Dreamtale

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
janivarius
Member
Posts:92
Joined:Wed Jul 23, 2003 9:00 am
Re: Dreamtale

Post by janivarius » Mon Apr 11, 2005 6:22 pm

Mitenkäs mahtaa kesän keikat mennä? Vieläkö Jarkko laulaa niissä vai kuinka? Rupes vaan huolestuttamaan, että näkeekö DT:tä Saunassa ollenkaan :?

randalf
Jr. Member
Posts:31
Joined:Fri Apr 25, 2003 12:42 pm
Contact:

Re: Dreamtale

Post by randalf » Mon Apr 11, 2005 8:52 pm

janivarius wrote:Mitenkäs mahtaa kesän keikat mennä? Vieläkö Jarkko laulaa niissä vai kuinka? Rupes vaan huolestuttamaan, että näkeekö DT:tä Saunassa ollenkaan :?
Valitettavasti Jarkko lauloi viimeisen keikkansa 7.4 Sputnikissa Tampereella ja tulemme etsimään tuuraajan mahdollisimman nopeasti kesää aatellen. Mutta etsimme vakinaista pätevää vokalistia kokoajan.

R

User avatar
ForceMajeure1
Member
Posts:154
Joined:Sun Dec 14, 2003 10:27 pm
Location:Tampere, Finland
Contact:

Re: Dreamtale

Post by ForceMajeure1 » Mon Apr 11, 2005 10:03 pm

randalf wrote:Valitettavasti Jarkko lauloi viimeisen keikkansa 7.4 Sputnikissa Tampereella ja tulemme etsimään tuuraajan mahdollisimman nopeasti kesää aatellen. Mutta etsimme vakinaista pätevää vokalistia kokoajan.R
Onnea etsintään. Onneksi Difference on jo kansainvälisellä tasollakin niin kova albumi että tarjokkaita varmasti riittää!
Check out my melodic metal band's MP3s at

http://www.forcesite.net

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Dreamtale

Post by SirJuzzi » Tue Apr 12, 2005 12:02 am

randalf wrote:no pitäskös se nyt sit olla vielä parempi vai riittäskö kenties yhtähyvä tai lähes yhtähyvä ja sekin vielä on aina kuuntelijasta kiinni toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta.
Ei siinä muuten mitään, mutta sitten jos se vaan ei ole yhtä tasokas (tai nopeasti yleisön hyväksymä), niin kaikki kelaa ties miten pitkään että "oli se Jarkko vaan niin paljo parempi laulaja..." mikä ei kuulu varmaan niihin toivotuimpiin kommentteihin.

janivarius
Member
Posts:92
Joined:Wed Jul 23, 2003 9:00 am

Re: Dreamtale

Post by janivarius » Tue Apr 12, 2005 4:13 pm

randalf wrote: Valitettavasti Jarkko lauloi viimeisen keikkansa 7.4 Sputnikissa Tampereella ja tulemme etsimään tuuraajan mahdollisimman nopeasti kesää aatellen. Mutta etsimme vakinaista pätevää vokalistia kokoajan.

R
No voihan... Onnea vaan nyt tosiaan etsintään. Jospa sitä viimeinki tulis sitten vähän pysyvyyttä. Difference muuten on aika tykki, ostin sen vasta tunti sitten, mutta erittäin hyvältä vaikuttaa :headbang:

Stratosfear
Sr. Member
Posts:775
Joined:Fri Mar 15, 2002 5:24 pm
Contact:

Re: Dreamtale

Post by Stratosfear » Sat May 07, 2005 9:06 pm

Dreamtalesta ei tule koskaan yhtään mitään:

- Difference levyltä julkaistiin single Wellon, jolla ensimmäisenä kappaleena levyltä löytymätön Powerplay. On täysin älytöntä julkaista single, jonka ensimmäistä kappaletta ei löydy varsinaiselta albumilta. Ihmiset menevät levykaupasta kysymään radiossa soivaa kappaletta ja yllättäen albumilta ei löydykkään 'radiohittiä'. Äänite jää varmasti kauppaan.

- Dreamtalelta on julkaistu jo kolme studioalbumia Spinefarmin kautta ja mihinkään ei olla päästy. Kyllä jo vähintään kolmannella levyllä olisi pitänyt mynnin olla huomattavaa, kun takana on sentään Spinefarm. Vähintään Top20 olisi pitänyt listalla päästä. Minun mielestäni Dreamatale tekee yleisöystävällistä musiikkia = helppoa kuunneltavaa, joten myynninkin pitäisi olla ihan eri luokassa, kuin se nyt on.

