Stratovarius - Stratovarius

Täällä käydään Stratovarius-aiheiset keskustelut. Ja Suomeksi tottakai.
Locked
User avatar
Heke
Member
Posts:123
Joined:Sat Jun 14, 2003 9:14 pm
Location:Suomi Finland prkl,
Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Heke » Thu Sep 08, 2005 1:53 pm

Elax wrote:
The Land Of Ice And Snow

The Land Of Ice And Snow alkaa loistavalla kotipellon laululla, johon tulee sitten hienosti muut soittimet mukaan. Vaikuttaa hienolta balladilta huiluineen ja kaikkineen. Kuitenkin valitettavasti biisin nimen hokeminen ja melodiarakenteen vähyys pitkästyttää ja sanoitus on turhankin klisee, jossa suomalainen melankolia tulee mieleen heti ensimmäisenä. Siitä, että se viinan juonti pitää vetää joka paikaan, en pitänyt yhtään. Rummut olisi voinut jättää kokonaan pois, muutenkin ne kestivät vain pari riffiä. Ei mikään uusi Forever tai Coming Home. Hempeämmänkin balladin olisi voinut tehdä.

" Siitä, että se viinan juonti pitää vetää joka paikaan!" tarkoitat varmaan sitä koskenkorvaa sanoituksissa?
Tosia asiahan on että suomalaiset ovat juoppoa kansaa ja on minun mielestä hyvä tuoda asia "vähän niinkuin" esille sanoituksissa ja se antaa kuulioille sellaisen kuvan että suomalaiset tietää sen itekkin ja luultavasti Tolkki on tavallaan itsensä kautta lyönyt sen sanoitukseensa, eihän Tolkki nyt mikään absolutisti ole! eikä koko stratovarius enkä minä eikä moni muukaan! minusta tuo koskenkorva sanoissa on mahtava ja piristä kohta jonka haluaisin kuulla livenä! tämä tosiaan on mun mielipide ja arvostan sinun mielipidettä ja asia on mulle ok... minusta on hyvä että uusi levy jakaa näin paljo mielipiteitä

en ala tosiaankaan tehdä mitään levyarvostelua (koska ei oo mun juttu) mutta kokanaisuudessa levy on minusta mahtava!

User avatar
tmhal
Jr. Member
Posts:44
Joined:Wed Aug 31, 2005 3:14 pm
Location:Finland

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by tmhal » Thu Sep 08, 2005 2:03 pm

Heke wrote:
Elax wrote:
The Land Of Ice And Snow

The Land Of Ice And Snow alkaa loistavalla kotipellon laululla, johon tulee sitten hienosti muut soittimet mukaan. Vaikuttaa hienolta balladilta huiluineen ja kaikkineen. Kuitenkin valitettavasti biisin nimen hokeminen ja melodiarakenteen vähyys pitkästyttää ja sanoitus on turhankin klisee, jossa suomalainen melankolia tulee mieleen heti ensimmäisenä. Siitä, että se viinan juonti pitää vetää joka paikaan, en pitänyt yhtään. Rummut olisi voinut jättää kokonaan pois, muutenkin ne kestivät vain pari riffiä. Ei mikään uusi Forever tai Coming Home. Hempeämmänkin balladin olisi voinut tehdä.

" Siitä, että se viinan juonti pitää vetää joka paikaan!" tarkoitat varmaan sitä koskenkorvaa sanoituksissa?
Tosia asiahan on että suomalaiset ovat juoppoa kansaa ja on minun mielestä hyvä tuoda asia "vähän niinkuin" esille sanoituksissa ja se antaa kuulioille sellaisen kuvan että suomalaiset tietää sen itekkin ja luultavasti Tolkki on tavallaan itsensä kautta lyönyt sen sanoitukseensa, eihän Tolkki nyt mikään absolutisti ole! eikä koko stratovarius enkä minä eikä moni muukaan! minusta tuo koskenkorva sanoissa on mahtava ja piristä kohta jonka haluaisin kuulla livenä! tämä tosiaan on mun mielipide ja arvostan sinun mielipidettä ja asia on mulle ok... minusta on hyvä että uusi levy jakaa näin paljo mielipiteitä

en ala tosiaankaan tehdä mitään levyarvostelua (koska ei oo mun juttu) mutta kokanaisuudessa levy on minusta mahtava!
Yep!

