Maniac Dance - Single/Video

Täällä käydään Stratovarius-aiheiset keskustelut. Ja Suomeksi tottakai.
Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm
Re: Maniac Dance - Single/Video

Post by Stratofanius » Thu Jul 14, 2005 12:40 am

topinyg12 wrote:
IceBreaker wrote:No huh-huh, että Risto Asikaisen tekemä remix. Mutta onpa hän kuulemma Tolkille kitaransoiton opettanut eli tuttu persoona TT:lle.
Muistelisin lukeneeni täältä tai Soundin haastattelusta, että Risto Asikainen oli juuri T. Tolkille isämallina nuoruusvuosina ja samalla hän opetti kitaransoiton alkeet.
Täällä keskustelua kyseisestä asiasta:
http://www.stratovarius.com/forum/viewtopic.php?t=6677


:arrow:
SakkiS wrote:
Stratofanius wrote:
SakkiS wrote:
Stratofanius wrote:
SakkiS wrote:
Stratofanius wrote:
shaz wrote:Ainiin, ja eikös Tölkki ole myös vieraillut erään suomalaisen nimeltä mainitsemattoman teiniräppärin levyllä? Näin ainakin muistaisin. :P
... räppärin? :err:
ainankin siitä oli puhetta. En sitten tiedä toteutuko kyseinen vierailu koskaan. Tolkki on kuitenkin myös vieraillut nimeltämainitsemattoman Popstars bändin toisella kiekolla, muistaakseni kolmessa kappaleessa:) (teki sen kyllä hyvin, olen kuullut kyseiset biisit ;) )
Mitä helvettiä? Pop-"bändissä"?! Onko kyseessä Gimmel tai vastaava :shock:
Sepä juuri.
Miten Tolkki on kehdannut tehdä moista, soittaa nyt jossain Risto Asikaisen IhQu-wannabe-bändissä? Pitääkin pölliä pikkusysteriltä tuo levy ja vilkaista läpi... millaista "revitystä" se on? Akustista vai oikein "rock-meinikiä" :D
Noh, Risto Asikainen on se mies, joka on Tolkkille opettanut kitaransoiton alkeet, jne ollut henkilökohtaisellakin tasolla ilmeisesti tärkeä mies Tolkin elämässä. Että näin. Noh kuuntele itse ja hämmästy.

Xeemu
Member
Posts:179
Joined:Wed Nov 27, 2002 2:14 pm

Re: Maniac Dance - Single/Video

Post by Xeemu » Thu Jul 14, 2005 4:59 pm

IceBreaker wrote:Vaikka hahmo minusta muistuttaakin jostain kummasta syystä Till Lindemannia. :lol:
Miten mullekin tuli kannesta heti Rammstein mieleen? Muttajoo. Radion kuuntelun kanssa olen niin taitava, etten koskaan kuule sieltä mitään hyviä kappaleita (tai mielenkiintoisia), joten Maniac Dancea en ole kuullut. Kaipa tuon sinkun nyt voisi ostaa, jos hinta ei vaan taas ole se seitsemän euroa.

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Maniac Dance - Single/Video

Post by IceBreaker » Thu Jul 14, 2005 8:48 pm

Etusivulla olevasta video-uutisesta löytyvästä linkistä Sanctuaryn sivuille löytyy singlen virallinen julkaisupäivä: 08.08.2005. Eli eiköhän kyseessä ole samalla kansainvälinen julkaisupäivä, että se siis Suomessakin tulisi tuolloin myyntiin.

http://www.noiserecords.com/stratovariu ... ecard.html

User avatar
*Elina*
Sr. Member
Posts:1479
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:35 pm

Re: Maniac Dance - Single/Video

Post by *Elina* » Fri Jul 15, 2005 10:41 pm

No miekin olen nyt vihdoin ja viimein kuullut Maniacin. Olenkohan mie ollut jossain tynnyrissä,kun nyt vasta...Kuitenkin.
Minun henkilökohtainen Painava ja Kaikkitietävä :roll: mielipide on,että ei ole ihan minun maun mukaista. En mie oikein voi sanoa,ettäkö siinä jotain varsinaista vikaa olisi,mutta ei vaan kolahtanut minuun.
Toiset tykkää äidistä,toiset tyttärestä.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Maniac Dance - Single/Video

Post by SirJuzzi » Sat Jul 16, 2005 1:07 am

...Ja kolmansilla on tyytyminen naapurin Tessuun. :lol:

