Karmila, puolesta ja vastaan.

Muusikot ja muusikoidenalut voivat täällä keskustella kaikesta musiikintekemiseen liittyvästä. Toki myös muutkin ovat tervetulleita mutta keskusteluaiheiden pitäisi täällä jollain tasolla liittyä musiikintekemiseen.
randalf
Jr. Member
Posts:31
Joined:Fri Apr 25, 2003 12:42 pm
Contact:
Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by randalf » Wed Dec 22, 2004 10:45 pm

Figaro1 wrote: Eli minulle ei siis vieläkään ole kerrottu totuutta, vaan kahdesta eri suusta eri tavoin että Markus puhui roskaa ;)
ei, vaan kenties olet kuullut vain osan totuutta. Mutta enhän minäkään tiedä muutakuin sen mitä on kerrottu. :wink:

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Figaro1 » Tue Dec 28, 2004 12:34 am

Eipä sillä mitään väliä ole :) Maailmaan mahtuu mielipiteitä.
Jos se Karmila nyt ei tosiaan ole mikään Itsekkyyden ruumillistuma niin hyvä näin. Virheellisiä kuvia eri ihmisistä on helppo levittää.

Mihinköhän tämä keskustelu vielä johtaakaan...?
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Figaro1 » Sat Jan 15, 2005 2:42 am

No niin, poistettu on,nyt varmaan ovat kaikki tyytyväisiä. Ninolta minä en pyydä todellakaan mitään anteeksi, hän saa itse tehdä aloitteen jos haluaa. Minulla ei todellakaan ole mitään syytä tai tarvetta kumartaa hänen edessään. Hän on itse aloittanut koko riidan ja silloin hänen tulee mielestäni se myös lopettaa. Ja mielestäni se että vedin herneen nenääni Ninon kirjoituksista ei ole mitenkään tuomittavaa.
Last edited by Figaro1 on Sat Jan 15, 2005 2:51 pm, edited 3 times in total.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Pentelesh
Sr. Member
Posts:597
Joined:Sun May 19, 2002 6:04 pm
Contact:

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Pentelesh » Sat Jan 15, 2005 11:06 am

1. Miten luulet että Spinen kokoinen yhtiö käyttäisi tuollaista "kukkoa" soundin tekijänä, jos asiat oikeasta olisivat näin. En tiedä miten olet itse tottunut tekemään töitäsi (ilmeisesti kaljan kanssa), mutta osa ihmisistä saa parhainta työtulosta tehdessään töitä YKSIN, kenenkään huohottamatta heidän niskaansa kokoajan kommentoimassa tilannetta. En myöskään tiedä oletko huomannut, että kaikki ihmiset eivät tykkää toisistaan, tai tule vain toistensa kanssa toimeen. Niin yritysmaailmassa (esim Karmila ja vaikka sun "kaveris" Ensiferumista) kuin myös ihan normaalista esim baarissa. Joillekkin KArmilan työtapa on se, mikä varmasti ärsyttää ja tekee miehestä "aivan-vitun.kusipää-homo-miksaajan" Koska mies haluaa tehdä parasta jälkeä bändin levylle ja näin ollen näyttää myös levyyhtiölle että meikä-ankka-osaa-vääntää-naviskaa ja haluaa tulla uudestaan juomaa kahvia teidän aulaan.
Oletkohan koskaan ajatellu, että jos bändi pyytää tätä asiaa näin, esim Bassoa enemmän esille, on LEVYYHTIÖ "saattanut" sanonua Karmilan Mikolle,että basso pienemmälle. Näin karkeana esimerkkinä. Voi toki olla tottakin että bändi on pyytänyt jotain asiaa näin, mutta Karmila on tehnyt sen eritavalla. Voiskohan johtua siitä, että bändi tapa olisi ollut (kaikki vaihtoehdot ottaen huomioon) huonompi, ja näin levyllä ei esim ollut bassot niin pinnassa. Pamahti muuten mieleen, että mitäs jos BÄNDIN SISÄLLÄ on ERI IHMISET halunneet ERILAISET SOUNDIT kuin taas ne TOISET! Lisää konfliktia pataan...
Lisää paskaa, Miksi miksaaja ei saisi antaa palautetta bändin soittotaidoista!!! Miksaaminen on taasen vaikeampaa, jos joka kolmas nuotti on soitettu vituilleen (esim plektra RIIPASSU liikaa kieltä matkallaan, kuulluu semmonen ärsyttävä "räkäsy") Eli, mieti oisko johonkin cannibal corpsen tai spawn of possessonin levylle kiva miksata ääniä, kun soitto on ihan perseestä. Bändin kuitenkin pitäisi olla levyttämiskypsä mennessään studiolle ja joku kusee biiseissä jos bändi ei itse osaa niitä soittaa, etenkin jos bändi ITSE KIRJOITTAA oman materiaalinsa. Siinä vaihessa kyllä viimeistään miksaajalla on mielestäni oikeus sanoa, että "hei vittu jätkät" (HUOM! MIssään vaiheessa en ole väittänyt etteikö nämä sinun "kaveriesi" bändit osaisi soittaa")

