Stratovarius - Stratovarius

Täällä käydään Stratovarius-aiheiset keskustelut. Ja Suomeksi tottakai.
User avatar
Shadow_man
Member
Posts:102
Joined:Fri Jan 21, 2005 10:24 pm
Location:Pertteli, Finland
Contact:
Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Shadow_man » Tue Oct 18, 2005 8:51 pm

Pikkusielu wrote:
Shadow_man wrote:Lueskelin tossa levyn vihkosta ja yllätyin että Just Carry On biisin sanat oli Kotipellon käsialaa ja Jenssikin päässyt tekemään sanoja Tolkin kanssa.
Jenssihän naureskeli Soundissa, kun oli saanut puolet jonkun kappaleen sanoitusmeriiteistä vain korjailemalla Tolkin kirjoitusvirheitä...
Leave The Tribeen on merkitty toiseksi sanoittajaksi Johansson.
Missio: Eka palkka tilillä-->Stratoshoppiin-->Tilaukseen kaikki levyt mitä myynnissä. \,,/

User avatar
Bones
Sr. Member
Posts:1429
Joined:Mon Aug 02, 2004 6:16 pm
Location:Rovaniemi, Finland

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Bones » Tue Oct 18, 2005 9:09 pm

tosiaan, mitä sitä turhan vakavasti on näitä sanoittajan merkitsemisiä ottaa :wink: :roll:
So you children of the world, listen to what I say
If you want a better place to live in, spread the words today
Show the world that love is still alive, you must be brave
Or you children of today are children of the grave

Xeemu
Member
Posts:179
Joined:Wed Nov 27, 2002 2:14 pm

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Xeemu » Tue Oct 18, 2005 9:34 pm

Pikkusielu wrote:
Shadow_man wrote:Lueskelin tossa levyn vihkosta ja yllätyin että Just Carry On biisin sanat oli Kotipellon käsialaa ja Jenssikin päässyt tekemään sanoja Tolkin kanssa.
Jenssihän naureskeli Soundissa, kun oli saanut puolet jonkun kappaleen sanoitusmeriiteistä vain korjailemalla Tolkin kirjoitusvirheitä...
Tuosta en tiedä, mutta kirjoitusvirheistä tai yleensäkin virheistä tuli mieleen, että minua häiritsee suunnattomasti Gypsy in Me- kappaleen "If this breath would be my last." Joka kerta särähtää ilkeästi korvaan tuollainen.

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by IceBreaker » Wed Oct 19, 2005 6:04 pm

Xeemu wrote:Tuosta en tiedä, mutta kirjoitusvirheistä tai yleensäkin virheistä tuli mieleen, että minua häiritsee suunnattomasti Gypsy in Me- kappaleen "If this breath would be my last." Joka kerta särähtää ilkeästi korvaan tuollainen.
Lisäksi Gypsy in Messä on painettu bookletiin sanat, joista löytyy yllättävän paljonkin virheitä verrattuna siihen mitä Kotipelto laulaa. (Tosin tälle ilmiölle lienee selitys enemmän sonatan foorumilla vaikuttavan Scandalin kertomana, että teksti hiotaan mahdollisimman kieliopillisiksi ja kuitenkin laulaja joutuu tekemään eri tavujen kohdalla kompromisseja, kun kaikkea ei mitenkään pysty laulamaan oikein, että samalla kuulostaisi mahdollisimman oikealta.) Eniten "virheistä" häiritsee minusta pienen kertosäkeen viimeinen säe, joka ei suinkaan ole "But I agreed", vaan jotakin tyyliin "Or have I would agreed?", kuten itse tuon kuulen.

