Onko aika ajamassa Stratovariuksen ohi?

Täällä käydään Stratovarius-aiheiset keskustelut. Ja Suomeksi tottakai.
STRATOJUHA
Member
Posts:240
Joined:Sun Mar 03, 2002 10:51 am
Location:Nurmijärvi, Finland
Contact:
Re: Re: Onko aika ajamassa Stratovariuksen ohi?

Post by STRATOJUHA » Tue Jun 08, 2004 5:22 pm

SirJuzzi wrote:


Sellainen asia kuin hyvät ja riittävän tuoreen tuntuiset biisit on se, mikä tekee Oncesta niin loistavan, ja kasvattaa kuulijakuntaa. Hyvä biisi on kaiken A ja O. Omasta mielestäni Stratolla niitä on ollut viime aikoina aivan liian vähän, ja koska suosio on laantumassa, on varmaan joku muukin samaa mieltä.
Mistäs niin päättelet että straton suosio on laskenut? Suomessa ehkä myyntiluvut on jonkin verran tippunut mutta ei muualla maailmassa. Elements kakkosesta en tiedä mutta jostain luin että ykkönen on myynyt 250000kpl. Soundissa Tollki kehui puoli vuotta ykkösen jälkeen että bändillä menee paremmin kuin koskaan.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Onko aika ajamassa Stratovariuksen ohi?

Post by SirJuzzi » Tue Jun 08, 2004 7:08 pm

Ihan siitä päättelen, että Stratosta puhutaan yleisesti joka paikassa paljon vähemmän kuin muutama vuosi sitten. Konkreettista tietoa minulla ei ole, ihan tuntumalta tuon heitin. Ja pelkät myytiluvut eivät kerto kaikkea.
Play the violent strings of my symphony.

Invinoveritas
Member
Posts:123
Joined:Mon Jan 19, 2004 5:29 pm

Re: Onko aika ajamassa Stratovariuksen ohi?

Post by Invinoveritas » Wed Jun 09, 2004 8:39 am

Tulipahan tuo Once vihdoin kuunneltua, hyvin tehtyä stuffia mutta kaiken tuon äänimassan jälkeen jää puuttumaan yksi tärkeä seikka, siis mulle tärkeä. Hyvänen aika, levystä puuttuu rock!
In the morning, don't say you love me, cause I'll only...

STRATOJUHA
Member
Posts:240
Joined:Sun Mar 03, 2002 10:51 am
Location:Nurmijärvi, Finland
Contact:

Re: Re: Onko aika ajamassa Stratovariuksen ohi?

Post by STRATOJUHA » Wed Jun 09, 2004 2:57 pm

Invinoveritas wrote:
Tulipahan tuo Once vihdoin kuunneltua, hyvin tehtyä stuffia mutta kaiken tuon äänimassan jälkeen jää puuttumaan yksi tärkeä seikka, siis mulle tärkeä. Hyvänen aika, levystä puuttuu rock!
Ja minun mielestä levystä puuttuu myös tarttuvat melodiat.

STRATOJUHA
Member
Posts:240
Joined:Sun Mar 03, 2002 10:51 am
Location:Nurmijärvi, Finland
Contact:

Re: Re: Onko aika ajamassa Stratovariuksen ohi?

Post by STRATOJUHA » Wed Jun 09, 2004 3:00 pm

SirJuzzi wrote:
Ihan siitä päättelen, että Stratosta puhutaan yleisesti joka paikassa paljon vähemmän kuin muutama vuosi sitten. Konkreettista tietoa minulla ei ole, ihan tuntumalta tuon heitin. Ja pelkät myytiluvut eivät kerto kaikkea.
Olikos se nyt Kotipelto kun laittoi jotan päivityksiä omille sivuilleen (ta johki muualle) terveisiä Elements rundilta niin siinä luki että: Yleisöä on ollut enemmän kuin koskaan ennen. Kyllä toikin minusta kertoo siitä että suosio mennyt oikeaan suuntaan.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Re: Re: Onko aika ajamassa Stratovariuksen ohi?

