Zijn er nog nederlanders hier?

This forum is for languages besides English and Finnish. This forum is not moderated so if you have problems in this board, we can't help you.
Post Reply
User avatar
Spiderman
Member
Posts:171
Joined:Thu Aug 05, 2004 12:51 pm
Location:Near Amsterdam, Netherlands
Zijn er nog nederlanders hier?

Post by Spiderman » Sat Aug 21, 2004 8:25 pm

Ben eigenlijk wel benieuwd of er nog nederlanders op dit forum zitten.
Ik ben toch niet de enige uit ons kikkerland die Stratovarius een goeie band vind?
With great power, there must also come great responsibility! (Peter Parker)

User avatar
Agent Orange
Member
Posts:272
Joined:Sat May 01, 2004 1:25 pm
Location:Scheveningen, The Netherlands
Contact:

Re: Zijn er nog nederlanders hier?

Post by Agent Orange » Mon Sep 06, 2004 12:44 pm

Ik vroeg me al af waar al mijn landgenoten gebleven waren, ik weet zeker dat er nog meer moeten zijn.
Dus ja, ik ben ook een Nederlandse Strato-fan. :)

User avatar
Spiderman
Member
Posts:171
Joined:Thu Aug 05, 2004 12:51 pm
Location:Near Amsterdam, Netherlands

Re: Zijn er nog nederlanders hier?

Post by Spiderman » Tue Sep 14, 2004 7:52 pm

Het heeft inderdaad ook een tijdje geduurd, voordat er iemand op deze topic reageerde. Gelukkig ben ik dan toch niet de enige. Beetje late reactie van mijn kant, maar had weinig tijd de laatste tijd en dan kies ik toch in die paar minuutjes liever het Ayreon forum. Sorry.
Denk je dat er nog meer Nederlandse fans zijn hier, die zich gewoon verbergen?
Best apart eigenlijk om 's in het nederlands op zo'n forum te schrijven, gaat toch net effe wat makkelijker. :D
With great power, there must also come great responsibility! (Peter Parker)

User avatar
Agent Orange
Member
Posts:272
Joined:Sat May 01, 2004 1:25 pm
Location:Scheveningen, The Netherlands
Contact:

Re: Zijn er nog nederlanders hier?

Post by Agent Orange » Wed Sep 15, 2004 1:57 am

Ik weet wel zeker dat er nog meer Nederlanders op dit forum aanwezig zijn. Ik heb echter het idee, dat ze of niet meer komen, of geen zin hebben om iets te zeggen als ze dat wel doen.

En het voelt inderdaad goed om 's in m'n moerstaal te kunnen spreken op een niet-Nederlands forum. Ik ben zelf vaak te vinden op de Powerpuff Girls forums, die over het algemeen Engelstalig zijn.
En ook al heb ik daar weinig tot geen moeite mee, de behoefte om weer eens gewoon Nederlands te schrijven is toch sterk aanwezig.

En ik keek sinds enige tijd niet meer in dit betreffende deel, gezien ik een andere Nederlands onderwerp hier zag, die al bijna een jaar niet meer aangeraakt is en ik eigenlijk niet meer verwachtte ooit nog eens een landgenoot heir te spreken.
Ik keek toevallig vorige week voor de lol weer eens hierin, waar ik op jouw 'draad' stuitte, dus mijn vraag of ik alleen hier ben, werd dus meteen beantwoord.

User avatar
Spiderman
Member
Posts:171
Joined:Thu Aug 05, 2004 12:51 pm
Location:Near Amsterdam, Netherlands

Re: Zijn er nog nederlanders hier?

Post by Spiderman » Thu Sep 16, 2004 7:04 am

Toch raar met bijna 2750 leden hier, je zou dan toch wat reagerende nederlanders verwachten.

Ik heb trouwens ook weinig problemen met engels, maar op de één of ander manier typ je toch 2x zo snel een antwoord.

Powerpuff Girls? Nooit van gehoord.

I vind het Ayreon forum erg gezellig. Arjen Lucassen reageert daar zelf ook nog regelmatig op vragen die aan hem gesteld worden. Ze staan erg dicht bij de fans en da's tof. Daar wel veel nederlanders trouwens. Ken je het werk van Ayreon?
With great power, there must also come great responsibility! (Peter Parker)

User avatar
Agent Orange
Member
Posts:272
Joined:Sat May 01, 2004 1:25 pm
Location:Scheveningen, The Netherlands
Contact:

Re: Zijn er nog nederlanders hier?

Post by Agent Orange » Thu Sep 16, 2004 12:15 pm

Ik heb wel eens van Ayreon gehoord, ben niet bekend met hun muziek, ik zal het ongetwijfeld wel eens een keer proberen, ben altijd wel te porren voor iets nieuws.

Dat Powerpuff Girls je niet bekend voorkomt, vind ik raar. Het is de best lopende tekenfilmserie van eind jaren 90 op Cartoon Network, maar gezien deze zender al een jaar of drie van de gewone kabel is gehaald en nu alleen op digitale kabel is te krijgen, kan het zijn dat je het nooit hebt gezien.

In het kort gaat de serie over drie meisjes van 6 jaar met superkrachten, die weet-ik-veel wat voor gespuis te lijf gaan (misdadigers, gemuteerde schurken, zelfs buitenaardse wezens). Ze krijgen te maken met elk ander soort problemen kinderen hebben, maar moeten daartussendoor wel de wereld behoeden voor de ondergang.
De serie kreeg in 2002 zijn eigen film, die hun geboorte behandelde.
In mijn avatar is de leider van de drie te zien: Blossom (haar zusjes heten Bubbles en Buttercup).