Hmm, no suotta ei Ville Sorvali röyhkeässä arvostelussaan väittänyt Stratoilla olevan ikuisesti uskomattoman tökeröitä sanoituksia. :bounce2:
Stratofanius wrote: Itse saisin varmaan sydänkohtauksen jos välillä näkisi crediiteissä ettei biisi olisikaan Tolkin tekemä.
Toisaalta bändin haastatteluista kävi ilmi, että yhtyeen reunion-keskusteluissahan Tolkki lupasi nyt Kotipellolle ja ilmeisesti muillekin, että tulevaisuudessa muutkin saisivat mahdollisuuden säveltää biisejä ja nyt kun mukana on säveltävä basistikin, niin voi olla olemassa pieni toivonkipinä, että näinkin vielä kävisi. :roll:
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Stratofanius » Thu Oct 20, 2005 5:16 pm

Itseäni ei uuden levyn bookletissä häiritse kuin Kotipellon kuvan outous (siis ilme vähän outo) ja yksi kirjoitusvirhe: Tollki.

User avatar
Shadow_man
Member
Posts:102
Joined:Fri Jan 21, 2005 10:24 pm
Location:Pertteli, Finland
Contact:

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Shadow_man » Fri Oct 21, 2005 12:11 am

Stratofanius wrote:Itseäni ei uuden levyn bookletissä häiritse kuin Kotipellon kuvan outous (siis ilme vähän outo) ja yksi kirjoitusvirhe: Tollki.
Missä muka on kirjotusvirhe?
Missio: Eka palkka tilillä-->Stratoshoppiin-->Tilaukseen kaikki levyt mitä myynnissä. \,,/

Xeemu
Member
Posts:179
Joined:Wed Nov 27, 2002 2:14 pm

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Xeemu » Fri Oct 21, 2005 9:46 am

Sitä minäkin ihmettelin. En viitsinyt kuitenkaan kysäistä, kun ei ole mitenkään uutta, että minä en jotain huomaa.

User avatar
Heke
Member
Posts:123
Joined:Sat Jun 14, 2003 9:14 pm
Location:Suomi Finland prkl,

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Heke » Fri Oct 21, 2005 11:54 am

kuulin että seuraavalle levylle tekevät muutkin biisejä. :)

User avatar
Curry
Sr. Member
Posts:1014
Joined:Wed Jul 31, 2002 2:12 pm
Location:Oulu
Contact:

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Curry » Fri Oct 21, 2005 3:36 pm

Ihan hyvä näin. Kotipelto on kehittynyt sanoittajana ja säveltäjänä, ja Jenshan on huippuluokan mies myös sävellys/sanoituspuolella. Laurillakin on varmasti käyttökelpoisia ideoita.

Onhan esim. kaksi viimeistä Maidenin levyä olleet aikalailla porukalla kirjoittamista creditseistä päätellen, ja on tullut tappavan hyvää jälkeä.

Viisaat päät yhteen vaan, ja varsinkin kun Timon biisikynässä ei ole tähänkään asti ollut mitään moitittavaa niin erittäin hyvä näin :)

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Stratofanius » Sat Oct 22, 2005 1:18 pm

Shadow_man wrote:
Stratofanius wrote:Itseäni ei uuden levyn bookletissä häiritse kuin Kotipellon kuvan outous (siis ilme vähän outo) ja yksi kirjoitusvirhe: Tollki.
Missä muka on kirjotusvirhe?
Mieleeni jäi että siellä jossain luki tuo Tollki, mutta en jaksa alkaa enää etsimään. Kyllä kai se siellä jossain on.

