Tuska 2007

Täällä käydään Stratovarius-aiheiset keskustelut. Ja Suomeksi tottakai.
Locked
StratoMerja
Member
Posts:247
Joined:Sun Mar 03, 2002 10:35 pm
Location:Helsinki
Tuska 2007

Post by StratoMerja » Fri Jun 15, 2007 9:25 pm

Straton takia on Tuskaan pakko lähteä , kovin montaa muuta syytä ei sieltä löydy. Ai muitt onhan siellä Thunderstone ja Strum und Drung pojat myös ! :twisted:

User avatar
Eini
Sr. Member
Posts:1077
Joined:Sat Jul 20, 2002 4:49 pm
Location:Pohjois-Pohjanmaa

Re: Tuska 2007

Post by Eini » Fri Jun 22, 2007 2:32 pm

Tuskaan olen tulossa jo viidettä kertaa ja olihan tuo mukava uutinen kuulla, että Stratotkin paikalle tulevat.

Teditin
Jr. Member
Posts:19
Joined:Wed May 18, 2005 7:43 pm

Re: Tuska 2007

Post by Teditin » Sun Jun 24, 2007 10:42 pm

Hieno homma, sain liput hankittua loppujen lopuksi (kiitos HzE:n :) Hmm, vai olikohan kyseinen hemmo edes tällä laudalla?) ja Stratokin on siellä. Tulee olemaan eka kerta Tuskassa.
Hevi tulee ja tappaa, jos jaksaa

rakettitulppa
Member
Posts:134
Joined:Sun Jun 10, 2007 6:26 pm

Re: Tuska 2007

Post by rakettitulppa » Sat Jun 30, 2007 8:40 pm

stratovarius jakaa nimmareita tuskassa huomenna lähtien klo 16.45 8)

User avatar
StratoTimo
Sr. Member
Posts:6657
Joined:Tue Apr 04, 2006 12:18 pm
Location:Suomen Chicago...Lahti!
Contact:

Re: Tuska 2007

Post by StratoTimo » Sat Jun 30, 2007 9:46 pm

rakettitulppa wrote:stratovarius jakaa nimmareita tuskassa huomenna lähtien klo 16.45 8)
No joo, sen mä tiedän, mut mä aattelin kattoo Blind Guardianin, joten ois kiva tietää että MISSÄ???
Että osaan Starojen nimmari paikkaan tulla etukäteen!!!
Meikä Ankka

rakettitulppa
Member
Posts:134
Joined:Sun Jun 10, 2007 6:26 pm

Re: Tuska 2007

Post by rakettitulppa » Sun Jul 01, 2007 12:29 pm

StratoTimo wrote:
rakettitulppa wrote:stratovarius jakaa nimmareita tuskassa huomenna lähtien klo 16.45 8)
No joo, sen mä tiedän, mut mä aattelin kattoo Blind Guardianin, joten ois kiva tietää että MISSÄ???
Että osaan Starojen nimmari paikkaan tulla etukäteen!!!
se on sielä päälavan vieressä oikeella puolella siinä ihme emp-hökkelössä, jossa muuten nightwishin rumpali on koko ajan. sainpas jo hatespheren,thunderstonen,emperorin, ja jukka nevalaisen nimmarit :D ja stratovariuksen tulee tänään...

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Tuska 2007

Post by IceBreaker » Mon Jul 02, 2007 8:02 am

Olipas mainio keikka, yleisökin tais nauttia ihan täysillä, ainakin kaikissa etummaisissa rivissä. 8) Settikin oli tosi rock, pari mukavaa vaihtelua ja speciaaleina Visions ja Hold on to Your Dream. Voin tietysti postata vielä sen koko setinkin, ellei joku muu ehdi ensin. Nyt kun se paperi on tuolla jossain... Pyrojakin oli nyt ihmeen paljon, tais TK spiikata, että festarin valinnasta. Tulipatsaitten lämpö tosiaan tuntui sinne 3-4 riviin jossa olin (aika keskellä), ja lopussa sieltä leijaili tuhkaakin päälle jonkun verran. :P

Niin ja meikähän oli siis se hemmo, joka heilutteli sitä mustaa lakanaa. :wink:

Edit postataan se settilista sitten, kun paperi löytyi. :-)

