Sonata Arctica

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
Locked
User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:
Sonata Arctica

Post by StratoPummi » Mon Jan 20, 2003 5:21 pm

;)
Last edited by StratoPummi on Thu Jan 01, 1970 2:00 am, edited 1 time in total.
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

User avatar
Katja
Sr. Member
Posts:1346
Joined:Sun Mar 03, 2002 2:08 pm
Location:oulu
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by Katja » Mon Jan 20, 2003 5:24 pm

jees tykkää ja hyvin paljon... tullu käytyä keikoilla kattomasa ja livenä bändi toimii :) Ei mutta straton kaltasta erittäin hyvää musiikkia... :D
Image

Guest

Re: Sonata Arctica

Post by Guest » Mon Jan 20, 2003 5:34 pm

Erittäin hyvä pändi. :) Parhaina kipaleina sanoisin Wolf & Raven, The Power Of One, FullMoon ja Picturing The Past. \\m/

Looney2k
Sr. Member
Posts:656
Joined:Mon Jul 15, 2002 5:17 pm
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by Looney2k » Mon Jan 20, 2003 5:38 pm

Joo onhan sonataa kuunneltu jo pari tovia ja hemmetin hyvä bändi on. Ensimmäistä levyä en omista, mutta Silencen ja Songs Of Silencen kyllä + 1 cds. Uusin levy olisi tarkoitus hankkia, sitten kun se ilimestyypi. :)
-Drink me, drink me.
sanoi:Smirnoff pullo

Guest

Re: Sonata Arctica

Post by Guest » Mon Jan 20, 2003 5:49 pm

Sonata on mielestäni maailman 10 parhaan heavybändin joukossa. Songs of Silence on mainio levy. Varsinkin Respect the Wildernessin laulu on mahtavaa.

User avatar
King of Loss
Sr. Member
Posts:1130
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:31 pm

Re: Sonata Arctica

Post by King of Loss » Mon Jan 20, 2003 5:52 pm

Tykkään kyllä:) Netissä julkaistut demobiisit iski jo silloin taannoin kovasti ja UnOpened-single tuli ostettua heti kun se kauppaan ilmestyi. Suosikkibiisejä ovat Replica, My Land, UnOpenede, Last Drop Falls, Sing in Silence, Power of One.
"Women never let you have a bite of ham. They always make you sit down for spinach."

User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by StratoPummi » Mon Jan 20, 2003 5:53 pm

kuuntelen just.. wolf&ravenia.. aikas hyvin litmanen.. hehe.. liimatainen soittaapi kitaraansa.. ootteko huomannut, että Replica kappaleessa on aivan uskomattoman hyvin soitettu basistin virka.. =P ameising.. :D
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

Keinonen
Sr. Member
Posts:337
Joined:Sun Aug 25, 2002 3:09 pm

Re: Sonata Arctica

Post by Keinonen » Mon Jan 20, 2003 6:07 pm

On aika kova bändi parhaita biisejä ovat: weballergy, wolf&raven, full moon
ja ovatpahan tehneet loistavan coverin iron maidenin biisistä die with your boots on :D varmaan parhaita covereita mitä on livenä en ole bändiä nähnyt odotellaan nyt sitä uutta levyä ja jos vaikka sitten lähtisi keikalle ;) :D
Long live rock'n roll

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by Malys » Mon Jan 20, 2003 6:15 pm

Erittäin loistava bändi, kieli pitkällä odotellaan uutta sinkkua ja albumia, vielä pitää odotella. Suunnilleen kaikki julkaisut bändiltä löytyvät, vinyyleistä puuttuu vain Ecliptican sininen versio, joka taitaa kyllä olla mahdoton operaatio löytää (kaverillani se kyllä on, pitää käydä pöllimässä se kun joskus etelässä teen visiittiä =P). Respect the Wilderness, UnOpened, The End of This Chapter, Power of One, Wolf & Raven ym. Loistavia.
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

User avatar
Beowulf
Sr. Member
Posts:529
Joined:Mon Dec 02, 2002 8:44 am
Location:Helsinki, Finland
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by Beowulf » Mon Jan 20, 2003 6:49 pm

Mainio yhtyehän tuo on... Ecliptican ja Silencen omistan ja kyllä pidän levyistä... Laulajan äänestä pidän erityisesti. Tuota livelevyä en ole kuullut ollenkaan. Onkos se hyvä???
*...Ei hyvää päivää...*

Mikko666
Sr. Member
Posts:1298
Joined:Tue Apr 16, 2002 10:38 am
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by Mikko666 » Mon Jan 20, 2003 6:53 pm

En pidä... Ei vain jotenkin iske.
Ritual slaughter
Fill up the chalice
With the essence of your life
Liquid strengths
Trapped in your veins
I crave your blood
You must die!

