Vitutusketju

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
Locked
User avatar
Kain´s seventh son
Sr. Member
Posts:1376
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:48 pm
Location:Ruovesi, Finland
Contact:
Re: Vitutusketju

Post by Kain´s seventh son » Thu Mar 23, 2006 2:54 pm

Katja wrote:
Kain´s seventh son wrote:Menimpä sitten ilmeisesti loukkaamaan tyttöystävääni :cry: tänä ei sitten nukuta, kun luonteeseen kuuluu olla huolissaan ja vihata itseään kun tämmöistä pääsee tapahtumaan :( olen minä vain helvetin tyhmä miehenrenttu :cry:
no miksikäs et samantien pyytänyt anteeksi ja sopineet asiaa niin olisit saanut rauhassa nukkua koko yön, tyttökin jopa...
Kai sitä olisi aina voinut... jos olisi vain tarpeeksi fiksu sen tekemään... mutta kun olo on sellainen, ettei puhelin pysy kädessä, eikä suustaan saa puolta sanaa, saati sitten mitään järkevää :?

Mutta nyt tilanne on onneksi ohi ja onnellisesti takana päin :)
"Even if I walk through all the circles of hell for you, you wouldn't even piss on me. But it's too late, it's too late my dear.
Because I'm already there!"

Protection-Perkele of Stratoforum

The Ruckus Brigade

User avatar
Katja
Sr. Member
Posts:1346
Joined:Sun Mar 03, 2002 2:08 pm
Location:oulu
Contact:

Re: Vitutusketju

Post by Katja » Thu Mar 23, 2006 4:41 pm

Kain´s seventh son wrote:
Mutta nyt tilanne on onneksi ohi ja onnellisesti takana päin :)
noni no sehän on tärkein :) pienet riidat puhdistaa vain ilmapiiriä ;)

User avatar
Kain´s seventh son
Sr. Member
Posts:1376
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:48 pm
Location:Ruovesi, Finland
Contact:

Re: Vitutusketju

Post by Kain´s seventh son » Fri Mar 24, 2006 5:33 am

Katja wrote: noni no sehän on tärkein :) pienet riidat puhdistaa vain ilmapiiriä ;)
Niinhän tuo on :) ei pieni riiteleminen koskaan pahaa tee :) kunhan vain osaa riidellä "oikein" :)
"Even if I walk through all the circles of hell for you, you wouldn't even piss on me. But it's too late, it's too late my dear.
Because I'm already there!"

Protection-Perkele of Stratoforum

The Ruckus Brigade

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Vitutusketju

Post by Malys » Fri Mar 24, 2006 2:34 pm

Soneran kanssa menee hermo. Sain tänään laskun, ADSL:sta ETTÄ kaapelista. Kaapelinettiä mulla ei ole ollut kahteen kuukauteen. Sain kuun alussa jo kerran laskun kaapelista ja sanoi, että kaapeli näkyi mun tiedoissa edelleen avoimena. Aikoi sulkea ja että asia on sillä ok. No niin näköjään olikin. Tässä sitä jonotetaan Soneralle. Ja sitten pitäisi jonottaa asiakaspalveluun muuten (perseestä kun ei voi samalla kertaa kaikkia asioita hoitaa), kun netin tilasin, oli voimassa tarjous, että saan modeemin kaupan päälle. Tilauksessa luki, että modeemi toimitetaan noin viikon päästä netin aukeamisesta. Niin, niinhän ne toimitti. Netti aukes tammikuun lopussa eikä modeemia tai tunnuksia sähköpostiin, näy. :x Tässä kuussa jonottanut Soneralle jo yli kaks tuntia yhteensä.