1. Hunting High and Low
2. Speed of Light
3. Paradise
4. Against the Wind
5. A Million Light Years Away
6. Phoenix
7. Twilight Symphony
8. Will My Soul Ever Rest in Peace?
9. Visions
10. Hold on to Your Dream
11. Eagleheart
12. Black Diamond
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

elwing
Jr. Member
Posts:1
Joined:Thu Aug 10, 2006 5:26 pm

Re: Tuska 2007

Post by elwing » Mon Jul 02, 2007 9:05 am

Ensimmäinen kerta Tuskassa ja ihan vain Stratojen ansiosta. Oli kyllä ainakin eturivistä katsottuna loistava keikka ja mahtavat pyrot (joskin pelästyttiin niitä kaverini kanssa joka kerta ja alettiin huutaa entistä kovempaa... :D). Mukana oli tottakai tutut yleisönhuudatuskappaleet, joiden sanat varmaan jokainen Tuska-vieras osasi ulkoa, niin että meno oli rentoa ja hyväntuulista. Kiitos.

User avatar
exe knight
Sr. Member
Posts:2551
Joined:Sat Jun 24, 2006 1:04 pm
Location:the whitefish river (siikajoki)

Re: Tuska 2007

Post by exe knight » Mon Jul 02, 2007 9:20 am

Hyvä että nautitte tuskasta, eipä ollut ainakaan tuskallista :D

User avatar
Tulikaarme
Member
Posts:106
Joined:Wed Jan 11, 2006 7:41 pm
Location:Lappajärvi, Pohjanmaa.

Re: Tuska 2007

Post by Tulikaarme » Mon Jul 02, 2007 10:15 am

IceBreaker wrote:Olipas mainio keikka, yleisökin tais nauttia ihan täysillä, ainakin kaikissa etummaisissa rivissä. 8) Settikin oli tosi rock, pari mukavaa vaihtelua ja speciaaleina Visions ja Hold on to Your Dream. Voin tietysti postata vielä sen koko setinkin, ellei joku muu ehdi ensin. Nyt kun se paperi on tuolla jossain... Pyrojakin oli nyt ihmeen paljon, tais TK spiikata, että festarin valinnasta. Tulipatsaitten lämpö tosiaan tuntui sinne 3-4 riviin jossa olin (aika keskellä), ja lopussa sieltä leijaili tuhkaakin päälle jonkun verran. :P
Allekirjoitan. Hienoa oli Tuskassa, jäi melkein harmittamaan, ettei tullut oltua paikalla muina päivinä paitsi sunnuntaina. No, ensi kesänä sitten. :)

Jos nyt pakko on jostain urputtaa, niin parista kanssajuhlijasta, joilla oli alkoholia veressä taas sen verran, että pakko oli päästä hyppimään/kaatuilemaan muiden päälle. Mutta se annettakoon anteeksi, olihan kyseessä bändin ainoa keikka Suomessa. :wink:

User avatar
Sir. Decadence
Sr. Member
Posts:1333
Joined:Tue Sep 30, 2003 12:38 pm
Location:Dreamspace
Contact:

Re: Tuska 2007

Post by Sir. Decadence » Mon Jul 02, 2007 12:58 pm

No, joo, hittiä hitin perään, kyllä kai sen ymmärtää. Tuli sieltä sentään useampikin biisi, jota en ole ennen kuullut livenä (ainakin Will My Soul..., Hold On To Your Dream ja Visions, oisko ollut Phoenix ja Million Light Years Awaykin uusia). Taisi olla meikäläinen kolmen päivän jälkeen aika poikki, mutta kyllä siinä yritti kättä ja päätä heiluttaa. Ihan kiva se Strato oli taas nähdä ja kävinpä nimmaritkin hakemassa ja bändin tyypit kättelemässä jokaisen.