Hatebreeder86
Sr. Member
Posts:454
Joined:Fri Jul 19, 2002 12:58 am
Contact:

Re: Maniac Dance - Single/Video

Post by Hatebreeder86 » Sat Jul 16, 2005 3:01 am

*Elina* wrote:No miekin olen nyt vihdoin ja viimein kuullut Maniacin. Olenkohan mie ollut jossain tynnyrissä,kun nyt vasta...Kuitenkin.
Minun henkilökohtainen Painava ja Kaikkitietävä :roll: mielipide on,että ei ole ihan minun maun mukaista. En mie oikein voi sanoa,ettäkö siinä jotain varsinaista vikaa olisi,mutta ei vaan kolahtanut minuun.
Toiset tykkää äidistä,toiset tyttärestä.
siinä ei oo tarvittavaa koukkua. helvetin ykstoikkoinen kappale ja kotipellon ääni ei vaan sovellu tontyyliseen musaan.. muutenki stratolla on nuo nykykoukut jääny lähinnä itsensä/muiden plagioinnin varaan.

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Maniac Dance - Single/Video

Post by Stratofanius » Sat Jul 16, 2005 12:29 pm

Hatebreeder86 wrote: siinä ei oo tarvittavaa koukkua. helvetin ykstoikkoinen kappale ja kotipellon ääni ei vaan sovellu tontyyliseen musaan.. muutenki stratolla on nuo nykykoukut jääny lähinnä itsensä/muiden plagioinnin varaan.
Mielestäni asia on juuri päinvastoin. Maniac Dance on kiinnostava ja Kotipellon ääni sopii hienosti tuollaiseen. Tottakai ensikerralla olin hieman järkyttynyt ja kappale kuulosti muutenkin hieman keskeneräiseltä.
Sitäpaitsi jos tarkoitat nykykoukuilla jotain Eaglehearteja, niin toivottavasti sellaisia ei enää tule. Muutenkin tuon toinen toistaan matkiva hittikaarti: S.O.S, HHAL, Eagleheart, I Walk to My Own Song, tuntuvat olevan melkoisia "käännöksiä" toinen toisistaan.

Hatebreeder86
Sr. Member
Posts:454
Joined:Fri Jul 19, 2002 12:58 am
Contact:

Re: Maniac Dance - Single/Video

Post by Hatebreeder86 » Sat Jul 16, 2005 1:24 pm

Stratofanius wrote:
Hatebreeder86 wrote: siinä ei oo tarvittavaa koukkua. helvetin ykstoikkoinen kappale ja kotipellon ääni ei vaan sovellu tontyyliseen musaan.. muutenki stratolla on nuo nykykoukut jääny lähinnä itsensä/muiden plagioinnin varaan.
Sitäpaitsi jos tarkoitat nykykoukuilla jotain Eaglehearteja, niin toivottavasti sellaisia ei enää tule. Muutenkin tuon toinen toistaan matkiva hittikaarti: S.O.S, HHAL, Eagleheart, I Walk to My Own Song, tuntuvat olevan melkoisia "käännöksiä" toinen toisistaan.
Ehei, tarkoitan sellaista kiss of judas-meininkiä tarvittavilla koukuilla. Huom meininkiä, ei mitään että pitäs ripoffata judaksesta melodioita.
maniacissahan on suunnilleen sama tempo ja semmoinen letkeä meininki mutta melodioiden laatu ei ole lähelläkään judasta. luonnollisesti imo.

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Maniac Dance - Single/Video

Post by Stratofanius » Sat Jul 16, 2005 1:40 pm

Hatebreeder86 wrote: Ehei, tarkoitan sellaista kiss of judas-meininkiä tarvittavilla koukuilla.
Kun kerran Kiss of Judaksen otit puheeksi (joka on lempikappaleeni stratolta muuten :P ) niin eiköhän ne Visionsin koukut ollut siinä Black Diamondissa, jos nyt hittikappaleista puhutaan...