Post by SirJuzzi » Wed Jun 09, 2004 3:27 pm

STRATOJUHA wrote:
Invinoveritas wrote:
Tulipahan tuo Once vihdoin kuunneltua, hyvin tehtyä stuffia mutta kaiken tuon äänimassan jälkeen jää puuttumaan yksi tärkeä seikka, siis mulle tärkeä. Hyvänen aika, levystä puuttuu rock!
Ja minun mielestä levystä puuttuu myös tarttuvat melodiat.
Mitähän levyä ootte kuunnelleet? :errrr:
Play the violent strings of my symphony.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Onko aika ajamassa Stratovariuksen ohi?

Post by Figaro1 » Thu Jun 10, 2004 3:50 pm

Täytyy ihmetellä kyllä samaa asia. Siis jos ei Oncesta löydy rockia ja tarttuvia melodioita, olen minä James Hetfieldin vaimon veli
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
tosise8
Sr. Member
Posts:341
Joined:Sat Jan 24, 2004 1:22 pm
Location:Iittala

Re: Onko aika ajamassa Stratovariuksen ohi?

Post by tosise8 » Thu Jun 10, 2004 4:00 pm

On siinä kaikkea noita mutta mun mielestä siinä on ylimääräisiä zipaleita mesierkisksi Planet Hell
tosise8 eli Aleksi Erola.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Re: Onko aika ajamassa Stratovariuksen ohi?

Post by Figaro1 » Fri Jun 11, 2004 12:08 am

tosise8 wrote:
On siinä kaikkea noita mutta mun mielestä siinä on ylimääräisiä zipaleita mesierkisksi Planet Hell
Aha,vai niin. Mun mielestä kaikilla mun levyillä on 1-2 vähän muita huonompaa biisiä mutta silti en menisi sanomaan että niiden takia levy on paska ja perseestä. Ja millähän tapaa Planet Hell on ylimääräinen?
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Raven
Member
Posts:289
Joined:Sun Nov 23, 2003 1:32 pm

Re: Re: Onko aika ajamassa Stratovariuksen ohi?

Post by Raven » Fri Jun 11, 2004 7:24 am

Figaro1 wrote:
Täytyy ihmetellä kyllä samaa asia. Siis jos ei Oncesta löydy rockia ja tarttuvia melodioita, olen minä James Hetfieldin vaimon veli
Sinäkö sen määrittelet, että löytyykö Oncesta jonkun muun mielestä tarttuvia melodioita?
...Tell me why
No heart to cry
Hang me high...

Nightwish - Romanticide

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Onko aika ajamassa Stratovariuksen ohi?

Post by Figaro1 » Fri Jun 11, 2004 10:24 am

Oukkidoukki, kommentti oli kieltämättä hieman turha ja töykeäkin vielä.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Re: Re: Onko aika ajamassa Stratovariuksen ohi?

Post by SirJuzzi » Fri Jun 11, 2004 11:17 am

Raven wrote:
Sinäkö sen määrittelet, että löytyykö Oncesta jonkun muun mielestä tarttuvia melodioita?
Ja jos sinä sanot, ettei niitä ole, niin silloinko niitä ei ole? Jos tarttuva melodia tarkoittaa sinulle sitä, että se, tai joku lähes sen tapainen melodia toistuu levyn joka toisessa biisissä että väkisinkin jää päähän, niin sitten Oncella ei niitä ehkä ole.

Hyvät melodiat nyt ovat tiettyyn rajaan asti mielipidekysymyksiä, mutta jos menee väittämään että Oncelta puuttuu rock, niin sitten ollaan oikeasti väärässä. Rokkaavaa menoa ja tiukkoja riffejä levy suorastaan pursuaa. Ei ne orkesterit ja naislaulu sitä rockia mihinkään vie.
Play the violent strings of my symphony.

ploughman
Member
Posts:251
Joined:Wed Dec 03, 2003 10:22 pm

Re: Onko aika ajamassa Stratovariuksen ohi?

Post by ploughman » Fri Jun 11, 2004 1:08 pm

Once on hieno teos. Rockia siitä löytyy, heviä siitä ei saa hyvällä tahdollakaan. Se on enemmänkin sinfonin teos ja hyvä niin.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Onko aika ajamassa Stratovariuksen ohi?

Post by Figaro1 » Sat Jun 12, 2004 10:19 am

Jaa että "heviä siitä ei saa hyvällä tahdollakaan". Just just. Kerropas meille kaksi asiaa:

A)Miksi sanot noin ja

B)Miksi sen pitäisi olla "heviä"

nimittäin omasta mielestäni Once on erittäinkin heviä
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

classic
Member
Posts:221
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:23 pm

Re: Onko aika ajamassa Stratovariuksen ohi?

