Nightwishin ja Tarjan tiet eroavat.

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
User avatar
Cinda
Member
Posts:218
Joined:Thu Oct 09, 2003 12:49 pm
Location:Suonenjoki
Nightwishin ja Tarjan tiet eroavat.

Post by Cinda » Sun Oct 23, 2005 9:09 am

Hyvä Tarja,
Olemme tulleet sen tien päähän, jossa meidät on pakotettu valitsemaan loppuuko Nightwishin tarina loppuvuoteen 2005 vai jatkuuko se vielä määräämättömän ajan. Minä en ole vielä valmis tätä luomusta kuoppaamaan, niin paljon olemme sen eteen tehneet töitä viimeisen 9 vuoden aikana. Nightwish on elämäntapa, henkireikä, josta emme pysty luopumaan.
Yhtälailla varmaa on ettemme pysty jatkamaan bändiä sinun tai Marcelon kanssa. Viimeisen vajaan vuoden aikana tapahtui jotain surullista, jota olen pohtinut joka ikinen päivä, aamu ja yö. Sinun asenteesi ja käytöksesi ei enää sovi Nightwishin piiriin. Sinusta on tullut esiin sellaisia piirteitä, joita en olisi uskonut vanhassa rakkaassa ystävässäni näkeväni.
Ihmiset jotka eivät puhu toisilleen vuoteen, eivät kuulu samaan bändiin.

Olemme mukana alalla jossa bisnespuoli on välttämätön paha ja jatkuva huolenaihe. Olemme myös bändi, joka on aina tehnyt musiikin sydämellä, musiikin itsensä ja ystävyyden takia. Henkisen korvauksen pitäisi aina olla maallista korvausta arvokkaampi! Nightwish on bändi, se on tunnetila.
Sinulle business, raha ja ulkomusiikilliset tekijät merkitsevät valitettavasti nykyään niin paljon enemmän kuin nuo tunteet. Koet uhranneesi itseäsi ja omaa laulu-uraasi Nightwishin hyväksi, sen sijaan että katsoisit taaksepäin sekä nykyisyyteen, mitä se on sinulle antanut.
Tästä asenteesta on osoituksena kaksi lausetta jotka minulle sanoit lentokoneessa Torontossa:
”Minä en tarvitse enää Nightwishia.” sekä ”Muista Tuomas, että voin jättää tämän bändin milloin vaan, päivän varoitusajalla.”
Minä en pysty enää yksinkertaisesti tekemään biisejä laulettavaksesi.

Olet itsekin sanonut olevasi Nightwishissa vain vierailija. Nyt tuo vierailu päättyy, ja me jatkamme Nightwishia uudella naisvokalistilla. Tämä on varmasti yhtä suuri helpotus sinulle kuin meillekin. Olemme kaikki nielleet pahaa oloa ihan tarpeeksi.

Olet sanonut seuraavaan levyn olevan joka tapauksessa viimeisesi. Me haluamme kuitenkin jatkaa niin kauan kuin paloa riittää.
On siis aivan turhaa enää kituuttaa sitä yhtäkään levyä yhdessä.
Me neljä olemme pohtineet asiaa jatkuvasti ja ymmärtäneet, että muuta emme halua elämässä tällä hetkellä tehdä, emmekä muuta osaakaan. Joulukuun 2004 lopussa Saksassa sanoit lopettavasi seuraavaan levyyn. Sanoit myös ettet koskaan lähtisi enää kiertueelle, joka kestäisi pidempään kuin 2 viikkoa. Ilmoitit senkin, että USA:n ja Australian voimme tulevaisuudessa käytännössä unohtaa, koska keikkapaikat ja liksat ovat liian pieniä.

Olen haastatteluissa sanonut että Tarjan lähtö olisi Nightwishin loppu. Tulen ymmärtämään ihmisten reaktion että asia olisi näin. Tämä on kuitenkin minun sielunkuvani enkä ole valmis päästämään siitä irti yhden ihmisen takia. Ihmisen, joka haluaa keskittää luovuutensa muualle, jonka arvomaailma ei kohtaa omaani.

