Hengettömät yksikelaiset.
-
- Sr. Member
- Posts:596
- Joined:Mon Dec 22, 2003 2:05 am
- Location:Helsingfors
Minulta otti ja meni Humbuckeri paskaks Jackson Dk kakkosesta, hankin uuden Duncan JB TB4 buckerin. Kyseessä oli niin kova peli että tuntuu siltä että ne yksikelaisetkin voisi vaihtaa. Oisko kenelläkään ideoita hyvistä pehmeäsoundisista kaulamikeistä?
Re: Hengettömät yksikelaiset.
Ynkkämikit! DiMarzio HS-2, HS-3 tai YJM, mikä eniten korvaa miellyttää.
Käsittääkseni ne ei ole varsinaisesti yksikelaiset vaan humbuckerit yksikelaisen kuorissa. Eli soundi tavallista pehmeämpi, ainakin verrattuna Stratocasterin perussoundiin kovalla säröllä.
Käsittääkseni ne ei ole varsinaisesti yksikelaiset vaan humbuckerit yksikelaisen kuorissa. Eli soundi tavallista pehmeämpi, ainakin verrattuna Stratocasterin perussoundiin kovalla säröllä.
Re: Hengettömät yksikelaiset.
Itselläni on ollut Squiri menossa vaihtoon jo puoltoista vuotta mutta pitkän harkinnan jälkeen sijoitin rahat vahvistimeen(jonka sinetöis entisen hajoaminen harkoissa ), mutta ei se Squir pahemmin haittaa kun vahvistin on Line6 Spider2 150w ja onkin jyty peli!
Re: Hengettömät yksikelaiset.
Eikö tule ongelmia hitonmoisen särön kanssa feedbackista joita nuo Squierit tahtoo kovemmilla voimakkuuksilla vinguttaa?fenkku wrote:Itselläni on ollut Squiri menossa vaihtoon jo puoltoista vuotta mutta pitkän harkinnan jälkeen sijoitin rahat vahvistimeen(jonka sinetöis entisen hajoaminen harkoissa ), mutta ei se Squir pahemmin haittaa kun vahvistin on Line6 Spider2 150w ja onkin jyty peli!
[offtopic]Btw, eikö olekin hauskaa miten nämä watit menevät ihan sekaisin erityyppisistä laitteista puhuttaessa? Itse kokeilin tuota Spideria joskus kaverilla ja ei siitä sen enempää ääntä lähde kun mun 40W putkicombosta (jonka ottoteho on muuten just 150W). Ja mun stereoiden "mainosteho" on 2x150W mutta ottoteho 80W. [/offtopic]
Re: Hengettömät yksikelaiset.
Ei tule kyllä feedbackia tule jos käyttää sitä toiseksi ylintä mikki asetusta(nolottaa kun en vieläkään tiedä mikä se on nimeltään) paitsi jos voluumi on niin kovalla että rummut alkaa jäädä taakse, niin sitten alkaa sitä jo syntymään.Jaakko wrote:Eikö tule ongelmia hitonmoisen särön kanssa feedbackista joita nuo Squierit tahtoo kovemmilla voimakkuuksilla vinguttaa?fenkku wrote:Itselläni on ollut Squiri menossa vaihtoon jo puoltoista vuotta mutta pitkän harkinnan jälkeen sijoitin rahat vahvistimeen(jonka sinetöis entisen hajoaminen harkoissa ), mutta ei se Squir pahemmin haittaa kun vahvistin on Line6 Spider2 150w ja onkin jyty peli!
[offtopic]Btw, eikö olekin hauskaa miten nämä watit menevät ihan sekaisin erityyppisistä laitteista puhuttaessa? Itse kokeilin tuota Spideria joskus kaverilla ja ei siitä sen enempää ääntä lähde kun mun 40W putkicombosta (jonka ottoteho on muuten just 150W). Ja mun stereoiden "mainosteho" on 2x150W mutta ottoteho 80W. [/offtopic]
Joo nuo watit heittää ihan helkkaritsti. Kaverilla oli 15watin transistori peavey bassovahvistin, jota käytti harkoissa. Ääntä lähti ihan tarpeeksi , vaikkei ollut ihan laadukkainta ääntä. En kyllä tiiä oliko siinä jätkässä jotain vikaa kun basson soittoon kyllästyneenä meni kynällä puhkaisemaan sen kaiutin elementin. Oisin kyllä ostanut siltä sen kympillä pois.Tuohan on jo vahvistimien häpäisyä!:x No myöhemmin toinen kaveri osti 35watin bassovahvistimen. Ja siitähän lähti vähemmmän ääntä kuin siitä 15watin vahvarista. No ääni oli kuitenkin parempi.