Suomi: Viinaan menevää kansaa..Totta! :(
Haluaisin minäkin kuulla tämän mahtavan biisin livenä :)
Kauniisti kyllä Timppa laulaa tässä kyseenomaisessa biisissä ja hyvin kyllä tuo Suomea siis esille :) Yeah and maybe our hearts are made of gold..
But unfortunately we need beer/booze to show our emotions.. :(
Human mind is so fragile that from deepest corners of human mind we can find our tender side only by taking booze.. :( "At least in Finland"
Uskon täysillä siihen että huomenna aamulla kun saan sen digipack version tuosta uudesta levystä niin kylmät väreet valtaavat kroppani kun painan ensimmäisen kerran PLAY nappulaa sitten kun olen kotona.. :)

Happy Touring for Stratovarius!
-Eagleheart1980-

Life is too short to be wasted!

Strato Kicks Butt!

User avatar
Heke
Member
Posts:123
Joined:Sat Jun 14, 2003 9:14 pm
Location:Suomi Finland prkl,

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Heke » Thu Sep 08, 2005 2:21 pm

tmhal wrote:
Heke wrote:
Elax wrote:


Suomi: Viinaan menevää kansaa..Totta! :(
Haluaisin minäkin kuulla tämän mahtavan biisin livenä :)
Kauniisti kyllä Timppa laulaa tässä kyseenomaisessa biisissä ja hyvin kyllä tuo Suomea siis esille :) Yeah and maybe our hearts are made of gold..
But unfortunately we need beer/booze to show our emotions.. :(
Human mind is so fragile that from deepest corners of human mind we can find our tender side only by taking booze.. :( "At least in Finland"
Uskon täysillä siihen että huomenna aamulla kun saan sen digipack version tuosta uudesta levystä niin kylmät väreet valtaavat kroppani kun painan ensimmäisen kerran PLAY nappulaa sitten kun olen kotona.. :)

Happy Touring for Stratovarius!
Minä lupaan! :D sillä sain itsekkin!
olen tuosta sinun kommentistasi täysin samaa mieltä! :)

User avatar
tmhal
Jr. Member
Posts:44
Joined:Wed Aug 31, 2005 3:14 pm
Location:Finland

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by tmhal » Thu Sep 08, 2005 2:52 pm

Heke wrote:
tmhal wrote:
Heke wrote:
Elax wrote:


Suomi: Viinaan menevää kansaa..Totta! :(
Haluaisin minäkin kuulla tämän mahtavan biisin livenä :)
Kauniisti kyllä Timppa laulaa tässä kyseenomaisessa biisissä ja hyvin kyllä tuo Suomea siis esille :) Yeah and maybe our hearts are made of gold..
But unfortunately we need beer/booze to show our emotions.. :(
Human mind is so fragile that from deepest corners of human mind we can find our tender side only by taking booze.. :( "At least in Finland"
Uskon täysillä siihen että huomenna aamulla kun saan sen digipack version tuosta uudesta levystä niin kylmät väreet valtaavat kroppani kun painan ensimmäisen kerran PLAY nappulaa sitten kun olen kotona.. :)

Happy Touring for Stratovarius!
Minä lupaan! :D sillä sain itsekkin!
olen tuosta sinun kommentistasi täysin samaa mieltä! :)
Heh.. :)

Loistavaa..:) Aamulla varmaan juoksen seiniä päin kun olen vaatteet pukenut piäälle ja lähren kaupunkiin polkemaan ja nappaan kannettavan soittimen mukaan sittenkin,kun haluan kuulla sitä levyä samalla ku pyörällä poljeskelen..:D Toivottavasti en sitten törmäile esim.tolppiin tai toisiin immeisiin ku jos keskityn lyriikoihin ja melodioihin :) Hjeh..
Ny soi Kotipelto -Battle of The Gods- :)
Ihan normaalista levykaupasta olen ostanu myös nuo Kotipellon molemmat levyt :)

Peace&Happiness!
-Eagleheart1980-

Life is too short to be wasted!

Strato Kicks Butt!

User avatar
Satu
Jr. Member
Posts:11
Joined:Mon Feb 21, 2005 5:22 pm

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Satu » Thu Sep 08, 2005 4:33 pm

The Land Of Ice And Snow on kyl ihan huippu kappale :D Götterdämmerung ei ollu ihan niin hyvä ku odotin mut muuten levy on täynnä hyviä biisejä :) arvosanax antasin 9.

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by IceBreaker » Thu Sep 08, 2005 6:42 pm

@Heke: Kannattaisi jatkossa yrittää käyttää virkkeiden alussa, erisnimissä tms. isoa kirjainta sekä muistaa käyttää myös pisteitä, eikä pelkkiä huutomerkkejä virkkeiden päätteeksi. Myöskin kirjoitusvirheitä voisi muokata joko Preview tai Edit-painiketta käyttämällä. :wink: Tekstin lukeminen selvenisi näin kummasti.