Meitä ei koskaan haitannut se, että et koskaan osallistunut sävellys/sovitustyöhön, ettet koskaan ennen levynauhoituksia käynyt laulamassa treeneissä kertaakaan. Ei se, että halusit matkustaa keikkamatkat lentokoneilla meistä erossa, aviomiehesi kanssa. Ei se, että olet bändin ehdoton keulakuva.
Kaiken paitsi ahneuden, fanien aliarvostamisen, ja lupausten rikkomisen hyväksyimme hyvillä mielin. Sovimme että Nightwish on kaikille prioriteetti vuoden 2005 loppuun asti. Silti moni asia meni sen edelle. Huippuesimerkkinä Oslon jo loppuunmyyty keikka, joka olisi pitänyt peruuttaa sen takia että sinun pitäisi treenata joulukonsertteihin, tavata ystäviä ja mennä elokuviin. Tähän sananmuotoon Marcelo peruutuksen syyn sähköpostissa laittoi. Ja tämä vain yhtenä esimerkkinä monista. Itse en suurempaa itsekkyyttä ja fanien laiminlyöntiä voi kuvitella.
Nightwish on elämäntapa ja työpaikka, johon sisältyy myös paljon velvollisuuksia. Niin toisiamme kuin fanejakin kohtaan. Kanssasi noiden velvollisuuksien täyttäminen ei enää onnistu.

Syvällä sisimmässämme emme edelleenkään tiedä kumpi teistä meidät tähän ajoi. Jotenkin Marcelo on saanut sinut muutettua siitä herttaisesta maalaistytöstä diivaksi, joka ei ajattele eikä käyttäydy enää kuten ennen. Tuntuu että olet liian varma omasta korvaamattomuudestasi ja statuksestasi.

Syytät selvästi meitä neljää pahasta olostasi ja siitä että emme kunnioita tai kuuntele sinua. Usko, että olemme aina kunnioittaneet sinua, upeana vokalistina ja ystävänä. Pitkälti sinun ehdoillasi tässä on viime vuodet menty. Sinä olit aina ainoa joka asetti keikoille lähtemisen ehdoksi suuremman keikkaliksan. Tämä ”kaikesta korvaus ja lisää rahaa” – asenne on se mihin kaikkein eniten petyimme!

Toivomme että jatkossa ajattelet enemmän oman sydämesi ehdoilla etkä kuuntelisi Marceloa. Kulttuurierot yhdistettynä ahneuteen, opportunismiin ja rakkauteen on vaarallinen yhdistelmä. Älä kuihduta itseäsi.

Tämä ei ole asia mistä olemme erityisen ylpeitä, mutta et antanut meille vaihtoehtoa. Kuilu on liian leveä. Ja päätös yksimielisesti meidän neljän. Olemme kulkeneet sen hetken ohi jossa asiat voidaan selvittää puhumalla.

Kaikkea hyvää urallesi ja elämääsi,



Tuomas



Emppu Jukka Marco

----------------------

Semmosta, keskustelua asiasta. Itse olen vielä niin järkyttynyt, etten osaa sanoa mitään.
Don't ask who's to blame, I don't know.

User avatar
Bones
Sr. Member
Posts:1429
Joined:Mon Aug 02, 2004 6:16 pm
Location:Rovaniemi, Finland

Re: Nightwishin ja Tarjan tiet eroavat.

Post by Bones » Sun Oct 23, 2005 11:07 am

Tuomas on nyt kyllä laittanut asiallista tekstiä jos kerta myöntää jo itsekin ahneuden menneen liian pitkälle. Ja jos hän haluaa laittaa sille pisteen niin se jos jokin on vi*un jees.

Itseäni ei tämä nyt niin järkytä kun en minkään sortin fani sanoisi olevani, mutta saa nähdä millainen reaktio tuostakin nousee :?
So you children of the world, listen to what I say
If you want a better place to live in, spread the words today
Show the world that love is still alive, you must be brave
Or you children of today are children of the grave

Hevisepe
Jr. Member
Posts:2
Joined:Sun Oct 23, 2005 11:51 am
Location:Espoo, Finland

Re: Nightwishin ja Tarjan tiet eroavat.