Ylipäänsäkin oikein antoisat festarit, Isis ja Katatonia parhautta. Mercenarylla myös yllättävän kova keikka. 8)

Helu
Member
Posts:169
Joined:Fri Jan 24, 2003 1:57 pm
Location:Athens, Greece

Re: Tuska 2007

Post by Helu » Mon Jul 02, 2007 4:34 pm

IceBreaker wrote: 10. Hold on to Your Dream
Tuon biisin olisin halunnut kuulla livenä, nyt kyllä harmittaa :( Joka keikalla, jolla oon ollut oon odottanut kyseistä biisiä, mutta turhaan.. Ja nyt sitten ja vielä kun yleensä olen Tuskassakin ollut.. :?

rakettitulppa
Member
Posts:134
Joined:Sun Jun 10, 2007 6:26 pm

Re: Tuska 2007

Post by rakettitulppa » Mon Jul 02, 2007 5:15 pm

olipas muuten paras tuska päivä ikinä toi sunnuntai. sain destiny-kiertue paidan(miten ihmeessä niitä myytiin siellä), sain myös intermission hupparin, kotipellon nimmareita 4 kpl, tolkin nimmareita 3 kpl, porran nimmareita 2 kpl, jörgin nimmareita 3 kpl, jenssin nimmareita 3 kpl :P ja menin tolkin kanssa kuvaan. sitten se keikka oli ihan uskomattoman hyvä! olin 2. rivissä kattomassa ja seisoin tuolin päällä ja meinasin kaatuu melkeen koko ajan...settilista oli ihan "vitunkova". pyrojen takii hiukset melkeen sytty palamaan siinä lopussa :lol: kaiken kaikkiaan paras keikka missä oon ikinä ollu :D

User avatar
StratoTimo
Sr. Member
Posts:6657
Joined:Tue Apr 04, 2006 12:18 pm
Location:Suomen Chicago...Lahti!
Contact:

Re: Tuska 2007

Post by StratoTimo » Mon Jul 02, 2007 5:53 pm

rakettitulppa wrote:settilista oli ihan "vitunkova". pyrojen takii hiukset melkeen sytty palamaan siinä lopussa :lol: kaiken kaikkiaan paras keikka missä oon ikinä ollu :D
Nyt on pakko mainita, laitoin Tolkille ja Kotipellolle tossa torstaina linkin sinne Imperiumin forumille jossa oli keskustelua siitä et Stratot on se pääesiintyjä, sit sanoin et vaihtais settilistaa ettei aina ois ne samat kappaleet! Näemmä ne viestit kannatti!!!
Hitto et hieman oon ylpee!!! :shock:
Meikä Ankka

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Tuska 2007

Post by Malys » Mon Jul 02, 2007 6:44 pm

Olihan tuo Stratojen keikka jees, tosin tulpista huolimatta korvat soi keikan jälkeen. Sen siitä sai kun olin eturivissä kajareiden kohdalla, housunlahkeet lepattivat.. Koko Tuskasta on reilut 400 kuvaa otettuna, Stratojenkin keikalta paljon, pistän esille jos niistä jotkut on edes jollain tavalla asiallisia, ainakin kameran näytöstä kateltuna jees, mutta tiedä sitten.

Yritin kyllä foorumilaisia bongailla (ja mulla oli sunnuntaina Malys-paita päällä), mutta heikolla menestyksellä. :P Mainio Tuska, tuli nähtyä tuttuja, hyviä keikkoja ja ilmatkin suosi enkä edes palanut kuin ihan hintsusti käsivarresta lauantaina. Tuttuja naamoja menneiltä Tuskilta tuli vastaan ihan hyvinkin plus samat vanhat liput siellä liehui. Että semmoinen oli 7. Tuska peräjälkeen.
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

Teditin
Jr. Member
Posts:19
Joined:Wed May 18, 2005 7:43 pm

Re: Tuska 2007

Post by Teditin » Mon Jul 02, 2007 7:53 pm

Oli kyllä perkeleen kova keikka. Eturiviin sain ängettyä.Harmi vaan, kun ei Foreveria tullut, sitä on nii kiva hoilata. :D Niitä pommeja säikähdin aina ihan pirusti, siinä Black Diamondin lopussa piti laittaa kädet tulppien päälle kun ne tuli niin kovaa. Muutenkin oli kivaa Tuskassa.
Hevi tulee ja tappaa, jos jaksaa

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Tuska 2007

Post by Malys » Mon Jul 02, 2007 8:02 pm

Pommeja säikähdin minäkin, yritin ottaa kuvia niistä (hyvin osasin arvioida että kohta räjähtää) niin eiköhän kamera tärähdä kun meikä säikähtää ja kuva jostain ihan muusta kun lieskoista. :roll: Tosin tuli yks ihan hienokin, tuurilla.
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

User avatar
MetalManiac
Sr. Member
Posts:815
Joined:Sun May 09, 2004 11:10 am
Location:Ivalo, Finland