- Dreamtalessa jäsenet vaihtuvat kokoajan. Yhtyeestä ei voi tulla yhtään mitään, jos varsinkin laulaja vaihtuu kokoajan.

- Kolme studioalbumia julkaistu Spinefarmin kautta ja Tampereen ulkopuolella ei olla juuri esiinnytty. Muutaman hassun kerran Helsingissä ja kerran Nokialla.

- Kolme studioalbumia julkaistu ja vieläkään ei olla saatu aikaan tunnistettavaa omaa soundia aikaan ja turvaudutaan liiaksi lainoihin muilta. Yksinkertaisesti soittaa osataan, mutta ei säveltää.

User avatar
julkimo
Member
Posts:97
Joined:Tue Jun 29, 2004 3:50 pm

Re: Dreamtale

Post by julkimo » Sat May 07, 2005 9:43 pm

Oon samaa mieltä joka asiasta.
Stratosfear wrote:
- Dreamtalessa jäsenet vaihtuvat kokoajan. Yhtyeestä ei voi tulla yhtään mitään, jos varsinkin laulaja vaihtuu kokoajan.
Stratosfear wrote: - Kolme studioalbumia julkaistu ja vieläkään ei olla saatu aikaan tunnistettavaa omaa soundia aikaan ja turvaudutaan liiaksi lainoihin muilta. Yksinkertaisesti soittaa osataan, mutta ei säveltää.
Musta noi on tärkeimmät syyt ettei Dreamtalesta ole tullut mitään kovin suurta, vaikka menestystä sitä pojille kyllä toivois.

randalf
Jr. Member
Posts:31
Joined:Fri Apr 25, 2003 12:42 pm
Contact:

Re: Dreamtale

Post by randalf » Tue May 10, 2005 2:42 pm

no kerroppas Stratosfear mitenkäs se asia sua koskee tuleeko bändistä jotain joskus vai ei? Tää ei oo mielestäni edes eka kerta kun nään sun muistavan mainita asiasta ja listaamalla syitä. Ja mitäs tekemistä sillä asian kanssa on että Spinefarm on takana, ei tasan yhtään mitään.
Ja kyllä mun mieslestä bändistä on tullut jo jotain, 3 täyspitkää tehtynä ja kokoajan useampi ihminen tietää bändistä ja jotkut jopa tykkää. Mun mielestä se on jo hyvä saavutus. Ei tässä nyt mitään tähtiä taivaalta kurotella. Kun saa tehdä musiikkia ja tehdä joskus aina keikan sillon tällön kun sattuu ehtimään niin kaikki on jees.

Rami

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Dreamtale

Post by Figaro1 » Tue May 10, 2005 2:52 pm

Rami,

1) Älä mene Stratosfearin provoon. Minä olen sen virheen tehnyt useastikin. Ko. käyttäjä on rekisteröitynyt laudalle vain ärsyttääkseen kaikkia maksimaalisesti viileän asiallisilla fakta-tyylisillä puppupuheillaan
jotka ovat kaikki hänen omia mielipiteitään.

2) Minäkin uskallan rehellisesti sanoa että Dreamtalen musiikista puuttuu mielestäni se omaleimaisuus joista bändit yleensä hyötyvät. Mutta kun kerran sama lafka on teiltä jo kolme levyä julkaissut, on teidän yksinkertaisesti pakko pitää teinä jonkin arvoisina. Mitä tulee jäsenvaihtoihin, niin onhan se kieltämättä koomista että teillä vaihtuu jäsen per tehty levy. Toisaalta sitten: Kuka tietää tapauksen Napalm Death? Tänä päivänä bändissä ei soita *yksikään* jäsenistä jotka bändin perustivat...

Ja toisaalta tähän alempaan kommenttiini sanon kyllä senkin että eihän tänä päivänä tosiaan voi mitään levyttää: Se on joko liian omaperäistä tai liian monta kerta tehtyä. Toivon kuitenkin että Dreamtale saisi rivinsä suoriksi ja lisää levyjä "myydyt"-tilastoonsa.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

randalf
Jr. Member
Posts:31
Joined:Fri Apr 25, 2003 12:42 pm
Contact:

Re: Dreamtale

Post by randalf » Tue May 10, 2005 3:09 pm

Figaro1 wrote:Rami,

1) Älä mene Stratosfearin provoon. Minä olen sen virheen tehnyt useastikin. Ko. käyttäjä on rekisteröitynyt laudalle vain ärsyttääkseen kaikkia maksimaalisesti viileän asiallisilla fakta-tyylisillä puppupuheillaan
jotka ovat kaikki hänen omia mielipiteitään.

