Thunderstone - The Burning

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
User avatar
Beowulf
Sr. Member
Posts:529
Joined:Mon Dec 02, 2002 8:44 am
Location:Helsinki, Finland
Contact:
Thunderstone - The Burning

Post by Beowulf » Tue Sep 09, 2003 5:31 pm

Niin, eli Thunderstone yhtyeen sivuilla uutisia, että uuden "The Burning" levyn miksaukset alkoivat Mikko Karmilan johdolla 9.9.2003.

Biisien nimiäkin on paljastettu:

Until we Touch the Burning Sun
Mirror Never Lies
Break the Emotion
Drawn to the Flame
Side by Side
Forth into the Black
Tin Star Man


...että näin.

:)
*...Ei hyvää päivää...*

Haven
Sr. Member
Posts:1508
Joined:Sat Jan 18, 2003 12:31 am
Location:Eurajoki

Re: Thunderstone - The Burning

Post by Haven » Tue Sep 09, 2003 6:17 pm

Pakko-ostos. Ei voi muuta sanoa tässä vaiheessa.
Aya!

stratowiruz
Sr. Member
Posts:2451
Joined:Wed Apr 17, 2002 9:23 pm

Re: Thunderstone - The Burning

Post by stratowiruz » Tue Sep 09, 2003 6:25 pm

Palavan auringon kuulleena jo pariinkin kertaa, sekä jonkun muun uuden, voin sanoa odottavani kieli pitkällä tätä julkaisua! Aivan varmasti kehittyneempi ja edelleen pätevää jytkettä tiedossa. Tuskin maltan enää odottaaaah... :D

primal
Sr. Member
Posts:1229
Joined:Thu Oct 10, 2002 8:47 pm

Re: Thunderstone - The Burning

Post by primal » Tue Sep 09, 2003 6:55 pm

Pakko ostos todellakin pasi on jumala.
Escape before the others, search for privacy, make a change, close the door, without a sound hallucinations. I have my doubts.

Burning Point>Feeding The Flames.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Thunderstone - The Burning

Post by Figaro1 » Tue Sep 09, 2003 7:04 pm

Ainoa miinus levyllä onkin Karmila todennäköisesti. Eikö siitä liukuhihnatehtailijasta jo päästä eroon...
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Strato4ever
Sr. Member
Posts:4228
Joined:Mon Mar 04, 2002 3:56 pm
Location:Jyväskylä, Finland

Re: Thunderstone - The Burning

Post by Strato4ever » Tue Sep 09, 2003 7:08 pm

Pakko-ostos ehdottomasti, debyytti oli jo pelottavan kova. Tuska koosteen jälkeen kieli pitkällä odottelen :)
Each funeral just makes
us realize, that life's
but a series of goodbyes.

User avatar
Beowulf
Sr. Member
Posts:529
Joined:Mon Dec 02, 2002 8:44 am
Location:Helsinki, Finland
Contact:

Re: Re: Thunderstone - The Burning

Post by Beowulf » Tue Sep 09, 2003 7:09 pm

Strato4ever wrote:
Pakko-ostos ehdottomasti, debyytti oli jo pelottavan kova. Tuska koosteen jälkeen kieli pitkällä odottelen :)
Tuosta tulikin mieleen, kun en tuota TUSKA -koostetta nähnyt :( , niin minkälainen pätkä Thunderstonesta oli siinä? Pitkäkin...?
*...Ei hyvää päivää...*

Enska
Sr. Member
Posts:524
Joined:Sun Mar 10, 2002 7:49 pm

Re: Thunderstone - The Burning

Post by Enska » Tue Sep 09, 2003 7:27 pm

Eiköhän tuo päädy myös meikäläisen levyhyllyyn. Sen verran pidin tuosta debyytistäkin...
Vesku Loiri Nasse-Sedälle tappiollisen biljardipelin jälkeen:
- Golfissa et pärjää ainakaan!
Nasse-Setä:
- Juu ihan mikä laji vaan käy kuule... jos sä oot tota tasoa!! =D