Post by classic » Sat Jun 12, 2004 12:11 pm

Itse en ole Oncea vielä hommannut, enkä ole varma hommaankokaan. Jotenkin Wishmaster ja Century Child olivat mulle sellaisia levyjä, että hyvät melodiat olivat jääneet syntymättä. Tai niitä oli ainakin todella harvassa. Jollain tavalla Oceanborn onkin mielestäni kuin eri bändin tekemä, ja pelkästään hyvässä mielessä. Näistä uusista biiseistä puuttuu se ikivihreys.. niitä ei vain jaksa kuunnella kuin pari kertaa.
Ehkä pitäisi kuitenkin antaa bändille mahdollisuuus ja hommata tämä uusikin levy, saa nähdä.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Onko aika ajamassa Stratovariuksen ohi?

Post by Figaro1 » Sat Jun 12, 2004 2:43 pm

IMHO "Once" "syttyy" kunnolla vasta parin kolmen kuuntelun jälkeen. Kannattaa kuitenkin hommata ko.lätty
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

ploughman
Member
Posts:251
Joined:Wed Dec 03, 2003 10:22 pm

Re: Re: Re: Onko aika ajamassa Stratovariuksen ohi?

Post by ploughman » Sat Jun 12, 2004 7:44 pm

Last edited by ploughman on Sat Jun 12, 2004 7:43 pm, edited 1 time in total.

VariuS
Member
Posts:142
Joined:Sat May 01, 2004 2:13 pm

Re: Onko aika ajamassa Stratovariuksen ohi?

Post by VariuS » Sat Jun 12, 2004 10:05 pm

On tainnu mennä hieman off-topiciksi... :(

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Re: Re: Re: Onko aika ajamassa Stratovariuksen ohi?

Post by Figaro1 » Sun Jun 13, 2004 11:17 pm

Last edited by Figaro1 on Mon Jun 14, 2004 10:02 am, edited 1 time in total.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

ploughman
Member
Posts:251
Joined:Wed Dec 03, 2003 10:22 pm

Re: Onko aika ajamassa Stratovariuksen ohi?

Post by ploughman » Mon Jun 14, 2004 12:14 am

Ja juuri sitähän se on.
Olen täysin samalla linjalla kuin Holopainen.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Onko aika ajamassa Stratovariuksen ohi?

Post by Figaro1 » Mon Jun 14, 2004 12:56 pm

Kyllä se mun mielestäni on ihan heviä ainakin paikoitellen. Mutta turhapa tässä on kinata, jokainen olkoon oikeutettu mielipiteenseensä :)
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Raven
Member
Posts:289
Joined:Sun Nov 23, 2003 1:32 pm

Re: Re: Re: Re: Onko aika ajamassa Stratovariuksen ohi?

Post by Raven » Mon Jun 14, 2004 4:48 pm

SirJuzzi wrote:
Raven wrote:
Sinäkö sen määrittelet, että löytyykö Oncesta jonkun muun mielestä tarttuvia melodioita?
Ja jos sinä sanot, ettei niitä ole, niin silloinko niitä ei ole? Jos tarttuva melodia tarkoittaa sinulle sitä, että se, tai joku lähes sen tapainen melodia toistuu levyn joka toisessa biisissä että väkisinkin jää päähän, niin sitten Oncella ei niitä ehkä ole.

Olenko muuten väittänyt jossain, että minun mielestä Oncelta ei löydy rokkaavaa menoa ja tarttuvia melodioita? No en ole väittänyt. Lueppas mieluiten näitä postauksia niillä kahdella silmällä mitkä tuijottavat ruutua, etkä sillä yhdellä silmällä mikä todennäköisimmin tuijottaa kohti penkkiä...

Kun heitin aikaisemman kommenttini asiasta, en ollut Oncea kuullut. Nyt olen sen hankkinut ja heitän kommenttini siitä tuonne Ei-Stratovarius aiheisen keskustelun Once -osioon.