PPGWorld is de grootste (en tevens ook beste) fansite, dat ook zijn eigen forum heeft, waar ik veelal te vinden ben en waar een stuk of 7 Nederlanders te vinden zijn (waarvan er nog een stuk of 4 regelmatig komen). De bedenker van de show is ooit op het forum geweest en er komen soms anedere mensen, die nauw met de serie betrokken zijn, langs. Een vand e leden is zelfs tekenaar bij DC comics, die strips hiervan uitbrengt en hij weet veel over het wel en wee van oude en nieuwe tekenfilms en andere series.

Ik ben zelf administrator van een kleiner forum, genaamd ~*Puff Forum*~, tevens een fansite, maar veel kleiner (en naar mijn mening gezelliger) dan PPGWorld.

OK, genoeg over dit, voordat ik je doodverveel.

Ik zal eens kijken of ik kan ontdekken hoeveel Nederlanders op dit forum te vinden zijn, want ik weet 100% zeker dat we niet de enigen zijn.
Ik spreek je (hopelijk) later wel weer.

User avatar
Spiderman
Member
Posts:171
Joined:Thu Aug 05, 2004 12:51 pm
Location:Near Amsterdam, Netherlands

Re: Zijn er nog nederlanders hier?

Post by Spiderman » Fri Sep 17, 2004 6:56 pm

Ayreon is eigenlijk geen band, dus i.p.v. hun moet je hem zeggen. A.A.Lucassen is een nederlandse artiest die, wat mij betreft, geniale muziek maakt. Hij nodigt diverse zangers en zangeressen uit om zijn muziek te zingen en hier en daar een instrumentalist, maar hij speelt de meeste instrumenten zelf.
Als je ooit is wat wil proberen, begin dan met Flight of the Migrator, dit is deel II van The Universal Migrator en bevat metalnummers. Op deze schijf staan o.a. Bruce Dickinson, Andy Derris (Helloween) en Timo Kotipelto. Deel I en II zijn nu trouwens als dubbel cd te koop, veel goedkoper als toen ik ze los kocht.

Het is niet zo raar hoor dat ik de Powerpuff girls niet ken. Ik heb nog nooit naar het Cartoon netwerk gekeken. Ik kijk al jaren niet meer naar tekenfilms. Vroeger was ik er trouwens wel gek op, maar als ik eerlijk mag zijn, ik ben uit de tijd van Calimero, Tom and Jerry, Woody Woodpecker, The Pink panter... en ga zo maar door.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het plaatje van je avater wel is gezien had ergens, wist alleen niet waar het van was.
Heb ook nog even op je forum gekeken en die gezichtjes van de "girls" kende ik inderdaad wel.

Spreek je.
With great power, there must also come great responsibility! (Peter Parker)

User avatar
Agent Orange
Member
Posts:272
Joined:Sat May 01, 2004 1:25 pm
Location:Scheveningen, The Netherlands
Contact:

Re: Zijn er nog nederlanders hier?

Post by Agent Orange » Sun Sep 19, 2004 12:44 am

Hm, I dacht altijd dat Ayreon een band was, mijn fout.
Nou ja, als de muziek goed is maakt het mij niet uit wat het is. Ik zal die dubbel-CD zeker eens proberen, ik moest maar eens zien of ik hem kan vinden.

Dus tekenfilms betekenen niets meer voor je? Nu ja, heb ik een onderwerp minder om over te praten, maakt me niet zo veel uit, zullen wel andere dingen zijn waar we wel iets aan hebben, toch?
Oh, en ik heb het gevoel dat je ergens rond mijn leeftijd of misschein zelfs wel ouder bent (ik wordt 28 a.s vrijdag), gezien ik de cartoons die je noemde stuk voor stuk ken uit mijn vroege jeugd.

Ik moet nu gaan, als je nog een interessant onderwerp hebt (zoals films series, etc.), hoor ik het graag. :)

User avatar
Spiderman
Member
Posts:171
Joined:Thu Aug 05, 2004 12:51 pm
Location:Near Amsterdam, Netherlands

Re: Zijn er nog nederlanders hier?

Post by Spiderman » Sun Sep 19, 2004 4:52 pm

Ben inderdaad ietsiepietsie ouder 34 n.l. en over een paar maandjes (december) wordt ik alweer 35 :( , dan is het op naar de 40. Shit, ik begin me nu echt oud te voelen.
Vroeger was ik gek op tekenfilms, maar op de één of andere manier vond ik de nieuwe series niet echt leuk, dus ben ik op een gegeven moment afgehaakt. Als er dus eens nieuwe, wel leuke, series zijn, ken ik ze niet.

Ben nog steeds wel een enorme televisie fanaat. Het is zalig om na een dag hard werken op de bank te ploffen en lekker naar dat rechthoekige scherm te kijken.
Comedys als Friends vind ik echt geweldig. Vroeger was Cheers uniek en daarna Frassier. Maar ik kijk ook graag naar de andere "mindere" series.
Ik mag trouwens ook graag naar reality soaps kijken :oops: . Niet omdat de kwaliteit van dat soort programma's nou zo hoog zijn, maar het is toch heerlijk om naar al die conflicten te kijken die ze altijd krijgen. Big Brother, Expeditie Robinson en zelfs De Bus voorheen. Een aanrader tegenwoordig is Het Blok. 4 stellen die een oud Amsterdams pand opknappen met een vette deadline. Dat staat garant voor weer veel ruzies natuurlijk. Moet je vanavond maar is naar kijken.

