-

Muusikot ja muusikoidenalut voivat täällä keskustella kaikesta musiikintekemiseen liittyvästä. Toki myös muutkin ovat tervetulleita mutta keskusteluaiheiden pitäisi täällä jollain tasolla liittyä musiikintekemiseen.
Locked
Huliisi
Member
Posts:298
Joined:Wed Mar 12, 2003 9:01 pm
Location:Paska Kaupunni
-

Post by Huliisi » Wed Aug 11, 2004 8:56 am

joo

fenkku
Jr. Member
Posts:20
Joined:Sun Jul 11, 2004 7:27 pm

Re: -

Post by fenkku » Wed Aug 11, 2004 9:46 am

Thomanilta ei ehkä kannata ostaa jos ei ole päässyt muuten mallia kokeilemaan. Kannattas käydä paikalliset musaliikkeet läpi ja kokeilla monia eri vaihtoehtoja ja sitten käydä kahtomassa löytyskö Thomanilta halvemmalta.

Tuo ESP oli kyllä ainakin hyvän näköinen. 8)

User avatar
Jaakko
Sr. Member
Posts:1366
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:54 am

Re: -

Post by Jaakko » Wed Aug 11, 2004 12:32 pm

Mikä on hevikeppi? Sen kun ensin määrittelisit. Toiseksi, minkälainen on oma soittotyylisi, enkä tarkoita ketä imitoit tai mihin genreen itsesi sijoittaisit vaan enempi näitä hienovivahteisempia juttuja liittyen käsien rakenteeseen, siihen kuinka "raskaasti" tykkäät soittaa, oletko enemmän taiteilija vai urheilija, jne.

Hintaluokka on vähän arveluttava, mun mielestä tuolla rahalla ei saa laadukasta yksilöä ellei käy tuuri tai vain kierrä tutkimassa ja kokeilemassa kunnes hyvä yksilö löytyy. Ainakaan Thomannia en suosittelisi tässä tapauksessa ollenkaan, sieltä voi suurella todennäköisyydellä tulla maanantaikappale. Joku kitaraope tai muu guru vaan kauppaan messiin ja testailla ja nuuskia kunnes epäilyksiä ei ole. :)

Ja vielä yks pikkujuttu joka *mun* mielestä on tärkein. Mikä tahansa hyvä kitara on hyvä. Joku asettaa jotain rajotuksia ja joku toinen jotain muita rajotuksia mutta yleisesti tuommonen viimesen päälle viilaaminen ja liika keskittyminen niihin vehkeisiin ei liene hyvästä taiteelliselle annille. Eli varmasti tuolla rahalla saa sen verran hyvän kepin että jos soittajasta löytyy kaikki tarvittava voi niistä millä tahansa tehdä vaikka maailman parhaan instrumentaalikitaralevyn! ;)

Veripalttu
Sr. Member
Posts:596
Joined:Mon Dec 22, 2003 2:05 am
Location:Helsingfors

Re: -

Post by Veripalttu » Wed Aug 11, 2004 3:47 pm

Itseäni puhuttelee kyllä tuo Jackson. Hyllystä löytyy jo floydi mutta Stringthrough puuttuu.

User avatar
Faxon
Member
Posts:116
Joined:Tue Oct 15, 2002 11:15 am

Re: -

Post by Faxon » Thu Aug 12, 2004 7:46 pm

Vanhassa vara parempi. Turhaan ostat mitään uutta kitaraa vaan korjailet vähän vanhaa. Mulla on käytössä joku Ibanezin vanha Stratocaster-kopio 80-luvulta, josta toimii vain yksi mikki ja halvin Arian kitara, jossa 24-nauhaväliä ja humbuukkeri. Noilla oon pärjännyt jo monta vuotta ja saundi on aivan mahtava. Ei tulisi mieleenikään ostaa uutta, koska noi sopivat täydellisesti minun Albert Järvinen -kokoisille käsilleni.

Kaula on se tärkein juttu kitarassa, jos se sopii käteen niin sormilla saa taiottua itse ne äänet, jotka jäävät halvemmissa kitaramalleissa puuttumaan.

VariuS
Member
Posts:142
Joined:Sat May 01, 2004 2:13 pm

Re: -

Post by VariuS » Sun Aug 15, 2004 1:21 am

ESP :viking:

janivarius
Member
Posts:92
Joined:Wed Jul 23, 2003 9:00 am

Re: -

Post by janivarius » Thu Sep 16, 2004 12:56 pm

No niin, ja vähä mölyä tännekki, ku hiljasta tuntuu olevan..
Varmaan vähä myöhästä enää suositella mitään kitaraa, mutta itelle on tulossa LTD MMV BO (itseasiassa on ollu jo kolme viikko tulossa, mutta aina vaan on siirtynyt eteenpäin. No nyt ne on kuitenki jo Suomessa) Siinä on ainaki hinta/laatu-suhde paikoillaan. Ja ite tykkään LTDn kauloista. On sairaan nopee!