On totta, että karmilan soundit tuppaa olemaan aika samanlaisia joka levyllä, et yhtän ajatellut, että se "paluun tekevä suomalainen bändi" voisi haluta toisen miksaajan levylleen, koska Karmilaa käyttää nykyään niin moni ja soundit juuri kuulostava samoilta joka levyltä. Mikko on kuitenkin tehnyt helvetin pitkän uran jo musamaailmassa, joten eiköhän hän tiedä tarkalleen miten saa itsestään irti kaiken mahdollisen, jotta bändi ja levyyhtiö olisivat tyytyväisiä hänen panokseensa. Paskaa tarttuu aina matkalla saappaisiin ja sille ei voi mitään, ei ole täydellistä ihmistä, josta kaikki tykkäisivät (esim. MINÄ!)

Ei muuta, hajaantukaa!
Last edited by Pentelesh on Sun Jan 16, 2005 2:53 pm, edited 1 time in total.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Figaro1 » Sun Jan 16, 2005 2:39 am

Karmila saa jatkossa vääntää ihan mitä vaan kenelle vaan, kunhan bändi itse on tyytyväinen. Piste.

Ja Nino voi edelleenkin pitää turpansa tukossa minun asioistani ja ylipäätään asioista jotka eivät hänelle kuulu. Piste.

Rauhaa maahan. Piste.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Figaro1 » Wed Jan 19, 2005 9:32 pm

Pentelesh wrote:et yhtän ajatellut, että se "paluun tekevä suomalainen bändi" voisi haluta toisen miksaajan levylleen, koska Karmilaa käyttää nykyään niin moni ja soundit juuri kuulostava samoilta joka levyltä.
Tiedän kyllä kuka tulee miksaamaan ko. bändin tulevan levyn. Hän on pohjoisesta ja kovasti ammattilaistunut musiikin tekemisessä. Ja Karmilan kökkösoundien välttäminen oli yksi syy miksi häntä ei käytetty kuten ei nytkään käytetä. Bändi ei ollut tyytyväinen Karmilan roiskaisuihin, vaikka hänenkin kanssaan on työskennellyt.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by SirJuzzi » Thu Jan 20, 2005 1:50 am

Jos Amorphista tarkoitat, niin Hiilemsaa niitä kai taas miksaa, right? Rehellinen mielipiteeni on, että Karmila on saanut ruuvailtua Amojen levyille selvästi kuunneltavimmat soundit. Far from the Sunin puurosoundista en pidä pätkääkään. Kumma homma, jos parempia soundeja halutaan välttää. Hiilesmaa on miksannut muutaman levyn kuulostamaan todella hyvältä, mutta FFtS ei lukeudu näihin.