Piiuska
Sr. Member
Posts:1403
Joined:Thu Sep 12, 2002 7:04 pm

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Piiuska » Sat Oct 22, 2005 2:18 pm

IceBreaker wrote:No ei tarvitse kuunnella Stratoja/Kotipeltoa/Warmennia mikäli ei pidä Kotipellon ääntämisestä sitten. :) Onhan se nyt totta, ettei uusimmallakaan kaikki ääntämiset ole aivan nappiin lausuttuja, mutta mitään Phoenixistä tuttuja [destinaiiii]tai King of Lossin monasti mainitsemaa WtSR?:n [skaijjj] tyylisiä mokia ei uusimmalla esiinny.
Ei ole kaikki lausumiset nappiin ei, mutta ei uusimmalla nyt mitään kamalaa ole. Elementseillä pisti korvaan paljon pahempia juttuja, mutta joka tapauksessa, olen kuullut huonompiakin lausumisia meidän rakkalita finglish laulajilta.
Noin yleisesti kun ajattelee Kotipellon ääntämisiä, joskus se on vain hänen tyylinsä laulaa joku tietty sana niin. Kuvitelkaa jos "destöneeee" olisi "destiniiii", se ei kuulostaisi läheskään yhtä hyvältä. :) Itsekin olen sen huomannut joskus laulaessa, että vääntelen sanoja vaikka miten, jopa suomenkielisissä, ja on joskus pelottavaa huomata, että Timon temput on tarttunut alitajuntaan.
IceBreaker wrote: Ja itse olen yli 110 % varma, että jos itse alkaisin laulaa lontoon murteella, niin ääntäminen kuulostaisi triljoona kertaa surkeammalta - jopa formulakuskeihimme verrattuna. :wink:
Niinpä. ;)
Live for now, like there's no tomorrow.

dragee
Sr. Member
Posts:499
Joined:Fri Feb 25, 2005 10:54 am

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by dragee » Sat Oct 22, 2005 2:27 pm

SirJuzzi wrote:Dragee on kyllä härski kaveri. Postauksia alle viisikymmentä, ja silti on otsaa haukkua vanhoja käyttäjiä ja bändin jäseniä. Ymmärrän kyllä kritisointia, teenhän sitä itsekin, mutta jos Kotipellosta haluttaa avautua tuohon sävyyn, niin tämä ei ole kyllä oikea lauta sitä varten. Tuollainen huutelu ei ole enää kritisointia.
A/Minä olen härski
B/Mitä vitun väliä paljonko postauksia minulla on, minä en kumartele kuvia enkä preissaile turhia.
C/Kuka tässä on huutanut, jos olisin halunnut huutaa, olisin käyttänyt capseja.
Rajatapaus.

User avatar
tosise8
Sr. Member
Posts:341
Joined:Sat Jan 24, 2004 1:22 pm
Location:Iittala

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by tosise8 » Sat Oct 22, 2005 2:38 pm

Et kuvia kumartele mutta kunnioitus voisi olla ihan kiva juttu. Ja näsäviisastelu osuu silmään ja korvaan niin että oli pakko tämäkin postata. Ja Piiuskalle että onhan TK aina parempi lausumaan kuin Tony Kakko. Se jos joku on oikeasti karmeaa kuunneltavaa.

User avatar
Intiaani
Sr. Member
Posts:566
Joined:Mon Sep 12, 2005 2:10 pm
Location:Buried Alive by Jens The Undertaker at Black... SABBATH!

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Intiaani » Sat Oct 22, 2005 2:50 pm

Aika turhaksi tämäkin menee taas...

Olette oikeassa siinä, että on vaikea perustella, miksi Kotipellon lauluäänestä joko pitää tai ei pidä. En vain käsitä, mitä se "laulu 'ääni'" ko. postauksessa tarkoittaa. Luulin kirjoittajan myös tarkoittavan sitä, ettei hän pidä yhdestäkään tenorista. Eikä Kotipelto välttämättä ole surkea, vaikkei joku hänen lauluäänestään pidäkään. Itsekään en pidä niin yhtään jostakin Tina Turnerin äänestä, mutta en usko sen olevan surkeakaan.

Pistetään vaan niitä mielipiteitä ja arvostellaan toistemme mielipiteitä, mutta ei käydä riitelemään niistä. Kuitataan vaan tilit tasan arvostelijan kanssa kun sopiva paikka tulee.