JuFo
Jr. Member
Posts:41
Joined:Mon Dec 30, 2002 11:39 am

Re: Sonata Arctica

Post by JuFo » Mon Jan 20, 2003 7:03 pm

joo onhan se ihan hyvä... huomaa kyl et on aika paljon stratosta vaikutteita
(parhaat kappaleet:black sheep ja blank file)
High i fly i touch the sky
Far above the frozen hearts
You can't kill my dreams
You can't kill my spirit
I was born to be free

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Sonata Arctica

Post by Malva » Mon Jan 20, 2003 7:09 pm

Jos vaikka nostettais Sonata Listassa kerrankin ykköseksi, kun se on aina jämähtänyt kolmanneksi. =P
Last edited by Malva on Mon Jan 20, 2003 5:12 pm, edited 1 time in total.

dwarflander
Member
Posts:193
Joined:Thu Jan 09, 2003 5:25 pm

Re: Sonata Arctica

Post by dwarflander » Mon Jan 20, 2003 7:12 pm

Itse erittäin tuoreena Strato -fanina täytyy myöntää että ensiksi törmäsin Sonataan ja sitten vasta Stratoon... sinänsä outoa kun näin vanhan hihnan olis pitäny jo ajat sitten bongata Tolkki & kumpp. :D Kyllä vanhan mieltä lämmittää SA:n laulu & soitto... ehkä menen keikallekin katsomaan jos vain keikkapaikalta löytyy "geriatrian" osasto =P
Pimeys, tästä eteenpäin olet minulle valoa.
(André Gide)

User avatar
Strato4ever
Sr. Member
Posts:4228
Joined:Mon Mar 04, 2002 3:56 pm
Location:Jyväskylä, Finland

Re: Sonata Arctica

Post by Strato4ever » Mon Jan 20, 2003 7:14 pm

Kolisee ja lujasti!!! :) Häpeäkseni totean että omistan vain Ecliptican ja Songs of Silencen, mutta Silencen biisti oon kuullut monesti kun oon kaverilta lainannut sen...Pitäs kyllä joskus ostaa se Silence..
Each funeral just makes
us realize, that life's
but a series of goodbyes.

Janne
Sr. Member
Posts:1286
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:05 am

Re: Sonata Arctica

Post by Janne » Mon Jan 20, 2003 7:15 pm

Muutama tasokas biisi bändillä on.

stratowiruz
Sr. Member
Posts:2451
Joined:Wed Apr 17, 2002 9:23 pm

Re: Sonata Arctica

Post by stratowiruz » Mon Jan 20, 2003 7:17 pm

Sillon joskus vuonna 1999 (?) kun netin kautta kämäsiä RM faileja tjsp kuuntelin, niin on siitä kyllä bändi korkealle noussut. Voi voi... :) Kunpa vain kuullisin uusinta levyy pian, muutamat nimeltämainitsemattomat heebot ovat jo hehkuttaneet liikaa! :D

-Tuoma$-
Member
Posts:179
Joined:Sat Oct 26, 2002 2:15 pm

Re: Sonata Arctica

Post by -Tuoma$- » Mon Jan 20, 2003 7:21 pm

Ei voi muuta sanoo ku et PERKELEEN HYVÄ BÄNDI!!!!!!!!
Minne ei normaalien soimaukset soi, missä epänormaali olla voi
~YUP: Normaalien maihinnousu

primal
Sr. Member
Posts:1229
Joined:Thu Oct 10, 2002 8:47 pm

Re: Sonata Arctica

Post by primal » Mon Jan 20, 2003 7:48 pm

Sonata on huippu bändi ja top 10 kuuluu,mutta tämän hetkinen sonatan paras biisi on minulla My Land aivan upeet sanat.
Last edited by primal on Mon Jan 20, 2003 5:51 pm, edited 1 time in total.
Escape before the others, search for privacy, make a change, close the door, without a sound hallucinations. I have my doubts.