Haven
Sr. Member
Posts:1508
Joined:Sat Jan 18, 2003 12:31 am
Location:Eurajoki

Re: Thunderstone - The Burning

Post by Haven » Tue Sep 09, 2003 7:45 pm

Beowulf, ei ollu kauheen pitkä pätkä. Tais tulla vaan hetken jotain biisiä mitä en nyt muista, mutta ei mitään haastattelua. Et paljon missanut, mutta missasit TODELLA paljon kun et livenä nähnyt. ;) Yksi parhoista tuskassa.
Aya!

primal
Sr. Member
Posts:1229
Joined:Thu Oct 10, 2002 8:47 pm

Re: Re: Thunderstone - The Burning

Post by primal » Tue Sep 09, 2003 7:50 pm

Haven wrote:
Beowulf, ei ollu kauheen pitkä pätkä. Tais tulla vaan hetken jotain biisiä mitä en nyt muista, mutta ei mitään haastattelua. Et paljon missanut, mutta missasit TODELLA paljon kun et livenä nähnyt. ;) Yksi parhoista tuskassa.
Biisin nimi oli Until We Touch The Burning Sun joka pirun kova onkin.
Escape before the others, search for privacy, make a change, close the door, without a sound hallucinations. I have my doubts.

Burning Point>Feeding The Flames.

User avatar
Beowulf
Sr. Member
Posts:529
Joined:Mon Dec 02, 2002 8:44 am
Location:Helsinki, Finland
Contact:

Re: Re: Thunderstone - The Burning

Post by Beowulf » Tue Sep 09, 2003 8:01 pm

Haven wrote:
Beowulf, ei ollu kauheen pitkä pätkä. Tais tulla vaan hetken jotain biisiä mitä en nyt muista, mutta ei mitään haastattelua. Et paljon missanut, mutta missasit TODELLA paljon kun et livenä nähnyt. ;) Yksi parhoista tuskassa.
Niin, kierrä veistä haavassa niin... =P

Uskon, että oli kova. Onneksi olen nähnyt Thunderstonen livenä jo useaan otteeseen.
*...Ei hyvää päivää...*

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Thunderstone - The Burning

Post by Malys » Tue Sep 09, 2003 8:35 pm

Missä vaiheessa tuo biisi muuten Tuskassa esitettiin? Mulla ei ole mitään käsitystä settilistasta, että milloin tuli mikäkin biisi. Ja bändiäkin tuli katsomaan about vartti aloituksen jälkeen (olin Sentencediä katsomassa sen vartin), ehtikö ko. biisi tulla jo siinä välissä.
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Thunderstone - The Burning

Post by Malys » Tue Sep 09, 2003 8:45 pm

Mä tarkoitan siis tuota biisiä joka televiossa esitettiin.

Ja Haven alkoi kiskoa mun kättä takin taskusta. =P
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

Haven
Sr. Member
Posts:1508
Joined:Sat Jan 18, 2003 12:31 am
Location:Eurajoki

Re: Thunderstone - The Burning

Post by Haven » Tue Sep 09, 2003 8:47 pm

Niimpä, itse katsoin siis lähes koko keikan. Pari biisiä kuunneltiin Sentencediltä, ja siirryttiin vilkuilemaan Thunderstonea. Tuliko kyseinen biisi muka siellä?
Aya!

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Thunderstone - The Burning

Post by Malys » Tue Sep 09, 2003 8:51 pm

Siis mitä vittua... Nyt mun posti meni ennen Havenin postia. :eek: :err:

(vai näkyykö tuo vain mulle)
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

Haven
Sr. Member
Posts:1508
Joined:Sat Jan 18, 2003 12:31 am
Location:Eurajoki

Re: Thunderstone - The Burning

Post by Haven » Tue Sep 09, 2003 10:10 pm

Malys, ei se mulla niin näy. Koita painaa sitä "korjaus-nappia" siinä forumin etusivulla.
Aya!

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Thunderstone - The Burning

Post by Malys » Tue Sep 09, 2003 10:34 pm

Haven: Outoa, temppuilee sitten mulla. Painoin tuota nappia jo aiemmin, mutta eipä se muuttunut mitenkään.
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

User avatar
Wishmaster
Sr. Member
Posts:410
Joined:Sun Mar 03, 2002 10:01 pm

Re: Thunderstone - The Burning

Post by Wishmaster » Wed Sep 10, 2003 6:19 am

Kyllä todellakin ostetaan kunhan ilmestyy.
Think 3 times before you wish.