Onko nyt hyvä? :roll:

User avatar
Curry
Sr. Member
Posts:1014
Joined:Wed Jul 31, 2002 2:12 pm
Location:Oulu
Contact:

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Curry » Sat Oct 22, 2005 3:52 pm

Vähän tuntuu olevan näin, että Timon aksentti särähtää vain suomalaiskorvaan ja aiheuttaa "oireita" vain suomalaisissa kuuntelijoissa. Myönnän, itseäkin jotkut jutut ärsyttävät juurikin tällä tavalla, mutta Timolla on niin huikea lauluääni etten anna sen haitata.

Jos kuitenkin esimerkkejä haluatte, niin ehkä FIGHT!!!:in kertosäkeen sanan "until" voisi lausua paremmin.

Mutta kun mennään porukalla keikkaa katsomaan ja Timo huudattaa yleisöä ja yleisö huutaa, ei siellä kukaan mitään aksentteja mieti. Vai tunnustaako joku miettivänsä? :D

Piiuska
Sr. Member
Posts:1403
Joined:Thu Sep 12, 2002 7:04 pm

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Piiuska » Sat Oct 22, 2005 4:08 pm

dragee wrote:
SirJuzzi wrote:Dragee on kyllä härski kaveri. Postauksia alle viisikymmentä, ja silti on otsaa haukkua vanhoja käyttäjiä ja bändin jäseniä. Ymmärrän kyllä kritisointia, teenhän sitä itsekin, mutta jos Kotipellosta haluttaa avautua tuohon sävyyn, niin tämä ei ole kyllä oikea lauta sitä varten. Tuollainen huutelu ei ole enää kritisointia.
A/Minä olen härski
B/Mitä vitun väliä paljonko postauksia minulla on, minä en kumartele kuvia enkä preissaile turhia.
C/Kuka tässä on huutanut, jos olisin halunnut huutaa, olisin käyttänyt capseja.
No ohhoh. Herää kysymys, miksi oikein dragee postailet tälle laudalle jos sinulla on vain negatiivista sanottavaa? Olet todella tervetullut tänne, jos kuitenkin jatkossa mietit kahdesti onko viestisi asiaillinen ennen postaamista.
Mielipiteistä ei voi kiistellä. Toiset pitävät, toiset eivät. Jos näkökantasi onkin negatiivinen, sinun täytyy osata perustella se. Ja tottahan niitäkin on yhtä paljon kuin positiivisa! Sen negativiisen mielipiteen antaminen ei tarvitse kuitenkaan olla loukkaava.

Fiiiiiggght !!!
Live for now, like there's no tomorrow.

Xeemu
Member
Posts:179
Joined:Wed Nov 27, 2002 2:14 pm

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Xeemu » Sat Oct 22, 2005 6:27 pm

Stratofanius wrote:
Shadow_man wrote:
Stratofanius wrote:Itseäni ei uuden levyn bookletissä häiritse kuin Kotipellon kuvan outous (siis ilme vähän outo) ja yksi kirjoitusvirhe: Tollki.
Missä muka on kirjotusvirhe?
Mieleeni jäi että siellä jossain luki tuo Tollki, mutta en jaksa alkaa enää etsimään. Kyllä kai se siellä jossain on.
Tässä kun tarkemmin mietin, niin minäkin muistan tuollaisen nähneeni. Mutta minusta se oli siinä City- lehden jutussa eikä suinkaan kansilehtisessä. Mutta tuskinpa sillä nyt suurempaa merkitystä on.

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by IceBreaker » Sat Oct 22, 2005 8:14 pm

Curry wrote: mutta Timolla on niin huikea lauluääni etten anna sen haitata.

