Millä porukka kulkee?

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
Boy-85
Member
Posts:228
Joined:Thu Mar 28, 2002 10:25 pm
Location:Pori, Finland
Millä porukka kulkee?

Post by Boy-85 » Sun Feb 12, 2006 4:56 pm

Soittokamoja on kyselty jo muutamaan otteeseen, mut tällaista en ole nähnyt vielä. Eli millä porukka kulkee paikasta toiseen? Kuvat eivät ole pakollisia, mutta tuning- peleistä toivottuja ;).
Itseltä löytyy '97 Volvo S40 1.8 http://www.volvoclub.org.uk/photopost/s ... &ppuser=82 (paras kuva jonka löysin).
Aikaisemmin mulla oli Saab 900 (muistaakseni '90). Rupes olemaan epäluotettava. Oli tarkoitus olla vain väliaikaisena, mut sellaset pari vuotta sillä kuitenkin ajoin. Skootteri myöskin ollut ennen muinoin, Aprilia SR WWW 50. Mukavat naarmut vasemmalla puolella kuukauden jälkeen (kannatti painaa etujarrua soralla :lol:).

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Millä porukka kulkee?

Post by SirJuzzi » Sun Feb 12, 2006 6:12 pm

Itse vaihdoin tuossa muutama viikko sitten alle BMW 318i:n, vuosimallia -91 ja kilometrejä ostettaessa 182 tuhatta. Hyvästä pidosta tullut auto, joskin se on tehnyt tässä pakkasilla pari hieman epäilyttävää temppua. Kuvaa löytyy IRC-Galleriasta. Inhoan tuunaamista aika tavalla, sillä kun yleensä ainoastaan pilataan auto totaalisesti. Muhkeat puskurit ja spoilerit ovat harvoin hyvän näköisiä, ja monet tarvikealuvanteetkin ovat kuvottavan rumia. Jostain syystä autonvalmistajilla tuntuisi olevan silmää noiden mallikohtaisten vanteiden suhteen. En siis ole omalle Bemulleni kovin kummia tekemässä. BMW:n 16" alut jotka tuohon sopivat ovat hakusessa jahka saan rahaa niihin, ja etuvalojen vaihtamista "enkelimalleihin" voisi harkita. Muuten tuo pysyy kyllä visusti vakiokuosissa.

Aikaisemmin oli alla 90-mallinen Opel Corsa. Ruoste alkoi vaivaamaan enkä jaksa tehdä sille mitään, päätin että nyt olisi aika vaihtaa. Edelleen se makoilee tuossa parkkiksella, pitäisi päästä eroon siitä. Ostakaa pois, lähtee 600€:lla. Mittarissa on 240 tuhatta, katsastettu marraskuussa, mutta seuraavasta leimasta ei mene läpi ennen pientä hitsausoperaatiota kynnyskoteloille. Tekniikka on kunnossa, olen ajanut autolla n. 60 000 eikä sen kanssa ole koskaan ollut mitään murheita. Kuluvia osia on tietenkin vaihdettu.
Play the violent strings of my symphony.

User avatar
Curry
Sr. Member
Posts:1014
Joined:Wed Jul 31, 2002 2:12 pm
Location:Oulu
Contact:

Re: Millä porukka kulkee?

Post by Curry » Sun Feb 12, 2006 6:17 pm

Vihreällä mummopyörällä.

ElDiablo
Sr. Member
Posts:1490
Joined:Sun Mar 03, 2002 5:53 pm
Contact:

Re: Millä porukka kulkee?

Post by ElDiablo » Sun Feb 12, 2006 6:50 pm

Vuoden 91 Nissan Primera on alla. Tarkotus ois viimestään kesällä vaihtaa taas autoa.
'Religion is the most malevolent of all mind viruses' - Arthur C. Clarke

Janne
Sr. Member
Posts:1286
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:05 am

Re: Millä porukka kulkee?

Post by Janne » Sun Feb 12, 2006 7:08 pm

Bussikortilla

User avatar
Katja
Sr. Member
Posts:1346
Joined:Sun Mar 03, 2002 2:08 pm
Location:oulu
Contact:

Re: Millä porukka kulkee?

Post by Katja » Sun Feb 12, 2006 7:09 pm

omilla jaloillani taikka sitten überhienolla pyörälläni :D

Sami112
Sr. Member
Posts:4217
Joined:Sat Mar 02, 2002 11:10 pm

Re: Millä porukka kulkee?

Post by Sami112 » Sun Feb 12, 2006 7:12 pm

1984 Mercuryllä

Grand Marquis-malli.

User avatar
Alexi
Sr. Member
Posts:461
Joined:Sun Jan 26, 2003 6:22 pm

Re: Millä porukka kulkee?