Ik ga nu weer is lekker op de bank ploffen. Ben net gestopt met het plaatsen van een schutting. Is nog wel niet af, maar alles doet me nu pijn.

Spreek je.
With great power, there must also come great responsibility! (Peter Parker)

User avatar
Spiderman
Member
Posts:171
Joined:Thu Aug 05, 2004 12:51 pm
Location:Near Amsterdam, Netherlands

Re: Zijn er nog nederlanders hier?

Post by Spiderman » Fri Sep 24, 2004 11:56 am

Gefeliciteerd, volgens mij ben je vandaag dus jarig :banana1:
28 jaar toch?
Fijne dag gewenst en maak er wat van.

Laterrr
With great power, there must also come great responsibility! (Peter Parker)

User avatar
Agent Orange
Member
Posts:272
Joined:Sat May 01, 2004 1:25 pm
Location:Scheveningen, The Netherlands
Contact:

Re: Zijn er nog nederlanders hier?

Post by Agent Orange » Sat Sep 25, 2004 2:21 am

Yep, ben gisteren inderdaad jarig geweest. Was een saaie dag, net als altijd. Ik vier al jaren geen verjaardag meer, de opkomst is altijd laag. Ik nodig altijd een handjevol mensen uit en wie komt, komt er, maar ik maak er geen groot feest van.

Heb weinig cadeaus gehad, alleen een broek en overhemd van m'n ouders en ik heb een bioscoopje tegoed van m'n oom, dus we gaan vanavond fijn naar The terminal en maken er een leuke avond van. :)

Heb wel aardig wat felicitaties gekregen op de Powerpuff Girls forums en sommige van de vrienden die ik daar heb, waren zo vrij om wat tekeningen voor me te maken. Kennelijk ben ik meer geliefd daar dan ik dacht, gezien ik maar weinig recties verwachtte en er al een stuk of 15 heb gekregen, wat voor iemand als ik (niet echt belangrijk, maar wel opvallend) redelijk veel is. :)

Nu ja, op naar de 29 (bah, al weer bijna 30, wat gaat een mensenleven toch snel).

User avatar
Spiderman
Member
Posts:171
Joined:Thu Aug 05, 2004 12:51 pm
Location:Near Amsterdam, Netherlands

Re: Zijn er nog nederlanders hier?

Post by Spiderman » Sun Sep 26, 2004 6:44 pm

30 worden lijkt erger dan het is. Maarja het is altijd zo'n grens die je weer over gaat. Ik zal dat ook wel een beetje hebben als ik 1 dec 35 word. Maar het wordt pas echt erg als ik 40 wordt, dat lijkt me ook een ellende. Misschien moet ik dan ook nog volwassen worden ofzo.

Hoe was de film? Een beetje de moeite waard? Ik wil zelf binnenkort ook weer eens naar de film, heb nog van die bonnen liggen. Laaste film waar ik geweest ben was The Village, die vond ik wel erg sterk.
Mijn favoriet is absoluut Lord of the Rings. Heb het boek 2x gelezen, ben gek op fantasy. Ben naar de officiële premiére van The Fellowship of the Ring geweest. Dat was echt gaaf! Tussen al die BN'ers in onze spijkerbroek, terwijl zij allemaal in smoking rondliepen. Gratis grolschjes drinken en gratis eten :banana1:. Het was ook nog eens 2 weken voor dat ie in de zalen ging draaien.

Heb jij nog favoriete films die ik nog moet zien?

Wanneer worden die Powerpuff Girls eigenlijk uitgezonden? Ben eigenlijk wel een beetje nieuwsgierig geworden naar wat het inhoudt.

Spreek je later nog.
With great power, there must also come great responsibility! (Peter Parker)

User avatar
Agent Orange
Member
Posts:272
Joined:Sat May 01, 2004 1:25 pm
Location:Scheveningen, The Netherlands
Contact:

Re: Zijn er nog nederlanders hier?

Post by Agent Orange » Tue Sep 28, 2004 2:09 pm

The Terminal was een ontzettend goeie film. Ben zelf fan van het overgrote deel van Steven Spielberg's werk (dit was er namellijk een van), en Tom Hanks is in vorm als een man met een soort van Rusisch accent, wiens land in oorlog verzeild raakt op het moment dat hij in Amerika aankomt. Zijn mimiek is al de moeite waard en het script is deels nog waar gebeurd ook (er is namelijk ooit een man geweest die 2 jaar of zo in een terminal van een Amerikaanse luchthaven heeft 'gewoond')!

Ben zelf ook een redelijke fanatasy fan, heb alle LotR delen gezien en ervan genoten. Heb Tolkiens boeken nog niet gelezen, maar ik ben het we; van plan.

En wat Powerpuff Girls betreft, alleen cartoon Netwrok zend de serie uit en dat is al sinds enkele jaren achter de decoder verdwenen. Ik heb de mazzel dat mijn kabelmaatschappij (Casema) toevallig deze maand uitkoos om Cartoon Network op zijn etalagekanaal uit te zenden, dus ik heb een paar te gekke nieuwe afleveringen gezien.
Gezien ik niet weet of je in jouw woonplaats in aanmerking komt voor een digitale decoder, raad ik je aan The Powerpuf Girls Movie eens te bekijken. Het is de perfecte opstap voor niet-fans om kennis te maken met deze tekenfilmserie, gezien de film het prille begin van het supertrio behandelt en ook laat zien hoe de meisjes met hun gaven omgaan, vooral omdat ze door de mensen in hun stad geweerd worden na een uit de hand gelopen spellejte tik (wat op zich niet zo vreemd is, gezien ze zowat de hele stad in de vernieling erdoor helpen).
Het is natuurlijk geen garantie dat je de film (of de serie, wat maar eerst komt) leuk gaat vinden, maar proberen kan geen kwaad, toch?