Re: Tuska 2007

Post by MetalManiac » Sun Jul 08, 2007 11:37 pm

Stratoilla oli kyllä kiistämättä Tuskan paras keikka. Päästiin jopa toiselle riville asti lauleskelemaan. Visions ja Hold On to Your Dream olivat perkeleen hyviä valintoja ja etenkin jälkimmäisen kohdalla ratkesin liitoksistani. Foreverin poisjääminen jäi kyllä harmittamaan. Bongasin jopa IceBreakerin muttei viitsitty lähteä paikoilta. :D

Voisin pistää laajempaa arviointia Tuskasta mutten jaksa juuri tällä hetkellä..
"When night falls
she cloaks the world
in impenetrable darkness.
A chill rises
from the soil
and contaminates the air
suddenly...
life has new meaning."

User avatar
StratoTimo
Sr. Member
Posts:6657
Joined:Tue Apr 04, 2006 12:18 pm
Location:Suomen Chicago...Lahti!
Contact:

Re: Tuska 2007

Post by StratoTimo » Sun Jul 08, 2007 11:51 pm

MetalManiac wrote:Stratoilla oli kyllä kiistämättä Tuskan paras keikka. Päästiin jopa toiselle riville asti lauleskelemaan. Visions ja Hold On to Your Dream olivat perkeleen hyviä valintoja ja etenkin jälkimmäisen kohdalla ratkesin liitoksistani. Foreverin poisjääminen jäi kyllä harmittamaan. Bongasin jopa IceBreakerin muttei viitsitty lähteä paikoilta. :D

Voisin pistää laajempaa arviointia Tuskasta mutten jaksa juuri tällä hetkellä..
Perkele jos oot bongannu IceBreakerin ni sun on pakko olla nähny myös mut, olin meinaa sen kaa kattoo sitä keikkaa, riviä edempänä...!
Settilistasta en jaksa enää vaivata päätä et miksei ollu sama ku aina ennen!
Kysy IB:ltä jos haluut tietää
Meikä Ankka

vee-pee
Jr. Member
Posts:13
Joined:Sat Apr 28, 2007 1:04 pm

Re: Tuska 2007

Post by vee-pee » Sat Jul 21, 2007 6:55 pm

StratoTimo wrote:
rakettitulppa wrote:settilista oli ihan "vitunkova". pyrojen takii hiukset melkeen sytty palamaan siinä lopussa :lol: kaiken kaikkiaan paras keikka missä oon ikinä ollu :D
Nyt on pakko mainita, laitoin Tolkille ja Kotipellolle tossa torstaina linkin sinne Imperiumin forumille jossa oli keskustelua siitä et Stratot on se pääesiintyjä, sit sanoin et vaihtais settilistaa ettei aina ois ne samat kappaleet! Näemmä ne viestit kannatti!!!
Hitto et hieman oon ylpee!!! :shock:
EI kannata olla ylpeä. (melkein) sama settilista kuin 2001.
Vitun Päivänsäde

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Tuska 2007

Post by IceBreaker » Sat Jul 21, 2007 6:59 pm

vee-pee wrote:EI kannata olla ylpeä. (melkein) sama settilista kuin 2001.
No kerroppas meille mitä biisejä silloin setissä oli (siis muita kuin Black Diamond ja Speed of Light)? Eagleheartia ei nyt ainakaan. :wink:
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

User avatar
StratoTimo
Sr. Member
Posts:6657
Joined:Tue Apr 04, 2006 12:18 pm
Location:Suomen Chicago...Lahti!
Contact:

Re: Tuska 2007

Post by StratoTimo » Sat Jul 21, 2007 7:04 pm

vee-pee wrote:
StratoTimo wrote:
rakettitulppa wrote:settilista oli ihan "vitunkova". pyrojen takii hiukset melkeen sytty palamaan siinä lopussa :lol: kaiken kaikkiaan paras keikka missä oon ikinä ollu :D
Nyt on pakko mainita, laitoin Tolkille ja Kotipellolle tossa torstaina linkin sinne Imperiumin forumille jossa oli keskustelua siitä et Stratot on se pääesiintyjä, sit sanoin et vaihtais settilistaa ettei aina ois ne samat kappaleet! Näemmä ne viestit kannatti!!!
Hitto et hieman oon ylpee!!! :shock:
EI kannata olla ylpeä. (melkein) sama settilista kuin 2001.
Niin no, onhan se paljon jo muuttunut ja pai tö vei, et sitte tajunnu että aikaa on jo kulunu 6vuotta! Joten onhan se jo aikas paljon...
Ja jos Stratot heittää keikan vuoden 1998 settilistalla ni sitte varmaa sanot että ei o muuttunu, sehän on sama ku 9-10vuotta sitten oli :evil:
Meikä Ankka