Jos kuitenkin esimerkkejä haluatte, niin ehkä FIGHT!!!:in kertosäkeen sanan "until" voisi lausua paremmin.
Samaa mieltä, että timon mahtava tapa käyttää ääntään kompensoi ei niin huippua ääntämistä. Minusta Kotipelto on niitä harvoja laulajia, jotka todella osaavat käyttää ääntään taitavasti. 8)

Itse olen tullut siihen tulokseen, että uusimmalla levyllä hassuimmat ääntämiset osuvat Unitediin, jossa TK lausuu itse sanan United [junaitted] sekä sanan each todella oudosti tyyliin [iiss+hyvin heikko h]. :wink:
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

User avatar
Skyggeboy
Sr. Member
Posts:361
Joined:Fri Dec 17, 2004 8:13 pm
Location:Helsinki Finland

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Skyggeboy » Sun Oct 23, 2005 12:50 pm

IceBreaker wrote:
Curry wrote: mutta Timolla on niin huikea lauluääni etten anna sen haitata.

Jos kuitenkin esimerkkejä haluatte, niin ehkä FIGHT!!!:in kertosäkeen sanan "until" voisi lausua paremmin.
Samaa mieltä, että timon mahtava tapa käyttää ääntään kompensoi ei niin huippua ääntämistä. Minusta Kotipelto on niitä harvoja laulajia, jotka todella osaavat käyttää ääntään taitavasti. 8)

Itse olen tullut siihen tulokseen, että uusimmalla levyllä hassuimmat ääntämiset osuvat Unitediin, jossa TK lausuu itse sanan United [junaitted] sekä sanan each todella oudosti tyyliin [iiss+hyvin heikko h]. :wink:
Niin, eipä nuo aksentit haittaa mitään kun ääni on mahtava. Alunperin kiinnostuin Stratosta Kotipellon loistavan lauluäänen takia. Sittemmin oon kiinnostunu bändistä yhä enemmän ja enemmän :wink:

Abandoned
Jr. Member
Posts:23
Joined:Sun Nov 27, 2005 12:51 am
Location:Finland

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Abandoned » Sun Nov 27, 2005 3:20 am

Kävinpä sitten kipaisemassa tämän levyn Anttilasta ja huomasin samalla tämän threadin. En ole kerinnyt lukea paljoakaan muiden mielipiteitä kyseisestä levystä, paria kehua lukuunottamatta.

Levyn suhteen minulla oli melko ristiriitaiset odotukset koska luulin pitkään että Elements Pt.1 ja Elements Pt.2 tulevat olemaan yhtyeen viimeiset tekeleet. Elementsin toinen osa tosin sytytti minut eniten ja saihan levy todella kauniin lopunkin kun viimeinen kappale oli kaunis Liberty. Itseasiassa sain tietää vasta ihan äskettäin tästä uudesta nimikkolevystä.

Laitoin CD:n pyörimään ja ihmettelin vähän Maniac Dancen pimputus-alkua, mutta sitten alkoikin kuulua melko raskasta kitarasointua. Kappaleen aggressiivisuus toki iski heti korviin, mistä juuri pidinkin tosi paljon, kappaleessa oli myös kahteen otteeseen hyvät kiratasoolot, mutta sittemmin kappale tuntui läpikotaisin melko tasaiselta tekeleeltä.

Tämän raskaan ja aggressiivisen kappaleen jälkeen odotukseni loppulevylle olivat jopa vielä korkeammat kuin alussa. Toinen kappale Fight!!! oli melko nostattava ja siinä oli iskevä kertosäe, vaikkakin mielestäni melko kulunut melodia. Tämän jälkeen ei voinut kuin odottaa jatkoa, jota seurasi Just Carry On. Kappaleen alku kuulosti miellyttävältä rummutuksineen, mutta myöhemmin kappale ei enää kuulostanut kovin omaperäiseltä. Ilmeisesti olen kuullut vain liikaa vastaavanlaisia biisejä joko itse Stratovariukselta tai muilta yhtyeiltä. Silti sanoisin että tämä kuuluu albumin parhaimmistoon Kotipellon pistäessä melkein parastaan.