petteri
Jr. Member
Posts:17
Joined:Tue Jan 14, 2003 11:21 am

Vanhassa vara parempi

Post by petteri » Wed Oct 20, 2004 3:39 pm

Ei uusi kitara tee susta yhtään parempaa kitaristia, välinesoittajia ne sellaset on. Toisaalta uusi kitara saattaa tehdä soitostasi siedettävämmän kuulosta... suosittelisin kuitenki pysymään mahdollisimman huonoissa kepeissä ja muutenkin paskat laitteet. Soittaminen oli aidoimmillaan, kun soitin steel kitaralla josta puuttu ylä-e 1500 ihmisen edessä nirvanaa, david bowieta! sillon ajattelin ihan oikeasti että onpa hyvä fiilis ku on näin paska kitara.

zac
Jr. Member
Posts:11
Joined:Sat Sep 18, 2004 4:22 pm

Re: Vanhassa vara parempi

Post by zac » Thu Dec 02, 2004 3:54 am

Tää tulee kyllä suatanan myöhässä, mut jos vielä olisi aikaa... ?

Merkillä ei nykyään ole tosiaan eroa, broidi hoiti 300 E LTD:n ja ok tsepa sekin on.
Itse en ole koskaan diilejä vetänyt, joten merkki uskollisuutta voi kukin arvioida. Olen ostanut tseban aina sen mukaan miltä se näpeissä tuntuu akustisesti, eli soiko se, värähteleekö se ja onko siinä oikea tuntuma.
Ei sillä mitä merkkiä se on ole oikeasti mitään merkitystä.
Kustomoin ne sitten jälkeen päin.

Meillä Pro-sepeillä on mahdollisuus kustomkeppihin, jotka ovat laadittu meidän mieltymyksien mukaan, joten vaikka kaupan kepissä lukisi "itse jumala" ei se ole se millä me vedetään, koska mikäs järki siinä olisi että joku muu saisi meidän suunnitteleman kepin? Vain muoto ja pikkusilaukset tekevät mallille nimen. Sorry?

Tää on varmaan vaikeeta ymmärtää, mut näin se vaan pelaa, osa pro- sepeistä vetää hylly kamalla ja osa teettää omat mallit, joita ei kuitenkaan saa muut immeiset millään rahalla.

Perus kepin saa halvalla ja jos siihen vaihtaa mikit, tallan ja antaa jonkun ammattilaisen säätää sen, eli hienovirittää sen, niin selviää monta vuotta, ehkä jopa loppu elämän, ellei sit pääse suunnittelemaan omaa?
Zac
ps. www.wingsofdarkness.net

Stratosfear
Sr. Member
Posts:775
Joined:Fri Mar 15, 2002 5:24 pm
Contact:

Re: Vanhassa vara parempi

Post by Stratosfear » Mon Feb 21, 2005 11:16 am

zac wrote:Tää on varmaan vaikeeta ymmärtää, mut näin se vaan pelaa, osa pro- sepeistä vetää hylly kamalla ja osa teettää omat mallit, joita ei kuitenkaan saa muut immeiset millään rahalla.
Niin osa tilaa ulkomailta, jolloin sitä päästään oikein televisiossa ihmettelemään. "Tehän ottee kuleemma tilanneet soittimia ulkomailta, kun Suomesta ei saa?" Vuosi oli 1986 ja ohjelma Hittimittari vai oliko se Rockstop. Muistatko? Niin se maailma muuttuu...

zac
Jr. Member
Posts:11
Joined:Sat Sep 18, 2004 4:22 pm

Re: Vanhassa vara parempi

Post by zac » Mon Feb 21, 2005 5:13 pm

Stratosfear wrote:
zac wrote:Tää on varmaan vaikeeta ymmärtää, mut näin se vaan pelaa, osa pro- sepeistä vetää hylly kamalla ja osa teettää omat mallit, joita ei kuitenkaan saa muut immeiset millään rahalla.
Niin osa tilaa ulkomailta, jolloin sitä päästään oikein televisiossa ihmettelemään. "Tehän ottee kuleemma tilanneet soittimia ulkomailta, kun Suomesta ei saa?" Vuosi oli 1986 ja ohjelma Hittimittari vai oliko se Rockstop. Muistatko? Niin se maailma muuttuu...
Niinpä... pakkohan se oli kun kaupoista ei täältä saanut niin montaa Marshall-lelua niihin aikoihin.
Taisi tulla jokunen kitarakin siinä ohessa tilattua, kun niitäkään ei hirveemmin hyllyltä löytynyt.
Kasari aikoina kaupoista löytyi yleensä ne perus Stratot&Gibsonit ja vahvarit oli yleensä combo tyyppiä.
Lainavetoisesti sitten tilattiin kepit jenkeistä ja styrkat briteistä ja Kiviojan Pasin helvetinmoisen(kalliin) kustomoinnin jälkeen niillä onkin soitellut mukavasti jo melkein 20 vuotta.
Saku
www.wingsofdarkness.net

