Sonata Arctica

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
Locked
Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am
Re: Re: Sonata Arctica

Post by Malva » Sat Mar 01, 2003 12:07 pm

FreedomFighter wrote:
Hmm... Tiedät olevavasi oikeassa..?
No, pidetään sulla se käsitys. :)
Mitä pitämistä siinä on kun et sitä voi vääräksikään todistaa. :)

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Sonata Arctica

Post by SirJuzzi » Sat Mar 01, 2003 12:11 pm

Edit: osui silmään ihan asiaakin. Kiva homma tuo julkasun aikaistaminen, oonkin ollu sitä mieltä että jos levy on kerran valmis ja promoja seilaa ympäri maailmaa ja nettiäkin jo niin miks ihmeessä sitä ei vois laittaa myyntiinkin... =)
Last edited by SirJuzzi on Sat Mar 01, 2003 10:17 am, edited 1 time in total.
Play the violent strings of my symphony.

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Re: Sonata Arctica

Post by Malva » Sat Mar 01, 2003 12:19 pm

SirJuzzi wrote:
Malva, ihanko on pakko joka topicci vetää sataprosenttisesti off-topicin puolelle aloittamalla aina joku lapsettavan typerä väittely jostain lapsettavan typerääkin typerämmästä asiasta, kuten onko sinulla elämää tai oletko aina oikeassa?
Onko ihan pakko nalkuttaa koko ajan? Hankkisit sinä sen elämän, niin jäisi vähemmän aikaa nalkuttaa. Tämä topikki nyt jokatapauksessa on jo offtopikin puolella, ja onko minun pakko antaa periksi jos en halua? Onko?

Ihan totta...

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Sonata Arctica

Post by Figaro1 » Sat Mar 01, 2003 2:05 pm

Muistaakseni valitin täällä jo kerran aikaisemminkin asiasta,mutta tosiaan,mitenköhän viimeiset viestit liittyvät Sonataan?

Tässä forumissa on jostain syystä enemmän sääntö kuin poikkeus se että kaikki,tarkoitan kaikki,topicit lähtevät viimeistään kaksi päivää syntymänsä jälkeen täysin eri aihepiiriin ja usein vielä niin että kaksi henkiöä viestii toisilleen tyyliin juupas-eipäs. Yäk.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Sonata Arctica

Post by SirJuzzi » Sat Mar 01, 2003 4:28 pm

No voi hemmetti Malva, mistä ihmeestä se johtuu että siinä vaiheessa kun _minä_ puutun peliin niin se olen minä joka nalkuttaa? Etkö huomaa kuka tässä tekee ja mitä, useamman viestin verran ennenkuin avaan suuni? En olisi täällä nalkuttamassa sanaakaan, jos sinäkin suostuisit välillä myöntämään tappiosi tai muuten vaan kyllästyisit tuohon kinastelemiseen. Typerää että näinkin iso palstan postauksista sisältää sun väittelyä jonkun toisen kanssa. Minun tarkoitukseni olisi koittaa lopettaa se väittely, ei liittyä siihen...
Play the violent strings of my symphony.

User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by StratoPummi » Sat Mar 01, 2003 4:35 pm

:D
Last edited by StratoPummi on Sat Mar 01, 2003 2:38 pm, edited 1 time in total.
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Sonata Arctica

Post by Malva » Sat Mar 01, 2003 8:06 pm

Voi hellanlettas! :eek: :eek: :eek:

Voisinpas laittaa tässä välissä jotain sonataan liittyvää, mutta enpä taida laitakaan kun täällä vain nalkutetaan.

Jussiseni, sinähän se nalkutat, minä kiistelen, vaihdan mielipiteitä. Ja nyt minun pitää tehdä sitä sinun kanssasi. Tarkoitanpahan vain, että mitäs jos lopetetaan keskustelu täältä kokonaan niin voit olla tyytyväinen? Eriäviä mielipiteitähän ei saa sanoa.

Pummi, luetunymmärtämisessäsi on vikaa jos et mitään huomannut.

Minä en tässä nytkään postailisi, jos te joskus menisitte hiukan itseennekin.

Figaro, joo-o, ja edelleen kehotan sinua ottamaan selvää topikin evoluutiosta; luetko sinä edes muiden posteja kun et koskaan näy kommentoivan mihinkään? Kerran aiemmin jo kehotin, näemmä et edes lukenut.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Sonata Arctica

Post by SirJuzzi » Sat Mar 01, 2003 9:59 pm

"Minä en tässä nyt postailisi, jos te joskus menisitte hiukan itseennekin." Kaikkien muiden pitäisi, sinun ei tarvitsisi? Näytä meille mallia, jos onnistuu. Jos ei onnistu, niin älä sitten käske tekemään asioita joihin et itsekään pysty.
Play the violent strings of my symphony.