vee-pee
Jr. Member
Posts:13
Joined:Sat Apr 28, 2007 1:04 pm

Re: Tuska 2007

Post by vee-pee » Sat Jul 21, 2007 11:18 pm

Pointti olikin siinä Tuskan settilistassa, tämähän oli vain yksi one-off keikka. Ei kiertue.

Melkein sama biisilista kuin Tuskan 2001 ellei täysin sama.

Niin muuten sanoisinkin. Ei siinä mitään.

Stratovarius saisi muuttaa useimminkin biislistoja ja joka keikalla. Säilyisi ylläripylläri fiilis keikalla. Siis oikeasti muuttaa. Vaikka jokaiselle keikalle eri settilista.
Vitun Päivänsäde

ElDiablo
Sr. Member
Posts:1490
Joined:Sun Mar 03, 2002 5:53 pm
Contact:

Re: Tuska 2007

Post by ElDiablo » Tue Jul 24, 2007 12:10 am

Kuvia Tuskasta tuolla
'Religion is the most malevolent of all mind viruses' - Arthur C. Clarke

User avatar
StratoFactor
Sr. Member
Posts:1226
Joined:Wed Apr 20, 2005 2:13 pm
Location:Shores of Everdark

Re: Tuska 2007

Post by StratoFactor » Thu Aug 09, 2007 1:42 pm

Jepjep, tuli itsekin siellä oltua ja Strato oli ehdottomasti sunnuntain paras spektaakkeli ja samalla oikeastaan koko festarien. Helvetin hyvä meininki ja hyvät biisit oli hyvä homma. Ja bongasin myös StratoTimon keikan jälkeen kun olit kinuamassa Jörgin kapulaa. Way to go.
Aina ei pysty

User avatar
StratoTimo
Sr. Member
Posts:6657
Joined:Tue Apr 04, 2006 12:18 pm
Location:Suomen Chicago...Lahti!
Contact:

Re: Tuska 2007

Post by StratoTimo » Thu Aug 09, 2007 2:31 pm

StratoFactor wrote:Jepjep, tuli itsekin siellä oltua ja Strato oli ehdottomasti sunnuntain paras spektaakkeli ja samalla oikeastaan koko festarien. Helvetin hyvä meininki ja hyvät biisit oli hyvä homma. Ja bongasin myös StratoTimon keikan jälkeen kun olit kinuamassa Jörgin kapulaa. Way to go.
No oisit tullu juttelee, saikkos Rumpukapulan?
Kuulemma Django huus meikälle et sil on se rumpukapula mulle, mut en tiiä miksen saanu itteeni hakemaan sitä :cry: :x
Meikä Ankka

Infnity
Member
Posts:83
Joined:Wed Nov 26, 2003 2:41 pm
Location:Helsinki

Re: Tuska 2007

Post by Infnity » Sun Aug 26, 2007 9:25 pm

Tuskan keikka oli aivan mahtava.
Pojat oli todella mahtavassa kunnossa ja todella mahtava meno oli.

Straton olen nähnyt monta kymmentä kertaa ja tuo on kyllä kärkipäässä.

Tulevalta albumilta on kyllä nyt aihetta odottaa paljon =)

IceTear1
Sr. Member
Posts:311
Joined:Mon Mar 04, 2002 1:17 pm
Contact:

Re: Tuska 2007

Post by IceTear1 » Thu Aug 30, 2007 12:04 pm

Oli kyllä aivan mahtava keikka. Hyvä tunnelma ja fiilis oli katossa.

Infnity
Member
Posts:83
Joined:Wed Nov 26, 2003 2:41 pm
Location:Helsinki

Re: Tuska 2007

Post by Infnity » Tue Mar 11, 2008 10:12 pm

Tuo keikka oli kyllä uskomattoman hyvä ja taas eturivissä :D

Locked