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Maniac Dance - Single/Video

Post by IceBreaker » Sat Jul 16, 2005 5:55 pm

Stratofanius wrote: Kun kerran Kiss of Judaksen otit puheeksi (joka on lempikappaleeni stratolta muuten :P ) niin eiköhän ne Visionsin koukut ollut siinä Black Diamondissa, jos nyt hittikappaleista puhutaan...
Mutta olihan Judaskin pienoinen hitti. :roll: Se kyllä on täynnä jonkinmoisia koukkuja, miten muuten biisi olisi kolahtanut minuun täysillä jo ensimmäisellä kuuntelukerralla. :P

Hatebreeder86
Sr. Member
Posts:454
Joined:Fri Jul 19, 2002 12:58 am
Contact:

Re: Maniac Dance - Single/Video

Post by Hatebreeder86 » Sat Jul 16, 2005 6:52 pm

Stratofanius wrote: Kun kerran Kiss of Judaksen otit puheeksi (joka on lempikappaleeni stratolta muuten :P ) niin eiköhän ne Visionsin koukut ollut siinä Black Diamondissa, jos nyt hittikappaleista puhutaan...
Visionsilla on jokaisessa kappaleessa omia koukkujaan. Ei koukun tarvi aina olla 400000 kertaa käytetty sointukulku joka jää päähän, kuten esim black diamondissa.

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Maniac Dance - Single/Video

Post by Stratofanius » Sat Jul 16, 2005 7:37 pm

Hatebreeder86 wrote:
Stratofanius wrote: Kun kerran Kiss of Judaksen otit puheeksi (joka on lempikappaleeni stratolta muuten :P ) niin eiköhän ne Visionsin koukut ollut siinä Black Diamondissa, jos nyt hittikappaleista puhutaan...
Visionsilla on jokaisessa kappaleessa omia koukkujaan. Ei koukun tarvi aina olla 400000 kertaa käytetty sointukulku joka jää päähän, kuten esim black diamondissa.
Ei tietenkään, mutta se tehoaa massoihin. Ja oikeassa olet, Visionsin jokaisessa kappaleessa on omat koukkunsa. Samoin Episodella.

User avatar
JakeZilla
Member
Posts:115
Joined:Thu Mar 07, 2002 4:30 pm
Contact:

Re: Maniac Dance - Single/Video

Post by JakeZilla » Sun Jul 17, 2005 4:37 am

http://smil.jvcmusic.co.jp/naviram?cd=S ... 3&sid=ATVE

kuunnelkaapa tuon linkin kautta real media -muodossa oleva sample! :lol:
Eipä toi nyt niin pahalta kuulosta :D

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Maniac Dance - Single/Video

Post by SirJuzzi » Sun Jul 17, 2005 12:50 pm

Stratofanius wrote:Ei tietenkään, mutta se tehoaa massoihin.
Ilkeästi mutta suoraan, se tehoaa yksinkertaisiin ihmisiin.

Odotan mielenkiinnolla, minkälaisia mielipiteitä tämän laudan käyttäjillä on uudesta levystä vuoden päästä julkaisusta. Episode on kohta kymmenen vuotta vanha levy, ja sitä kehutaan edelleen. Ja kuunnellaan (minäkin).

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Maniac Dance - Single/Video

Post by Stratofanius » Sun Jul 17, 2005 1:35 pm

JakeZilla wrote:http://smil.jvcmusic.co.jp/naviram?cd=S ... 3&sid=ATVE

kuunnelkaapa tuon linkin kautta real media -muodossa oleva sample! :lol:
Eipä toi nyt niin pahalta kuulosta :D
Ehkä tuo on se Risto Asikaisen teknoversio :P

Elegies
Jr. Member
Posts:8
Joined:Tue May 31, 2005 4:50 pm

Re: Maniac Dance - Single/Video

Post by Elegies » Mon Jul 18, 2005 8:36 am

JakeZilla wrote:http://smil.jvcmusic.co.jp/naviram?cd=S ... 3&sid=ATVE

kuunnelkaapa tuon linkin kautta real media -muodossa oleva sample! :lol:
Eipä toi nyt niin pahalta kuulosta :D
Hitto et repesin tolle rumpusoundille :D Putoon varmaan ihan täysin
sitten ku toi soi jossai clubilla... Helvetin hyvä biisi, anyway.
Benighted

User avatar
julkimo
Member
Posts:97
Joined:Tue Jun 29, 2004 3:50 pm

Re: Maniac Dance - Single/Video

Post by julkimo » Mon Jul 18, 2005 2:53 pm

Onko se maniac dance, jota radiossa soitetaan lyhyempi kuin levylle tuleva versio. Olen kuullut maniac dancen ja minusta se oli liian pitkä radiossa soitettavaksi

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Maniac Dance - Single/Video

Post by Stratofanius » Mon Jul 18, 2005 3:22 pm

julkimo wrote:Onko se maniac dance, jota radiossa soitetaan lyhyempi kuin levylle tuleva versio. Olen kuullut maniac dancen ja minusta se oli liian pitkä radiossa soitettavaksi
Ainakaan siinä ei ole sitä piipitysalkua. Olen kuullut vain radiosta kerran tämän kappaleen.