Post by Alexi » Sun Feb 12, 2006 7:50 pm

Riippuen ihan herra/rouva kadetin päivästä. Eli Opel Kadett 90-mallinen mulla tossa on ja tunturilla kuljin ennen sitä.

User avatar
Eini
Sr. Member
Posts:1077
Joined:Sat Jul 20, 2002 4:49 pm
Location:Pohjois-Pohjanmaa

Re: Millä porukka kulkee?

Post by Eini » Sun Feb 12, 2006 8:22 pm

Minulla on Nissan Bluebird vuosimallia 89. Ei mikään luksusauto, mut ihan passeli mulle. Ja väri on tietenkin viininpunainen. 8)

dragee
Sr. Member
Posts:499
Joined:Fri Feb 25, 2005 10:54 am

Re: Millä porukka kulkee?

Post by dragee » Sun Feb 12, 2006 9:13 pm

Bussikortilla muutoin jaloilla
Rajatapaus.

NightMare82
Member
Posts:227
Joined:Sun Sep 21, 2003 5:31 pm
Contact:

Re: Millä porukka kulkee?

Post by NightMare82 » Sun Feb 12, 2006 9:46 pm

Lähinnä kahvilla, ja ei, en tietääkseni silloinkaan "käy aivan täysillä". :idea:

User avatar
Jaakko
Sr. Member
Posts:1366
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:54 am

Re: Millä porukka kulkee?

Post by Jaakko » Sun Feb 12, 2006 9:53 pm

Ennen tuli liikuttua pirusti kestävyyslajien muodossa ja käytettyä siinä sivussa paikasta toiseen liikkumiseen, fillari, kävely ja rullaluistimet sai aina muutaman tuhat kilsaa vuodessa taakse. Vaan nykysinpä olen alkanu pirusti pelkäämään liikennettä, pimeetä, autoja ja liukasta ja vaihdekahvoja (viime syksynä meinasin halkasta polvilumpioni kun oon vähän pitkäkoipinen maastopyörän päälle ja iskin polveni ohjaustankoon ylämäessä täydellä voimalla "tyhjää potkastessa") fillarin kans enkä siihen koske. Kävellen ei ehi ja rullaluistimille ei täälläpäin ole kunnon "maastoja". Joten tämä poika ei kulje millään mihinkään. Autoa ei ole eikä tule ellei jotain todella hyvää syytä moisen hankkimiseen ilmene.

Ja bussilla mutta ilman korttia aina sillon kun oikeesti pitää jonnekki päästä. Kelpaa niille vielä ihan kahisevakin, siinä mitää kortteja tarvita. :lol:

User avatar
Strato4ever
Sr. Member
Posts:4228
Joined:Mon Mar 04, 2002 3:56 pm
Location:Jyväskylä, Finland

Re: Millä porukka kulkee?

Post by Strato4ever » Sun Feb 12, 2006 10:00 pm

Pääosin kävellen, mutta sillon tällön tulee ajeltua porukoiden autoilla; joko "iigelillä" eli vuoden 97 Carinalla (rekkarissa lukee irc ja -gallerianickini iigl) tai isän työautolla, vuoden 99 Hiacella. Omaan autoon ei tule varmaan ihan heti olemaan varaa. Jos jonnekin syksyllä pääsen opiskelemaan niin pitää varmaan ostaa taas pyörä millä kulkea. Tai sitten julkisilla.
Each funeral just makes
us realize, that life's
but a series of goodbyes.

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Millä porukka kulkee?

Post by IceBreaker » Sun Feb 12, 2006 10:01 pm

Kyllä se täälläkin on tällä hetkellä dösäkortti tai omat jalat... :wink:
Jaakko wrote:Ja bussilla mutta ilman korttia aina sillon kun oikeesti pitää jonnekki päästä. Kelpaa niille vielä ihan kahisevakin, siinä mitää kortteja tarvita. :lol:
Käyhän se kahisevakin päinsä, mutta esim. täälläpäin normaalin yksittäislipun hinta on jatkuvasti noususuhdanteessa, kolmen vuoden aikana noussut jo 40 senttiä.
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

User avatar
Sir. Decadence
Sr. Member
Posts:1333
Joined:Tue Sep 30, 2003 12:38 pm
Location:Dreamspace
Contact:

Re: Millä porukka kulkee?

Post by Sir. Decadence » Sun Feb 12, 2006 11:12 pm

Jalat, Helsingin bussiliikenne & VR.
Matkakortti löytyy, jolla sitten pääkaupunkiseudun sisällä liikutaan bussilla, metrolla tai ratikalla, mikäli nyt eivät omat jalat riitä.
VR on sitten pidempiä matkoja varten, joita nykyään tulee aikalailla, kun tyttöystävä asuu Nokialla ja isukki Hämeenlinnassa.
Eli junaa käytän melkein joka viikko.