2) Minäkin uskallan rehellisesti sanoa että Dreamtalen musiikista puuttuu mielestäni se omaleimaisuus joista bändit yleensä hyötyvät. Mutta kun kerran sama lafka on teiltä jo kolme levyä julkaissut, on teidän yksinkertaisesti pakko pitää teinä jonkin arvoisina. Mitä tulee jäsenvaihtoihin, niin onhan se kieltämättä koomista että teillä vaihtuu jäsen per tehty levy. Toisaalta sitten: Kuka tietää tapauksen Napalm Death? Tänä päivänä bändissä ei soita *yksikään* jäsenistä jotka bändin perustivat...

Ja toisaalta tähän alempaan kommenttiini sanon kyllä senkin että eihän tänä päivänä tosiaan voi mitään levyttää: Se on joko liian omaperäistä tai liian monta kerta tehtyä. Toivon kuitenkin että Dreamtale saisi rivinsä suoriksi ja lisää levyjä "myydyt"-tilastoonsa.
mä teen biisejä vaan niinku ne musta hyvältä tuntuu, ei siin sen kummempaa. Ja väkee vaihtuu, se on semmosta. Mutta harvemmin ne ilman syytä vaihtuu mutta ei kai niitä nyt ruveta julkisuudessa kertomaan että mikä se syy milloinkin on (siis se oikee :wink: ) ei kai kukaan nyt sellasta odotakkaan. Ja kyllä kai meillä joku oma soundikin on pakko olla jos sanotaan että ei mitään uutta kuulostaa edelleen ihan dreamtalelta 8)

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Dreamtale

Post by Figaro1 » Tue May 10, 2005 7:41 pm

randalf wrote:[
mä teen biisejä vaan niinku ne musta hyvältä tuntuu, ei siin sen kummempaa. Ja väkee vaihtuu, se on semmosta. Mutta harvemmin ne ilman syytä vaihtuu mutta ei kai niitä nyt ruveta julkisuudessa kertomaan että mikä se syy milloinkin on (siis se oikee :wink: ) ei kai kukaan nyt sellasta odotakkaan. Ja kyllä kai meillä joku oma soundikin on pakko olla jos sanotaan että ei mitään uutta kuulostaa edelleen ihan dreamtalelta 8)
Mielestäni juuri noin biisit tuleekin tehdä. Ja valitettavaa on se että lähes kaikissa bändeissä vaihtuu tosiaan kasvot. Ja vaihtojen syyt eivät tosiaan kuulu levyjä ostaville. Ja mitä teidän omaan soundiin tulee, niin tarkoitin todellakin sitä että kyllä levyillänne on tosiaan omiakin juttuja, mutta jotenkin vaan kuullostaa vähän turhan tavanomaiselta.

Ja Stratosfearin aiheeseen liittyvästä paskakasa-tekstistä en quotaa mitään. Totean vain taas kerran että ihmisillä on lahjoja. Siinä missä Timo Tolkki tekee biisejä ja soittaa loistavasti, Stratosfear saa viileän rauhallisella käytöksellään ihmisiä raivon partaalle. Olen ennenkin sanonut tämän, mutta nyt olisi oikeasti Liinan, Timo Tolkin ja Jari Kainulaisen aika painaa "ban user"-nappia Stratosfäärin kohdalla.
Tuollaista, rekisteröitymisen vain muita ärsyttääkseen tehnyttä verbaaliakrobaattiglöwniä on siedetty jo tarpeeksi. Jos kirjoittaisin, mitä haluaisin hänelle tehdä, saisin syytteen rikoksesta. I rest my case
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Stratosfear
Sr. Member
Posts:775
Joined:Fri Mar 15, 2002 5:24 pm
Contact:

Re: Dreamtale

Post by Stratosfear » Sat May 14, 2005 7:51 pm

Figaro1 wrote:Ja Stratosfearin aiheeseen liittyvästä paskakasa-tekstistä en quotaa mitään. Totean vain taas kerran että ihmisillä on lahjoja. Siinä missä Timo Tolkki tekee biisejä ja soittaa loistavasti, Stratosfear saa viileän rauhallisella käytöksellään ihmisiä raivon partaalle. Olen ennenkin sanonut tämän, mutta nyt olisi oikeasti Liinan, Timo Tolkin ja Jari Kainulaisen aika painaa "ban user"-nappia Stratosfäärin kohdalla.
Tuollaista, rekisteröitymisen vain muita ärsyttääkseen tehnyttä verbaaliakrobaattiglöwniä on siedetty jo tarpeeksi. Jos kirjoittaisin, mitä haluaisin hänelle tehdä, saisin syytteen rikoksesta. I rest my case
Ota aivan rauhallisesti sormet pois näppäimistöltä ja hengähdä syvään. Mieti mitä olet taas kirjoittanut verkkoon. Lue, vaikka mitä olet kirjoittanut tänne (tosin osa viesteistä poistettu) http://www.stratovarius.com/forum/viewtopic.php?t=5672 ennen kuin alat edes puhumaan mistään banneista. Sille ei kai voi valitettavasti mitään, että toiset ihmiset kasvavat aikuiseksi hieman hitaammin, kuin toiset. Ettei vaan unohdu niin Figaro1:sen loistavaa lapsellista avautumista allekirjoittaneelle privaartisti vanhalla foorumilla:
Figaro1 (05-03-2004 at 09:57 PM) wrote:No lopeta sitten vitun idiootti se niistä asioista puhuminen saatana! Seuraavaksi voitkin miettiä ovatko Hitler, Stalin ja Hussein oikeasti kuolleita vai onko kyse vaan salaliitosta ja hämäyksestä?

Mä kuulin eilen mun kaverin tyttöystävän serkulta että sä olet homo joka harrastaa kynttiläseksiä ja pitää erityisesti neekereistä. Milläs todistat mun väitteen vääräksi? Et millään
Figaro1 oli näköjään taas avautunut allekirjoittaneelle privaatisti. Taitaa olla vielä paha murrosiän kriisi olla menossa:
Figaro1 (10 May 2005 19:49) wrote:Onko kivaa olla kusipää? Onko luonteesi harjoiteltu vaiko ihan synnynnäinen lahja? Saatko nautintoa kun haukut muita ja peset kätesi sen jälkeen kaikista sinuun kohdistuneista syytöksistä. Minun tekisi mieli kaivaa silmät päästäsi lusikalla mutta se ei ole korrektia.

Ja oh god, älä vastaa tähän viestiin millään mikä viittaa käytöstapoihin, maitoon tai omiin keksintöihin. Oma käytöksesi on kerrassaan kuvottavaa, vihaan edelleen maitoa ja koko Straton "comebackiin" johtanut "teatteri" oli omaa, sairaan mielikuvituksesi keksimää, huomion saamiseen tähtävää paskaa. Lähde: Timo Tolkki ja Timo Kotipelto joiden kanssa keskustelin Nosturissa Thunderstone keikalla. Ja maitoa vihaan edelleen, yhtä paljon kuin Sinua.

Stratosfear
Sr. Member
Posts:775
Joined:Fri Mar 15, 2002 5:24 pm
Contact:

Re: Dreamtale

Post by Stratosfear » Sat May 14, 2005 8:08 pm

Minä olen oikeasti odottanut Dreamtalesta tulevan jotain suurempaa. Soitto toimii mielestäni hyvin, mutta kappaleita ei osata säveltää. Differencella on liiaksi liian selkeitä lainoja muilta. Jos yhtye pääsee tekemään kolme levyä sellaisellekin levy-yhtiölle, kuin Spinefarm niin ainakin minä olen odottaisin hieman suurempaa suosiota kolmen levyn jälkeen. Musiikki nyt kuitenkin on ns. helppoa kuunneltavaa. Vertailukohtana olkoon, vaikka Sonata Arctica ja Nightwsh.

Pentelesh
Sr. Member
Posts:597
Joined:Sun May 19, 2002 6:04 pm
Contact:

Re: Dreamtale

Post by Pentelesh » Sat May 14, 2005 10:07 pm

^Ei millään pahalla, mutta oletko kuullut sanonnan "Toinen tykkää äitistä, toinen tyttärestä, jotkut molemmista"? Pätee tähän asiaan erittäin hyvin.