Olen näemmä kaikesta huolimatta unohtanut antaa täällä arvosanaa levylle. Eli kakkossivulta löytyvän arvosteluni lisäksi arvosanaksi 9+
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

User avatar
Bones
Sr. Member
Posts:1429
Joined:Mon Aug 02, 2004 6:16 pm
Location:Rovaniemi, Finland

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Bones » Thu Sep 08, 2005 7:59 pm

IceBreaker wrote:
Bones wrote: Tuolla aikaisemmin sanoin jo että en haasta riitaa vaan haluan tietää mitä sillä poppimaisella tarkoitetaan tästä levystä puhuttaessa.
Tuskin kukaan Maniac Dancea sellaiseksi sanoisi jos sinkkubiisiksi olisi valittu joku muu kappale kyseiseltä levyltä.
Ymmärrän. Eiköhän joku oikeasti musiikkiasioista tietävä voine sitten selittää näistä asioista sinulle. :roll:
Ei täällä mitään selityksiä kaivata, sen verran tuota poppismarmatusta on kuultu muuallakin kuin foorumeilla. Edelleenkin haen vaan perustelua sille miksi Maniac Dancea sanotaan popiksi. kappaleen soundista en mitään poppimaista löydä ja jos sillä poppiksella nyt sitten on yritetty jotain "suosittua" meinata, niin yli puolet kyseisestä kappaleesta kuulemistani kommenteista ovat negatiivista sanottavaa.
Ja jos valitat minulle että minä en arvosta sinun mielipidettäsi, älä sinäkään valita omastani. Mutta joka tapauksessa anteeksi jos olen vähän turhan suoraan omaa mielipidettäni ilmaissut, jatketaanpa nyt tästä normaalisti ilman kränää :)
So you children of the world, listen to what I say
If you want a better place to live in, spread the words today
Show the world that love is still alive, you must be brave
Or you children of today are children of the grave

User avatar
Heke
Member
Posts:123
Joined:Sat Jun 14, 2003 9:14 pm
Location:Suomi Finland prkl,

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Heke » Thu Sep 08, 2005 8:32 pm

IceBreaker wrote:@Heke: Kannattaisi jatkossa yrittää käyttää virkkeiden alussa, erisnimissä tms. isoa kirjainta sekä muistaa käyttää myös pisteitä, eikä pelkkiä huutomerkkejä virkkeiden päätteeksi. Myöskin kirjoitusvirheitä voisi muokata joko Preview tai Edit-painiketta käyttämällä. :wink: Tekstin lukeminen selvenisi näin kummasti.

Olen näemmä kaikesta huolimatta unohtanut antaa täällä arvosanaa levylle. Eli kakkossivulta löytyvän arvosteluni lisäksi arvosanaksi 9+
Anteeksi kovasti. :? Mulla on kyllä ollut tapana lukea viestini moneen kertaan ennen kuin lähetän sen... Ja on ollut tapana yrittää laittaa jokainen pilkku kohilleen, mutta ku on ollut tässä kiireitä niin en ole välttämättä huomannut! :D

Emme ole täydellisiä vai? :wink:

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by SirJuzzi » Thu Sep 08, 2005 11:01 pm

Bones wrote:Tuolla aikaisemmin sanoin jo että en haasta riitaa vaan haluan tietää mitä sillä poppimaisella tarkoitetaan tästä levystä puhuttaessa.
Bones wrote:Ei täällä mitään selityksiä kaivata, sen verran tuota poppismarmatusta on kuultu muuallakin kuin foorumeilla.
Päätä nyt. Voin kyllä analysoida, mutta en jaksa jos et kerran oikeasti välitä.

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by IceBreaker » Thu Sep 08, 2005 11:02 pm

Bones wrote: Edelleenkin haen vaan perustelua sille miksi Maniac Dancea sanotaan popiksi. kappaleen soundista en mitään poppimaista löydä.

Ja jos valitat minulle että minä en arvosta sinun mielipidettäsi, älä sinäkään valita omastani. Mutta joka tapauksessa anteeksi jos olen vähän turhan suoraan omaa mielipidettäni ilmaissut, jatketaanpa nyt tästä normaalisti ilman kränää :)
Kummaa. Miksi minun pitäisi valittaa mielipiteestäsi, kun sitä aikaisemminkaan tässä "poppi-ihmettelyssä" en ole tehnyt. Ainoastaan vain hämmästyin miksei kommenttini Just Carry Onista ei näyttänyt sinulle riittävän. Maniac Dancen poppisuudesta en osaa sanoa mitään, kun sellaisena sitä en edes ole pitänyt ja todellakaan en tiedä perusteluita kysymääsi.
Eli lienet itse tässä aloittanut pienen kränän, jonka onneksi päätit jo lopettaa. :) Sen suhteessa saat anteeksi.