Ja minulla palaa kohta sulakkeet kun et lakkaa huomauttelemasta Ninolle, vaikkei hän ole kirjoitellut tänne mitään asiatonta pitkään aikaan. Ja asiattomuudesta hänen kirjoituksissaan aiemmin voidaan olla montaa mieltä, varsinkin kun vertaa siihen mitä itse olet kirjoittanut.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Figaro1 » Thu Jan 20, 2005 11:12 am

SirJuzzi wrote: Jos Amorphista tarkoitat, niin Hiilemsaa niitä kai taas miksaa, right? Rehellinen mielipiteeni on, että Karmila on saanut ruuvailtua Amojen levyille selvästi kuunneltavimmat soundit. Far from the Sunin puurosoundista en pidä pätkääkään. Kumma homma, jos parempia soundeja halutaan välttää. Hiilesmaa on miksannut muutaman levyn kuulostamaan todella hyvältä, mutta FFtS ei lukeudu näihin.
Ei, en tarkoita Amorphista. Ja tuo kirjoittamasi soundijuttuhan on vain mielipiteesi, ei fakta. Mutta minulla ei ole lupaa antaa mitään tietoja paluun tekevästä bändistä, joten pidän suuni kiinni ensimmäistä lausetta lukuunottamatta. Mikä muuten on se "parempi soundi" jota "Amot halusivat välttää"?
SirJuzzi wrote: Ja minulla palaa kohta sulakkeet kun et lakkaa huomauttelemasta Ninolle, vaikkei hän ole kirjoitellut tänne mitään asiatonta pitkään aikaan. Ja asiattomuudesta hänen kirjoituksissaan aiemmin voidaan olla montaa mieltä, varsinkin kun vertaa siihen mitä itse olet kirjoittanut.
Miltä sinusta tuntuisi jos minä sanoisin sinulle että sinä se et sitten tiedä mistään mitään, sillä perusteella että olen nähnyt sinut pari kertaa kännissä Tavastialla? Aivan, nyt alat ymmärtää
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by SirJuzzi » Thu Jan 20, 2005 5:41 pm

Luuletko, ettei Nino ole lukenut kirjoituksiasi tällä laudalla? Niiden perusteella voisin itsekin toisinaan väittää, ettet tiedä mistään mitään.

Ja mikäli kyseessä EI olekaan Amorphis (joka suorastaan hyppäsi riviesi väliltä silmilleni), päättelin väärin ja haukuin kuusta siitä, että se on koivu. Aika harkitsematonta minulta. Anteeksipyyntöni.

...Ja toivotaan nyt sitten, että joko Hiilesmaa miksaa Amorphiksen tulevalle levylle paremmat soundit kuin edelliselle, tai vaihtoehtoisesti Karmila tekisi taas työn. :wink:

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Figaro1 » Thu Jan 20, 2005 7:17 pm

SirJuzzi wrote: Luuletko, ettei Nino ole lukenut kirjoituksiasi tällä laudalla? Niiden perusteella voisin itsekin toisinaan väittää, ettet tiedä mistään mitään.
Minulle on aivan yksi hailee lukeeko Nino tekstiäni vai ei, kunhan pitää suunsa kiinni. Ja jos teksteistäni tosiaan henkii läpi se että en tiedä mistään mitään, niin sanonpa puolestani että Sinun teksteistä henkii läpi sellainen asenne että Sinä tiedät tasan kaiken tasan kaikesta. Ja samaa voi sanoa hra Laurennesta.
SirJuzzi wrote: Ja mikäli kyseessä EI olekaan Amorphis (joka suorastaan hyppäsi riviesi väliltä silmilleni), päättelin väärin ja haukuin kuusta siitä, että se on koivu. Aika harkitsematonta minulta. Anteeksipyyntöni.
Saat toki anteeksi. Bändi jota tarkoitan ei ole todellakaan Amorphis mutta kuten Stratosfearinkin tietojen kohdalla, minä en saa kertoa sen enempää tiedostani kuin sen lähteestäkään. Katselkaa vain metalliskenen tapahtumia
SirJuzzi wrote: ...Ja toivotaan nyt sitten, että joko Hiilesmaa miksaa Amorphiksen tulevalle levylle paremmat soundit kuin edelliselle, tai vaihtoehtoisesti Karmila tekisi taas työn. :wink:
On muuten v-tun metkaa että minä en saa haukkua Mikkoa koska hän on "rautainen ammattilainen" mutta Sinä saat haukkua Hiilen tuotokset koska tahansa, eikö? Paskakäsi Karmila voi minun puolestani miksata levyn mutta toivon että Hiili sen tekee. Ja näin uskonkin.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by SirJuzzi » Thu Jan 20, 2005 10:44 pm