Hommahan voi olla niin, että Spinen heebot saattaa tykkätä Dreamtalen materiaalista erittäin paljon ja saattavat satsata bändiin isoja summia rahaa (en tiedä siis). "Massaan/kohdeyleisöön" tämä "shitti" ei vain iske. Ramihan pääasiassa on nuo biisit tehny, ainakin kahdelle ekalle levylle ja vissin se niistä ite tykkää kun on ne tehnyt (ainakin meikäläinen on joskus sävellellyt musiikkia josta itse tykkään, ja itselleni jos muut tykkää niin mahtavaa). Differenceä en ole kuullu kuin yhden tai kaksi kappaletta (en muista, mutta Wellon-single on jossain) SÄvellystyö on ollut näissä kappaleissa kohdallaan, tänker jag.

Sonata Arctica ja Nightwish, yeah! Sonatan ensimmäistä kun kuuntelee, eikö kuulu yks Stratovarius lävitse? Sonatan ekaahan mainostettiin nimenomaan Straton nimellä/siivellä erittäin paljon aikoinaan -> Silloin 1999 oli aika kova (nimetään vaikka) "Strato-metalli" buumi menossa. Spine löysi bändin ja pisti markkinoille "strato-kopion" ja bäng, rahaa tuli. Siitähän se lähti, tähdenlento metsikköön, eiku lappiin. Sonatan uusin on muuten huono. Neljä biisiä jotka on hyviä, yksi kohtalainen ja loput olisi voinut jättää nauhoittamatta. Vert. Dreamtalen Ocean's Heart, neljä huonoa biisiä joita ei olisi mielestäni pitänyt nauhoittaa, muut hyviä/hiton hyviä.

Nightwish, en nyt muista niitä muita bändejä, jotka oli samanlaisia kuin NW _ennenkuin_ NW julkaisi ekan demonsa. Olihan niitä, ja aika monstas. Kuitenkin NW:n eka on huono, 2 kohtalaista kappaletta. Mutta Oceanborn on jo ihan toista sarjaa. Sleeping Sun:han oli se hitti joka nosta NW:n "isompaan kastiin" suomessa radio ystävällisyydellään (lue => soitettiin paljon radiossa) ja niin poispäin. Hyvä biisi! digataan tässä osoitteessa. Mutta, Kyllähän bändi saa julkisuutta kun on niin hyvän näköinen laulaja, joka esiintyy joka ikisen metalliaiheisen tabloidin kannessa, nuoren teini-ikäisenpojankolliaisen "unelma-asussa"; Korkokengät, nahkabyysät, hyvät meikit ja TISSIT TARJOTTIMELLA!!! Kyllähän bändi saa "mainontaa ja julkisuutta" ( => Jos Dreamtale esiintyisi vaikka Metalhammerin kannessa ilman housuja myisköhän ne enemmän? => parempaa mainontaa etenkin naisille?? (Sori Rami, oli pakko, No offense))

Mutta siis, tällä yritin TODISTAA että SA ja NW ovat huonot(!) vertalikohdat tällä kertaa, kummatkin bändit ovat mielestäni nousseet julkisuuten muilla kuin omilla avuillaan.

Ja kyllä minäkin olen odottanut Dreamtalesta jostain isompaa. HArmi ettei näin ole käynyt, tai ehkä vuoden päästä on asiat paremmin ja Strato lämppää Dreamtalea jäähallissa.

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Dreamtale

Post by Malva » Sat May 14, 2005 10:33 pm

Spine markkinoi Dreamtalea: kaverilla oli semmosia kurkkupastilla, tuc... mitä lienee ja niissä luki että Dreamtale. Kuulemma jakoivat sellaisia jossain levykaupassa. :D Todella hauska idea. ^_^

stratowiruz
Sr. Member
Posts:2451
Joined:Wed Apr 17, 2002 9:23 pm

Re: Dreamtale

Post by stratowiruz » Sat May 14, 2005 11:43 pm

Tulee bändistä joskus suurempi tai ei, minua se ei hetkauta juurikaan. Kunhan musiikki toimii! Ja bändin jäsenillä intoa riittää sekä levy-yhtiöllä voimavaroja...
Tässä hieman arviota uusimmasta "Difference" tekeleestä kolmannella virallisella kielellä esitettynä, ja oliko tyyli kirjoittaa hassu/outo/väärä/oikea/etc niin aivan sama!

