Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Täällä käydään Stratovarius-aiheiset keskustelut. Ja Suomeksi tottakai.
Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm
Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by Stratofanius » Tue Jun 21, 2005 8:52 pm

revolutionmetal wrote:Mulla on tuo cd kokonaisena.. mutta sieltä puuttuu jotain.. Olisiko
se nopein ralli jäänyt pois?!?!... :(
Mitä sekoilet? Mikä nopein ralli? Eihän siellä muuta olekaan kuin hitaanpuoleisia teoksia.

User avatar
Eini
Sr. Member
Posts:1077
Joined:Sat Jul 20, 2002 4:49 pm
Location:Pohjois-Pohjanmaa

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by Eini » Wed Jun 22, 2005 3:12 pm

Mäkin vihdoin ja viimein sain ladattua ne klipit netistä ja kuunneltua ne. Oikein hirvitti alkaa kuuntelemaan kun porukka oli puhunut, että ne on niin erilaisia ja uutta. Vähän hirvitti etten voi sietää koko biisejä, mutta luojan kiitos näin ei käynyt. :lol: Mielenkiinnolla jään odottelemaan koko levyä, nuo klipit kun ovat niin kurjan lyhyitä.

VariuS
Member
Posts:142
Joined:Sat May 01, 2004 2:13 pm

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by VariuS » Thu Jun 23, 2005 4:10 am

Aika suuri pettymys, ei kuitenkaan niin suuri mitä odotin.. Levyn tietyltä taholta kuulleena ylistän kappaleista lopetusraitaa, Unitedia :)

Teditin
Jr. Member
Posts:19
Joined:Wed May 18, 2005 7:43 pm

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by Teditin » Tue Jul 05, 2005 9:10 am

En juuri tykännyt. Entisestä Stratosta tykkäsin enemmän.
Maniac Dance oli kyllä oudon kuuloinen. Ja Just Carry On ei oikein kolahtanut.

No, voihan niitä vanhoja levyjä kuunnella.
Hevi tulee ja tappaa, jos jaksaa

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by SirJuzzi » Tue Jul 05, 2005 9:52 pm

Stratofanius wrote:
revolutionmetal wrote:Mulla on tuo cd kokonaisena.. mutta sieltä puuttuu jotain.. Olisiko
se nopein ralli jäänyt pois?!?!... :(
Mitä sekoilet? Mikä nopein ralli? Eihän siellä muuta olekaan kuin hitaanpuoleisia teoksia.
Kuullut ikinä sarkasmista?

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by Stratofanius » Tue Jul 05, 2005 10:31 pm

SirJuzzi wrote:
Stratofanius wrote:
revolutionmetal wrote:Mulla on tuo cd kokonaisena.. mutta sieltä puuttuu jotain.. Olisiko
se nopein ralli jäänyt pois?!?!... :(
Mitä sekoilet? Mikä nopein ralli? Eihän siellä muuta olekaan kuin hitaanpuoleisia teoksia.
Kuullut ikinä sarkasmista?
Näköjään en. LOL

User avatar
Bones
Sr. Member
Posts:1429
Joined:Mon Aug 02, 2004 6:16 pm
Location:Rovaniemi, Finland

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by Bones » Thu Jul 07, 2005 11:51 pm

Oon kuullu Straton uusimman levyn kokonaan ja mun mielestäni tästä on tulossa yksi bändin mestariteoksista! Uskonpa että sitä "nopeaa rallia" ei tälle levylle tarvitakkaan, koska se on tarpeeksi monipuolinen muutenkin. Yhtäkään heikkoa kappaletta ei oikeastaan levyllä löydy ja se on hyvä koska Elementsit olivat aika väsynyttä tavaraa, vaikka ei niitä missään tapauksessa voi huonoiksi sanoa. Tää levy on pakko-ostos sen jälkeen ko se imestyy kauppoihin. :) Vaikka tää ei mene minun suosikkilevyissä Dreamspacen ohi, se on silti levy joka on täyttä tavaraa alusta loppuun. Myönnän että aluks pelkäsin että tuleeko tästäki levystä Elementsien kaltainen, joissa pitää skipata yksi tai useampi kappale, mutta se pelko oli turha, onneksi. :D painotan vielä että tää on mun mielipide, ja hyväksyn sen että jonkun mielipide eroaa omastani.
So you children of the world, listen to what I say
If you want a better place to live in, spread the words today
Show the world that love is still alive, you must be brave
Or you children of today are children of the grave

Infnity
Member
Posts:83
Joined:Wed Nov 26, 2003 2:41 pm
Location:Helsinki

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by Infnity » Sat Jul 09, 2005 4:49 pm

Erinlaista, mutta kuulostaa lupaavalta.