User avatar
Strato4ever
Sr. Member
Posts:4228
Joined:Mon Mar 04, 2002 3:56 pm
Location:Jyväskylä, Finland

Re: Maniac Dance - Single/Video

Post by Strato4ever » Mon Jul 18, 2005 4:22 pm

Hmm, mitä helvettiä on tapahtunu Jörgin hiuksille??? :D
Hassulta näyttää noissa kuvissa..
Each funeral just makes
us realize, that life's
but a series of goodbyes.

User avatar
julkimo
Member
Posts:97
Joined:Tue Jun 29, 2004 3:50 pm

Re: Maniac Dance - Single/Video

Post by julkimo » Mon Jul 18, 2005 7:04 pm

Strato4ever wrote:Hmm, mitä helvettiä on tapahtunu Jörgin hiuksille??? :D
Hassulta näyttää noissa kuvissa..
Miten nii!? Tuohan on erittäin hevi hiustyyli.

User avatar
Katja
Sr. Member
Posts:1346
Joined:Sun Mar 03, 2002 2:08 pm
Location:oulu
Contact:

Re: Maniac Dance - Single/Video

Post by Katja » Wed Jul 20, 2005 12:39 pm

OMG :lol: oikeasti, TODELLA toivon että tuo sinkkubiisi on levyn huonoin biisi tai sitten sanosin että eiköhän bändin ole aika siirtyä eläkkeelle :D kuulin biisin tänään radioista, oli pakko soittaa kaverille ja kysyä "Mitä tämä on, Kotipellon ääni mutta ei yhtään Stratoa" kaveri vain sanoi että joo sitä se on, kauhistuin,järkytyin. Mitä poppia se oikein oli, en ois voinu kuvitella sitä Stratoksi ilman Kotipellon ääntä, kuvittelin että Elements ois ollu sellasta kevyempää ja nyt sitten palattaisiin takasin tuonne Visions-Episode linjalle, mutta näköjään oli turha toivo :roll: Noh enköhän minä sen levyn osta ihan jo periaatteeesta ja olen kuullut tällaisen pienen huhun (toivottavasti pitää paikkansa), että levyn puolet biiseistä olisi vähän rankempia.. :)

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Maniac Dance - Single/Video

Post by Stratofanius » Wed Jul 20, 2005 1:31 pm

Katja wrote:OMG :lol: oikeasti, TODELLA toivon että tuo sinkkubiisi on levyn huonoin biisi tai sitten sanosin että eiköhän bändin ole aika siirtyä eläkkeelle
Vaikka mielestäni asia on juuri päinvastoin, ei uudella levyllä kyllä ole muita samanlaisia vetäisyjä kuin Maniac Dance. Kotipelto laulaa muissa kappaleissa aivan normaalisti (sikäli kun olen kuullut kerrottavan ja muutamista kappaleista & clipeistä kuunnellut). Sitä paitsi Gypsy In Me on jopa hieman keskitempoa nopeampaa menoa. Hieman.

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Maniac Dance - Single/Video

Post by IceBreaker » Wed Jul 20, 2005 6:28 pm

Niin, ja engl. puolelta löytyvästä TK:n haastattelustahan käy ilmi, että Tolkki halusi Kotipellon laulavan Maniac Dancessä oudolla tavalla. Eli ei liene sentään kyse mistään laulutyylin vaihtamisesta. Minustakin MD on vähän outo sinkkubiisiksi, kun se näyttää olevan täysin erilainen muiden biisien kanssa. :?:
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

User avatar
Katja
Sr. Member
Posts:1346
Joined:Sun Mar 03, 2002 2:08 pm
Location:oulu
Contact:

Re: Maniac Dance - Single/Video

Post by Katja » Wed Jul 20, 2005 9:23 pm

mutta MIKSI ihmeessä tehdä niin erinlainen sinkkubiisi kuin mitä levyn muut biiisit, voisiko joku valaista minua tyhmää kun en oikein tajua, että mikä järki tuossa hommassa oikein on :roll:

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Maniac Dance - Single/Video

Post by SirJuzzi » Wed Jul 20, 2005 10:05 pm

Sen, mitä olen levyä kuullut, niin ei se nyt niin dramaattisen erilainen ole kuin ne muut biisit. Heittämällä paras niistä kuulemistani, joka tapauksessa.