No se minun vahvistin vastaa luultavasti vain 75wattia kun siinä on kaksi 75watin kaiutinta. Ja onhan nuo putkivehkeet voimakkaampia. Ääntä lähtee 30watin vahvistimesta jo ihan tarpeeks.
Re: Hengettömät yksikelaiset.
Jesp!
Ei niillä wateilla ole sen suurempaa merkitystä, feedback lähtee jos on lähteääkseen.
Jos en nyt puhu skeidaa niin feedback ei ole se perseestä tullut meteli joka vaivaa kaikkia treenikämppä kitaristin alkuja, vaan hallittu äänenkierto, jonka saa vain tuntemalla omat laitteet ja näpit.
Vie muuten aikaa oppia sekin juttu ja kantsii kuunnella jotain vanhaa Ted Nugenttia, niin maailma avartuu niiltä osin.
Mulla on kolme kustomoitua Marsua stagella, joista yksi on spare, kahdella vetelen jotain volume ykköstä näillä meidän sisälavoilla ja ulkona ehkä kolmosella. Studiossa pystyn pistään vehkeet noin vitoselle, riippuen studion äänieristyksistä.
Kitaroista löytyy niin yksikelaa että kaksikelaa ja sillä ei ole feedbackin kanssa mitään tekemistä muuten kuin yksikelaiset vinkuvat/hurisevat niin vidusti standardi koneilla.
Kiviojan Pasi viritteli mun laitteet aikoinaan Halen tyyliin ja sen jälkeen pistin niihin vielä erotusmuuntajat, jottei tarttis olla aivan jännite vaihteluitten armoilla ja se teki lopullisesti sen ettei tule hurinoita, paukkuja, eikä vehkeet vingu turhan päiten kun niitä luukuttaa.
Mulla on Lag:ssä kaulalla joku LillyWhiten aivan paska yksikela ja siitä saa Ynkky vedot tosi mukavasti, Tokain EMG:n yksikela taasen on vähän homohtavanstudiosoundinen ja siksi en sitä liiemmin käytä. Pääasiassa käytän kaulamikki tiluihin Kramerini vanhaa PAF humbuugia ja se toimii vaikka kanalassa.
Niistä DiMarzion HS-3 Päällekkäis humbuugeista voin todeta vain hyvää, jos ei halua rikkoa kitaran alkuperäiskuosia, ne ovat jees vaihtoehto. Myös soundillisesti.
En haluaisi puuttua kenenkään vahvistin virityksiin, mutta kantsii muistaa että putkikone on aina putkikone. Trankuilla vetää... no jääköön sanomatta
Summa summarum:
Eli jos on kepin elektroniikka hyvässä synkassa koneisiin ja osaa vielä soittaa... niin feedback tulee kuin aivan luonnostaan ja siihen nuottiin kuin haluaa melkein millä tahansa volumella.
Tästä voi tietty vidduilla jos ei tykännyt, mut voi tulla vaikka katsastamaan setin Tammikuussa joko Kuopion Henry's bubiin tai Stadiin Metal Expoon. Olen Käytettävissänne.
Zac
ps. www.wingsofdarkness.net
Ei niillä wateilla ole sen suurempaa merkitystä, feedback lähtee jos on lähteääkseen.
Jos en nyt puhu skeidaa niin feedback ei ole se perseestä tullut meteli joka vaivaa kaikkia treenikämppä kitaristin alkuja, vaan hallittu äänenkierto, jonka saa vain tuntemalla omat laitteet ja näpit.
Vie muuten aikaa oppia sekin juttu ja kantsii kuunnella jotain vanhaa Ted Nugenttia, niin maailma avartuu niiltä osin.
Mulla on kolme kustomoitua Marsua stagella, joista yksi on spare, kahdella vetelen jotain volume ykköstä näillä meidän sisälavoilla ja ulkona ehkä kolmosella. Studiossa pystyn pistään vehkeet noin vitoselle, riippuen studion äänieristyksistä.
Kitaroista löytyy niin yksikelaa että kaksikelaa ja sillä ei ole feedbackin kanssa mitään tekemistä muuten kuin yksikelaiset vinkuvat/hurisevat niin vidusti standardi koneilla.