User avatar
Bones
Sr. Member
Posts:1429
Joined:Mon Aug 02, 2004 6:16 pm
Location:Rovaniemi, Finland

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by Bones » Sun Jul 10, 2005 6:23 pm

Infnity wrote:Erinlaista, mutta kuulostaa lupaavalta.
Riippuu tietysti miten tulkitsee :) Minusta ainakin United kuulostaa Fourth Dimension ajan kappaleilta, mutta Maniac Dance (joka myönnettäköön on erilainen) sopisi Dreamspacen tyyliin :)
So you children of the world, listen to what I say
If you want a better place to live in, spread the words today
Show the world that love is still alive, you must be brave
Or you children of today are children of the grave

User avatar
kaisa
Jr. Member
Posts:17
Joined:Tue Jul 12, 2005 5:23 pm
Location:Turku, Finland
Contact:

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by kaisa » Thu Jul 14, 2005 11:09 am

Maniac Dance on ainoa, jonka olen kokonaan kuullut uusista kappaleista, ja minä kyllä tykkäsin aivan valtavasti. Se jää soimaan päähän. Ja hurmasi totaalisesti myös perheemme 3,5-vuotiaan tytön, joka villiintyi tanssimaan kappaleen kuullessaan. Kotipeltohan on aivan loistava tässä, ei mua ainakaan haitannut vähääkään, että laulutyyli oli niin erilainen kuin vanhoissa biiseissä. Jos muut uudet ovat yhtä mainioita, niin levystä tulee erinomainen.

Yle-X soitti Maniac Dancen alkuviikosta, mutta juontaja hölötti kappaleen loppuosan päälle. Pistin perjantain X-ryhmään toivomuksen, että soittaisivat kappaleen uudelleen, ilman päällepuhumisia. Toivottavasti toteuttavat toiveen.

Kaisa

Infnity
Member
Posts:83
Joined:Wed Nov 26, 2003 2:41 pm
Location:Helsinki

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by Infnity » Thu Jul 14, 2005 1:53 pm

Bones wrote:
Infnity wrote:Erinlaista, mutta kuulostaa lupaavalta.
Riippuu tietysti miten tulkitsee :) Minusta ainakin United kuulostaa Fourth Dimension ajan kappaleilta, mutta Maniac Dance (joka myönnettäköön on erilainen) sopisi Dreamspacen tyyliin :)
Silti tuo on erinlaista mitä ollaan kuultu viime aikoina.
En väitä vastaan, mutta sanomasi levyt ovat vanhoja ja dreamspace:ssa lauloi Tolkki (mikä ei ole huono asia). Olen kyllä viime aikoina kuunnellut noita kyseisiä levyjä ja myönnettäköön, että samanlaisuutta on, mutta silti tuo uusi strato on mielestäni erinlaista, mutta positiivisessa mielessä.

Kaikilla on oikeus mielipiteeseensä ja niin kuuluukin olla. :wink:

User avatar
Bones
Sr. Member
Posts:1429
Joined:Mon Aug 02, 2004 6:16 pm
Location:Rovaniemi, Finland

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by Bones » Wed Jul 20, 2005 5:51 pm

Infnity wrote:Silti tuo on erinlaista mitä ollaan kuultu viime aikoina.
En väitä vastaan, mutta sanomasi levyt ovat vanhoja ja dreamspace:ssa lauloi Tolkki (mikä ei ole huono asia). Olen kyllä viime aikoina kuunnellut noita kyseisiä levyjä ja myönnettäköön, että samanlaisuutta on, mutta silti tuo uusi strato on mielestäni erinlaista, mutta positiivisessa mielessä. Kaikilla on oikeus mielipiteeseensä ja niin kuuluukin olla. :wink:
Täytyy myöntää mutta loppujen lopuks oot oikeessa. Hiukan enemmän levyä kuunneltuani olen itsekin alkanut huomata täysin selviä eroja vanhoihin levyihin, mutta kuten sanoit, muutos ei tosiaan ole huonoon suuntaan. ;) Turhan nopeat kappaleet on jätetty pois ja Kotipelto ei laula yhdessäkään kappaleessa liian korkealta, joka mua on viimeisimmissä levyissä aina välissä ottanu päähän. Tämä levy on tosiaan menossa toiselle sijalle mun mielestä parhaista Strato-levyistä. :)
So you children of the world, listen to what I say
If you want a better place to live in, spread the words today
Show the world that love is still alive, you must be brave
Or you children of today are children of the grave