User avatar
Mare
Sr. Member
Posts:4208
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:29 am
Location:Kemi, Finland.

Re: Re: Thunderstone - The Burning

Post by Mare » Wed Sep 10, 2003 7:58 am

Levystä en osaa sanoa kuin sen, että ihan varmana tulen sen hankkimaan. Debyytti oli jo sen verran kova että aijai..
Last edited by Mare on Wed Sep 10, 2003 4:54 am, edited 1 time in total.
This is the Arockalypse!

Turbonorsu
Sr. Member
Posts:406
Joined:Thu Dec 19, 2002 1:26 pm

Re: Thunderstone - The Burning

Post by Turbonorsu » Wed Sep 10, 2003 9:53 am

Hienoja uutisia!!!!Debyyttilevykin toimi sen verran tiukasti, että...
Nyt vaan oottelemaan...
Hooray, a nice forest! let's holiday! I wonder why coffee tastes so good when you are naked with your family?

STRATOJUHA
Member
Posts:240
Joined:Sun Mar 03, 2002 10:51 am
Location:Nurmijärvi, Finland
Contact:

Re: Re: Thunderstone - The Burning

Post by STRATOJUHA » Wed Sep 10, 2003 10:31 pm

Figaro1 wrote:
Ainoa miinus levyllä onkin Karmila todennäköisesti. Eikö siitä liukuhihnatehtailijasta jo päästä eroon...
Toivottavasti ei päästä! Sen verran loistava miksaaja se kuitenki on!

User avatar
Zeke89
Sr. Member
Posts:946
Joined:Fri Jul 18, 2003 6:37 pm
Location:Vantaa, Finland
Contact:

Re: Thunderstone - The Burning

Post by Zeke89 » Thu Sep 11, 2003 4:26 pm

Joo o kyllä toi levy kuuluu sinne mun pakko-ostokset listalle yhdessä esim .Stratovarius- Elements Part 2 kanssa.
Last edited by Zeke89 on Thu Sep 11, 2003 3:37 pm, edited 1 time in total.
Now I'm leaving my worries behind.
Feel the freedom of body and mind I have started my journey.
I'm drifting away with the wind I go...

User avatar
KarMar666
Member
Posts:272
Joined:Sat Dec 07, 2002 7:03 pm
Location:Helsinki,Finland
Contact:

Re: Re: Re: Thunderstone - The Burning

Post by KarMar666 » Thu Sep 11, 2003 4:29 pm

Beowulf wrote:
Strato4ever wrote:
Pakko-ostos ehdottomasti, debyytti oli jo pelottavan kova. Tuska koosteen jälkeen kieli pitkällä odottelen :)
Tuosta tulikin mieleen, kun en tuota TUSKA -koostetta nähnyt :( , niin minkälainen pätkä Thunderstonesta oli siinä? Pitkäkin...?
Kuules ukkeli.... tulet joku päivä meille ottaa olutta ja katsomaan sitä koostetta!!! :evilgrin:
Eagle will always fly free & high

Keinonen
Sr. Member
Posts:337
Joined:Sun Aug 25, 2002 3:09 pm

Re: Thunderstone - The Burning

Post by Keinonen » Thu Sep 11, 2003 4:44 pm

Itse olen kuullut debyyttilevyn moneen otteeseen ja täytyy sanoa, että jokin siinä on minulle niin tahmeaa!! :buh:
Riippunee tällä kertaa hieman käteis varakkuudesta, että ostanko levyn, sillä luotan kyllä ähintään 99%:esti että Thunderstone petraa siitä missä nyt on!!!!!!!!! :D
Long live rock'n roll

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Thunderstone - The Burning

Post by Figaro1 » Thu Sep 11, 2003 6:18 pm

STRATOJUHA,

On toki mahdollista että Karmilasta ei päästä koskaan eroon. Mutta,miten sinä voit määritellä loistomiksaajan? Kieltämättä en minäkään voi sanoa että mies olisi "paska" miksaaja mutta syy siihen miksi minä haukun Karmilaa on seuraavanlainen:

N.99 % Suomen metallilevyistä miksaa Karmila. N. 90 % Karmilan miksaamista levyistä kuullostaa tismalleen samalta. Karmilan resepti miksauksessa:

1)Bassokitarasta hävitetään kättelyssä about puolet.