http://www.metal-only.com/php/read_rec.php?id=1227

randalf
Jr. Member
Posts:31
Joined:Fri Apr 25, 2003 12:42 pm
Contact:

Re: Dreamtale

Post by randalf » Sun May 15, 2005 8:08 am

Stratosfear wrote:Minä olen oikeasti odottanut Dreamtalesta tulevan jotain suurempaa. Soitto toimii mielestäni hyvin, mutta kappaleita ei osata säveltää. Differencella on liiaksi liian selkeitä lainoja muilta. Jos yhtye pääsee tekemään kolme levyä sellaisellekin levy-yhtiölle, kuin Spinefarm niin ainakin minä olen odottaisin hieman suurempaa suosiota kolmen levyn jälkeen. Musiikki nyt kuitenkin on ns. helppoa kuunneltavaa. Vertailukohtana olkoon, vaikka Sonata Arctica ja Nightwsh.
sinähän voisit säveltää yhden biisin vaikka malliks niin kuultais minkälaista se on se hyvä sävellys ja jos oikein hyvä on niin pistetään seuraavalle levylle ( jos nyt sellaista vielä joskus tulee)

R

Stratosfear
Sr. Member
Posts:775
Joined:Fri Mar 15, 2002 5:24 pm
Contact:

Re: Dreamtale

Post by Stratosfear » Sun May 15, 2005 9:49 am

Pentelesh wrote:Hommahan voi olla niin, että Spinen heebot saattaa tykkätä Dreamtalen materiaalista erittäin paljon ja saattavat satsata bändiin isoja summia rahaa (en tiedä siis). "Massaan/kohdeyleisöön" tämä "shitti" ei vain iske.

Eipä Spinefarmissa ainakaan kovin viisaita päätöksiä ole tehty, jos vaikka ajatellaan esim. Wellon singleä. Ensimmäistä kappaletta ei löydy edes suomalaiselta albumilta ja kappale päätyy kaikenlisäksi pieneen radiosoittoon. Kaippa levy-yhtiössä tiedetään miten promootiota kannattaa hoitaa. Kyllä se Dreamtalen musiikki ainakin joihinkin ihmisiin uppoaa, koska tapasin levykaupassa erään DJ:n, joka oli kuullut Powerplayn radiosta ja tykkäsi kappaleesta. Olisi ostanut levyn, mutta kun kappaletta ei albumilla ole. Singeejä ei kaikki kaupat niin hyvin pidä varastossa.
Pentelesh wrote:Differenceä en ole kuullu kuin yhden tai kaksi kappaletta (en muista, mutta Wellon-single on jossain) SÄvellystyö on ollut näissä kappaleissa kohdallaan, tänker jag.
Differencellä on omat hyvät hetkensä ja jotkut jutut toimivat todella hyvin. Mirror onkin ehdottomasti singlen parasta antia.
Pentelesh wrote:Sonata Arctica ja Nightwish, yeah! Sonatan ensimmäistä kun kuuntelee, eikö kuulu yks Stratovarius lävitse? Sonatan ekaahan mainostettiin nimenomaan Straton nimellä/siivellä erittäin paljon aikoinaan -> Silloin 1999 oli aika kova (nimetään vaikka) "Strato-metalli" buumi menossa. Spine löysi bändin ja pisti markkinoille "strato-kopion" ja bäng, rahaa tuli. Siitähän se lähti, tähdenlento metsikköön, eiku lappiin. Sonatan uusin on muuten huono. Neljä biisiä jotka on hyviä, yksi kohtalainen ja loput olisi voinut jättää nauhoittamatta. Vert. Dreamtalen Ocean's Heart, neljä huonoa biisiä joita ei olisi mielestäni pitänyt nauhoittaa, muut hyviä/hiton hyviä.

Nightwish, en nyt muista niitä muita bändejä, jotka oli samanlaisia kuin NW _ennenkuin_ NW julkaisi ekan demonsa. Olihan niitä, ja aika monstas. Kuitenkin NW:n eka on huono, 2 kohtalaista kappaletta. Mutta Oceanborn on jo ihan toista sarjaa. Sleeping Sun:han oli se hitti joka nosta NW:n "isompaan kastiin" suomessa radio ystävällisyydellään (lue => soitettiin paljon radiossa) ja niin poispäin. Hyvä biisi! digataan tässä osoitteessa. Mutta, Kyllähän bändi saa julkisuutta kun on niin hyvän näköinen laulaja, joka esiintyy joka ikisen metalliaiheisen tabloidin kannessa, nuoren teini-ikäisenpojankolliaisen "unelma-asussa"; Korkokengät, nahkabyysät, hyvät meikit ja TISSIT TARJOTTIMELLA!!! Kyllähän bändi saa "mainontaa ja julkisuutta" ( => Jos Dreamtale esiintyisi vaikka Metalhammerin kannessa ilman housuja myisköhän ne enemmän? => parempaa mainontaa etenkin naisille?? (Sori Rami, oli pakko, No offense))