Ik heb zelf ook The Village gezien en was zelf ook wel erg onder de indruk, ondanks de felle kritiek die de film kreeg.
Welke films heb je dit jaar bezocht? Misschien dat je me een paar goeien kunt aanraden (en andersom).

Later!

User avatar
Spiderman
Member
Posts:171
Joined:Thu Aug 05, 2004 12:51 pm
Location:Near Amsterdam, Netherlands

Re: Zijn er nog nederlanders hier?

Post by Spiderman » Sat Oct 02, 2004 12:39 pm

Heya,

Sorry voor de late reactie, maar had deze week bijna geen minuut voor mezelf. Bijna elke avond weggeweest.
Maandag gesport (badminton).Dinsdag Bayer - Ajax gekeken, maar dat had ik beter niet kunnen doen :cry: .Woensdag gesport (fitness) en had daarna geen puff meer. Donderdag naar Hans Dorrestijn geweest (zeer vrouwonvriendelijke show, maar wel leuk) en gister had ik een afscheidsfeestje van een collega. Erg gezellig maar moest vanmorgen wel effe wat slaap inhalen.

The terminal is dus wel een aanrader. Nou eerst maar weer eens de tijd vinden. De films die ik dit jaar gezien heb? Jeetje, ik vergeet dat altijd weer. Spiderman 2(natuurlijk) Harry Potter 3(weer erg goed, heb alle boeken gelezen)The Village dus, en eeeh jezus ik weet zeker dat ik er meer gezien heb. Oh ja Starsky and Hutch, blauw gelegen van het lachen, die Ben Stiller is echt een topper. Als me nog wat te binnen schiet laat ik het je nog weten.

We hebben hier ook Casema (Monnickendam) maar dat was zeker alleen in September. Wie weet probeer ik de film eens.

Lees je wel eens andere fantasy? Ik Lees veel Weiss & Hickman, Feist en vond de kronieken van LonTobyn van David B. Coe helemaal te gek. Ben eigenlijk altijd in een boek bezig, maar lees niet zo snel en kan ook niet zoveel tijd ervoor vinden.

Genoeg gezwetst, ik ga maar weer eens aan de schutting verder, die moet ook nog steeds af.

Spreek je later nog.
With great power, there must also come great responsibility! (Peter Parker)

User avatar
Agent Orange
Member
Posts:272
Joined:Sat May 01, 2004 1:25 pm
Location:Scheveningen, The Netherlands
Contact:

Re: Zijn er nog nederlanders hier?

Post by Agent Orange » Sat Oct 02, 2004 3:28 pm

Ik ben geen fervent lezer, dus een boek is in de meeste gevallen niet aan mij besteed.

Starsky and Hutch heb ik nog niet gezien. Ik wou erheen met m'n oom (m'n vaste biosmaatje), maar de film draaide niet meer toen we wilden gaan.

Spiderman 2 en Harry Potter 3 heb ik ook gezien, vond beide films goed, zal warschijnlijk alleen Harry Potter 3 op DVD aanschaffen, gezien ik Spiderman ineens niet meer boeiend vond toen ik hem op DVD terugkeek (terwijl ik hem in de bioscoop geweldig vond) en dus vrees dat dat voor deel 2 oook zal gelden. Heb trouwens gehoord dat daar een stuk of 7 delen voor gepland staan, dus ze kunnen het blik met superschurken wel opentrekken. :p

Zellf heb ik nog Van Helsing en The Day After Tomorrow gezien. Zijn beide wel goeie films, echter The Day After Tomorrow is beter dan de Van Helsing. Niet dat die zó slecht was, maar de beste film van het jaar zal het niet worden. Ben voor de rest vergeten wat ik allemaal heb gezien, dus ik zal de komende DVD titels in de gaten moeten houden hiervoor.

Ik ben nog van plan The Incredibles, Collateral en Shark tale te gaan zien. Die films lijken me wel de moeite waard, in negen van de tien gevallen kom ik tevreden terug van de film.

Spreek je wel weer.

User avatar
Spiderman
Member
Posts:171
Joined:Thu Aug 05, 2004 12:51 pm
Location:Near Amsterdam, Netherlands

Re: Zijn er nog nederlanders hier?

Post by Spiderman » Sat Oct 02, 2004 7:20 pm

Vergat nog Secret Window op te noemen, of zag ik die nou weer op dvd? In ieder geval wel een goeie film.

Ga maar weer eens lekker onderuit op de bank met een goed glas wijn vanavond. Kopspijkers komt zo.
With great power, there must also come great responsibility! (Peter Parker)

User avatar
Agent Orange
Member
Posts:272
Joined:Sat May 01, 2004 1:25 pm
Location:Scheveningen, The Netherlands
Contact:

Re: Zijn er nog nederlanders hier?

Post by Agent Orange » Mon Oct 04, 2004 2:57 am

Allereerst drink ik niet en ten tweede ban ik al op Kopspijkers uitgekeken sinds ze de formule helemaal veranderden (of moet ik zeggen, verkrachtten?) Ik kijk trouwnes ook weinig TV, is meestal toch niet veel aan. Heb meestal wel vrienden online waar ik effe een praatje mee kan maken.

