SirJuzzi wrote:
Vanhanaikainen, vaan ei huono. Ja esmes Jörgin rummut kuulostavat varsin hyvältä sillä levyllä. Destinyn soundeista pidän Stratoilla eniten.
Kuin myös. Destinyssä on kuulautta ja kirkkautta mutta myös potkua erittäin paljon. Jotenkin en tykkää Visionsin soundeista yhtä paljon mutta toki siihen voi vaikuttaa muukin kuin vain rumpusoundit. Eivät ne Destinystä poikkea paljoa mutta vähän kuitenkin. "Soundi" käsittää kuitenkin aina kaikki soittimet ja vaikka rummut olisivatkin aivan loistava-soundiset, saattaa "huonosti" eli omasta mielestä tylsästi miksattu skitta/basso pilata myös osan rumpujen soundista.
SirJuzzi wrote:.
Jörgin rummut ovat mielestäni aina kuulostaneet varsin siedettäviltä Karmilan miksaamilla levyillä. En tiedä kuka on seissyt ja kenen selän takana ja onko kukaan käskenyt tehdä yhtään mitään, mutta näin vain on.
Enpä minäkään tiedä kuka on seissyt kenen takana jne. mutta veikkaanpa että tässä pätevät sekä Jörgin soittotaidot että setin laatu.
Miehen kamat eivät ole sieltä huonoimmasta päästä. Siinä määrin tämä Mikon vanha viisaus "paremmin vetää, paremmalta kuullostaa" varmaan pitää paikkansa, vaikka se ei mikään absoluuttinen totuus olekaan.
SirJuzzi wrote:
Silencen rummuthan kuulostavan käsittämättömän konemaisilta. Se tuplan nakutus itse asiassa muuttuu omissa korvissani epämääräiseksi, melulta vaikuttavaksi mössöksi kun pidempään kuuntelee.
Omasta mielestäni olen kyllä rohkeasti sillä kannalla että WHG:n soundit ovat vielä konemaisemmat kuin Silencella. Mutta kuten Stratonkin tapauksessa, voi olla että muut instrumentit yhdistettynä rumpuihin tekevät Silencesta minulle HENK.KOHT nautittavimman kombinaation.
SirJuzzi wrote:
Hongiston bassoa taas ei ole miksattu säröiseksi. Basson ja toisto / nauhoituskaluston välissä on äänensärkijä. Rumpusoundeista taas en muista tähän hätään paljonkaan, en ole Kotiteollisuutta paljoa stereoillani kuunnellut. Sellainen muistikuva on, että rummut eivät varsinaisesti kuulosta sen kovempaa piestyiltä kuin monilla muillakaan metallilevyillä, ja kokonaissoundista se todellinen potku puuttuu ja yleissoundi on hieman rasittava.
En tiennyt Hongiston asetuksista, kiitos infosta. Rumpusoundit ovat aika perusMikkoa eli muoviset mutta se basson korostus ja Sinkkosen erittäin tymäkkä soittotatsi kyllä tekevät paljon. Potkua mielestäni löytyy ja ehkä yleissoundin myönnettävästi pienoinen rasittavuus johtuu esim. siitä että biisit ovat aikalailla junttaavia noin sävellyksinäkin. Rammsteinin levyjä ei Mikko ole miksannut mutta heidän musassa vaivaa sama homma eli puisevaa jyräystä.
SirJuzzi wrote:
Ja mitä sinä oikeasti tiedät Tuomaksen ja Kinnusen roolista Oncen miksauksissa? En oikein usko että he ovat olleet Karmilan kurkussa kiinni uhaten miestä hengenlähdöllä mikäli hän ei kierrä nuppeja juuri niin kuin he käskevät.
Eivät olekaan, tosiaankaan. Mutta leikkiäkseni Stratosfearia, minullakin on tietoja joita en viitsi julkistaa, kunnoittaakseni tiettyjä tahoja. Ja tämä ei ole valehtelua vaan fakta. Ollakseni kohtelias tiettyjä tahoja kohtaan, en sano enempää.
SirJuzzi wrote:
Ja käsket lopettaa paskoista miksauksista puhumisen koska et ole käyttänyt sitä termiä_. Onko sillä sanamuodolla sitten jotain väliä? Jos et ymmärrä kirjoittamaasi, eli että kovin vahvasti annat mielipiteestäsi sellaisen käsityksen, että pitäisit Karmilan tekeleitä pääasiassa paskoina miksauksina, lopeta laudoille kirjoittaminen.
On sillä mielestäni väliä. Jos en käytä termiä jonka käytöstä minua syytetään, se on toisen suuhun sanojen laittamista=väärin. Ja kuten olen ennenkin sanonut, tämän forumin mätäpaise on se että mielipiteet ovat rautaa kunhan enemmistö ne hyväksyy.
SirJuzzi wrote:
Ja lakkaa nyt ihmeessä haukkumasta Nino Laurennetta. Eihän mies ole kirjoitellut tänne pitkään aikaan, ja olet tosiaan jo antanut hänelle samalla mitalla takaisin mitä hän aukoi päätään sinulle. Ja voit uskoa, että ei ole ihan helppoa vastata vittuilematta tekstiin, joka ei vakuuta millään tavalla ja sisältää käsittämättömiä syyötksiä ja haukkuja sellaisia ihmisiä kohtaan, joista tiedät vain sen mitä olet muiden kuullut puhuvan ja mitä he ovat tänne kirjoittaneet, ja sitten vielä väität ettet tee niin tai lopetat sen.
Olen Ninolle vittuillut vain ja ainoastaan siitä syystä että hän on nauranut minulle päin naamaa räkäisesti tietämättä yhtään mitään taustoistani. Quote Nino "Mitä sä Figaro luulet tietäväsi miksauksesta?" Eli näin sanoo mies joka on nähnyt minut pari kertaa naamatusten Tavastialla kännissä.
Mutta ei ole koskaan puhunut miksaamisesta kanssani. Lähetin hänelle taannoin sähkörummuilla soittamani ja itse miksaamani biisin josta hän antoi palautetta jota en viitsi sen ala-arvoisuuden takia tänne edes kirjoittaa. Hän ei edes itse erottanut kyseessä olleen sähkörumpusetin ja haukkui minua "tosi hyvien kannusoundien" teosta... Itse en kuitenkaan halua olla miehen kanssa missään väleissä enkä tekemisissä. Toivon että hän ajattelee samoin.
SirJuzzi wrote:
Lapazeus: Minä taas en usko että jörg olisi aiheesta aivan ulapalla. Hän on aika pitkään pyörinyt hevipiireissä ja tietää muutakin kuin soittoon liittyviä asioita. Managerinhommiahan hän on muistaakseni ainakin tehnyt, eikä ole mahdotonta että hän olisi jollain tasolla hajulla myös studiotyöskentelystä.
Aivan!! Jos mies on viimeiset 20 vuotta tehnyt levyjä ties kenen riveissä ja on todellakin myös manageri, ei voida puhua mistään keltanokasta.
Kyllä 20 vuoden aikana studioissa pyörimisestä jää käteen muutakin kuin omat rumpuraidat levyillä. Believe me.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.