Post by Hevisepe » Sun Oct 23, 2005 11:58 am

Tämä on Nightwishille mahdollisuus. Turunen on mun mielestä ollut parilla viime levyllä + etenkin keikoilla selkeästi orkesterin heikoin lenkki.

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Nightwishin ja Tarjan tiet eroavat.

Post by Stratofanius » Sun Oct 23, 2005 12:01 pm

Minun puolestani Marco voisi nousta Nightwishin ainoaksi vokalistiksi basson soittamisen ohella :)

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Nightwishin ja Tarjan tiet eroavat.

Post by Figaro1 » Sun Oct 23, 2005 12:07 pm

Tarja on niin Nightwishin henkilöitymä että toista vokalistia ei voi tulla tilalle, jos minulta kysytään. Ihan sama tilanne oli Straton kohdalla, ei Kotipeltoa voi kukaan korvata. Ikävä juttuhan tämä oli mutta toisaalta tiesin että bändi ei jatka kuin rajallisen ajan. Harmi vaan että ero tuli tässä vaiheessa ja tällä tavoin. Tulevia, mahdollisen uuden laulajan laulamia "Nightwish"-levyjä en enää osta, olen kiitollinen siitä että bändi on antanut minulle niin paljon mutta enempää en aio tosiaan bändiä tukea.
Ja onneksi olin todistamassa Hartwall Areenan keikkaa joka siis jäi viimeiseksi Nightwish-keikaksi.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:

Re: Nightwishin ja Tarjan tiet eroavat.

Post by StratoPummi » Sun Oct 23, 2005 12:13 pm

:shock: :shock: :!:

Luin juuri äskettäin uutisen ja ensimmäinen reaktio, oli tarkistaa, jottako olisin nukkunut huhtikuuhun asti viime yönä. Neljänteen päivään tarkemmin sanottuna :shock:

Eipä olisi uskonut että kulissien takana on noin paljon tapahtunut. Marco saa nyt hyvän sauman nousta vokalistiksi, se olisi ainakin mielestäni ainut järkevä veto tähän väliin.

Nighwishin nettisivukin kaatui. Hyvä, että tuo avoin kirje oli ilmoitettu tänne.
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

Jukkis
Member
Posts:130
Joined:Thu Oct 10, 2002 10:48 am

Re: Nightwishin ja Tarjan tiet eroavat.

Post by Jukkis » Sun Oct 23, 2005 12:25 pm

Kuten Figaro sanoi, hyvä että olin itsekin tuota perjantain keikkaa todistamassa. (Aivan mahtava keikka IMHO)

Mutta muuten en näe tätä välttämättä vielä Nightwishin loppuna, kyseessähän on kuitenkin selkeästi Tuomaksen bändi.

Täytyy sanoa että aika vittumaisen kuvan Tarjasta tuo kirje antaa. Toki kannattaa pitää mielessä (Extremen sanoin): "3 sides to every story - yours, mine and the truth"

User avatar
Zeke89
Sr. Member
Posts:946
Joined:Fri Jul 18, 2003 6:37 pm
Location:Vantaa, Finland
Contact:

Re: Nightwishin ja Tarjan tiet eroavat.

Post by Zeke89 » Sun Oct 23, 2005 12:28 pm

Marco ei tule nousemaan Nightwishin päälaulajaksi. Syinä varmaankin se, että kaikki vanhat biisit jouduttaisiin sovittamaan uudelleen Marcon äänelle ja tuskin Tuomas sitä alkaa tekemään - paitsi onhan hänellä 1½ vuotta tässä aikaa joten... Myös kun osa biiseistä on toiminut niin sanotusti Marcon ja Tarjan vuoropuheluna (esim. Dead To The World) niin eihän näitä biisejä voida soittaa ilman naisääntä. IMO.
Muistan lukeneeni jostain haastattelusta jossa Marco sanoi, että hän soittaa NWssä myös sen takia, koska hänen ei tarvitse kokoajan toimia bändinkeulakuvana ja voi siis olla vähäsen taka-alalla.
Now I'm leaving my worries behind.
Feel the freedom of body and mind I have started my journey.
I'm drifting away with the wind I go...