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Vitutusketju

Post by Malys » Sat Mar 25, 2006 1:13 pm

Samaa sarjaa. Äsken soitin asiakaspalveluun, että missähän mun avaustarjoukseen kuuluva modeemi mahtaa viipyä + tunnukset sähköpostiin ja 3kk:ta ilmaiseen virustorjuntaan. Siellä sanottiin, että modeemi oli palautunut takaisin heille, koska sitä ei oltu käyty postista hakemassa. Mulle itselle ei ole ikinä tullut missään vaiheessa minkäänlaista pakettikorttia. Virustorjuntakin olisi pitänyt itsellä käydä aktivoimassa, mutta kun ei ole tunnuksia. Tyyppi, joka vastasi, aikoo tiistaina alkaa selvitellä asiaa ja soittaa mulle sitten, että onko mulla vielä mahdollista saada sitä modeemia. Nettiin kyllä pääsen muutenkin, mutta tuo oma modeemi on alkanut reistailemaan ja pätkii. Onhan se joo tosi kiva, jos itse saan kärsiä siitä, että jotkut muut mokaa.

Kuun alussa kun soitin, niin siellä sanottiin, että pyyntö modeemista on lähtenyt edellisenä viikolla. Mutta enpä hoksannut kysyä, että mikä hiton pyyntö.

Vaihdan kohta saamari palveluntarjoajaa.

User avatar
*Elina*
Sr. Member
Posts:1479
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:35 pm

Re: Vitutusketju

Post by *Elina* » Sun Mar 26, 2006 10:00 pm

Olisihan se ihan jees,jos ehtisi nukkua edes viikonloppuna. Tai vaikka viikollakin.
Silloin kun pitäisi nukkua,ei nukuta ja sillon kun nukuttais,ei ehdi nukkua.
Minulla on taas meneillään joku uniongelmakausi. Näen ihan ihmeellisiä/inhottavia unia, jotka herättää keskellä yötä ja jää mieleen pyörimään koko päiväksi. Ikävää.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Vitutusketju

Post by Figaro1 » Sun Mar 26, 2006 10:34 pm

Ei se nyt varsinaisesti vituta mutta Elinan kanssa kärsin vähän samasta ongelmasta:

Silloin kun pitäisi nukkua ei tosiaan nukuta, ja silloin kun normaali ihminen nousee ylös, minä nukun. Rytmini on taas kääntynyt siihen että valot sammuvat 2-3 välillä ja syttyvät 10-11 välillä. Huomaa kyllä miten elimistö on menossa petiin jo 23-00 aikaan mutta silti itsepintaisesti valvon aina johonkin 2 asti ennenkuin edes yritän saada unta. Mulla on pitkään ollut sellaista että kun olen oikeasti väsynyt, nukahdan parissa minuutissa mutta se oikea väsymys tulee tosiaan aina aikaisintaan 2 aikaan. Jossain vaiheessa yritin mennä aina puolilta öin petiin mutta siitä seurasi vain se että uni tuli kuitenkin 2-3 välillä ja heräsin 5-7 välillä.
Sekaisin siis kuin seinäkello.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Vitutusketju

Post by IceBreaker » Mon Mar 27, 2006 3:23 am

Figaro1 wrote:Ei se nyt varsinaisesti vituta mutta Elinan kanssa kärsin vähän samasta ongelmasta:

Silloin kun pitäisi nukkua ei tosiaan nukuta, ja silloin kun normaali ihminen nousee ylös, minä nukun. Rytmini on taas kääntynyt siihen että valot sammuvat 2-3 välillä ja syttyvät 10-11 välillä. Sekaisin siis kuin seinäkello.
Täällä vielä kolmas, joka kärsii samasta ongelmasta. Näkeehän sen jo näistä postausajoistanikin, että päivät tulee nukuttua ja yöt valvottua. Ja kun pitäisi nukkua esim. jos aamulla on koulua, niin eihän siitä meinaa mitään tulla. Hyvä jos edes ehtii nukahtaa, vaikka olisikin mennyt petiin hyvissä ajoin.

Jämähtänyttä seinäkelloakin enemmän sekaisin.
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Vitutusketju

Post by Malys » Mon Mar 27, 2006 1:41 pm

Ette ole ajatelleet väkisin kääntää sitä rytmiä? Kello tyyliin joka aamu (viikonloppuisinkin) herättämään seitsemältä tai kasilta ja ylös vaikka kuinka väsyttäisi. Mullakin tuo rytmi oli ennen töiden aloittamista, että aloin nukkuun joskus kahdelta tai kolmelta ja heräsin yhdentoista kieppeillä. Nyt sitä herää viikonloppuisinkin viimeistään kahdeksalta ja iltaisin saa hyvin nukuttua 22-22.30 aikoihin. Välillä vähän aikaisemmin, välillä vähän myöhemmin.