Yleensä tiedänkin jotain asioista joista kirjoitan. Jos en ole varma jostain asiasta, teen sen useimmiten selväksi.

Jos sinulle on yksi hailee, lukeeko Nino sinun tekstejäsi, eikö sinulle sitten pitäisi olla yhtä hailee sekin, mitä hän sinusta kirjoittaa?

Ja jään vartoamaan metalliskenen liikkeitä. En pysty edes arpomaan, mistä bändistä voisit olla puhumassa. Totta puhuen en edes keksi ainuttakaan Suomi-bändiä joka voisi tehdä comebackin.

Ja ero minun Hiilesmaan kritisoinnissa verrattuna sinun Karmilan haukkumiseesi on jo luettavissa tästä lauseesta. Itse kitisen Hiilen yhdelle levylle tekemästä miksauksesta, sinä lyttäät Karmilan maan rakoon niin tuotannollisella kuin henkilökohtaisella tasolla. Ja sitten ihmettelet, miksei toimintasi ole oikeutettua meikäläiseen verrattuna.

Jumala
Jr. Member
Posts:5
Joined:Thu Jan 20, 2005 10:58 pm
Contact:

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Jumala » Thu Jan 20, 2005 11:01 pm

Risto Johannes Illi. Minä käsken sinua vaikenemaan.
Mikko Karmila on minun valitsemani hyvän soundin
lähettiläs maan päällä ja hän istuu minun oikealla puolellani
ja on tuleva tuomitsemaan kaikkia asiattomia paskakommentteja.
Lue Raamattua, minun sanaani, niin löydät totuuden.
Ilmestyskirjassa on kirjoitettu, että suuren soundin tekijä saapuu
keskuuteemme. Hän on jo saapunut ja hänen nimensä on
Mikko Karmila.
Vengeance is mine

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Figaro1 » Thu Jan 20, 2005 11:15 pm

Rakas Taivaallinen Isä,

Käskysi on kuultu ja vastaanotettu.
Seuraavan kerran minua käskiessäsi käytä kuitenkin jotain toista nimeä.
Minä en jakele nimimerkkien taakse kätkeytyvien ihmisten henkilöllisyyksiä täällä suureen ääneen, joten Sinunkaan ei sitä tarvitse tehdä.

Ja mitä tulee Karmilaan, hän voi palaa helvetin tulessa.

Kabbalah rules ;)

PS. Kumpi Teistä on rekisteröitynyt palstalle uudelleen Jumalana, Timo T vai Nino?
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Singing Bird
Jr. Member
Posts:3
Joined:Fri Sep 03, 2004 11:57 am

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Singing Bird » Fri Jan 21, 2005 12:43 am

Hämmästyttävä vesseli tämä Figarol. Pastillina palstoilla pyörii, aina samoilla asioilla. Onko menestyksen kaipuusi todella niin valtaisaa, että ilman jääminen saa sinut takertumaan menestyneempien helmanliepeisiin? Ettet vaan kuuluisi niihin kiusallisiin perskärpäsiin, jotka tuntevat saavansa viipaleen onnea ja menestystäkin, kunhan vaan sitkeästi räpistelevät menestyjän rotsin takahalkion seutuvilla.

Tunnetko itsesi heidän kamukseen? Tuntuuko, että elät ikäänkuin samaa elämää heidän kanssaan? Vaikka vain rääpimällä lärviäsi foorumeilla, ja muutamia onnekkaampia ja lahjakkaampia arvostellen tunnet tasavertaisuutta heidän suhteensa.