User avatar
Curry
Sr. Member
Posts:1014
Joined:Wed Jul 31, 2002 2:12 pm
Location:Oulu
Contact:

Re: Nightwishin ja Tarjan tiet eroavat.

Post by Curry » Sun Oct 23, 2005 12:29 pm

Mää ehdin jo luulla viikon kovimman musauutisen olleen se, että Captain Jack on kuollut. Ilmeisesti olin väärässä...

Aikamoinen ylläri kuitenkin. Jos tuo kaikki mitä kirjeessä lukee on totta, niin en voi tosiaankaan ymmärtää Tarjaa. Uuden ja vähintään yhtä hyvän laulajan bändi löytää aivan varmasti, mutta uuden keulakuvan löytäminen onkin sitten vähän vaikeampi juttu.

Perkele, kännykkä soi äsken ja sain tiedon, että uusi laulaja on valittu ja promokuviakin on jo otettu. Äsken sain mailiin promokuvan uudesta Nightwishista, ja kai tämän voi jo julkaista.

http://brimstone.takaovi.net/kuvat/uusi_nightwish.jpg

:P

User avatar
Tulenkantaja
Member
Posts:53
Joined:Thu Sep 01, 2005 5:35 pm
Location:the City of Angels
Contact:

Re: Nightwishin ja Tarjan tiet eroavat.

Post by Tulenkantaja » Sun Oct 23, 2005 12:34 pm

Tämä on mulle ainakin shokki. Mutta vaikka miten kävisi, mä aion tuke Tuomasta ja kumppaneita, se on silti heidän bändinsä. Jotenkin salaa toivon, että kävisi kuin Stratolle, että laulaja otetaan monen kämmin kautta takaisin. Jos vaikka Tarjakin tulisi järkiinsä. Mutta taidan turhia odotella.. :(
...the Virus in your heart

Pikkusielu
Sr. Member
Posts:1502
Joined:Mon Jul 11, 2005 11:09 am

Re: Nightwishin ja Tarjan tiet eroavat.

Post by Pikkusielu » Sun Oct 23, 2005 12:35 pm

Curry wrote:Mää ehdin jo luulla viikon kovimman musauutisen olleen se, että Captain Jack on kuollut.
Captain... Captain Jack? Se ei ole totta! Sano, ettei se ole totta! :lol:

No, se siitä. Tarja pääse vihdoin toteuttamaan omia visioitaan ja bändi omiaan.

User avatar
Wishmaster
Sr. Member
Posts:410
Joined:Sun Mar 03, 2002 10:01 pm

Re: Nightwishin ja Tarjan tiet eroavat.

Post by Wishmaster » Sun Oct 23, 2005 12:56 pm

Mitäh? :shock: Ei voi olla totta! Miten Nightwishin nyt käy? Mun mielestä Nightwish erottuu muista tämän tyylisistä bändeistä juuri Tarjan laulun takia. Saa nähdä vieläkö Nightwishin menestys jatkuu. Ja millainen laulaja tilalle tulee. Tarjaa tulee kyllä ikävä. :cry:
Think 3 times before you wish.

User avatar
MetalManiac
Sr. Member
Posts:815
Joined:Sun May 09, 2004 11:10 am
Location:Ivalo, Finland

Re: Nightwishin ja Tarjan tiet eroavat.

Post by MetalManiac » Sun Oct 23, 2005 1:13 pm

Höh. Jotenkin ajatus Nightwishista ilman Tarjaa on aika absurdi. Toivottavasti nyt löytävät kunnon laulajan tilalle. Seuraavan albumin kyllä ostan, mutta jos se ei korvaani miellytä niin siihen se sitten saattaa jäädäkin.
"When night falls
she cloaks the world
in impenetrable darkness.
A chill rises
from the soil
and contaminates the air
suddenly...
life has new meaning."

User avatar
tosise8
Sr. Member
Posts:341
Joined:Sat Jan 24, 2004 1:22 pm
Location:Iittala

Re: Nightwishin ja Tarjan tiet eroavat.