User avatar
*Elina*
Sr. Member
Posts:1479
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:35 pm

Re: Vitutusketju

Post by *Elina* » Mon Mar 27, 2006 4:00 pm

Mie herään joka aamu puol seittemän. No paitsi viikonloppuisin.
Vaikka menisin sänkyyn mihin aikaan vaan,niin en saa unta ennen kahtatoista. Tuleehan siinä sitten max. kuusi ja puoli tuntia nukuttuakin :roll: .

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Vitutusketju

Post by Figaro1 » Mon Mar 27, 2006 7:49 pm

Väkisin nukahtaminen ei ole koskaan onnistunut täälläkään. Ja vaikka olenkin monena aamuna herännyt 7-8 välillä, saan unta tasan joka yö 2-3 välillä ja sitten 4 tunnin unien jälkeen on vaan sellainen kävelevä ruumis.
Liikuntakaan ei ole auttanut yhtään vaikka sehän se tunnetusti on loistava lääke. Vaikka vetäisin 10 kilsaa kävellen niin että hiki vaan pärskyy, ei uni tule yhtään sen aiemmin. Ja tiedän että siihen on psyykiset syyt.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Vitutusketju

Post by IceBreaker » Tue Mar 28, 2006 1:09 am

Aiemmin ei oikeastaan ollut edes vaikeaa nukahtaa väkisin, mutta nykyään alkaa olla useammin niin, että ei saa unta tai ei kunnolla. Ja mitä heräämiseen tulee, jos ei ole herätyskelloa soimassa tai joku herättämässä, voin ihan hyvin vedellä hirsiä pitkälle iltapäivään. :oops:
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

User avatar
Jaakko
Sr. Member
Posts:1366
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:54 am

Re: Vitutusketju

Post by Jaakko » Tue Mar 28, 2006 5:22 pm

Ja teitä muka vituttaa, mulla normaali unirytmi on petiin aamulla kello kymmenen ja illalla kello kymmenen ylös :lol:

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Vitutusketju

Post by Figaro1 » Tue Mar 28, 2006 10:41 pm

Sä nyt oletkin Jaakko ihan oma lukusi, et pelkästään nukkumisesi suhteen.

Ja Malys: Ihan hyvä idea mutta ei minun kannaltani. Mitä mä täällä asunnossani tekisin aamu seiskalta työttömänä, katsoisin aamu-tv:tä? ;)
Ja edelleenkin, jos on henkisiä ongelmia kuten mulla, ne tulevat sänkyyn mukaan, meni sinne sitten kasilta illalla tai kahdelta aamulta
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Vitutusketju

Post by IceBreaker » Wed Mar 29, 2006 12:55 am

Jaakko wrote:Ja teitä muka vituttaa, mulla normaali unirytmi on petiin aamulla kello kymmenen ja illalla kello kymmenen ylös :lol:
Onhan tuokin tullut parisen kertaa koettua... Kyllä se minua ainakin silloin vitutti. :P :?
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Vitutusketju

Post by Malys » Wed Mar 29, 2006 1:44 pm

Figaro: Et ole ajatellut hakea muuten siivousalan töitä? Niitä luulisi irtoavan, jos ei mitään muuta. Onhan tuo raskasta ja palkka kaukana hyvästä, mutta onpahan töitä.

Meikä on tuuraaja ja käyn siellä missä tarvitaan. Tällä hetkellä olen siivonnut busseja, eläkeläisten koteja, toimistoja, labroja, kauppoja, käytäviä, varastoja.. Eipähän ainakaan kyllästy yhteen paikkaan.