Pistää välillä ihmetyttämään ja myös hiukan vituttamaan joidenkin asenne tälläkin keskustelupalstalla. Jos itse diggailee jostakin asiasta (esim. Nightwishista) ja joku muu siitä ei satu pitämään, niin alkaa vitunmoinen kitinä, aivan kuin omaa bändiä dissattaisiin. Sen ymmärrän hyvin, jos esim. joku Holopainen tai Tolkki vetää herneet nenään, jos heidän tekeleitään kritisoidaan... Mutta joku yksittäinen kuuntelija! Musiikkimaku on samanlainen asia kuin esim. ruokamaku... Itse vihaan kesäkeittoa, mutta silti jotkut muut siitä pitävät...
...Tell me why
No heart to cry
Hang me high...

Nightwish - Romanticide

Raven
Member
Posts:289
Joined:Sun Nov 23, 2003 1:32 pm

Re: Re: Onko aika ajamassa Stratovariuksen ohi?

Post by Raven » Mon Jun 14, 2004 4:51 pm

Figaro1 wrote:
Kyllä se mun mielestäni on ihan heviä ainakin paikoitellen. Mutta turhapa tässä on kinata, jokainen olkoon oikeutettu mielipiteenseensä :)
Kyllä se meikäläisenkin mielestä aikalailla heviä/metallia on... Tai jos ei ole niin sitten en enää voi väittää tietäväni mitä on metalli/hevimusiikki... ;)
...Tell me why
No heart to cry
Hang me high...

Nightwish - Romanticide

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Re: Re: Re: Re: Onko aika ajamassa Stratovariuksen ohi?

Post by Figaro1 » Tue Jun 15, 2004 11:47 am

Raven wrote:
Olenko muuten väittänyt jossain, että minun mielestä Oncelta ei löydy rokkaavaa menoa ja tarttuvia melodioita? No en ole väittänyt. Lueppas mieluiten näitä postauksia niillä kahdella silmällä mitkä tuijottavat ruutua, etkä sillä yhdellä silmällä mikä todennäköisimmin tuijottaa kohti penkkiä...
Kuules Raven, minä sain juuri sen käsityksen tuosta sinun postauksesta että "kun Raven sanoo ettei Oncella ole tarttuvia melodioita niin niitä ei ole". Eli joko tässä joukossa on kaksi lukihäiriöistä tai sitten yksi joka ei osaa kirjoittaa.
Raven wrote:
Kun heitin aikaisemman kommenttini asiasta, en ollut Oncea kuullut. Nyt olen sen hankkinut ja heitän kommenttini siitä tuonne Ei-Stratovarius aiheisen keskustelun Once -osioon.
Äärimmäisen fiksua antaa kommenti asiasta josta ei ole perillä ollenkaan...
Raven wrote:
Pistää välillä ihmetyttämään ja myös hiukan vituttamaan joidenkin asenne tälläkin keskustelupalstalla. Jos itse diggailee jostakin asiasta (esim. Nightwishista) ja joku muu siitä ei satu pitämään, niin alkaa vitunmoinen kitinä, aivan kuin omaa bändiä dissattaisiin. Sen ymmärrän hyvin, jos esim. joku Holopainen tai Tolkki vetää herneet nenään, jos heidän tekeleitään kritisoidaan... Mutta joku yksittäinen kuuntelija! Musiikkimaku on samanlainen asia kuin esim. ruokamaku... Itse vihaan kesäkeittoa, mutta silti jotkut muut siitä pitävät...

Tässä olen kyllä samaa mieltä. Luoja ties kuinka monta kertaa olen kuullut siitä miten "en ymmärrä hyvän päälle" kun en kuuntele progea ja sittent taas jos olet sanonut että "Arch Enemyn uusi levy on muuten aika hyvä" niin kuitti on tullut heti muodossa "vittu mitä paskaa säkin kuuntelet". Makuasiat ovat makuasioita ja kuten kerran aikaisemminkin sanoin, on paskan pakko olla hyvää, eivät kärpäset sitä muuten söisi. Pää pyttyyn vaan ja ei ku syömään
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Raven
Member
Posts:289
Joined:Sun Nov 23, 2003 1:32 pm

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Onko aika ajamassa Stratovariuksen o

Post by Raven » Tue Jun 15, 2004 2:14 pm

Raven wrote:
Kun heitin aikaisemman kommenttini asiasta, en ollut Oncea kuullut. Nyt olen sen hankkinut ja heitän kommenttini siitä tuonne Ei-Stratovarius aiheisen keskustelun Once -osioon.
Äärimmäisen fiksua antaa kommenti asiasta josta ei ole perillä ollenkaan...