Back to Madness alkoi helvetillisen voimakkaasti, mutta noin kahden ja puolen minuutin kohdalla kappaleen tempo tyrehtyi aivan täydellisesti turhaan loilotukseen. Ilman tätä ja lopun hienoista ylilyöntiä kappale olisi ollut levyn parasta antia. Olisipa se vain säilyttänyt alkupuolen tunnelman.

Viides raita Gypsy In Me on varmasti albumin parasta antia ja se tuo mieleen Stratovariuksen aiempia eeppisiä kappaleita. Tästä voisi kehkeytyä jonkin sortin klassikko myöhemmässä vaiheessa.

Götterdämmerung on voimakas mutta myös samalla todella pitkästyttävä kappale kertosäkeineen, joita toistetaan vähän liiankin monta kertaa.

The Land of Ice and Snow on luonnolisesti kaunein kappale levyllä, sekä keskinkertainen Strato -balladi. Täytyy myöntää että nousi kylmät väreet ensimmäisillä kuuntelukerroilla, varsinkin kun sotarummutukset alkoivat kuulua. En usko tämän mahtipontisen laulun kuitenkaan liikuttavan paljonkaan Suomen ulkopuolella asuvia ihmisiä, mutta jokatapauksessa laulu oli omistettu vain ja ainoastaan suomalaisille.

Sitten onkin aika kohtalaisen raskaalle teokselle eli Leave the Tribe. Mielestäni aivan liian hidas kappale kun kyseessä on sentään speedmetal -yhtye. Myös kappalen könkkö sanoitus ja aivan liian rento laulaminen pistää pahasti korviin. Ehkäpä levyn huonoin kappale.

Levyn viimeinen kappale United liittyikin tietysti levyn keskeiseen teemaan elikkä bändin yhdistymiseen. Kappale on todellakin melko perusbiisi, jossa ei ole musikaalisesti eikä sanoituksellisesti paljoakaan annattavaa minulle. Loppujenlopuksi tämäkin kappale on pitkästyttävää sanailua alusta loppuun.

Loppusanat:

Monelle tämän levyn uusi hevimpi ilme tuli ilmeisesti yllätyksenä, samoin myös minulle ensimmäisillä kuuntelukerroilla. Mutta lopulta mieleeni tuli yksi asia, että oliko tämä vain pikainen korvike parin viimevuoden sekoiluille joka bändin sisällä on vallinnut? Albumin kokonaisuus on samalla mitäänsanomaton ja samalla pitkästyttävä, eikä albumilla ole hyviä yksilöitä Gypsy in Me'tä sekä mahtipontista The Land of Ice and Snow'ta lukuunottamatta. Maniac Dance on pilattu alun pimputuksella sekä Back to Madness keski- ja loppuvaiheiden ylilyönneillä.

Mitä tästä albumista jää käteen? Ei mitään mullistavaa, vaan liian tasaista kertosäkeiden vääntöä ja paikoin pitkästyttäviä sointuja. Sanoitukset ovat Stratovariuksen kautta-aikain huonoimmat sekä Timo Kotipellolla ei tuntunut olevan yhtä paljon asennetta albumin loppupuolella, kuin yleisesti ollaan totuttu näkemään. Sekin johtui hänelle ehkä sopimattomista, hidastempoisista kappaleista.

Mielestäni Stratovariuksen on muututtava tulevaisuudessa todella radikaalisti mikäli se ei halua flopata ja toistaa vuonna 2000 alkanutta hiljaisempaa eloa. Tämä albumi lukeutuu minun listalla toiseksi huonoimmaksi studioalbumiksi heti Elements Pt.1:n jälkeen. :!:

Haluan että Stratovarius muuttaisi ilmettään aggressiivisemmaksi ja synkemmäksi kuin koskaan aiemmin, sillä tämä sopisi erinomaisesti yhtyeen nykyiseen tilanteeseen. Aggressiivisemmalla siis tarkoitan Helloweenmäistä laulamista ja tyyliä.
Valitettavasti tämän albumin lopputulos kärsi pitkälti pääteemasta joka oli ns. comeback.
-----------------------------------