Secret Window ken ik niet, titel komt me vaag bekend voor, maar niet dat ik meteen weet waar het over gaat.

User avatar
Spiderman
Member
Posts:171
Joined:Thu Aug 05, 2004 12:51 pm
Location:Near Amsterdam, Netherlands

Re: Zijn er nog nederlanders hier?

Post by Spiderman » Mon Oct 04, 2004 12:58 pm

Nou, we zitten lekker op één lijn hè :wink:
Kopspijkers was vroeger inderdaad leuker, maarja veel beters is er toch niet.

Secret window gaat over een schrijver die zich wat heeft afgezonderd na een scheiding. Op een dag staat er een man voor de deur die beweert dat hij zijn verhaal heeft gestolen, waarna hij 'm gaat terroriseren. Heel vaag verhaal met een verrassend einde. Johnny Depp in de hoofdrol.

Andere vraag dan: wat doe je in het dagelijks leven? Verliefd, verloofd, getrouwd of gescheiden? Kids?

Ik werk zelf op een technisch adviesbureau. Een wat? Nou wij ontwerpen zo'n beetje alles op het gebied van staal. Constructies en machines enzo.
Getrouwd, maar nog geen kinderen.

Greetz Spider
With great power, there must also come great responsibility! (Peter Parker)

User avatar
Agent Orange
Member
Posts:272
Joined:Sat May 01, 2004 1:25 pm
Location:Scheveningen, The Netherlands
Contact:

Re: Zijn er nog nederlanders hier?

Post by Agent Orange » Thu Oct 07, 2004 11:36 am

Dit keer ben ik aan de enigszins late kant met een reactie. Ben druk bezig met een moderator test op ~*Puff Forum*~, gezien enkele mods daar niet echt goed werk verrichten en ik wil ze degraderen als ze niet voor de tests slagen. Een PPG strip die ik daar heb lopen consumeert ook veel van m'n tijd, een pagina maken kost me al een hele avond werk, als het niet meer is!

Johnny Depp vind ik wel een goed acteur, ben bekend met enkele van zijn films, dus misschien probeer ik Secret Window wel.

Over mijn burgerlijke staat kan ik kort zijn: geen vrouw, vriendin, kinderen of wat dan ook. Ben vrijgezel en ben van plan dat voorlopig nog te blijven.
Hoe zit dat met jou?

Zelf ben ik al geruime tijd werkeloos, heb ooit als laborant gewerkt bij DSM Gist en bij andere bedrijven, maar door een sociale fobie die ik in de loop van de tijd heb ontwikkeld (maar wat ik waarchijnlijk al sinds kinds af aan heb), heb ik moeite met solliciteren (telefoneren en sollicitatiegesprekken voeren beangstigen me).
Ik heb inmiddels een bemiddelingstraject via een psycholoog lopen, maar het kan nog wel effe duren voordat ik echt weer aan de bak kom.

Tot die tijd verdien ik nog een beetje geld via een krantenwijk, een uitkering zorgt voor de rest.

AO

User avatar
Spiderman
Member
Posts:171
Joined:Thu Aug 05, 2004 12:51 pm
Location:Near Amsterdam, Netherlands

Re: Zijn er nog nederlanders hier?

Post by Spiderman » Sun Oct 10, 2004 8:15 pm

Hè hè, daar ben ik eindelijk weer. Heb nogal wat ge-eikel met m'n computer. Afgelopen woensdag en donderdag kon het net in eens niet weer op. Blijkt opeens dat ik geen virusscanner meer op het systeem heb staan. UIteindelijk vrijdag weer op internet en een trialversion virusscanner het systeem laten checken. Diverse virussen in quarantaine gezet. Nu heb ik sinds vrijdagavond het probleem dat ik na het opstarten m'n muis en toetsenbord niet meer kan gebruiken. ??? Zit nu dus via veilige modus op de computer. :evil:

Effe over de burgelijke staat. Ik ben afgelopen april (24e) getrouwd met m'n meissie. Dat bevalt me uitstekend alhoewel d'r eigenlijk helemaal niks verandert, behalve dat ik dan nu een ring om me vinger heb. We willen wel graag kids, maar dat wil nog niet zo lukken. Niet verder vertellen trouwens, niemand in mijn omgeving weet het :wink: Je bent dus de enige aan wie ik het verteld heb.

Klinkt verrot dat van die fobie en zo. Ik hoop voor je dat het via dat bemiddelingstraject zal lukken. Aan de ander kant heb je nu natuurlijk wel de tijd voor dat forum van je. Vind dat wel knap trouwens, ik heb laatst is wat dingetjes geprobeerd voor een website, maar dat is allemaal abacadabra voor me.

Heb vandaag m'n schoonzus helpen verhuizen. Damn voel nu elk spiertje in m'n lichaam. Samen met m'n zwager de enige man, dus wij mochten de echt zware dingen tillen. En dan ook nog van 2 hoog naar een 3 hoog appartement. Pfffff.....

Spreek je later nog.
Succes
Spidey
With great power, there must also come great responsibility! (Peter Parker)

User avatar
Agent Orange
Member
Posts:272
Joined:Sat May 01, 2004 1:25 pm
Location:Scheveningen, The Netherlands
Contact:

Re: Zijn er nog nederlanders hier?