Oletko niitä perskärpäsiä, jotka keikkapaikoilla moikkaavat mielellään sitä "surkeata paskiaistakin?" Saahan edes jonkinlaisia kicksejä? Vai mitä?

Bändit kyllä tuntevat ja erottavat todelliset fanit perskärpäsistä.

Kärpäslätkää sunkin kanssas tarvittaisiin. Läps!... LÄPS!

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Figaro1 » Fri Jan 21, 2005 11:16 pm

Singing Bird wrote: Hämmästyttävä vesseli tämä Figarol. Pastillina palstoilla pyörii, aina samoilla asioilla. Onko menestyksen kaipuusi todella niin valtaisaa, että ilman jääminen saa sinut takertumaan menestyneempien helmanliepeisiin? Ettet vaan kuuluisi niihin kiusallisiin perskärpäsiin, jotka tuntevat saavansa viipaleen onnea ja menestystäkin, kunhan vaan sitkeästi räpistelevät menestyjän rotsin takahalkion seutuvilla.
Tästä ei todellakaan ole kyse.
Singing Bird wrote: Tunnetko itsesi heidän kamukseen? Tuntuuko, että elät ikäänkuin samaa elämää heidän kanssaan? Vaikka vain rääpimällä lärviäsi foorumeilla, ja muutamia onnekkaampia ja lahjakkaampia arvostellen tunnet tasavertaisuutta heidän suhteensa.
Niin no. Kolmen bändin kanssa minulla on vieraslista sopimus kaikille Helsingin keikoille ja varmaan itsekin ymmärrät että sitä ei saa vaan roikkumalla rotsinliepeessä. Se miksi olen kunnian saanut on minun asiani. Vastoin parempaa tietoasi pidä turpasi tukossa. Siihen vaaditaan kuitenkin muuta kuin foorumillä rääpimistä
Singing Bird wrote: Oletko niitä perskärpäsiä, jotka keikkapaikoilla moikkaavat mielellään sitä "surkeata paskiaistakin?" Saahan edes jonkinlaisia kicksejä? Vai mitä?
En kuulu niihin. Olen tehnyt ihan töitäkin statukseni eteen. Jos et usko niin se ei ole minun ongelmani.

Singing Bird wrote: Bändit kyllä tuntevat ja erottavat todelliset fanit perskärpäsistä.
Aivan. Ja perskärpäsille tuskin annetaan mitään lifetime-vieraslistaoikeuksia kuten minulle.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Jeesus
Jr. Member
Posts:1
Joined:Sun Jan 23, 2005 4:27 am

Risti Muhennos Tilli

Post by Jeesus » Sun Jan 23, 2005 4:31 am

Jumala wrote:Risto Johannes Illi. Minä käsken sinua vaikenemaan.
Mikko Karmila on minun valitsemani hyvän soundin
lähettiläs maan päällä ja hän istuu minun oikealla puolellani
ja on tuleva tuomitsemaan kaikkia asiattomia paskakommentteja.
Lue Raamattua, minun sanaani, niin löydät totuuden.
Ilmestyskirjassa on kirjoitettu, että suuren soundin tekijä saapuu
keskuuteemme. Hän on jo saapunut ja hänen nimensä on
Mikko Karmila.
C'mon faija älä viitti ny olla tollanen! Risti vaan yrittää olla kaikkien kaa ja sillai.

Jumala
Jr. Member
Posts:5
Joined:Thu Jan 20, 2005 10:58 pm
Contact:

Re: Risti Muhennos Tilli

Post by Jumala » Mon Jan 24, 2005 2:21 am

Jeesus wrote:
Jumala wrote:Risto Johannes Illi. Minä käsken sinua vaikenemaan.
Mikko Karmila on minun valitsemani hyvän soundin
lähettiläs maan päällä ja hän istuu minun oikealla puolellani
ja on tuleva tuomitsemaan kaikkia asiattomia paskakommentteja.
Lue Raamattua, minun sanaani, niin löydät totuuden.
Ilmestyskirjassa on kirjoitettu, että suuren soundin tekijä saapuu
keskuuteemme. Hän on jo saapunut ja hänen nimensä on
Mikko Karmila.
C'mon faija älä viitti ny olla tollanen! Risti vaan yrittää olla kaikkien kaa ja sillai.