Post by tosise8 » Sun Oct 23, 2005 1:16 pm

Ainakin hakijoita on ja kyllä sieltä ihan varmasti kkunnon sopraano löytyy. Mutta kyllähän tuo vituttaa. Mutta kyllähän Tarja on esim. DVD:llä näytti aika ulkopuoliselta.

User avatar
Bones
Sr. Member
Posts:1429
Joined:Mon Aug 02, 2004 6:16 pm
Location:Rovaniemi, Finland

Re: Nightwishin ja Tarjan tiet eroavat.

Post by Bones » Sun Oct 23, 2005 1:18 pm

Totta puhuakseni olen täysin kyllästynyt Tarjan ääneen vaikka kyllähän Nightwishin omaperäisyys osin piili juuri siinä että heidän vokalistinaan toimi oopperalaulajan koulutuksen saanut nainen.

Karu mielipiteeni Nightwishin nykyisestä musiikista Popedan sanoitusten mukaisesti: "kun on pohjalla näin, suunta ainoa on ylöspäin." :(

Joten tuskinpa ainakaan huonompaan suuntaan enää tullaan menemään.
So you children of the world, listen to what I say
If you want a better place to live in, spread the words today
Show the world that love is still alive, you must be brave
Or you children of today are children of the grave

User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:

Re: Nightwishin ja Tarjan tiet eroavat.

Post by StratoPummi » Sun Oct 23, 2005 1:41 pm

Zeke89 wrote:Marco ei tule nousemaan Nightwishin päälaulajaksi. Syinä varmaankin se, että kaikki vanhat biisit jouduttaisiin sovittamaan uudelleen Marcon äänelle ja tuskin Tuomas sitä alkaa tekemään
Kaikkien kannalta parasta olisi, että Tuomas nimeäisi bändin uudelleen. Ottaisi uuden laulajan, jota Marco 50/50 periaatteella tukisi. Näin bändi ja etenkin Tuomas voisi jatkaa rakastamansa asian parissa, eikä uusi laulaja saa mahdottoman isoja saappaita täytettäväksi, jotka voivat ulkomaan fanaattisuuden edessä olla jopa tälle uudelle naiselle hengenvaaralliset. Itse en ainakaan halua nähdä mitään tragediaa tämän asian tiimoilta, joita on historiassa nähty ennenkin. Viimeisimpänä esimerkkinä Pantera.

Vanhojen laulujen uudelleen sovittamisistakaan ei tarvitsisi enempää stressata. Eli otetaan vaan mallia Gunnareista, jotka vetävät ihan hyvää musiikkia Velvetissä, ilman päätähteääkin.
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

User avatar
tosise8
Sr. Member
Posts:341
Joined:Sat Jan 24, 2004 1:22 pm
Location:Iittala

Re: Nightwishin ja Tarjan tiet eroavat.

Post by tosise8 » Sun Oct 23, 2005 1:45 pm

Ja jos pilkkua viilataan niin kirjeessä viitataan että tuleva NW laulaja on nainen.

StratoMerja
Member
Posts:247
Joined:Sun Mar 03, 2002 10:35 pm
Location:Helsinki

Re: Nightwishin ja Tarjan tiet eroavat.

Post by StratoMerja » Sun Oct 23, 2005 1:58 pm

Tuota olen osannut odottaa jo kauan sillä olen huomanut että live keikat ovat viestittäneet Tarjan ja bändin yhteyttä tätä samaa minun silmissä jo usean vuoden. Tuomas - ei hätää tällä !
Nyt uusi bändi nimen kanssa mutta älä ota naislaulajaa vaan MARCO Hietala ! Annetaan Nightwishin olla se mikä oli. Uutta musiikkia jo innolla odotan !

User avatar
Sir. Decadence
Sr. Member
Posts:1333
Joined:Tue Sep 30, 2003 12:38 pm
Location:Dreamspace
Contact:

Re: Nightwishin ja Tarjan tiet eroavat.