Pentelesh
Sr. Member
Posts:597
Joined:Sun May 19, 2002 6:04 pm
Contact:

Re: -

Post by Pentelesh » Thu Feb 24, 2005 9:19 pm

Zac:
Zacharyn profiili wrote:Heavily customized Kramer, Tokai, Lag and ESP strats.
Voisitko hieman valoittaa että mitä kustomoitu ja minkä merkkiset osat (mikit yms. äms.)

zac
Jr. Member
Posts:11
Joined:Sat Sep 18, 2004 4:22 pm

Re: -

Post by zac » Sun Feb 27, 2005 11:05 pm

Pentelesh wrote:Zac:
Zacharyn profiili wrote:Heavily customized Kramer, Tokai, Lag and ESP strats.
Voisitko hieman valoittaa että mitä kustomoitu ja minkä merkkiset osat (mikit yms. äms.)
Kaikissa on DiMarzion X2N mikit tallalla ja kaulamikit vaihtuu sitten joka kepissä.
Kaulan kulma badiin nähden on muutettu tyyliin Gibson Les Paul, syystä että saan säädettyä tallan korkeammalle jolloin oikean käden asento on mulle sopiva. Steve Vai tyyppiset skebat joissa talla on badin sisällä montussa eivät siis sovellu mulle.
Kaulat ovat syvälle koverrettuja 22 nauhaisia(scalloped finger board) ja olen tykännyt systeemistä kovasti, pistin viilan heilumaan joskus kasarin alussa kun näin John Mc Laughlingin kitaroista kuvia.
Piuhotukset ovat standardia, mikkivaihtaja, volume ja tappokytkin, kaikki sähkökrääsä on revitty pois.
Kaikista löytyy originaali Floyd Rose Elite 2, jotka ovat mukavassa ruosteessa vuosien hikoilun jäljiltä.
Olikos sitten jotain muuta?
Saku
ps. meidän sivuilla on keikkakuva linkkejä joissa näkyy eri kitarat aika hyvin.
www.wingsofdarkness.net

Stratosfear
Sr. Member
Posts:775
Joined:Fri Mar 15, 2002 5:24 pm
Contact:

Re: Vanhassa vara parempi

Post by Stratosfear » Thu Mar 17, 2005 10:48 pm

zac wrote:
Stratosfear wrote:
zac wrote:Tää on varmaan vaikeeta ymmärtää, mut näin se vaan pelaa, osa pro- sepeistä vetää hylly kamalla ja osa teettää omat mallit, joita ei kuitenkaan saa muut immeiset millään rahalla.
Niin osa tilaa ulkomailta, jolloin sitä päästään oikein televisiossa ihmettelemään. "Tehän ottee kuleemma tilanneet soittimia ulkomailta, kun Suomesta ei saa?" Vuosi oli 1986 ja ohjelma Hittimittari vai oliko se Rockstop. Muistatko? Niin se maailma muuttuu...
Niinpä... pakkohan se oli kun kaupoista ei täältä saanut niin montaa Marshall-lelua niihin aikoihin.
Huvittavinta siinä oli se kuinka toimittajat tekivät siitä niin ison asian tyyliin: "Tehän ootte kuleemma tilanneet soittimia ulkomailta, kun Suomesta ei saa?" Tänäpäivänä on luonnollista tilata esim. soittimia Saksasta. 80-luvulla se oli harvinaista. Niin se maailma vaan muuttuu... Nykyään tuollekin asialle voi jo nauraa.

User avatar
stonexis
Jr. Member
Posts:10
Joined:Fri Mar 18, 2005 12:15 am

Re: -

Post by stonexis » Sun Mar 20, 2005 12:33 am

ESP on ihan jees, mitä patinoituneempi, sen parempi.
The user of the nick is under construction.
------------------------------------------------

///////
( )
( O O )
( | )
:-)
------------------------------------------------

User avatar
StratoFactor
Sr. Member
Posts:1226
Joined:Wed Apr 20, 2005 2:13 pm
Location:Shores of Everdark

Re: -

Post by StratoFactor » Thu Oct 27, 2005 4:13 pm

Harley Benton :lol: No ei, ESP ja FENDER Stratocaster...
Aina ei pysty

User avatar
Werihukka
Jr. Member
Posts:4
Joined:Wed Mar 02, 2005 3:23 pm
Location:Beyond Northern Welkin
Contact:

Re: -

Post by Werihukka » Mon Jan 09, 2006 10:42 pm

Jacksonista pidän itse. Käytän tällä hetkellä täysin alkuperäistä RR-3:sta. Hyvin olen pärjännyt ja tykkään siitä kovasti.

Ainut kustomointi on korpin sulka, jonka löysin lapista. (Teipillä kiinni) :D

On se mukavaa, että jaksat tännekin kirjoitella zac! Täytyy kyllä sanoa, että ihailen kitarointiasi 8) ja niitä helkutin hienoja aurinkolaseja :D
Pois alta porot ja punahilkat!!!

Locked