Post by Agent Orange » Sun Oct 10, 2004 10:51 pm

Hm, kenneljk had ik de indruk gegeven dat ik dat forum zelf heb gemaakt, m.a.w., dat is dus niet zo. Er zij speciale sites daarvoor te vinden. Enige wat je hoeft te doen is een forum op je eigen server bouwen.

~*Puff Forum*~ is ontworpen en grotendeels gebouwd door een (toen nog) 10-jarig meisje. Het forum is al meer dan een jaar oud, echter, in de eerste 5 maanden had ze erg weinig mensen daarop en het werd een beetje een dooie boel.

Na een tijdje hoorde ik dat ze moderators voor die site zocht, dus vroeg ik haar me die baan te geven. Ik meldde me aan op 10 februari van dit jaar en was dus meteen moderator. Het baantje beviel me uitstekend, totdat we na anderhalve maand een of ander geflipt wijf kregen wat de boel wou verzieken door mij en anderen af te kraken (wat zwaar verboden is natuurlijk). Kortom, die was geen lang leven daar beschoren en werd na een dag verbannen. Ze presteerde het om later terug te keren en werd dus uiteindelijk voorgoed verbannen.

Een kleine maand later kreeg ik een bericht van een vriendin van haar dat ze een tweede admin zocht en mij daarvoor in gedachten had. Ik voelde daar wel wat voor en sindsdien ben ik administrator daar (en ben dat nu al ongeveer 6 maanden).

Rot dat je PC vreemd doet, misschien dat je ook eens op spyware moet checken, kan een hoop uitmaken. Ik gebruik een gratis virusscanner en ben daar tevreden mee, heb al geruime tijd geen virussen meer gekregen.

Heb zelf al onnoemelijk veel problemen met m'n PC gehad, heb hem daarvoor twee keer moeten wegbrengen. Wil dolgraag een nieuwe, gezien deze meer moet doen dan hij aan kan, maar dat zit er voorlopig niet in.
Momenteel erger ik me aan m'n monitor, die de neiging heeft om telkens geel uit te slaan. Het probleem zit in een kabel, die te zwaar is, maar ik kan daar momenteel niet veel aan veranderen. Moet vandeweek mar eens naar een nieuwe kabel opzoek gaan.

Zware dingen heb ik ook vaak moeten tillen, nu ik werkeloos ben heb ik alleen een fiets om dagelijks te tillen en een tas met kranten als ik weer eens pech met m'n fiets heb. Heb in het verleden stalen emmers van 20 liter (gevuld met water) moeten tillen. Ging me allerminst makkelijk af, gezien ik niet echt de sterkste man ter wereld ben.

Ik hoop dat het je wilt lukken wat betreft kinderen, kan me voorstellen dat het vervelend is als niet lukt wat je graag wilt.

Tot later,
AO

User avatar
Spiderman
Member
Posts:171
Joined:Thu Aug 05, 2004 12:51 pm
Location:Near Amsterdam, Netherlands

Re: Zijn er nog nederlanders hier?

Post by Spiderman » Wed Oct 13, 2004 7:40 pm

Gewoon verkeerd door mij begrepen waarschijnlijk. Wat doet een moderater nou eigenlijk precies? Toch niet alleen maar vervelende wijven eraf smijten :wink:
Het probleem van de computer is grotendeels opgelost. We haden een tijdelijke virusscanner van Mcafee erop gezet en elke keer bij het opstarten schakelde deze steeds het toetsenbord en de muis uit. Nadat ik deze eraf geknikkerd had was dat probleem dus verholpen. Nu alleen nog een goeie virusscanner erop zetten.

Ayreon al eens geprobeerd trouwens?

Laterrr
S
With great power, there must also come great responsibility! (Peter Parker)

User avatar
Agent Orange
Member
Posts:272
Joined:Sat May 01, 2004 1:25 pm
Location:Scheveningen, The Netherlands
Contact:

Re: Zijn er nog nederlanders hier?

Post by Agent Orange » Thu Oct 14, 2004 3:28 am

Moderators zorgen ervoor dat een forum geen verkeerde posts heeft of sluiten threads als er teveel afgeweken wordt van het oorpsronkelijke thema of als er teveel in gedonderjaagd wordt ('flaming').

Er zijn forums waar mods in staat zijn mensen te verbannen, maar op het mijne zijn de admins (waaronder ik dus) en super moderators (een positie tussen moderator en admin in) die dat kunnen.
Super mods kunnen, voor zover mij bekend is, trouwens alleen verbannen op e-mailadres, wat niet erg effectief is als je bedenkt dat je onnoemelijk veel e-mailadressen kan aanmaken om nieuwe accounts te openen.

Ik ben bijna klaar met de mod test en ben inmiddels al 3 moderators verloren. Drie hebben m'n vragen overleefd, 4 nog te gaan. Gezien eentje erg lang erover doet om contact met me op te nemen met antwoorden op vragen die ik haar had gesteld, vrees ik dat ik er weer eentje kan wegstrepen als ik morgenmiddag online ben... :(

Ik heb nog geen enkele nieuwe CD gekocht, heb wel een aantal tips van mede metalliefhebbers op mijn forum gekregen, dus ik zal eens kijken wat ik allemaal kan vinden. Ik hoop dat ik daar zaterdag alle gelegenheid voor heb.

Voor de rest zie ik wel wat de toekomst me brengt.

cu
AO

User avatar
Spiderman
Member
Posts:171
Joined:Thu Aug 05, 2004 12:51 pm
Location:Near Amsterdam, Netherlands

Re: Zijn er nog nederlanders hier?