Burning Point>Feeding The Flames.

Dethroned
Sr. Member
Posts:588
Joined:Thu Jul 25, 2002 10:52 am
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by Dethroned » Mon Jan 20, 2003 8:13 pm

Suomen paras, ehdottomasti. :)

Ite olen kuunnellut siitä Ecliptican julkaisusta saakka ja eikä ole vielä kristallisen kirkas voimametalli bändi Pohjoisesta päässyt kylmentämään, päinvastoin, lämmittää keleesti! =P

Uutta albumia odotellen, Viva Sonata Arctica!
Image

jörggi
Sr. Member
Posts:452
Joined:Wed Nov 20, 2002 4:13 pm

Re: Sonata Arctica

Post by jörggi » Mon Jan 20, 2003 8:22 pm

Kyllähän tota kuuntelee (parasta aikaa soi Black Sheep). :D
Before the summer turns to winter, before the dreams will turn to snow.

User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:

Re: Re: Sonata Arctica

Post by StratoPummi » Mon Jan 20, 2003 8:41 pm

Last edited by StratoPummi on Thu Apr 24, 2003 10:31 am, edited 1 time in total.
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Sonata Arctica

Post by Figaro1 » Mon Jan 20, 2003 9:33 pm

Levyllä bändi soittaa erittäin hyvin,mutta heti päästäänkin seuraavaan ongelmaan:

Sekä Tonyn laulu että Tommyn rumpujensoitto heittävät livenä mielestäni aivan liikaa. Jos olette livenä bändiä nähneet(tai omistatte Songs of Silencen),huomaatte että Tonyn ääni meinaan loppua aina kesken kun mies korkealta vetää,ja samaten Tommyn kanssa on käynyt monesti niin että mies aloittaa ensin biisin tuplasti levyversiota nopeammin ja pudottaa tempon puoleen biisin keskellä! Sehän on tosi outoa,puhun rumpalin syvällä rinta-äänellä siis. Jos ei pysty johonkin,ei siihen tarvitse leikkiä pystyvänsä. Toisaalta asia on myös niin että(anteeksi nyt vaan Stratovariuksen jäsenille)jos Stratofortress biisin bassoja äänitetään 7 tuntia,on kyseessä siis aivan selvä OTT biisi jollaisia siis minä ainakaan en kauhean hyvällä katso.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Sonata Arctica

Post by SirJuzzi » Mon Jan 20, 2003 10:23 pm

Nyt olen Figaron kanssa kyllä aivan samaa mieltä. Ihmettelenkin tosissani, miksei Sonata ole hommannut jostain pätevämpää rumpalia, kun ei tuo Tommy tunnu sittenkään hommaansa hallitsevan. Joskus näytti jo paranemista tapahtuneen, mutta sitten aika taasen näytti, että eipä ollutkaan.

Musiikillisesti, siis jos ihan sävellyspuolelta puhutaan, niin yhteen aikaan (ei edes kovin kauan sitten) tykkäsin bändin musiikista kovastikin, ja onhan sillä oikeasti muutama sairaan kova biisi, mutta en kyllä enää jaksa yhtäkään biisiä niiltä, kaikki kuulostaa jotenkin lelumaisilta. Tulevaisuudesta en sitten tiedä, vaikka alkaisi sama tuttu kierto taas alusta, eli ensin uudet biisit kolahtaa pirusti ja sitten parin kuukauden päästä niille jaksaa enää nauraa paskaisen naurunrähäkän...
Play the violent strings of my symphony.

User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by StratoPummi » Mon Jan 20, 2003 11:04 pm

hyvää kritiikkiä figaro ja juzzi..
kyllähän se oli tiedossa, että Sonatalla on live ongelmansa ja että rumpali on muita jäseniä jäljessä..
;)
bändi on kuitenkin livenä erittäin tasokas näistä seikoista huolimatta..
pitää nähdä puutteiden sijaan ne hyvät puolet.. :)
Sonatalla on muuten soitettu studio kappaleet liian hyvin.. kuulostaa huonommalta livenä.. tämmöistä olen kuullut muiltakin.. :(
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