Mutta teen vielä selväksi, että Maniac Dance edustaa minusta levyn raskaampaa osastoa, enkä pidä sitä popahtavana. Toisin kuin Just Carry On nimistä biisiä.

Hekelle: Jeps. Ehkäpä olit sitten vaan liian kiireinen tai innostunut. Tietenkään kukaan ei ole täydellinen. :wink:
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Figaro1 » Fri Sep 09, 2005 10:09 am

Nyt kun tuota levyä on tullut kuunneltua niin melkeinpä voisin väittää että Just Carry On olisi sopinut paremmin singleksi kuin Maniac Dance. Maniac Dance taas ei sopisi mihinkään muuhun rakoon yhtä hyvin kuin levyn alkuun. Sinänsä muuten hassua että joissain levyissä tunnelma on kiinni ihan siitä missä kohtaa biisi X on. Esim. Lullacryn Be My God levy on muuten täydellinen mutta jos kahden viimeisen raidan paikkaa (toinen slovari joka päättää levyn ja toinen kunnon rokkarollatykitys) vaihtaisi, jäisi levystä mielestäni parempi kuva. Se hituriin päättyminen jotenkin lässäyttää sen levyn :)
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Raven
Member
Posts:289
Joined:Sun Nov 23, 2003 1:32 pm

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Raven » Fri Sep 09, 2005 11:32 am

Figaro1 wrote: Jaa että miksikö en osta levyä? Siksi että en omista enää edellisiäkään paitsi tietokoneellani ja en koe haluaisin levyä ostaa varsinkin nyt kun olen sen jo kuullut.
Suomessa tätä kutsutaan varastamiseksi.

Vittu mikä jätkä! Alkuun elvistelee täällä, että on impannut levyn netistä ja antaa asiallisia "asiantuntijalausuntoja" niille, jotka ovat päättäneet rehellisesti odottaa levyn saapumista kauppoihin VIRALLISENA JULKAISUPÄIVÄNÄ. Lisäksi myös on aikaisemmin kertonut kuitenkin ostavansa levyn tämän virallisena julkaisupäivänä.

Ja lopuksi kaiken hölmöyden huippu: Levy kun ilmestyy kauppoihin, niin Figaro1 suuressa viisaudessaan päättää tulla kaikille ilmoittamaan, että ei aio levyä ostaa, kun kerran on sen jo kuullut.

Figaro1,

kuulitko, että Bodomin uusin on jo netissä? Ootko käyny jo hakemassa?

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Figaro1 » Fri Sep 09, 2005 11:51 am

Raven wrote: Suomessa tätä kutsutaan varastamiseksi.
VOI VITUN VITTU! Minähän olen edelleenkin se tasan ainoa joka "varastaa" levyjä kun niitä imuroi! Entä ne jotka laittavat levyn jakoon? Mitä he tekevät? Eivät tietenkään ainakaan rikosta. Ihan vaan tiedoksi että Suomen laki kieltää edelleen JAKAMISEN, ei IMUROIMISTA
Ja kuten SirJuzzikin sanoi (ei, en ota häntä olkapääkseni): Lopettakaa se mulle vittuilu ja repikää sitä poskeanne kaikille niille miljoonille p2p-ohjelmien käyttäjille sen sijaan.
Raven wrote: Vittu mikä jätkä! Alkuun elvistelee täällä, että on impannut levyn netistä ja antaa asiallisia "asiantuntijalausuntoja" niille, jotka ovat päättäneet rehellisesti odottaa levyn saapumista kauppoihin VIRALLISENA JULKAISUPÄIVÄNÄ. Lisäksi myös on aikaisemmin kertonut kuitenkin ostavansa levyn tämän virallisena julkaisupäivänä.
Sanoin kylläkin että katson ostanko levyn vai en.
Raven wrote: Ja lopuksi kaiken hölmöyden huippu: Levy kun ilmestyy kauppoihin, niin Figaro1 suuressa viisaudessaan päättää tulla kaikille ilmoittamaan, että ei aio levyä ostaa, kun kerran on sen jo kuullut.
Johtuen siitä että se ei ollut niin hyvä levy että viitsisin käyttää siihen rahojani. Meneekö nyt vittu pikkuhiljaa jakeluun vai ei?!?
Raven wrote: kuulitko, että Bodomin uusin on jo netissä? Ootko käyny jo hakemassa ?
Kuulin. En ole. Viikon päästä saan sen kuitenkin Free Record Shopista suoraan kotiini.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Raven
Member
Posts:289
Joined:Sun Nov 23, 2003 1:32 pm