Post by Spiderman » Sat Oct 16, 2004 6:39 pm

Ha die AO,

Nog een beetje gelukt met de cd's. Nog iets intressants gekocht? Als je nog goeie tips hebt hoor ik het graag.

Heb dat nooit begrepen trouwens, dat je op een forum een beetje gaat lopen etteren. Laatst op dit forum ook volgens mij eentje die het op Brown eyed girl had voorzien. Ik lees niet alle topics hier, maar zag 'm af en toe vervelende dingen zeggen. Zielig.
Je komt toch voor je lol op zo'n forum en dan vind ik het leuker om leuke reacties te krijgen, dan dat iedereen zo'n beetje een pesthekel aan je hebt.

Barst op het moment van de spierpijn. Afgelopen donderdag met m'n werk een fitness workout gehad onder leiding van een trainer, die ons zo gigantisch heeft afgebeuld! En dan ben ik er zo eentje die niet als eerste wil afhaken. Dus:au! :( Maarja, dat overleef ik ook wel weer.

Greetz
S
With great power, there must also come great responsibility! (Peter Parker)

User avatar
Agent Orange
Member
Posts:272
Joined:Sat May 01, 2004 1:25 pm
Location:Scheveningen, The Netherlands
Contact:

Re: Zijn er nog nederlanders hier?

Post by Agent Orange » Sat Oct 16, 2004 8:50 pm

Yo, Spidey!

Heb helaas nog geen kans gezien om voor CD's te kijken. Heb vandaag m'n hele kamer overhoop moeten halen om een van m'n favoriete CD's the vinden: Sodom's Agent Orange, gezien ik die al enige tijd kwijt was. Koste me enige tijd om hem tussen m'n gigantische berg rotzooi te vinden, maar uiteindelijk vond ik hem.
Daarna had ik geen zin meer om nog weg te gaan, dus ik ben thuis gebleven.
Ik moet m'n kamer toch eens goed opruimen, dit is niet de eerste keer dat ik er mijn spullen kwijtraak en ze later met veel moeite weer terugvond.

Heb trouwens wel een tip van een vriend gekregen: een Italiaanse band genaamd Domine. Het schijnt dat als je Rhapsody goed vindt, je hun muziek ook kunt waarderen. Ik ben toevallig Rhapsody-fan, dus ik wil ze wel eens proberen, als ik tenminste een CD van ze kan vinden.

Ik ga morgen met m'n oom naar Schiphol om weer eens wat vliegtuigen te spotten, doen we normaal gesproken elke maand, maar laatst was het er niet van gekomen.

Over forum gedrag kan ik vrij kort zijn, er is altijd wel iemand die de boel wilt verzieken voor een ander. Het is naar, maar dat is nou eenmaal de realiteit. Ben op de hoogte van die hetze rond browneyedgirl hier, toch wel zielig voor haar dat iemand haar van dingen beschuldigt die niet waar zijn. Ze lijkt me een aardige meid, maar alleen omdat ze het meeste bijdraagt aan dit forum word ze afgeschilderd als een slecht persoon.
Ik denk dat dit probleem zichzelf wel oplost, de meeste mensen heir mogen haar wel, ze krijgt veel steun, dus het zal wel niet te gek uit de hand lopen.

Over forums gesproken, donderdag jl. was precies een jaar geleden dat ik voor het eerst iets op een forum (PPGWorld) plaatste. Ben daar inmiddels een jaar en meer dan 2000 posts verder en voorlopig gaat het nog goed, ondanks dat de atmosfeer daar wat grimmiger begint te worden. Zal wel komen omdat Powerpuff Girls geen nieuwe afleveringen meer krijgt, alhoewel er altijd al mensen waren die het niet zo op anderen hadden...

Nou ja, wat er ook de komende tijd zal gebeuren met me, ik zal in ieder geval hier en op mijn eigen forum voorlopig nog wel actief blijven. Heb het er teveel naar m'n zin om ermee op te houden.

I spreek je wel weer, sterkte met wat je ook de komende week gaat doen.

AO

User avatar
Spiderman
Member
Posts:171
Joined:Thu Aug 05, 2004 12:51 pm
Location:Near Amsterdam, Netherlands

Re: Zijn er nog nederlanders hier?

Post by Spiderman » Sun Oct 17, 2004 2:36 pm

Hiya,

Thnks voor de tip, zal het binnenkort 's checken. Wil mezelf geen Rhapsody fan noemen, maar vind hun muziek zeer de moeite waard!
In de Aardschok van deze maand stond een tip over de band Twilightning. Een Finse band die daar wordt gezien als de nieuwe Stratovarius(!). Heb net zelf wat samples geluisterd op hun site en dat klinkt verdomd goed. Check maar 's op http://www.twilightning.net/.

Wow dude, 2000 posts in een jaar, da's erg veel. Ik kom op het Ayreon forum sinds april niet verder dan 345 een dat vond ik al veel. Gefeliciteerd :wink:

Jij ook succes met alles wat je gaat doen deze week. Voor mij wordt het over het algemeen werken :(

Laterr
S
With great power, there must also come great responsibility! (Peter Parker)

User avatar
Agent Orange
Member
Posts:272
Joined:Sat May 01, 2004 1:25 pm
Location:Scheveningen, The Netherlands
Contact:

Re: Zijn er nog nederlanders hier?