2)Rummut eivät missään nimessä saa kuullostaa aidoilta. Basarin pitää ehdottomasti olla ämpärisoundinen ja tomit mahdollisimman teipatut.

Ja Karmila on sanonut mulle kerran päin naamaa "mua käytetään kun mä tiedän miten tehdään hyvä soundi". Mikähän se mahtaa olla? Onko Mikko ainoa maailmassa joka sen soundin osaa tehdä?

Ihan vaan vertailun vuoksi: Kuunnelkaa ensin Karmilan miksaamia levyjä. Laittakaa sen jälkeen soimaan mikä tahansa Hiili Hiilesmaan tai vaikka Samu Oittisen miksaama levy. Jos ei eroa huomaa,on syytä pestä korvat.

Korostan vielä että minua ei ota aivoon Karmilan soundi kovin paljon,minua ottaaa aivoon se sen pitää pistää se sama soundi kaikkiin levyihin ja sitten se vielä kuvittelee olevansa joku guru joka tekee vain "hyvää jälkeä".

Ensiferum kieltäytyi ehdottomasti käyttämästä Karmilaa tulevan levyn miksauksessa enkä näkisi pahana jos muutamat bändit muutenkin ottaisivat saman linjan. Karmila on niin kaavoihin kangistunut että sen miksaamat levyt voi jo arvostella soundien puolesta kuulematta nuottiakaan. Poikkeuksina voisin mainita Bodomin uuden ja kyllä myös Nightwishin uuden. Bodomin tapauksessa epä-Karmilamainen soundimaailma selittyy sillä että Jaska ja Alexi seisoivat miksaustiskin vieressä kun Mikko teki työtä.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

stratowiruz
Sr. Member
Posts:2451
Joined:Wed Apr 17, 2002 9:23 pm

Re: Thunderstone - The Burning

Post by stratowiruz » Thu Sep 11, 2003 6:28 pm

Jokaisella on makunsa, sekä tyylinsä. Itse olen pitänyt Karmilan tuotoksista niin kauan kuin hänen nimensä olen tiennyt! Eli jostain "Kolmas Nainen" bändin ajoista lähtien. Hän on miksannut käytännössä kaikki ne myös. Toki on muitakin päteviä, muutamia mainittukin jo.

STRATOJUHA
Member
Posts:240
Joined:Sun Mar 03, 2002 10:51 am
Location:Nurmijärvi, Finland
Contact:

Re: Re: Thunderstone - The Burning

Post by STRATOJUHA » Thu Sep 11, 2003 6:40 pm

Figaro1 wrote:
STRATOJUHA,

On toki mahdollista että Karmilasta ei päästä koskaan eroon. Mutta,miten sinä voit määritellä loistomiksaajan? Kieltämättä en minäkään voi sanoa että mies olisi "paska" miksaaja mutta syy siihen miksi minä haukun Karmilaa on seuraavanlainen:

N.99 % Suomen metallilevyistä miksaa Karmila. N. 90 % Karmilan miksaamista levyistä kuullostaa tismalleen samalta. Karmilan resepti miksauksessa:

1)Bassokitarasta hävitetään kättelyssä about puolet.

2)Rummut eivät missään nimessä saa kuullostaa aidoilta. Basarin pitää ehdottomasti olla ämpärisoundinen ja tomit mahdollisimman teipatut.

Ja Karmila on sanonut mulle kerran päin naamaa "mua käytetään kun mä tiedän miten tehdään hyvä soundi". Mikähän se mahtaa olla? Onko Mikko ainoa maailmassa joka sen soundin osaa tehdä?

Ihan vaan vertailun vuoksi: Kuunnelkaa ensin Karmilan miksaamia levyjä. Laittakaa sen jälkeen soimaan mikä tahansa Hiili Hiilesmaan tai vaikka Samu Oittisen miksaama levy. Jos ei eroa huomaa,on syytä pestä korvat.