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Raven » Fri Sep 09, 2005 12:28 pm

Figaro1 wrote: VOI VITUN VITTU! Minähän olen edelleenkin se tasan ainoa joka "varastaa" levyjä kun niitä imuroi!
Yksi niistä harvoista, jotka Stratovariuksen VIRALLISILLA nettisivuilla julistaa impanneensa levyn jo hyvissä ajoin ennen julkaisupäivää.

Miksi laitoit varastaminen -sanan sitaatteihin?
Entä ne jotka laittavat levyn jakoon? Mitä he tekevät? Eivät tietenkään ainakaan rikosta. Ihan vaan tiedoksi että Suomen laki kieltää edelleen JAKAMISEN, ei IMUROIMISTA
Olenko väittänyt että, ne ketkä laittavat levyjä nettiin jakoon, eivät tekisi mitään rikollista?

Edelleenkin bändi nimeltä Stratovarius menettää rahaa joka kerta, kun joku runkku hakee levyn ILMAISEKSI ennen julkaisupäivää.
Ja kuten SirJuzzikin sanoi (ei, en ota häntä olkapääkseni): Lopettakaa se mulle vittuilu
Missä vaiheessa vittuilin? Valitettavasti asia on niin, että totuuden ruoska sivaltaa yleensä kaikkein kipeimmin.

Sille en tietenkään voi mitään, jos pannu menee nurin jo pienemmästäkin kommentoinnista missä olematon "palstauskottavuus" voi olla koetuksella.
Sanoin kylläkin että katson ostanko levyn vai en.
Olet kyllä sanonut monta muutakin asiaa, mutta eihän niitä lasketa. Miehellä mielipiteet vaihtuu yhtä usein kun huoralla pokat.
Johtuen siitä että se ei ollut niin hyvä levy että viitsisin käyttää siihen rahojani.
Söin eilen ruokaa, joka ei ollutkaan niin hyvää mitä luulin. Enpä siis maksa siitä.
Meneekö nyt vittu pikkuhiljaa jakeluun vai ei?!?
Kun ei pannu kestä, niin se ei kestä. Tiedät sen itsekin.

User avatar
Sir. Decadence
Sr. Member
Posts:1333
Joined:Tue Sep 30, 2003 12:38 pm
Location:Dreamspace
Contact:

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Sir. Decadence » Fri Sep 09, 2005 12:32 pm

Hah.
Ladatkoon kuka lystää.
Latasin minäkin, mutta löytyyhän se toki tuolta hyllystäkin nyt, sen verran loistava se on.
Oma periaatteeni on aina ostaa levy, jos siitä pidän.
Heikompia levyjä voi sitten koneelta kuunnella, jos jaksaa.
Ymmärtäähän toisaalta, että helvettiäkös sitä tulee Stratofoorumille tuollaista kertomaan, kun täällä jengi pitää kuitenkin lähes poikkeuksetta Stratoa sellaisena bändinä, jonka levyt täytyy ostaa.
Että kun täällä nyt sitten täytyy näköjään aina jostain asiasta vääntää kättä, niin kyllähän tuosta turnajaiset tulee. :P

User avatar
Bones
Sr. Member
Posts:1429
Joined:Mon Aug 02, 2004 6:16 pm
Location:Rovaniemi, Finland

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Bones » Fri Sep 09, 2005 2:17 pm

SirJuzzi wrote:
Bones wrote:Tuolla aikaisemmin sanoin jo että en haasta riitaa vaan haluan tietää mitä sillä poppimaisella tarkoitetaan tästä levystä puhuttaessa.
Bones wrote:Ei täällä mitään selityksiä kaivata, sen verran tuota poppismarmatusta on kuultu muuallakin kuin foorumeilla.
Päätä nyt. Voin kyllä analysoida, mutta en jaksa jos et kerran oikeasti välitä.
Kyse oli siitä ettei minulle tarvitse perin pohjin selittää mitä "poppis" meinaa, koska tiedän kyllä. Halusin perusteluita väitteelle että Maniac Dance olisi poppis. Analysoi siitä ihan rauhassa.
So you children of the world, listen to what I say
If you want a better place to live in, spread the words today
Show the world that love is still alive, you must be brave
Or you children of today are children of the grave