Tuo bussien siivous on muuten kyllä ihan mukavaa, mutta kun ne autot ei aina tule silloin kun paperiin on merkitty ja sitten kun yrität etsiä oikeaa numeroa sellaisesta hallista, jonne mahtuu yhteensä 80 bussia. Tulee ainakin käveltyä.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Vitutusketju

Post by Figaro1 » Wed Mar 29, 2006 1:49 pm

Ei taida olla ihan mua hommaa tuo moppaaminen.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

dragee
Sr. Member
Posts:499
Joined:Fri Feb 25, 2005 10:54 am

Re: Vitutusketju

Post by dragee » Thu Mar 30, 2006 12:35 am

Figaro1 wrote:Ei taida olla ihan mua hommaa tuo moppaaminen.
Onko siivous kenenkään unelma-ammatti? Mutta jonkunhan senkin on tehtävä. Muuten me hukuttais paskaan.
Rajatapaus.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Vitutusketju

Post by Figaro1 » Thu Mar 30, 2006 7:20 am

Mitään koulutusta ei alaan ole enkä voi kuvitella viihtyväni hommassa. Mutta en tietenkään väheksy tuota työtä, hukkuisimme paskaan todellakin ellei siivoojia olisi.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Katja
Sr. Member
Posts:1346
Joined:Sun Mar 03, 2002 2:08 pm
Location:oulu
Contact:

Re: Vitutusketju

Post by Katja » Thu Mar 30, 2006 8:42 am

Se on muuten kumma homma kuinka siivoojia moneksi väheksytään, jotkut sairaalat, koulut ja muut tällaset suuret laitokset olis ihan sekasin ja sairaalassakin jylläis jot mitkät pöpöt jos sielä ei olisi siivoojia. Itse olen siivonnut sekä tehtaissa että rappusissa ja voin sanoa että siinä todella oppi arvostamaan työnsä vakituisesti tekeviä. Mutta niin, kyllä siivoojillakin on koulutus (ainakin olen käsittänyt), pitäisi tietenkin ottaa asiasta selvää ennenku avaan suuni, mutta kultainen google kertoisi totuuden jos vain jaksaisi alkaa etsimään. :)

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Vitutusketju

Post by Malys » Thu Mar 30, 2006 1:42 pm

Siivoojille on koulutusta ja kursseja. Alan ammatillinen tutkinto on puhdistuspalvelujen perustutkinto, joka on 120 opintoviikon laajuinen. Tätini on kouluttautumassa laitossiivoojaksi (sairaala) 30 vuoden siivoustyön jälkeen, jota varten sillä on pitänyt opiskella sitä alaa ja suorittaa vielä näyttökoe, sitten on omien erikoisalojen asiantuntija-siivoojat jne. Ja erilaisia kursseja, joilla opetetaan uusien välineiden ja menetelmien käyttöä.

Siivoamaankaan ei voi lähteä kylmiltään. Erilaisia pesuaineita on ihan helkkaristi, osa melkoisia myrkkyjä ja kaikki ei käy kaikille pinnoille. Laitteita on osattava käyttää oikein, sillä muuten niillä voi rikkoa itsensä tai omaisuutta. Labroissa et voi käyttää samoja menetelmiä kuin busseja siivotessa jne. Tuossa on melkoisesti eri asioita opittavana. Ja aina on riskinä se, että saa tartunnan (huumeneuloja, käteen tulee haava ja siihen pääsee pöpö jne), joten on osattava suojautua.

Minä yritän opetella käyttämään sellaista isoa lattiapesuria (en muista oikeaa nimeä), joka painaa täytenä noin 150 kiloa. Onneksi olen korjaamolla ja siellä nyt ei niiiin paljon haittaa, jos johonkin törmään kun en saa laitettta kääntymään tarpeeksi.

Toki on paljon sellaisia siivoojia (en ala edes arvailemaan kuinka paljon), jotka eivät ole tutkintoa suorittaneet, mutta jotka on perehdytetty hommaansa ja käyneet kursseja. Työtä tekemällä oppii.