Haven
Sr. Member
Posts:1508
Joined:Sat Jan 18, 2003 12:31 am
Location:Eurajoki

Re: Millä porukka kulkee?

Post by Haven » Mon Feb 13, 2006 12:47 am

Alexi wrote:Eli Opel Kadett 90-mallinen mulla tossa on ja tunturilla kuljin ennen sitä.
Voinpa sanoa että sama juttu: Kadett (farmari, 84-mallinen) pihalla, tunturi tallissa.
Opelin sain, oikeastaan ilmaiseksi kun oli seissyt monta vuotta tarpeettomana, niin ainoastaan piti vaan vähän rempata ja katsastaa.

Ainiin, pitää sitä nyt vielä sanoa että tuota ennen omistin 520i -91 Bemarin. Tuollainen tulee vielä joskus hankittua (vähän uudempi kylläkin), oli sen verta luotettava ja hyvä auto. Ostin muutamalla tonnilla, ja myin puolet kalliimmalla, tekemättä autoon yhtään mitään. :P

Jonna
Sr. Member
Posts:919
Joined:Fri Mar 08, 2002 1:08 pm

Re: Millä porukka kulkee?

Post by Jonna » Mon Feb 13, 2006 8:12 am

Kävellen, bussilla tai pyörällä. Riippuu minne olen menossa. Ärsyttää vaan tuo jatkuva bussilippujen hintojen nousu. :x

User avatar
ozzie
Sr. Member
Posts:528
Joined:Thu Aug 21, 2003 2:03 pm
Contact:

Re: Millä porukka kulkee?

Post by ozzie » Mon Feb 13, 2006 9:43 am

Minulla on Renault Megane Break 1.4 -pikkufarmari. Vuosimallia 2000. Sillä on ajeltu viimeiset kolme vuotta, mittarissa nyt sellaiset 150 000 kilometriä. Siihen katkesi meikäläisen kymmenen vuotta kestänyt Opel- putki :) Onhan se Vectraan verrattuna melkoisen kiikkerä kottero, mutta kyllä sillä ajelee.
Näinhän se on...

User avatar
Mare
Sr. Member
Posts:4208
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:29 am
Location:Kemi, Finland.

Re: Millä porukka kulkee?

Post by Mare » Mon Feb 13, 2006 12:54 pm

Opel Astra vuosimallia ei-aavistustakaan, oisko joku -92 tai vastaava. Ei ole mun oma vaan koko perheen käytössä. Enemmän mun omistuksessa on tuo kesämenopeli, 1+8:lle rekisteröity VW Matkaaja Grandhotel vm -84, ei mikään nuori vempain enää mutta kertaakaan ei ole tienpäälle jättänyt. Nyt kun sitä on pitkin viime vuotta remontoitu, ei se enää edes näytä pahalta. :P
This is the Arockalypse!

User avatar
*Black-girl*
Jr. Member
Posts:28
Joined:Sat Feb 04, 2006 2:27 pm
Location:Maaninka

Re: Millä porukka kulkee?

Post by *Black-girl* » Mon Feb 13, 2006 2:16 pm

ihan kävelemällä tai bussil...joskus (harvoin)pyörällä! :wink:
I'm still there everywhere, I'm the dust in the wind.
I'm the star in the northern sky. I never stayed anywhere
I'm the wind in the trees, would you wait for me forever?

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Millä porukka kulkee?

Post by Malys » Mon Feb 13, 2006 5:42 pm

Kävellen tai sitten työmatkat bussilla (takas viitsii kävelläkin). En vain ole vielä ehtinyt käydä ostaan bussikorttia ja kauhistuttaa yhdensuuntaisen matkan hinta, 2,6e, menit 500 metriä tai viisi kilsaa. Auto ois ihan kiva, mutta mulla sellaiseen varaa ole.

User avatar
Cinda
Member
Posts:218
Joined:Thu Oct 09, 2003 12:49 pm
Location:Suonenjoki

Re: Millä porukka kulkee?

Post by Cinda » Mon Feb 13, 2006 5:48 pm

Peugeot 206 2.0 HDi vuosimallia 2002. Ollut minulla vähän yli puoli vuotta. Tai no isänihän tuon maksaa, itse maksan vain sen käytön ja olen kyllä tarjoutunut maksamaan vakuutusmaksutkin, mutta kun ei raha kelpaa niin ei väkisin. Kohta sillä on ajettu 100 000 km, joista itse olen ajanut vähän päälle 20 000 km.
Mukava pikkunen raketti :) Ei tarvitse kahta kertaa kysyä jos haluaa ohittaa... Ja jos jotakuta kuva kiinnostaa niin irk-kalleriasta löytyy nickillä Cinda (ylläripylläri) autostakin kuva.
Don't ask who's to blame, I don't know.