Pikkusielu
Sr. Member
Posts:1502
Joined:Mon Jul 11, 2005 11:09 am

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Pikkusielu » Fri Sep 09, 2005 2:49 pm

Figaro1 wrote:Suomen laki kieltää edelleen JAKAMISEN, ei IMUROIMISTA
Tämä on totta ainakin vielä suuren valiokunnan käsittelyyn asti, jolloin uusi tekijänoikeuslaki käsitellään uudelleen. Tämä tekijänoikeuslaki siis kieltäisi myös lataamisen, kaikki piraatit (ennen -ja edelleen- laittomasti kopioituja levyjä sai omaan käyttöön tuoda ulkomailta) ja kopiosuojatun levyn (oli oma tai ei) suojauksen murtamisen...

e: 14.9. käsitellään tämä uusi tekijänoikeuslaki uudelleen. Kirkkomusiikki Teoston piiriin -ehdotus hylättiin...

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by SirJuzzi » Fri Sep 09, 2005 3:44 pm

Bones wrote:Kyse oli siitä ettei minulle tarvitse perin pohjin selittää mitä "poppis" meinaa, koska tiedän kyllä. Halusin perusteluita väitteelle että Maniac Dance olisi poppis. Analysoi siitä ihan rauhassa.
Et näköjään sitten kuitenkaan tiedä.

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Stratofanius » Fri Sep 09, 2005 4:08 pm

Mukavaa rupattelua täällä...

Tajusin muuten että huomenna tulee taas Top40. Kuinkahan korkealle listasijoitukselle uusi albumi yltää?

User avatar
tmhal
Jr. Member
Posts:44
Joined:Wed Aug 31, 2005 3:14 pm
Location:Finland

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by tmhal » Fri Sep 09, 2005 4:28 pm

Sir. Decadence wrote:Hah.
Ladatkoon kuka lystää.
Latasin minäkin, mutta löytyyhän se toki tuolta hyllystäkin nyt, sen verran loistava se on.
Oma periaatteeni on aina ostaa levy, jos siitä pidän.
Heikompia levyjä voi sitten koneelta kuunnella, jos jaksaa.
Ymmärtäähän toisaalta, että helvettiäkös sitä tulee Stratofoorumille tuollaista kertomaan, kun täällä jengi pitää kuitenkin lähes poikkeuksetta Stratoa sellaisena bändinä, jonka levyt täytyy ostaa.
Että kun täällä nyt sitten täytyy näköjään aina jostain asiasta vääntää kättä, niin kyllähän tuosta turnajaiset tulee. :P
Totta!

Tuo oli kieltämättä erittäin osuvasti sanottu! :D
En ossaa tuohon muuta sanoa ku että hjyvä jos ostat levyn normaalisti vaikka ensin imutat sen jostain.."Thumbs up for you :D"
United biisi taas miulla soi ja tänään aikaisemmin kuuntelin tunnin sisällä tuon Gypsy in Me biisin ainaskii 4 kertaa :)

Peace&Happiness!
-Eagleheart1980-

Life is too short to be wasted!

Strato Kicks Butt!

Pikkusielu
Sr. Member
Posts:1502
Joined:Mon Jul 11, 2005 11:09 am

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Pikkusielu » Fri Sep 09, 2005 5:14 pm

Sir. Decadence wrote:Latasin minäkin, mutta löytyyhän se toki tuolta hyllystäkin nyt, sen verran loistava se on.
Sama täällä ja ajattelin vielä ostaa sen ihan normaaliversionkin (siis digipakin jo tilasin)!

User avatar
Bones
Sr. Member
Posts:1429
Joined:Mon Aug 02, 2004 6:16 pm
Location:Rovaniemi, Finland

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Bones » Fri Sep 09, 2005 7:48 pm

SirJuzzi wrote:
Bones wrote:Kyse oli siitä ettei minulle tarvitse perin pohjin selittää mitä "poppis" meinaa, koska tiedän kyllä. Halusin perusteluita väitteelle että Maniac Dance olisi poppis. Analysoi siitä ihan rauhassa.
Et näköjään sitten kuitenkaan tiedä.
Jaa ihmeessä musiikkitietämyksesi meidän muidenkin kanssa koska sinähän se tiedät vaikutat kaikkitietävältä.