Kiitos kaikille jotka lukivan tämän "arvosteluni", paljon samaa jauhamista ja paljon toivottavasti asiaakin joka pistää joitakin teistä miettimään. :P

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by IceBreaker » Sun Nov 27, 2005 5:47 am

Minua ainakin pisti mietyttämään mielipiteesi, etteivät hidastempoiset kappaleet sopisi Kotipellolle. Kun olen saanut hänen haastatteluistaan käsityksen, että bändistä juuri Kotipelto on halunnut materiaalin muuttuvan hidastempoisemmaksi ja raskaammaksi perinteisin keinoin (yksi syy muuten miksi hän edes suostui palaamaan Stratoihin). Joten aika erikoinen pointti tuoda esiin, etteikö TK:lle sovi sen tyyppiset kappaleet, jotka ilmeisesti miellyttävät häntä itseään eniten. :roll:
Tai siis tällaista kuvaa Kotipelto on viime aikoina antanut julkisuuteen.
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

Abandoned
Jr. Member
Posts:23
Joined:Sun Nov 27, 2005 12:51 am
Location:Finland

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Abandoned » Sun Nov 27, 2005 1:20 pm

IceBreaker wrote:Minua ainakin pisti mietyttämään mielipiteesi, etteivät hidastempoiset kappaleet sopisi Kotipellolle. Kun olen saanut hänen haastatteluistaan käsityksen, että bändistä juuri Kotipelto on halunnut materiaalin muuttuvan hidastempoisemmaksi ja raskaammaksi perinteisin keinoin (yksi syy muuten miksi hän edes suostui palaamaan Stratoihin). Joten aika erikoinen pointti tuoda esiin, etteikö TK:lle sovi sen tyyppiset kappaleet, jotka ilmeisesti miellyttävät häntä itseään eniten. :roll:
Tai siis tällaista kuvaa Kotipelto on viime aikoina antanut julkisuuteen.
Ehkäpä se miellyttää häntä itseään mutta ei minua tälläkertaa. Varsinkin Leave the Tribe kuulosti paikoitellen tasaiselta läpilaulannalta ilman ihmeellisempiä vivahteita äänessä. Nopeat kappaleet puolestaan kuulostavat asteen paremmalta.

User avatar
julkimo
Member
Posts:97
Joined:Tue Jun 29, 2004 3:50 pm

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by julkimo » Sun Nov 27, 2005 3:55 pm

Kuinka paljon olet kuunnellut albumia Abandoned?

Minulle Stratovarius levy alkoi kunnolla avautumaan vasta monen kuuntelukerran jälkeen ja alussa tuli juuri tuollainen fiilis, että aika keskinkertaista kamaa.

Abandoned
Jr. Member
Posts:23
Joined:Sun Nov 27, 2005 12:51 am
Location:Finland

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Abandoned » Sun Nov 27, 2005 4:23 pm

julkimo wrote:Kuinka paljon olet kuunnellut albumia Abandoned?

Minulle Stratovarius levy alkoi kunnolla avautumaan vasta monen kuuntelukerran jälkeen ja alussa tuli juuri tuollainen fiilis, että aika keskinkertaista kamaa.
Ainakin 5 kertaa kokonaan + yksittäisiä biisejä sitäkin enemmän. Kokonaisuutena tuo albumi on huono, koska välissä on huonoja kappaleita täytteenä + pitkästyttäviä kertosäkeitä. Eikä albumilla ole lisäksi kunnon helmibiisejä. Olen kieltämättä yllättynyt tällä foorumilla tulleisiin kehuihin, sillä minulle tämä oli aikamoinen pettymys.