Poikani, sen jälkeen kun esiinnyit Mel Gibsonin elokuvassa, en ole voinut kunnioittaa sinua samalla tavalla. Sitäpaitsi, miksi sinun piti silloin valehdella palaavasi maan päälle? Onko sinusta mukava kiusata ihmisiä?
Heillä on muutenkin vaikeata, heillä on Pyhä Sota meneillään soundeista.
Jutellaan lisää iltapäivällä, kun tulen töistä kotiin. Sitäpaitsi internet keskustelufoorumit ovat aika hengettömiä keskustelupaikkoja.
Luulisi sinunkin viettävän aikaasi paremmin.
Vengeance is mine

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Figaro1 » Mon Jan 24, 2005 9:12 pm

Jumala ei siis ainakaan ole moderaattori, koska hän olisi jo varmasti lukinnut tämän topicin, sen verran päin seiniä täällä on keskustelu mennyt. Mietin vaas mistä Taivaan Isä on koko nimeni saanut tietää, sitä kun ei esim. täällä missään lue.

Mutta sanon nyt sen viimeisen kerran sen että niin kauan kuin bändit ovat Harmilaan tyytyväisiä, on hänestä hyvin vähän harmia. Lepo!
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by SirJuzzi » Mon Jan 24, 2005 10:48 pm

Kymppi päättelystä, jos et oikeasti edes arvaa kuka mahtaisi olla Jumala-nimimerkin takana.

Jumala
Jr. Member
Posts:5
Joined:Thu Jan 20, 2005 10:58 pm
Contact:

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Jumala » Tue Jan 25, 2005 8:19 am

SirJuzzi wrote:Kymppi päättelystä, jos et oikeasti edes arvaa kuka mahtaisi olla Jumala-nimimerkin takana.
Olen kaiken takana, koska olen luonut maailmankaikkeuden.
Olen luonut myös paskat soundit.
Vengeance is mine

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Figaro1 » Tue Jan 25, 2005 10:31 am

No mutta, Karmilan Mikkokos se sieltä yläilmoista kirjoittelee ;) ?
Olet totta vie oikeassa tuossa viimeisessä lausessasi.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Lucifer
Jr. Member
Posts:2
Joined:Wed Jan 26, 2005 10:44 am
Contact:

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Lucifer » Wed Jan 26, 2005 10:49 am

Figaro1 wrote:No mutta, Karmilan Mikkokos se sieltä yläilmoista kirjoittelee ;) ?
Olet totta vie oikeassa tuossa viimeisessä lausessasi.
Tsot tsot...Mikko on täällä alhaalla minun kanssa. Ihan tässä vieressäni.
I love human beings

An Alman
Jr. Member
Posts:21
Joined:Tue May 25, 2004 7:28 pm
Location:Oulu

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by An Alman » Wed Jan 26, 2005 11:47 am

Muusikot keskustelee suomeksi... No kieli ainakin on oikein.
Pitäisiköhän tarkistaa Raamatusta, mitä siellä sanotaan Isän, Pojan ja Pahan Hengen musiikkibisneksistä;-)

Pisteet Figaro1:lle viimeisimmästä kommentista.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Figaro1 » Fri Jan 28, 2005 8:10 pm

Sanon asiallisesti sen minkä olen jo sanonut monta kertaa mutta tosiaan, tässä viestissä en arvostele enkä hauku ketään:

Tämän Jumalan miksaustaitoja en epäile ollenkaan. Monet muusikot ovat ilmeisesti puhuneet minulle paskaa sanomalla että Jumala ei kertakaikkiaan halua kuulla muiden kommentteja soundia vääntäessään ja tietenkin minunkin mielestäni muusikoilla tulee olla oikeus vaikuttaa levyjensä soundiin. Kuten SirJuzziakin, minua on ottanut päähän kaikista eniten se että Jumalan kädenjäljen tunnistaa levyistä aivan ensi sekunneista, katsomatta kansivihkoon. Kukaan muu miksaaja jonka useita tekeleitä minulla on hyllyssäni ei ole noin fakkiintunut kuin Jumala

Tästä olen päätellyt että joko Jumala on rajoittunut taidoiltaan tai sitten halultaan. Mutta olen tällä hetkellä sovinnollisella päällä ja haluan sanoa että minulla ei ole Jumalaa vastaan mitään niin kauan kuin hänen kanssaan työskentelevät ovat häneen tyytyväisiä. Ja mitä tulee siihen "hyvään soundiin" niin helvetti sentään, mikä se edes on? Ymmärrän oikein hyvin jos muusikko sanoo että "tee hyvä soundi" ja miksaaja polttaa hihansa. Paskan soundin määrittely onkin sitten huomattavasti helpompaa :)

Haluan poikkeuksellisesti haudata sotakirveen myös Nino Laurennen kanssa. Hän on, kuten sanottu, onnistunut siinä mitä yrittikin, eli saada minut vetämään herneen nenään. Se mitä minä olen sanonut Jumalasta, on ollut mielipide. Ninolla taas fakta-muotoon kirjoitettu vittuilu. Mutta kuten sanottu, Peace vaan Jumalalle, Ninolle ja muusikoille!
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by SirJuzzi » Fri Jan 28, 2005 9:18 pm

Kuunnelkaa Spock's Beardin Octane. Bändin uusin levy. Miksaaja Richard "Rich" Mouser, joka on yhtyettä miksannut jo pidemmän aikaa. Joka levyllä aina paremmat ja paremmat soundit, tämä uusin tuntuisi kuulostavan todella hyvältä. Luonnollisuus ja tasapaino sekä tarkkuus vallitsevat. Musiikki ei toki ole metallia, mutta ei mitään softrockiakaan.

stratowiruz
Sr. Member
Posts:2451
Joined:Wed Apr 17, 2002 9:23 pm

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by stratowiruz » Sat Jan 29, 2005 10:20 am

SirJuzzi wrote:Kuunnelkaa Spock's Beardin Octane. -- Musiikki ei toki ole metallia, mutta ei mitään softrockiakaan.
Jep, varsin erikoinen levy yhden kuuntelun perusteella. Ja se bonus CD erityisesti. Ei se mitään! :)

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Figaro1 » Sat Jan 29, 2005 2:34 pm

After Foreveriä on tullut viime aikoina kuunneltua ihan urakalla ja en voi sille mitään että soundit ovat joka levyllä mielestäni aivan upeat. Jokainen instrumentti kuuluu, ilman että mikään jyrää toisen yli, ja mikä parasta, musiikkia ei ole tehty kuullostamaan "luonnottomalta" vaan erittäin luonnolliselta. Kaikkien soittimien soundi on sellainen jonka saa oikeasti "irti" myös ilman efektejä. Joka levyllä on myös erilaiset soundit kuin edellisellä/seuraavalla


Ja ihan oikeasti, en ollut todellakaan kännissä kirjoittaessani Karmilaan liittyvää edellistä postaustani.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by SirJuzzi » Sat Jan 29, 2005 2:53 pm

Ainakin Prison of Desirellä on aivan onnettomat soundit. En tykkää yhtään. Instrumentit kuulostavat rumalta.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Figaro1 » Sat Jan 29, 2005 3:09 pm

Olisiko kyseessä se kuuluisa "makuasia" ? ;)
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by SirJuzzi » Sat Jan 29, 2005 7:10 pm

Niinpä niin. Siispä pitäisin hieman pienempää ääntä Karmilan absoluuttisesta paskuudesta.

Locked