Heksaboy
Jr. Member
Posts:8
Joined:Wed Sep 08, 2004 4:49 pm

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by Heksaboy » Wed Jul 20, 2005 6:38 pm

Mun mielestä tuo Maniac Dance kuullostaa ihan Megadethiltä ja Kotipellon ääni ihan Dave Mustainelta. Sopii tuo Kotipellon ääni tuohon tyyliin perkeleen hyvin, huomattavasti paremmin kun joihinkin edellisten levyjen biiseihin.

Todella hyvältä kuullostaa.

Heksaboy
Jr. Member
Posts:8
Joined:Wed Sep 08, 2004 4:49 pm

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by Heksaboy » Wed Jul 20, 2005 6:38 pm

Mun mielestä tuo Maniac Dance kuullostaa ihan Megadethiltä ja Kotipellon ääni ihan Dave Mustainelta. Sopii tuo Kotipellon ääni tuohon tyyliin perkeleen hyvin, huomattavasti paremmin kun joihinkin edellisten levyjen biiseihin.

Todella hyvältä kuullostaa.

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by IceBreaker » Wed Jul 20, 2005 6:45 pm

Minusta kyllä Kotipellon ääni sopii kyllä lähes kaikkeen mitä hän on Stratossa laulanut. Paitsi ehkä johonkin Future shock-96:seen. Ei tuo Maniac Dancen laulutapakaan huonolta kuulosta. Päinvastoin, vaikka kuten jo olen sanonut, oudoltahan se kuulostaa aluksi.
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

User avatar
one of these guys...
Member
Posts:102
Joined:Tue Jul 12, 2005 4:13 pm
Location:Viljakkala, Karhe, Finland

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by one of these guys... » Tue Aug 02, 2005 3:57 pm

uus albumi on aivan varmasti loistava. kotipellon ääni kuulostaa erinomaiselta, vähän matalampi. ikääntymisen kautta tullut. =P kaikki biisi näytteet kuulostivat mahtavilta. tiedän ainakin mitä kuuntelen koko seuraavan syksyn. single biisiksi olis mun mielestä sopinu paremmin fight, olis ollu paljo stratomaisempi, mutta maniac dancehan on rokimpi ja puree näihin radion kuuntelijoihin aivan varmana.. aivan asennebiisi..! tuo varmasti uusia kuuntelijoita stratolle.
stratoa aina vähän sydämessä.

*Toxic Enema
Jr. Member
Posts:33
Joined:Wed Aug 03, 2005 9:46 pm
Location:Oulu

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by *Toxic Enema » Wed Aug 03, 2005 9:59 pm

Minusta levyllä ei ole yhtään tyypillistä Strato-singlevetoa ja hyvä niin. Maniac Dance olisi muuten ihan piristävä poikkeus mutta kertosäettä olisi voitu miettiä enemmän. Fightissä olen aistivani Tolkin aikanaan mainostamia Pantera-kuvioita.
Life´s been too dire so the fullest desire has died deep from inside.

Elegies
Jr. Member
Posts:8
Joined:Tue May 31, 2005 4:50 pm

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by Elegies » Wed Aug 03, 2005 10:37 pm

Heksaboy wrote:Mun mielestä tuo Maniac Dance kuullostaa ihan Megadethiltä ja Kotipellon ääni ihan Dave Mustainelta. Sopii tuo Kotipellon ääni tuohon tyyliin perkeleen hyvin, huomattavasti paremmin kun joihinkin edellisten levyjen biiseihin.

Todella hyvältä kuullostaa.
Huomasin aivan saman, tosin se voi johtua siitä että innostuin megadethistä tässä muutama kk taaksepäin ;D
Benighted

metalman
Member
Posts:148
Joined:Thu Jan 06, 2005 10:02 pm
Location:Helsinki, Finland
Contact:

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by metalman » Wed Aug 03, 2005 11:19 pm

Tosi hyvä levy.
Siirtyy varmaan stratojen levyt top-3 asti twilight timen ja episoden seuraksi.

Locked