Post by Sir. Decadence » Sun Oct 23, 2005 2:16 pm

Miss K puikkoihin! :D

No, ei, eipä nyt viitsitä vitsailla.
Onhan tuo aika pommi kieltämättä.
Vaikea ymmärtää miksi heistä enää kukaan tekisi tuota rahan takia.
Mutta laulelkoot Tarja nyt ihan rauhassa niitä joululaulujaan: en ole suuri Nightwish-fani, vaikka nyt bändin musiikista pidänkin, joten otan uuden laulajan vastaan vain suurella mielenkiinnolla.
Ei missään nimessä "R.I.P Nightwish" vaan "R.I.P Tarja", kyllä tuosta vielä jotain hienoa taatusti kehkeytyy.

Piiuska
Sr. Member
Posts:1403
Joined:Thu Sep 12, 2002 7:04 pm

Re: Nightwishin ja Tarjan tiet eroavat.

Post by Piiuska » Sun Oct 23, 2005 3:02 pm

Sir. Decadence wrote:Miss K puikkoihin! :D
No kylläs vitsin murjaisit :D

Jep, kuulin tuosta itsekin tänä aamuna. Tuli todellakin yllätyksenä. Ensimmäisenä tuli mieleeni, kuten teille muillekin, että ei Nightwish enää tuosta pitkälle pötki. Teinitytöt vissiin vetelee ranteitaan auki. Tuo Tarjan käyttäytyminen kuulosti aika yllättävältä, mutta ei niin yllättävältä etteikö sitä voisi uskoa. Suurimmalle osalle ihmisistä kuuluisuuden saavuttamisen jälkeen joku nousee aikas pahasti sinne päänuppiin, ja sen jälkeen ollaan niin ylpeitä ja ylimielisiä.. taitolaji sekin. Muut Nighwishin pojat eivät näköjään ole ollenkaan niin ylimielisiä, mikä on mahtavaa, arvostan heitä enemmän ja enemmän. He tekevät omaa juttuaan, musiikkia, tunteella ja nauttivat siitä. :)

Kuuntelin Nightwishia paljon enemmän ennen tätä "muoti-ilmiötä". Alkoi tosiaan mennä yli, kun sitä alkoi tulemaan joka tuutista. Itse asiassa mielenkiitoni heräsi nyt taas uudelleen. Odotan mielenkiinnolla, mitä seuraavaksi tapahtuu ja miltä tuleva kuulostaa. :)

Rock on. :)
Live for now, like there's no tomorrow.

Kenji
Member
Posts:148
Joined:Tue Nov 25, 2003 3:26 pm
Location:Järvenpää

Re: Nightwishin ja Tarjan tiet eroavat.

Post by Kenji » Sun Oct 23, 2005 3:03 pm

No kyllä tuli aikamoisena yllärinä tämä uutinen.. Eipä tuohon oikein mitään osaa sanoa. Onneksi tuli myös oltua Hartwall areenalla perjantaina. hienon keikan vetivät ja Sonata oli myös mahtava :D sai nauraa vähän väliä.

User avatar
Shadow_man
Member
Posts:102
Joined:Fri Jan 21, 2005 10:24 pm
Location:Pertteli, Finland
Contact:

Re: Nightwishin ja Tarjan tiet eroavat.

Post by Shadow_man » Sun Oct 23, 2005 4:03 pm

Toivotaan että tässäkin tapauksessa kävisi yhtä hyvä onni kuin Stratolla...Tarja palaisi bändiin
Missio: Eka palkka tilillä-->Stratoshoppiin-->Tilaukseen kaikki levyt mitä myynnissä. \,,/

User avatar
Cinda
Member
Posts:218
Joined:Thu Oct 09, 2003 12:49 pm
Location:Suonenjoki

Re: Nightwishin ja Tarjan tiet eroavat.

Post by Cinda » Sun Oct 23, 2005 4:37 pm

Shadow_man wrote:Toivotaan että tässäkin tapauksessa kävisi yhtä hyvä onni kuin Stratolla...Tarja palaisi bändiin
Mietin tuota minäkin tänään. Jos sen tekevät, niin toivottavasti kaikessa hiljaisuudessa. Jos siitä tulee samanlainen mediasirkus kuin Stratojen touhusta, se on vain säälittävää. Kyllähän "tavalliset" ihmisetkin osaavat selvittää välinsä ilman että siitä pitää olla yleisölle ilmoittamassa joka välissä.
Don't ask who's to blame, I don't know.