Audrey
Member
Posts:127
Joined:Mon Sep 30, 2002 9:43 am

Re: Re: Sonata Arctica

Post by Audrey » Tue Jan 21, 2003 12:32 pm

StratoPummi wrote:
kyllähän se oli tiedossa, että Sonatalla on live ongelmansa ja että rumpali on muita jäseniä jäljessä..
;)
bändi on kuitenkin livenä erittäin tasokas näistä seikoista huolimatta..
Mun mielestä ei. Siis ole tasokas. Don't get me wrong, mä pidän tosi paljon Sonatasta, mutta en mä lähde keikalle niitä katsomaan. Ihan sen takia koska se shöy on niin kökköä settiä. Rumpali, laulaja, taustanauhahäröilyt. Mieluummin mä kuuntelen levyä.
On the field - with sword and shield
Amidst the din of dying man\'s wails

War is waged - and the battle will rage
Until only the righteous prevail

Haven
Sr. Member
Posts:1508
Joined:Sat Jan 18, 2003 12:31 am
Location:Eurajoki

Re: Sonata Arctica

Post by Haven » Tue Jan 21, 2003 12:51 pm

Aivan loistava bändi on, mutta ei nyt ihan parhaasta A ryhmästä! Joitain biisejä mullakin on, ja sen voin sanoa että aika monessa on jonkun muun kappaleen sävel (ei Sonatan oma)! Hyvä bändi!

NP: SONATA ARCTICA - SING IN SILENCE
..(paras kipale mitä bändi on tehnyt)..
Aya!

User avatar
Eini
Sr. Member
Posts:1077
Joined:Sat Jul 20, 2002 4:49 pm
Location:Pohjois-Pohjanmaa

Re: Sonata Arctica

Post by Eini » Tue Jan 21, 2003 1:03 pm

Sonata Arctica rules!!! Se on mun suosikkibändini Stratovariuksen jälkeen. Yhdesti olen myös keikalla ollut ja meno oli mahtava. Ainoastaan pistin keikan jälkeen merkille, et jo eronnut kosketinsoittaja vaikutti melko ärsyttävältä... No, makuasioistahan ei voi kiistellä. =P
Maailma on kuin kirja. Ne jotka eivät matkustele, lukevat vain sivun.

User avatar
King of Loss
Sr. Member
Posts:1130
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:31 pm

Re: Re: Re: Sonata Arctica

Post by King of Loss » Tue Jan 21, 2003 1:11 pm

Audrey wrote:
Mun mielestä ei. Siis ole tasokas. Don't get me wrong, mä pidän tosi paljon Sonatasta, mutta en mä lähde keikalle niitä katsomaan. Ihan sen takia koska se shöy on niin kökköä settiä. Rumpali, laulaja, taustanauhahäröilyt. Mieluummin mä kuuntelen levyä.
Kyllä mitä minä olen keikoilla ollut niin Tony on ihan mallikkaasti vetänyt. Live levyllä kyllä kuuluu aika selvästi Tonyn flunssaisuus.
Mitä noihin taustanauhahärdelleihin tulee niin ei minusta SA mitenkään erityisen paljon niitä käytä. Strato ja Nightwish käyttää aivan yhtä paljon.
"Women never let you have a bite of ham. They always make you sit down for spinach."

Audrey
Member
Posts:127
Joined:Mon Sep 30, 2002 9:43 am

Re: Re: Re: Re: Sonata Arctica

Post by Audrey » Tue Jan 21, 2003 1:26 pm

King of Loss wrote:
Kyllä mitä minä olen keikoilla ollut niin Tony on ihan mallikkaasti vetänyt. Live levyllä kyllä kuuluu aika selvästi Tonyn flunssaisuus.
Mitä noihin taustanauhahärdelleihin tulee niin ei minusta SA mitenkään erityisen paljon niitä käytä. Strato ja Nightwish käyttää aivan yhtä paljon.
No ei ole mun kohdalle sattunut sellaista keikkaa jossa Tony laulaisi mallikkaasti. Kenties mulla on vaan liian kova vaatimustaso ;)

Joo siis kyllähän varmasti Strato ja NW käyttää enemmänkin taustanauhoja, ei se määrä mua siinä niin haittaa. Mutta jos biisi alkaa taustanauhalla, eka tulee puhetta ja sitten alkaa synaosuus, niin kiippari seisoo toimettomana ja musat tulee nauhalta. Niin on se vähän pässisti hoidettu. IMHO ;)
On the field - with sword and shield
Amidst the din of dying man\'s wails

War is waged - and the battle will rage
Until only the righteous prevail

Locked