Post by Agent Orange » Sun Oct 17, 2004 10:49 pm

Ik moet het al geruime tijd zonder geluid op m'n PC stellen, dus ik kan thuis geen samples beluisteren. :(

Ik zal eens kijken of ik iets over de band kan vinden, lees zelf ook Aardschok, dus ik zal het artikel eens grondiger doorlezen.

Ben vandaag dus naar Schiphol gegaan met m'n oom. Was wel weer leuk, ondanks dat het niet echt goed spottersweer was (regen en koude wind). De A44, waar we overheen gingen was afgesloten ter hoogte van Rijnsburg, waardoor we een enorme omweg via Haarlem moesten maken. Hierdoor waren we anderhalf uur onderweg, twee keer zo lang als normaal.
Moest me ook eens in vliegtuigen gaan verdiepen, m'n oom weet inmiddels een hoop meer dan ik en het zou toch leuk zijn als ik wist waar hij het over heeft.

Ik zal vandeweek eens een vriend van me bellen, wil namelijk erg graag Mortal Kombat; Deception spelen, maar heb daarnog geen kans toe gezien, omdat alleen hij dat spel heeft.
Moet een ontzettend goed spel zijn en gezien ik Mortal Kombat liefhebber ben, moet ik dit spel tenminste één keer gespeeld hebben.

Ik hoor je wel weer.

Mazzel,
AO

User avatar
Spiderman
Member
Posts:171
Joined:Thu Aug 05, 2004 12:51 pm
Location:Near Amsterdam, Netherlands

Re: Zijn er nog nederlanders hier?

Post by Spiderman » Sat Oct 23, 2004 5:02 pm

Hee Spotter,

Hè hè, eindelijk weer eens effe op ut forum. Druk druk druk. Maarja what's new :wink:

Wat vind je eigenlijk van de nieuwe Rhapsody? Vind het zelf wel een vrij goeie cd, moet 'm wel nog een paar keer draaien voordat ik er een beetje aan gewend ben.
De nieuwe van Rammstein is trouwens ook ijzersterk.
Een andere aanrader is trouwens Deadsoul Tribe, vooral de laatste cd is weergaloos. Devon Graves (zanger van DST) heb ik leren kennen door het laatste Ayreon project (The Human Equation). Hij was vroeger leadzanger van Psychotic Walz (misschien ooit van gehoord?). Psychotic Waltz moet ik zelf ook ooit nog 's naar luisteren.

Twilightning was een van de laatste recensies. Moet de Aardschok nog verder lezen, laatste tijd kom ik er niet aan toe. Staan deze maand weer intressantere onderwerpen in dan vorige maand.

Heb gister een gitaar te leen gekregen. Zit er aan te denken om les te nemen en proberen het een beetje onder de knie te krijgen. Heb verder nog nooit een instrument bespeeld, dus ik hoop dat het een beetje wil lukken. Ga straks maar is effe op het internet speuren naar online cursussen, is kijken of ik aanleg heb.

Greetz,
Spidey
With great power, there must also come great responsibility! (Peter Parker)

User avatar
Agent Orange
Member
Posts:272
Joined:Sat May 01, 2004 1:25 pm
Location:Scheveningen, The Netherlands
Contact:

Re: Zijn er nog nederlanders hier?

Post by Agent Orange » Sun Oct 24, 2004 1:09 am

Ben weer nergens aan toegekomen dit weekend, wou vandaag de CDs halen die ik op het oog had (die van Rhapsody en Rammstein), maar ik kreeg plotsklaps bezoek, dus vielen mij plannen in het water. >_<
Ik hoop toch dat ik vandeweek eens effe wat tijd ervoor kan uittrekken, dit kan zo niet langer. Ik heb de Dark Secret-EP van Rhapsody, moet nou toch eens het hele album hebben.

Ben niet bekend met Dead Soul Tribe, maar proberen kan altijd.

Heb net een hele disucssie rond een onderwerp op m'n forum met een chatvriend gehad, schijnt dat een aantal mensen achter diens rug om over hem klaagden en ze vonden het verwonderlijk dat hij daar kwaad over was toen hij dat ontdekte!
Heb ze dus maar eens aangesproken op hun verantwoordelijkheden en hoop dat alles nu opgelost is.

Schiphol vorige week was leuk, maar wel koud en nat, dus dat doen we morgen eens dunnetjes over en hopen dat het weer dan beter meezit.

Ben vandaag naar Sharktale geweest, de nieuwe Dreamworks film. Zeker de moeite waard, toch knap wat tegenwoordig allemaal uit de computer gehaald kan worden....

We spreken elkaar wel weer, hopelijk heb ik dan meer nieuws.
AO

User avatar
Spiderman
Member
Posts:171
Joined:Thu Aug 05, 2004 12:51 pm
Location:Near Amsterdam, Netherlands

Re: Zijn er nog nederlanders hier?

Post by Spiderman » Tue Oct 26, 2004 8:43 pm

Ben zondag ook naar Sharktale geweest. We waren een 1/2 jaar getrouwd en zijn naar de film geweest en uit eten. Ik herrinerde me je suggestie van Sharktale en we hebben er van genoten. Ik vond die twee kwallen echt perfect. Veel gelachen.

Ik ga weer aan m'n surprise werken. Elk jaar weer met de schoonfamilie. De kwaliteit is nogal hoog bij hun, dus ik begin dit jaar maar weer eens op tijd, zeker omdat ik dit jaar m'n vrouw (wen er nog steeds niet aan, zeg liever vriendin) heb.

gr
S
With great power, there must also come great responsibility! (Peter Parker)

Post Reply