Mutta siis, tällä yritin TODISTAA että SA ja NW ovat huonot(!) vertalikohdat tällä kertaa, kummatkin bändit ovat mielestäni nousseet julkisuuten muilla kuin omilla avuillaan.
Viittasin vaan Sonata Arctican ja Nightwishin kohdalla menestykseen. Molemmat yhtyeet pääsivät jo toisilla levyillään menestyksessä aivan toisiin lukemiin, kuin mihin Dreamtale on päässyt kolmannellaan.

Eipä Sonata Arctican ensimmäinen levy Ecliptica musiikillisesti mitenkään omaperäinen ole, mutta jollain tapaa se toimii erittäin hyvin. Ecliptica on mielestäni Sonata Arctican paras levy edelleen. My Land, Replica ja Fullmoon ovat ehdottomia Sonata Arctica klassikoita ensimmäiseltä levyltä ja milestäni parasta Sonata Arcticaa ikinä. Uusimalta levyltä Reckoning Night Don´t Say A Word on tuleva Sonata Arctica klassikko ainakin itselleni. Mitkään muut Sonata Arctican levyt eivät koskaan itselleni toimineet niin hyvin, kuin Ecliptica.

Nightwishin ensimmäiseltä levyltä kuulee selkeästi, että yhtyeessä on potentiaalia. Nightwishin kohdalla kuulee todellakin kehittymisen levy levyltä. Angels Fall Firstin ja Oceanbornin ero on mielestäni iso ja eteenpäin on menty huomattavasti. Mielestäni Sonata Arctican kohdalla samanlaista kehittymistä ei kuule levyillä, koska yhtye oli jo niin valmis Eclipticalla. Siis koko paketti toimi. Oceanbornilla Nightwish osoitti mihin sillä on mahdollisuudet.

Varmasti Tarja Turusen ulkonäöllä on helpompi myydä yhtyettä ja sen musiikkia, mutta olen varma, että näin pitkälle ei oltaisi päästy pelkästään ulkomusiikillisilla seikoilla. Tiettyynpisteeseen asti levyjä voidaan myydä pelkästään ulkonäön perusteella, mutta kyllä se jossain vaiheessa loppuu.

Olisi varmaan 80-luvulla pitänyt ostella Girlschoolin ja Warlockin levyjä. Mitäs muita niitä olikaan? Vixen ja Lita Ford ainakin.

Varnaan myisi, koska valitettavasti Metal Hammer UK:n taso on nykyään totaalisen surkea. Kaippa se kuvaa raskaan musiikin surkeaa asemaa Englannissa. Kerrang UK taitaa olla vieläkin surkeampi. Onneksi Englannissa ilmestyy Classic Rock lehti. Trenditietoisen ihmisen valinta Englannissa on NME.
Pentelesh wrote:Ja kyllä minäkin olen odottanut Dreamtalesta jostain isompaa. HArmi ettei näin ole käynyt, tai ehkä vuoden päästä on asiat paremmin ja Strato lämppää Dreamtalea jäähallissa.
Ei ne asiat taida ihan vuodessa paremmaksi muuttua ellei ihmeitä tapahdu. Tai mistäs sitä koskaan tietää.

stratowiruz
Sr. Member
Posts:2451
Joined:Wed Apr 17, 2002 9:23 pm

Re: Dreamtale

Post by stratowiruz » Mon May 16, 2005 12:05 am

Tässä hieman haastattelua, josta lyötyy myös maininta single asiasta: lukekaa! http://www.imperiumi.net/int_2.php?id=575

TimoTolkki
Sr. Member
Posts:859
Joined:Fri Jul 12, 2002 9:51 pm

Re: Dreamtale

Post by TimoTolkki » Tue May 17, 2005 8:50 am

Stratosfear. Hanki elämä, tee vaikka jotain luovaa sen sijaan että tahallisesti provosoit ihmisiä.

Locked