Noniin itse aiheeseen, digipak on jo hankittu mutta aion ostaa normaaliversionkin, jos ylimääräistä rahaa jostain ilmaantuu.
So you children of the world, listen to what I say
If you want a better place to live in, spread the words today
Show the world that love is still alive, you must be brave
Or you children of today are children of the grave

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by IceBreaker » Fri Sep 09, 2005 8:05 pm

Stratofanius wrote:Tajusin muuten että huomenna tulee taas Top40. Kuinkahan korkealle listasijoitukselle uusi albumi yltää?
Huomisessa ohjelmassa pitäisi myös olla Jensin ja Kotipellon haastattelu albumiin liittyen. Mutta sen kai tiesitkin. :roll:

Yritetääs pysyä mukavammassa sävyssä taas ja aion siis hankkia digipäkin lisäksi myös Japani/Aasia-painoksen kun niitä saa. Lisäksi minullahan tilauksessa vinyylierikoispainos levystä, mutta eipä ole vielä kuulunut.
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Stratofanius » Fri Sep 09, 2005 8:10 pm

IceBreaker wrote:
Stratofanius wrote:Tajusin muuten että huomenna tulee taas Top40. Kuinkahan korkealle listasijoitukselle uusi albumi yltää?
Huomisessa ohjelmassa pitäisi myös olla Jensin ja Kotipellon haastattelu albumiin liittyen. Mutta sen kai tiesitkin. :roll:
Itse asiassa en tiennyt... no, anyway, katsoiko kukaan pari päivää takaperin kolmosen viihdeuutisia? Siellä oli Kotipellon ja Porran haastattelu. Eipä mitenkään ihmeellinen ollut ja aika lyhykäinenkin mutta olipahan kumminkin jotain.
Figaro1 wrote:Sinänsä muuten hassua että joissain levyissä tunnelma on kiinni ihan siitä missä kohtaa biisi X on. Esim. Lullacryn Be My God levy on muuten täydellinen mutta jos kahden viimeisen raidan paikkaa (toinen slovari joka päättää levyn ja toinen kunnon rokkarollatykitys) vaihtaisi, jäisi levystä mielestäni parempi kuva. Se hituriin päättyminen jotenkin lässäyttää sen levyn :)
Olen täysin samaa mieltä tuosta biisien sijoittamisesta levyyn. Minulle kappalejärjestys levyllä kuin levyllä on jotenkin kummassa todella tärkeää... mikäli esim. Episodella Forever olisi vaikka kolmantena kappaleena ja Stratosphere viimeisenä, tulisi jotenkin kumma olo eikä Forever tuntuisi yhtään samalta... :roll:

User avatar
Bones
Sr. Member
Posts:1429
Joined:Mon Aug 02, 2004 6:16 pm
Location:Rovaniemi, Finland

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Bones » Fri Sep 09, 2005 8:10 pm

IceBreaker wrote:
Stratofanius wrote:Tajusin muuten että huomenna tulee taas Top40. Kuinkahan korkealle listasijoitukselle uusi albumi yltää?
Huomisessa ohjelmassa pitäisi myös olla Jensin ja Kotipellon haastattelu albumiin liittyen. Mutta sen kai tiesitkin. :roll:

Yritetääs pysyä mukavammassa sävyssä taas ja aion siis hankkia digipäkin lisäksi myös Japani/Aasia-painoksen kun niitä saa. Lisäksi minullahan tilauksessa vinyylierikoispainos levystä, mutta eipä ole vielä kuulunut.
Osaatko kertoa koska ja miten tuota japani-painosta saa hankittua? Itse olen vähän Internet-maailmasta ja tietokoneista yleensäkin pihalla :oops: kun todennäköisesti netin kautta kyseisen painoksen tilaaminen on helpompaa :)
So you children of the world, listen to what I say
If you want a better place to live in, spread the words today
Show the world that love is still alive, you must be brave
Or you children of today are children of the grave

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Stratofanius » Fri Sep 09, 2005 8:15 pm

Bones wrote:
IceBreaker wrote:
Stratofanius wrote:Tajusin muuten että huomenna tulee taas Top40. Kuinkahan korkealle listasijoitukselle uusi albumi yltää?
Huomisessa ohjelmassa pitäisi myös olla Jensin ja Kotipellon haastattelu albumiin liittyen. Mutta sen kai tiesitkin. :roll:

Yritetääs pysyä mukavammassa sävyssä taas ja aion siis hankkia digipäkin lisäksi myös Japani/Aasia-painoksen kun niitä saa. Lisäksi minullahan tilauksessa vinyylierikoispainos levystä, mutta eipä ole vielä kuulunut.
Osaatko kertoa koska ja miten tuota japani-painosta saa hankittua? Itse olen vähän Internet-maailmasta ja tietokoneista yleensäkin pihalla :oops: kun todennäköisesti netin kautta kyseisen painoksen tilaaminen on helpompaa :)
Airon Musiikkiin varmaan tulee piakoin myyntiin... muualta kuin Suomen nettikaupoistahan toki voit tilata koska haluat mitä tahansa japsipainoksia...