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Millä porukka kulkee?

Post by IceBreaker » Mon Feb 13, 2006 7:55 pm

Malys wrote:kauhistuttaa yhdensuuntaisen matkan hinta, 2,6e, menit 500 metriä tai viisi kilsaa. Auto ois ihan kiva, mutta mulla sellaiseen varaa ole.
Kalliiksi tuo bussilla kulkeminen kyllä nykyään käy, yksittäismatka tod. nyt jo 2,6 € ja 30 päivän kortti 40 €... Se tosiaan kauhistuttaa. :?
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

User avatar
tosise8
Sr. Member
Posts:341
Joined:Sat Jan 24, 2004 1:22 pm
Location:Iittala

Re: Millä porukka kulkee?

Post by tosise8 » Tue Feb 14, 2006 10:29 am

Julkisilla. Vaikka bussilippu matkalla Iittala-Hämeenlinna (20 km) maksaakin 4.80. Onneksi juna on halvempi 1.80. Silti haastan kaikki foorumin risuparrat kulkemaan julkisilla.

User avatar
Tulenkantaja
Member
Posts:53
Joined:Thu Sep 01, 2005 5:35 pm
Location:the City of Angels
Contact:

Re: Millä porukka kulkee?

Post by Tulenkantaja » Wed Feb 15, 2006 3:19 pm

Kävellen, julkisilla ja sitten tietysti vanhempien kyydillä. Jos ne nyt vaan suostuisivat minut jonnekin kuskaamaan... :roll:
...the Virus in your heart

Helu
Member
Posts:169
Joined:Fri Jan 24, 2003 1:57 pm
Location:Athens, Greece

Re: Millä porukka kulkee?

Post by Helu » Wed Feb 15, 2006 3:48 pm

Yleensä liikun autonromulla eli -88 Opel Kadetilla ja lyhemmät matkat kävellen :)

User avatar
Heke
Member
Posts:123
Joined:Sat Jun 14, 2003 9:14 pm
Location:Suomi Finland prkl,

Re: Millä porukka kulkee?

Post by Heke » Wed Feb 15, 2006 8:16 pm

Mazda 626 GC ´84- jolla tuli ajeltua ennen paikasta A paikkaan B vaikkei mulla ole korttiakaan... ja nyt vaan täätyy toivoa ettei kukaan tuttu näe tätä viestiä... Nooh, enään tuossa katuhaukassa ei ole kilpiä ja se makaa tuolla hangen alla... Ei enää sitä vaaraa siitä. Huhtikuussa aion ostaa kaveriltani Mazda 626 Coupe GT:een 2.0 iivari... Sillä sitä sit bääsee pilistelee! :lol: ja kovaa! :D Eikä mitään kritiikkiä, kiitos... Muuten liikun aika paljo kävellen tai sitten pyörällä...
Ystäviä tulee ja menee, Vihamiehiä kertyy...

User avatar
Shadow_man
Member
Posts:102
Joined:Fri Jan 21, 2005 10:24 pm
Location:Pertteli, Finland
Contact:

Re: Millä porukka kulkee?

Post by Shadow_man » Thu Feb 16, 2006 6:48 pm

Hiivatilla tulee ajeltua...69päivää että saa mennä suorittaan inssiä. Tekis mieli vaihtaa ja ottaa alle Fiat 127

E: Joku Datsun Cherry Turbo vois olla kans yks vaihtoehto.
Missio: Eka palkka tilillä-->Stratoshoppiin-->Tilaukseen kaikki levyt mitä myynnissä. \,,/

User avatar
Heke
Member
Posts:123
Joined:Sat Jun 14, 2003 9:14 pm
Location:Suomi Finland prkl,

Re: Millä porukka kulkee?

Post by Heke » Tue Feb 21, 2006 8:56 pm

Shadow_man wrote:Hiivatilla tulee ajeltua...69päivää että saa mennä suorittaan inssiä. Tekis mieli vaihtaa ja ottaa alle Fiat 127

E: Joku Datsun Cherry Turbo vois olla kans yks vaihtoehto.
Onko tuo jokin tuontiauto? :D
Ystäviä tulee ja menee, Vihamiehiä kertyy...

User avatar
StratoFactor
Sr. Member
Posts:1226
Joined:Wed Apr 20, 2005 2:13 pm
Location:Shores of Everdark

Re: Millä porukka kulkee?

Post by StratoFactor » Wed Mar 08, 2006 11:58 am

Fillarilla, kortti ja kevari olis ideana hankkia. Omat jalat käy kanssa kun tuo äärimmäisen hieno vaihdepyörä jää kiinni pakkasella... Autojahan tuossa pihassa jo on , mutta ei ole ikää eikä korttia niin minkäs teet :D
Aina ei pysty

Locked