Korostan vielä että minua ei ota aivoon Karmilan soundi kovin paljon,minua ottaaa aivoon se sen pitää pistää se sama soundi kaikkiin levyihin ja sitten se vielä kuvittelee olevansa joku guru joka tekee vain "hyvää jälkeä".

Ensiferum kieltäytyi ehdottomasti käyttämästä Karmilaa tulevan levyn miksauksessa enkä näkisi pahana jos muutamat bändit muutenkin ottaisivat saman linjan. Karmila on niin kaavoihin kangistunut että sen miksaamat levyt voi jo arvostella soundien puolesta kuulematta nuottiakaan. Poikkeuksina voisin mainita Bodomin uuden ja kyllä myös Nightwishin uuden. Bodomin tapauksessa epä-Karmilamainen soundimaailma selittyy sillä että Jaska ja Alexi seisoivat miksaustiskin vieressä kun Mikko teki työtä.


No joo kun kuuntelee vaikka elementsin ykkös osaa, Thunderstonen depyyttiä, dreamtalen depyyttiä Bodomin hatebreederiä ja vaiikka infiniteä niin kyllä minä ainakin kuulen niissä selvän eron. Siinä olen toki samaa mieltä että basso kitara kuuluu aikas kehnosti karmilan miksaamilla levyillä

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Thunderstone - The Burning

Post by SirJuzzi » Sat Sep 13, 2003 1:17 pm

Edit: Hemmetti. Täällähän oli joku alkuperäinenkin keskustelun aihe, eikä vähempää kuin Thunderstonen uusi levy. Jos pitää paikkansa, että tulossa on debyyttiä parempi levy, niin ihan alkaa polvet tutisemaan, että kuinka hyvä levy sitten on tulossa. Lienee pakko-ostos. :D
Last edited by SirJuzzi on Sat Sep 13, 2003 10:19 am, edited 1 time in total.
Play the violent strings of my symphony.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Thunderstone - The Burning

Post by Figaro1 » Sun Sep 14, 2003 6:49 pm

Okei,ensin aiheeseen: Thunderstonen tuleva levy ei voi olla huono,eikä missään nimessä ensimmäistä huonompi. Äijät on siinä bändissä kuitenkin sellaisia virtuooseja että tietty laatutakuu on. Ja enpä usko että herra Laurenne(on muuten sairaan mukava miekkonen)rupeaa heti bändin toiselle levylle tekemään ihan erilaisia biisejä. Tuskan keikkaa en tullut katsoneeksi,keskityin Oulun seudun ihmisvihaviisikkoon. Mutta aivan taatusti levy löytää tiensä minunkin hyllyyni.

Sitten tuosta Karmilasta: Pakko se on myöntää että minun mielipiteeni ei herran jälkeen eikä käyttämiseen vaikuta. On ihan totta että Karmilan on pakko olla bändien mieleen kun häntä niin paljon käytetään. Mutta noista Mikon metodeista haluan sanoa että hän tekee yleensä seuraavalla tavalla:

Bändi soittaa biisin nauhalle,ja vie sen Karmilalle. Sitten Karmila komentaa bändin kahville ja kun sumpit on ryystetty on Mikko miksannut biisin. Eli ilmeisesti Mikko ei hirveästi halua bändin itsensä mielipidettä miksauksessa kuulla.

Eikä mitään varsinaista hyvää soundia siis todellakaan edes ole olemassa. Itse en enempää dissaa Mikkoa täällä,mutta mielipiteenäni sanon että pidän huomattavasti enemmän esim. Hiili Hiilesmaan miksauksista.

Mutta kyllä esim. Tavastian dj Junnukin sanoi että Karmila on melkoisen jumittunut omaan soundimaailmaansa. Allekirjoitan SirJuzzin rumpukommentin heti, kaikissa Karmilan mikseissä on se sama ämpärinpohjabasari ainakin.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Stratofortress
Member
Posts:271
Joined:Thu May 30, 2002 7:25 pm

Re: Thunderstone - The Burning

Post by Stratofortress » Sun Sep 14, 2003 8:27 pm

"Sir"Juzzi ja Figaro"1", kaksi itsensä miksausasiantuntijoiksi nimittänyttä arvostelee muiden tuotoksia ylimieliseltä jalustaltaan. :D

Locked