User avatar
Shadow_man
Member
Posts:102
Joined:Fri Jan 21, 2005 10:24 pm
Location:Pertteli, Finland
Contact:

Re: Vitutusketju

Post by Shadow_man » Mon Apr 03, 2006 7:27 pm

Mikä hemmetti siinä on jotta Stratoshop on alhaalla...Tai ainakaan en pääse sinne vaikka kirjoittaisin mitä. Onko muilla samaa onkelmaa?
Missio: Eka palkka tilillä-->Stratoshoppiin-->Tilaukseen kaikki levyt mitä myynnissä. \,,/

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Vitutusketju

Post by Figaro1 » Mon Apr 03, 2006 7:58 pm

Annoit aiheen avautua:

Nyt kun tässä taas Straton sivuilla surffailen, tulin muistaaneeksi että edellisestä LOTT päivityksestä on vaikka kuinka paljon aikaa ja nekin sivut ovat alhaalla kun tätä kirjoitan. Alkaa nyt mennä oikeasti hermot sen takia että olen kuitenkin maksanut kamoista joita ei ole koskaan näkynyt. Ei Pizzataxikaan toimita pizzoja 3 tunnin kuluttua tilauksesta. Ja on se Stratoshop alhaalla myös.

Ja vituttaa niin saatanasti tämä yleinen toimettomuus ja elämäntilanne että kohta en enää edes nouse sängystä.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Vitutusketju

Post by SirJuzzi » Tue Apr 04, 2006 1:25 pm

Lottakerhon päivityksellä ei välttämättä kannata hirveästi vaivata aivojaan. Mutta jos se sinua aina vaan risoo, niin vikise vaikka kuluttaja-asiamiehelle.
Play the violent strings of my symphony.

User avatar
Bones
Sr. Member
Posts:1429
Joined:Mon Aug 02, 2004 6:16 pm
Location:Rovaniemi, Finland

Re: Vitutusketju

Post by Bones » Tue Apr 04, 2006 4:32 pm

Soittakaamme polii-iii-iiii-iiisille.
So you children of the world, listen to what I say
If you want a better place to live in, spread the words today
Show the world that love is still alive, you must be brave
Or you children of today are children of the grave

User avatar
Curry
Sr. Member
Posts:1014
Joined:Wed Jul 31, 2002 2:12 pm
Location:Oulu
Contact:

Re: Vitutusketju

Post by Curry » Wed Apr 12, 2006 1:45 pm

Ensin Ässät voittaa, ja sitten tulee poskiontelotulehdus. Juurikin näin.

User avatar
Räbsä
Jr. Member
Posts:15
Joined:Mon Apr 10, 2006 5:39 pm
Location:Oulu, Finland

Re: Vitutusketju

Post by Räbsä » Wed Apr 12, 2006 2:34 pm

Elämä vituttaa, vois mennä nukkumaan ja nukkua pari päivää vaikka huomenna ois Biologian koe ja luettavaa päälle 50 sivua.
Voe perkule!

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Vitutusketju

Post by IceBreaker » Wed Apr 12, 2006 8:05 pm

Huomenna vasta alkaa vituttaa mikäli HPK voittaa... :roll: Toisaalta kyllä eihän heidän nimittäin edes kuulu päästä finaaleihin, luottakaamme siis todennäköisyyksiin. :lol:
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Vitutusketju

Post by Stratofanius » Wed Apr 12, 2006 8:44 pm

Vittu. Lähiviikkojen aikana on tulossa aivan järkyttävästi valtakunnallisia kokeita + normaalit kokeet ja muuta hirvittävää. Huomennakin olisi äikän koe, mutta ei vaan innosta, ei sitten paskaakaan...

Ja ensi viikon keskiviikkona vielä pitää vielä mennä Rovaniemelle sen vuoksi, että kaksi hammasta joudutaan repimään irti suusta :cry:

metalman
Member
Posts:148
Joined:Thu Jan 06, 2005 10:02 pm
Location:Helsinki, Finland
Contact:

Re: Vitutusketju

Post by metalman » Wed Apr 12, 2006 8:58 pm

koulun pakollinen pääsiäiskirkko; kiinnostaa aika sairaasti :roll:

Locked