User avatar
Sir. Decadence
Sr. Member
Posts:1333
Joined:Tue Sep 30, 2003 12:38 pm
Location:Dreamspace
Contact:

Re: Maniac Dance - Single/Video

Post by Sir. Decadence » Wed Jul 20, 2005 11:58 pm

Joo, ei se tavattoman erilainen kappale oli muihin verrattuna, mutta minusta se on kyllä levyn heikoin biisi.
On se vaan niin yksinkertainen rallatus, mutta kyllä minä siitä silti pidän, ei siinä mitään.
Levy on kyllä tosiaan minusta Straton kolmanneksi paras, en todellakaan pettynyt siihen!
Mahtavaa tavaraa se on. 8)

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Maniac Dance - Single/Video

Post by Stratofanius » Thu Jul 21, 2005 1:19 pm

Katja wrote:mutta MIKSI ihmeessä tehdä niin erinlainen sinkkubiisi kuin mitä levyn muut biiisit, voisiko joku valaista minua tyhmää kun en oikein tajua, että mikä järki tuossa hommassa oikein on :roll:
Varmaan sen takia että stratot halusivat vähän uudistaa imagoaan ja heittää sinkuksi sen muista kappaleista paljon enemmän poikkeavan kappaleen ja näin näyttää uuden tyylinsä. Tosin omasta mielestäni Fight!! olisi ollut parempi sinkkuvalinta.

The Enigma
Member
Posts:115
Joined:Thu Aug 05, 2004 7:15 am
Location:Finland

Re: Maniac Dance - Single/Video

Post by The Enigma » Thu Jul 21, 2005 2:19 pm

Piti oikein kuunnella tuo MD nupit kaakossa ja yllättävän hyvin se toimii juuri volyymeilla, kokeilkaapa. Jauhannan takaaa löytyy aika mielenkiintoisiakin kuvioita, ja soolo on mukavan 80-lukulainen, ainakin näin vanhan korviin. Varmaa radiokamaa, sanoisin ma. :P
The 1st rock thrown again
Welcome to hell, little Saint
Mother Gaia in slaughter
Welcome to paradise, Soldier

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Maniac Dance - Single/Video

Post by IceBreaker » Thu Jul 21, 2005 3:35 pm

Stratofanius wrote:Varmaan sen takia että stratot halusivat vähän uudistaa imagoaan ja heittää sinkuksi sen muista kappaleista paljon enemmän poikkeavan kappaleen ja näin näyttää uuden tyylinsä.
Unohtamatta mitä biisissä lauletaan. Oletan, että yhtye halusi myös tuoda esille Tolkin ongelmia, jotta (ehkä) kaiken maailman muille huhu- ja salaliittopuheille saataisiin vähemmän painoarvoa. Siis kenties, mistä minä voisin tietää miksi juuri tuo biisi on singleksi valittu. :P
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

User avatar
skar
Member
Posts:199
Joined:Mon Jun 21, 2004 8:35 am
Location:Finland. Varkaus.

Re: Maniac Dance - Single/Video

Post by skar » Fri Jul 22, 2005 10:05 am

En menisi arvostelemaan koko levyä hirmuisen kovasanaisesti ennen kuin on kuullut muitakin biisejä kuin "maniac dancen". On siellä vanhaakin haluaville jotain kivaa.

Minä en ainakaan halunnut että uusi levy sisältäisi kaikki samat vanhat kuviot mitä voi kuunnella milloin vaan vanhoilta levyiltä.

"Maniac dance" on erillainen, hyvällä tavalla ja sopii minun mielestä hyvin sinkkubiisiksi. Vaikka Stratovarius ei siis olekkaan stadium kamaa vrt. Tina Turner/Bruce Springsteen/Iron Maiden =) niin kyllähän bändillä on joku vapaus kuitenkin tehdä uudenlaista.
"Se saatanan hurri on oikeasti juuri niin hieno mies kuin voi olettaa. Ei tosiaan lapsille sopiva, mutta kyllä muille. Ja hulluhan se on." (www.juho.com)

Locked