Eli aikaisemmin saatoin ilmaista itseni epäselvästi, mutta lähinnä tarkoitus oli puolustaa jonkun muun henkilö x:n mielipidettä, että hänen mielestään Oncelta ei löydy tarttuvia melodioita jne... Itse Oncea en edelleenkään ollut haukkunut saati hypettänyt, koska en kyseistä mestariteosta (nyt hypetän!) ollut vielä kuullut.
...Tell me why
No heart to cry
Hang me high...

Nightwish - Romanticide

User avatar
Eini
Sr. Member
Posts:1077
Joined:Sat Jul 20, 2002 4:49 pm
Location:Pohjois-Pohjanmaa

Re: Re: Onko aika ajamassa Stratovariuksen ohi?

Post by Eini » Tue Jun 15, 2004 3:53 pm

Figaro1 wrote:
Kyllä se mun mielestäni on ihan heviä ainakin paikoitellen. Mutta turhapa tässä on kinata, jokainen olkoon oikeutettu mielipiteenseensä :)
Täysin samaa mieltä olen! =P
Maailma on kuin kirja. Ne jotka eivät matkustele, lukevat vain sivun.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Onko aika ajamassa Stratovariuksen ohi?

Post by SirJuzzi » Tue Jun 15, 2004 4:50 pm

Ööö? Jos ei ole edes kuullut levyä ja menee heittämään siitä jotain typerää, mikä ei pidä edes paikkaansa, ja kommentoin tätä, niin minkä helvetin virheen minä teen? Käytetään niitä saatanan aivoja ennenkuin rutistaan ihmisille siitä etteivät ne näe mitä ei ole kirjoitettu. :pissed:
Play the violent strings of my symphony.

Raven
Member
Posts:289
Joined:Sun Nov 23, 2003 1:32 pm

Re: Re: Onko aika ajamassa Stratovariuksen ohi?

Post by Raven » Tue Jun 15, 2004 6:38 pm

SirJuzzi wrote:
Ööö? Jos ei ole edes kuullut levyä ja menee heittämään siitä jotain typerää, mikä ei pidä edes paikkaansa, ja kommentoin tätä, niin minkä helvetin virheen minä teen? Käytetään niitä saatanan aivoja ennenkuin rutistaan ihmisille siitä etteivät ne näe mitä ei ole kirjoitettu. :pissed:
Mitä vittua?
...Tell me why
No heart to cry
Hang me high...

Nightwish - Romanticide

Stratosfear
Sr. Member
Posts:775
Joined:Fri Mar 15, 2002 5:24 pm
Contact:

Re: Re: Re: Onko aika ajamassa Stratovariuksen ohi?

Post by Stratosfear » Tue Jun 15, 2004 9:38 pm

Listasijoitukset ja myynnit Euroopassa korostavat vain sitä, että Nightwishin Onceen on panostettu täysin eritavalla, kuin Stratovariuksen Elements levyihin.
Last edited by Stratosfear on Tue Jun 15, 2004 6:39 pm, edited 1 time in total.

Kissboy
Jr. Member
Posts:3
Joined:Tue Jun 15, 2004 9:53 pm

Re: Onko aika ajamassa Stratovariuksen ohi?

Post by Kissboy » Tue Jun 15, 2004 10:09 pm

Onhan Nightwishin musiikissa hienoa kuunnella mahtipontista oopperatyylistä hevimättöä, mutta joku raja: Once-levyllä on tietääkseni yli sata ulkopuolista soittajaa/laulajaa, mm.55-henkinen London Session Orchestra. Stratovariuksen musiikki on ollut parin aikaisemman levyn ajan erittäin loistavaa, mutta en erityisemmin pidä Elementseistä. Niiden kappaleista on yritetty tehdä liian mahtipontisia ja sen todistaa muunmuassa kotipellon ajoittaiset hapen loppumisesta kertovat äänen muuttumiset. Kuitenkin niin kauan kuin minussa henki pihisee on olemassa ainakin yksi ihminen joka viettää aikaansa siellä divarien pimeimmissä nurkissa etsien stratovariuksen levyjä! Strato ei koskaan kuole!
Älä tee niinkuin minä sanon, tee niinkuin tarkoitan!

Locked