Pääongelma tässä on se ettei tällä albumilla ole muuta sanottavaa kuin se että Stratovarius on yhdistynyt sekä jatkaa edelleen. Toivon mukaan Stratovarius pääsee takaisin raiteilleen säveltämään haluamiaan biisejä, eikä vääntämään väkinäisesti lähinnä yhteen teemaan rajoittuvia biisejä ja laajentamalla sitä parilla muulla biisillä jotka olivat nekin peruskamaa tai jopa huonompaa. Ehkäpä oli myös huono idea tehdä comebackille omistettuja biisejä varsinkin omalle nimikkoalbumilleen, juuri nimikkoalbumilla olisin halunnut nähdä Stratot omassa elementissään. Harvemmin bändit edes huomioivat levyillänsä nykyistä tilannettansa, vaan jatkavat samaa rataa kuin ennenkin, olipa kyseessä ollut sitten jonkin sortin comebacki tai "saippuaooppera". Nyt on hyvä tilaisuus nähdä esimerkiksi Nightwishin seuraava albumi uuden vokalistin kanssa, joka toivottavasti ei keskity bändin sisällä käyneisiin erimielisyyksiin ollenkaan. Tulipas monimutkaisesti perusteltua. :wink:

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by IceBreaker » Sat Dec 17, 2005 12:07 am

Vihdoin selvisi minkälainen se Break the Ice -live on levyn Aasia-painoksilla. Kyseessä ei olekaan normaali liveraita, vaan videoitu esitys vuodelta 1993 eli kokoonpanolla Tolkki, Lassila, Ikonen, Kainulainen. :shock: Mielestäni Tolkki ja Lassila ovat todella hyvässä meiningissä läpi biisin, Ikonen yhtä aneeminen kuin olen hänestä saanut käsityksen ja bassossa näyttikin olevan Behm. Tosin eipä häntä kuvattu lainkaan läheltä, joten oli vähä paha sanoa miten hän hommansa hoiti.
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Figaro1 » Sat Dec 17, 2005 10:19 am

Behm tunnettiin nimellä Stage Stander sen takia että hän ei liikkunut senttiäkään keikoilla asennon otettuaan :)
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Shadow_man
Member
Posts:102
Joined:Fri Jan 21, 2005 10:24 pm
Location:Pertteli, Finland
Contact:

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Shadow_man » Sat Dec 17, 2005 11:05 am

Figaro1 wrote:Behm tunnettiin nimellä Stage Stander sen takia että hän ei liikkunut senttiäkään keikoilla asennon otettuaan :)
Saivat tietää tuosta kun olivat ottaneet porukkaan ja potkivat äkkiä pois :lol:
Missio: Eka palkka tilillä-->Stratoshoppiin-->Tilaukseen kaikki levyt mitä myynnissä. \,,/

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by IceBreaker » Sat Dec 17, 2005 7:00 pm

No eihän Kainulainenkaan paljoa liikkunut lavalla... :roll:
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Stratofanius » Sat Dec 17, 2005 8:24 pm

IceBreaker wrote:No eihän Kainulainenkaan paljoa liikkunut lavalla... :roll:
Eihän siellä nykyäänkään muut liiku kuin Kotipelto ja Porra :wink: No Tolkki ehkä vähäsen.

Muuten ihan offina, kuuntelen jotain pari vuotta vanhaa strato bootlekkia jostain... Kotipellon englannin lausuminen on taas aivan hirvittävää. Muutenkin herran livelausumiset ovat aika epäonnistuneita, levyillä hän sen sijaan laulaa paljolti ilman virheitä.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Figaro1 » Sat Dec 17, 2005 10:18 pm

Stratofanius wrote: Kotipellon englannin lausuminen on taas aivan hirvittävää. Muutenkin herran livelausumiset ovat aika epäonnistuneita, levyillä hän sen sijaan laulaa paljolti ilman virheitä.
Sitä kutsutaan overdubiksi :)
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Locked