rataa. Jos ite jouttais sovittaan näiä biisejä niin vois olla vähän ihmeissään... Musta Jörg Hoitaa homman erittäin hyvin.(Tämä on ihan oma puhdas mielipide, eikä minkäänlainen "Haista vittu" viesti).
I'm hunting high and low

User avatar
Silent Person
Jr. Member
Posts:16
Joined:Mon May 24, 2004 6:02 pm
Location:Land of Ice & Snow

Re: jörg michelin sais heittää pois

Post by Silent Person » Thu Aug 03, 2006 6:37 pm

Soittajien vertailu tyyliin "toi on parempi kuin toi" on täysin typerää ja naurettavaa. Kellään ei varmaan ole tullut mieleen että jokainen soittaja on hyvä siinä tyylissä mitä bändinsä edustaa. Tässä tapauksessa verrattiin siis Richard Christyä ja Jörgiä. Hyvä. Jörg on soittanut poweria koko ikänsä, Christy ei koskaan.
Christy on soittanut kyllä Iced Earthissa, joka on jonkin sortin Poweria.

Jörg on omassa tyylissään sitä peruskastia ja sopii Stratoon kun nenä päähän.

Summpi sika
Member
Posts:66
Joined:Wed Aug 02, 2006 5:54 pm

Re: jörg michelin sais heittää pois

Post by Summpi sika » Fri Aug 04, 2006 1:34 am

Strato4ever wrote:Just nähnyt 2 keikkaa peräkkäisinä päivinä (Lappajärvellä ja Vaasan Rockperryssä) :)
Millasessa paikassa se Lappajärven keikka oli. Oon nähny kuvia paikasta jossa se keikka oli ja oon vähän ihmetelly (jos ne kuvat on siitä). Missä bändi soitti ? Paljonko nillä oli tilaa? Kuinka paljon siellä oli porukkaa ? jne...
I'm hunting high and low

User avatar
Strato4ever
Sr. Member
Posts:4228
Joined:Mon Mar 04, 2002 3:56 pm
Location:Jyväskylä, Finland

Re: jörg michelin sais heittää pois

Post by Strato4ever » Sun Aug 06, 2006 10:56 am

Pihalle oli kyhätty lankusta jonkinlainen esiintymislava, joka oli sentäs päällystetty pressulla, heh. "Lava" oli yllättävänkin tilava, rakennelman karuuteen nähden. Porukkaa oli, hmm, varmaan parisen sataa ihmistä tai jotain vastaavaa.
Each funeral just makes
us realize, that life's
but a series of goodbyes.

User avatar
Fuuso
Member
Posts:299
Joined:Sun Aug 06, 2006 2:09 pm
Location:Jyväskylä, Finland

Re: jörg michelin sais heittää pois

Post by Fuuso » Sun Aug 06, 2006 2:17 pm

Strato4ever wrote:Pihalle oli kyhätty lankusta jonkinlainen esiintymislava, joka oli sentäs päällystetty pressulla, heh. "Lava" oli yllättävänkin tilava, rakennelman karuuteen nähden. Porukkaa oli, hmm, varmaan parisen sataa ihmistä tai jotain vastaavaa.
Itse asiassa lippuja myytiin ainakin 700 kappaletta (kuultu Lappajärven lähikaupan myyjältä (Spar?), en voi sanoa 100% todeksi), iso osa porukkaa istui tietysti kaljateltassa :D
Oli muuten mahtava keikka :headbang: Minkä takia Jörg pitäis heittää pois, musta se on hoitanu hommansa mainiosti ja tulee todennäköisesti hoitamaan tulevaisuudessakin

User avatar
Fuuso
Member
Posts:299
Joined:Sun Aug 06, 2006 2:09 pm
Location:Jyväskylä, Finland

Re: jörg michelin sais heittää pois

Post by Fuuso » Sun Aug 06, 2006 3:44 pm

Vielä lisäystä Lappajärven keikkaan... Kopioikaa osoite siis osoiteriville...
trinity.siteadmin.fi/file.aspx?id=470432&ext=PDF&routing=281668&webid=281670&name= -
Vaatii Adobe Acrobat Readerin...

User avatar
one of these guys...
Member
Posts:102
Joined:Tue Jul 12, 2005 4:13 pm
Location:Viljakkala, Karhe, Finland

Re: jörg michelin sais heittää pois

Post by one of these guys... » Wed Aug 09, 2006 2:31 pm

jörg = tarkka + nopea + soittaa voimalla = mahtava.
joten ei vaihtoon mun puolesta missään nimessä! rumpalina ja ihmisenä ihailen häntä kyllä täysin.
stratoa aina vähän sydämessä.

User avatar
Stratoflier
Sr. Member
Posts:580
Joined:Fri Nov 22, 2002 11:32 am
Location:Oulu
Contact:

Re: jörg michelin sais heittää pois

Post by Stratoflier » Sun Aug 13, 2006 11:30 pm

Veikö kissa Wattilta kielen? Taisipa viedä.. Se totuus nyt vain joskus sattuu ja vetää hiljaseksi. Jörg on legenda!

watt
Jr. Member
Posts:14
Joined:Sat Jul 15, 2006 12:01 pm

Re: jörg michelin sais heittää pois

Post by watt » Tue Aug 15, 2006 7:10 pm

Stratoflier wrote:Veikö kissa Wattilta kielen? Taisipa viedä.. Se totuus nyt vain joskus sattuu ja vetää hiljaseksi. Jörg on legenda!
eipä vienyt :lol: ,on vaan ollut mukava lueskella että täällä on muutamia jotka tuntuvat edes jotenki olevan jyvällä ja ovat huomanneet ettei se jörkki ny niin kummonen ole.viittaan tuomo lassila keskusteluihin.onhan hän ny paljon kovempi kaveri ku jörkki,sitäpaitsi alkujaan mielipidehän oli minun .sinä voit olla muuta mieltä.onhan se myös kiva huomata että jollain tällasella saadaan väriä tänne melkein kuolleeseen foorumiin

User avatar
Stratoflier
Sr. Member
Posts:580
Joined:Fri Nov 22, 2002 11:32 am
Location:Oulu
Contact:

Re: jörg michelin sais heittää pois

Post by Stratoflier » Tue Aug 15, 2006 8:29 pm

Jorg on silti legenda ;D

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: jörg michelin sais heittää pois

Post by SirJuzzi » Tue Aug 15, 2006 9:58 pm

Jos nyt haetaan pirun kovaa power metal-rumpalia, niin eiköhän Uli Küsch ansaitse tulla mainituksi. Jos joku ei tietä, missä bändeissä miekkonen soittaa ja on soittanut, niin olisi korkea aika ottaa selvää. :wink:
Play the violent strings of my symphony.

Locked