Janne
Sr. Member
Posts:1286
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:05 am

Re: Nightwishin ja Tarjan tiet eroavat.

Post by Janne » Sun Oct 23, 2005 5:30 pm

Cinda sanoi tuossa kommentissaan mielestäni tämän tapauksen avainsanat, "kaikessa hiljaisuudessa". Tuomaksen avoimen kirjeen julkistaminen oli minun mielestäni järkevä teko, faneille ja muillekkin tehtiin selkeä selonteko mitä on tapahtunut ja millä perusteilla Tarjan ja muun bändin tiet eroavat. Mutta ... tästä eteenpäin toivon todella, että kaikki tähän asiaan liittyvä puidaan kaikessa hiljaisuudessa, media tietysti ottaa tästä kaiken ilon minkä saa mutta toivottavasti säästytään samanlaiselta sirkukselta mikä Stratovariuksen kohdalla käytiin. Jotkut ihmiset tietysti jauhavat tästäkin jutusta kyllästymiseen saakka ja saavat sillä tavalla sisältöä elämäänsä.

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Nightwishin ja Tarjan tiet eroavat.

Post by Stratofanius » Sun Oct 23, 2005 5:55 pm

Piiuska wrote:Muut Nighwishin pojat eivät näköjään ole ollenkaan niin ylimielisiä, mikä on mahtavaa, arvostan heitä enemmän ja enemmän. He tekevät omaa juttuaan, musiikkia, tunteella ja nauttivat siitä. :)
Niin, elleivät he suoraan vain kuseta meitä. Mistä sitä tietää :)

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Nightwishin ja Tarjan tiet eroavat.

Post by IceBreaker » Sun Oct 23, 2005 6:15 pm

Minusta tästä ei voi tulla vastaavaa mediasirkusta kuin Stratojen tapauksessa, ainakaan Tuomaksen puolelta. Stratoissahan avaintekijä oli seonnut Tolkki, joka ei pystynyt pitämään itseään kurissa ja laukoi siksi lehdistölle sitä mitä mieleen tuli. Tarja tosin voisi alkaa laukoa lehdistölle vähän enemmän mielipiteitään, jotka saattaisivat erota Tuomaksen nyt esille tuomista. Mutta toivoisin kyllä ettei mitään suurta sirkusta tule.

Kyllä tuli minullekin yöllä vähän outo olo kun näki uutisen, sitä ajatteli hetken ettei tuo nyt voi olla totta. Toisaalta olin ollut varma jo kauan, että kun NW:n megakiertue loppuu, kohtaa yhtye hankaluuksia ennen pitkään, kun suosiokin oli jo noussut vähän liian suureksi. Kuten tuolla huomautettiin, kertoo Tuomas hakevansa uutta naislaulajaa Tarjan tilalle, joten toivomukset Marcon jatkamisesta yksinään laulajana eivät taida olla realistiset. Eikä se sama bändi olisikaan jos laulaja ei olisi nainen. (vrt. Figaron kommentti liittyen Kotipeltoon ja tapaukseen Miss K). Mutta Nightwish eroaa Stratoista sillä, että suosio on eri luokkaa, mikä minusta tarkoittaisi myöskin sitä, että Tuomaksen olisi parasta jatkaa toimintaa uudella nimellä Nightwishin sijaan. Ellei seuraavan puolentoista vuoden aikana onnistuta "strato-tyyliin" kääntämään Tarjan päätä niin, että hän ja muu yhtye pääsisivät taas yhteisymmärrykseen ja pystyisivät jatkamaan yhdessä. :roll:

Toisaalta Tuomas onnistui hyvin laskelmoimaan tilanteen, että Tarja on heittävä ulos heti kiertueen loputtua ja nyt hänelle jää koko tauon aika miettiä uusia ratkaisuja Nightwishin ja omankin tulevaisuutensa suhteen.