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Figaro1 » Fri Sep 09, 2005 8:16 pm

I'm going nowhere. All the way to nowhere.

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by IceBreaker » Fri Sep 09, 2005 8:23 pm

Bones wrote: Osaatko kertoa koska ja miten tuota japani-painosta saa hankittua? Itse olen vähän Internet-maailmasta ja tietokoneista yleensäkin pihalla :oops: kun todennäköisesti netin kautta kyseisen painoksen tilaaminen on helpompaa :)
Kyllä kuten Fanius jo kertoi, Airosta olen tilannut kaikki Aasia-painokseni ja pari muuta, jotka olen ostanut muille perheenjäsenilleni. Jos etsit jotakin levyä, jota ei näy Airon sivuilla tai ei ole tullut varastoon aikoihin, kannattaa ihan ottaa yhteyttä levykauppaan ja kysellä asiaa sieltä. Tällä haavaa sieltä varmaankin kerrottaisiin, että Straton uusimman painosta ei olla vielä saatu Hollannissa sijaitsevaan tukkuun, josta Airo hankkii materiaaliaan, mutta eiköhän tuo sinne jonkin ajan päästä ilmesty. :)

Sitten kannattaa tutustua www.cdjapan.co.jp sivustoon, josta voi yrittää tilata levyjä suoraan japanista. Itse en ole tuolta koskaan vielä mitään tilannut, mutta olen lukenut kommentteja, että toimitus sieltä Suomeen tapahtuu yleensä melko nopeasti. Airon Musiikin kautta tilatessa kestää yleensä pari viikkoa-kuukausi, joskus vielä kauemmin, ellei sitten tuotetta ole jo varastossa, jolloin saat levyn 1-2 päivän sisällä.
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

User avatar
Eini
Sr. Member
Posts:1077
Joined:Sat Jul 20, 2002 4:49 pm
Location:Pohjois-Pohjanmaa

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Eini » Sat Sep 10, 2005 11:40 am

Ensimmäisen kuuntelukerran jälkeen tuntui, että ihan ok levy. Toisen kerran jälkeen, että tämähän on oikeastaan aika hyvä. Kolmannen kerran jälkeen levy tuntui jo aivan loistavalta. Hitaasti avautuva levy tai sitten tämä johtuu siitä, että olen blondi.. :lol:

User avatar
Bones
Sr. Member
Posts:1429
Joined:Mon Aug 02, 2004 6:16 pm
Location:Rovaniemi, Finland

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Bones » Sat Sep 10, 2005 12:40 pm

IceBreaker wrote:
Bones wrote: Osaatko kertoa koska ja miten tuota japani-painosta saa hankittua? Itse olen vähän Internet-maailmasta ja tietokoneista yleensäkin pihalla :oops: kun todennäköisesti netin kautta kyseisen painoksen tilaaminen on helpompaa :)
Kyllä kuten Fanius jo kertoi, Airosta olen tilannut kaikki Aasia-painokseni ja pari muuta, jotka olen ostanut muille perheenjäsenilleni. Jos etsit jotakin levyä, jota ei näy Airon sivuilla tai ei ole tullut varastoon aikoihin, kannattaa ihan ottaa yhteyttä levykauppaan ja kysellä asiaa sieltä. Tällä haavaa sieltä varmaankin kerrottaisiin, että Straton uusimman painosta ei olla vielä saatu Hollannissa sijaitsevaan tukkuun, josta Airo hankkii materiaaliaan, mutta eiköhän tuo sinne jonkin ajan päästä ilmesty. :)

Sitten kannattaa tutustua www.cdjapan.co.jp sivustoon, josta voi yrittää tilata levyjä suoraan japanista. Itse en ole tuolta koskaan vielä mitään tilannut, mutta olen lukenut kommentteja, että toimitus sieltä Suomeen tapahtuu yleensä melko nopeasti. Airon Musiikin kautta tilatessa kestää yleensä pari viikkoa-kuukausi, joskus vielä kauemmin, ellei sitten tuotetta ole jo varastossa, jolloin saat levyn 1-2 päivän sisällä.
Selevä homma. :) Kaikkeen sitä ryhtyy vain saadakseen itselleen levyn joka sisältää Break The Ice-kappaleen liveversion. No onhan se sentään yksi Stratovarius-suosikeistani :wink:
So you children of the world, listen to what I say
If you want a better place to live in, spread the words today
Show the world that love is still alive, you must be brave
Or you children of today are children of the grave

Locked