Kiviojan Pasi viritteli mun laitteet aikoinaan Halen tyyliin ja sen jälkeen pistin niihin vielä erotusmuuntajat, jottei tarttis olla aivan jännite vaihteluitten armoilla ja se teki lopullisesti sen ettei tule hurinoita, paukkuja, eikä vehkeet vingu turhan päiten kun niitä luukuttaa.
Mulla on Lag:ssä kaulalla joku LillyWhiten aivan paska yksikela ja siitä saa Ynkky vedot tosi mukavasti, Tokain EMG:n yksikela taasen on vähän homohtavanstudiosoundinen ja siksi en sitä liiemmin käytä. Pääasiassa käytän kaulamikki tiluihin Kramerini vanhaa PAF humbuugia ja se toimii vaikka kanalassa.
Niistä DiMarzion HS-3 Päällekkäis humbuugeista voin todeta vain hyvää, jos ei halua rikkoa kitaran alkuperäiskuosia, ne ovat jees vaihtoehto. Myös soundillisesti.
En haluaisi puuttua kenenkään vahvistin virityksiin, mutta kantsii muistaa että putkikone on aina putkikone. Trankuilla vetää... no jääköön sanomatta
Summa summarum:
Eli jos on kepin elektroniikka hyvässä synkassa koneisiin ja osaa vielä soittaa... niin feedback tulee kuin aivan luonnostaan ja siihen nuottiin kuin haluaa melkein millä tahansa volumella.
Tästä voi tietty vidduilla jos ei tykännyt, mut voi tulla vaikka katsastamaan setin Tammikuussa joko Kuopion Henry's bubiin tai Stadiin Metal Expoon. Olen Käytettävissänne.
Zac
ps. www.wingsofdarkness.net
Re: Hengettömät yksikelaiset.
Feedback = kierto. Oli kyse sitten laulumikin vinkumisesta tai vastaavasta efektistä kitaralla. Kitaralla vaan kiertoja on kahdenlaisia, se (toivottu) ilman värähtelyn aikaansaama kitaran kielten värähtely joka jatkuu sopivalla volalla loputtomiin ja sitten tuo mitä tarkoitin halpojen mikkien kohdalla lähinnä jos on huono transuvahvari (joka toistaa hyvin korkeita ääniä, hyvissä vahvareissahan on high cut, lähinnä kai koska kunnon instrumenttikajarielementit ei toista korkeita diskantteja ollenkaan). Eli että viheltää jollain hiton korkeella taajuudella eikä lopeta ennenkun vähentää volaa.
Ja lähinnä nämä halvat strat-kopiothan ne viheltää. EI kunnon kitarat vaikka ois kuinka onneton vahvistin.
Ja lähinnä nämä halvat strat-kopiothan ne viheltää. EI kunnon kitarat vaikka ois kuinka onneton vahvistin.
Re: Hengettömät yksikelaiset.
Niin, no ainahan ne mainostaa stereoita "piikkiteholla" eli hetkellisellä sieto/antoteholla, varmaan tiesitkin mut sanoinpa vuaan...Jaakko wrote:Eikö tule ongelmia hitonmoisen särön kanssa feedbackista joita nuo Squierit tahtoo kovemmilla voimakkuuksilla vinguttaa?fenkku wrote:Itselläni on ollut Squiri menossa vaihtoon jo puoltoista vuotta mutta pitkän harkinnan jälkeen sijoitin rahat vahvistimeen(jonka sinetöis entisen hajoaminen harkoissa ), mutta ei se Squir pahemmin haittaa kun vahvistin on Line6 Spider2 150w ja onkin jyty peli!
[offtopic]Btw, eikö olekin hauskaa miten nämä watit menevät ihan sekaisin erityyppisistä laitteista puhuttaessa? Itse kokeilin tuota Spideria joskus kaverilla ja ei siitä sen enempää ääntä lähde kun mun 40W putkicombosta (jonka ottoteho on muuten just 150W). Ja mun stereoiden "mainosteho" on 2x150W mutta ottoteho 80W. [/offtopic]
Ystäviä tulee ja menee, Vihamiehiä kertyy...
Re: Hengettömät yksikelaiset.
Täällä kun mikeistä on ollut puhetta niin, mitä mikkejä TT käyttää kitaroissaan? Joissain olen nähnyt EMG:t, mutta keikoilla en ole käytössä niitä nähnyt.
Voe perkule!