P.S. Mutta pakko myöntää, ettenkö olisi ollut yöllä uutisen luettuani hieman vahingoniloinen tapauksesta. Äärimmäinen Strato-fani kun olen ja Nightwish kun ei ole koskaan ollut minulle mikään erityinen bändi. (Ja kun kuuntelin ennen uutisen lukemista United-kappaleen... :P )
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Nightwishin ja Tarjan tiet eroavat.

Post by SirJuzzi » Sun Oct 23, 2005 6:44 pm

Figaro1 wrote:Tulevia, mahdollisen uuden laulajan laulamia "Nightwish"-levyjä en enää osta
Tuo on taidettu kuulla joskus aiemminkin. :wink: Ei koskaan pidä sanoa ei koskaan, Nightwishhan voi seraavaksi tempaista vaikka uransa parhaan levyn.

Itse olen niin paljon päivän aikana spekuloinut tilannetta vähän siellä ja täällä, että en jaksa tänne enää paljon mitään sanoa. Lukekaa Imperiumia tai Nightwish-lautaa (sitten kun sinne taas pääsee). Joka tapauksessa tämä ei ole minulle mikään lopun alku, vaan mielestäni Nightwishillä on edessään uusia mahdollisuuksia. Kun vain ottaisivat tilanteesta oikeasti hyödyn irti. Tuomas on erinomainen säveltäjä, ja Tarjan laulu on minulle edellisillä levyillä ollut aika yhdentekevää - hyvin se veti, mutta ei siinä ollut sitä erityisyyttä mikä Wishmasterilla oli huipussaan. Vanhoja biisejäkään ei enää kuultu juuri livenä, ja lavalla Tarja pääsi harvemmin tyydyttävää paremmalle tasolle.

Boy-85
Member
Posts:228
Joined:Thu Mar 28, 2002 10:25 pm
Location:Pori, Finland

Re: Nightwishin ja Tarjan tiet eroavat.

Post by Boy-85 » Sun Oct 23, 2005 7:09 pm

Siis olenko tosiaan ainoa, jonka mielestä tän olisi voinut hoitaa paremmin/siistimmin? IMO aika säälittävä temppu herra-jonka-bändi-Nightwish-on Tuomakselta laittaa oikein julkisesti ja yksityiskohtaisesti juttu sivulle! En käsitä. Ja jos joku haluaa tästä avautumisestani heittää paskaa niskaan, niin siitä vaan. Ja tässä siis kritisoin Tuomaksen tapaa hoitaa asia. Itse en ole bändiä keikalla nähnyt, tai jäseniä tavannut, joten mahdollisiin riitoihin yms. en voi ottaa kantaa.

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Nightwishin ja Tarjan tiet eroavat.

Post by IceBreaker » Sun Oct 23, 2005 7:12 pm

Englanninkielisellä puolella mainittiin, että Tuomas julkaisee Nightwishistä ensi toukokuussa kirjaa, jossa hän kuulemma kertoisi yksityskohtaisesti syyt Tarjan erottamiseen ja ilmeisesti miksi Tarja muuttui yhtäkkiä.

Edit: Yle kertoo asiasta näin:
"- Toukokuussa ilmestyy Nightwish-kirja. Siinä eron syihin
paneudutaan tarkemmin, vaisun kuuloinen Holopainen kertoi puhelimessa."
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

User avatar
ForceMajeure1
Member
Posts:154
Joined:Sun Dec 14, 2003 10:27 pm
Location:Tampere, Finland
Contact:

Re: Nightwishin ja Tarjan tiet eroavat.

Post by ForceMajeure1 » Sun Oct 23, 2005 7:17 pm

Hyvä juttu, Tarjahan onkin ollut noin musiikillisestikin yhtyeen ylivoimaisesti heikoin lenkki. Once on todella kova levy, mutta se olisi kyllä vieläkin parempi kunnollisella laulajalla.

Vaikkakin valtava menestys toisaalta johtuukin pitälti naisvokalistista.
Check out my melodic metal band's MP3s at

http://www.forcesite.net

Locked