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Sonata Arctica

Post by Malva » Sat Mar 01, 2003 11:37 pm

En käskekään. En ikinä ole käskenyt enkä käske. En ole tekopyhä. Minä olen varsin tietoinen omasta itsestäni ja tekosistani. Kannan myös täyden vastuun.

Sietäisi sinunkin kokeilla, ennenkuin muita syyttelet.

Destrarius
Sr. Member
Posts:1094
Joined:Fri Oct 04, 2002 4:50 pm

Re: Sonata Arctica

Post by Destrarius » Sun Mar 02, 2003 11:07 am

:eyes
Last edited by Destrarius on Sun Mar 02, 2003 9:10 am, edited 1 time in total.

stratowiruz
Sr. Member
Posts:2451
Joined:Wed Apr 17, 2002 9:23 pm

Re: Sonata Arctica

Post by stratowiruz » Sun Mar 02, 2003 11:13 am

Olen samaa mieltä, tätä julkista riitelyä/sanasotaa voisi vähentää. Ja todellakin ne "private message" jutut on keksitty. Nykyää jopa helpompi lähettää, kun voi tuosta viestin alta valita sen. Alkaa mennä niiiin naurettavaksi, grrr...

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Sonata Arctica

Post by Malva » Sun Mar 02, 2003 11:40 am

D ja H, onko se minun vikani, jos ihmiset eivät pidä minusta suorien mielipiteiteni vuoksi? Ja jos minua julkisesti haukutaan, minä myös julkisesti puolustaudun. Jos minua yksityisviestillä haukutaan, minä myös yksityisesti puolustaudun.

Pitäisikö minun vain antaa kaikkien haukkua minua? Enkö saisi puolustautua?

Destrarius
Sr. Member
Posts:1094
Joined:Fri Oct 04, 2002 4:50 pm

Re: Sonata Arctica

Post by Destrarius » Sun Mar 02, 2003 11:49 am

Kukaan ei sitä sanonut. Eikä se ole sinun vikasi että ihmiset ei pidä suorapuheisista ihmisitä(eikä kai sekään ole minun vikani että sie vihaat miua miun mielipiteiden takia...ihan vaan huomautuksena että vaikka asia onkin niin niin ei se silti siua nosta jalustalle koska loppujen lopuksi sie olet ihan samanlainen kuin muutkin...se vaan on ihmis luonto...).
Mutta jos teidän on ihan pakko tapella ja haluat ilmottaa ihan julkisesti siitä että haluat puolustautua niin etkö voisi pitää riidan lyhyenä tai sitten ilmoittaa vain että jatkat sitä PM:n välityksellä, ettei muiden tarvitsisi joutua lukemaan pelkkiä riitoja ja etsimään sieltä seasta jotain aiheeseen liittyvää? Ihan ystävällismielinen pyyntö vain. :(

:eyes

Xeemu
Member
Posts:179
Joined:Wed Nov 27, 2002 2:14 pm

Re: Sonata Arctica

Post by Xeemu » Sun Mar 02, 2003 12:34 pm

Hyvähän tuo on...
Ainut paska juttu on se, että ne antaa noille japanialaisille liikaa etuja. Siellähän Winterheart's Guild on jo julkastu...prkl

stratowiruz
Sr. Member
Posts:2451
Joined:Wed Apr 17, 2002 9:23 pm

Re: Re: Sonata Arctica

Post by stratowiruz » Sun Mar 02, 2003 12:54 pm

"...onko se minun vikani, jos ihmiset eivät pidä minusta suorien mielipiteiteni vuoksi?"

Ei, tai on osaksi... koska suorapuheisuus usein aiheuttaa riitoja/sanasotia. Itse kerjään usein myös ihan samaa, mutta koitan hillitä itseäni olemalla hiljaa. En siis vain vaikenemalla, toki tarpeen mukaan puolustaudun. Mutta annan usein jengin/pösilöiden pitää omat mielipiteensä, ja itse koitan noukkia parhaat jos koen jonkun asian olevan "oikeammassa".

"Ja jos minua julkisesti haukutaan, minä myös julkisesti puolustaudun."

Loogista... osaksi. Mutta hieman sama kuin, että pomo haukkuu töissä minut asiakkaiden kuullen ja sitten avaudun hänelle asiakkaan kuullen. Olisi fiksumpaa - minun mielestä - hoitaa asiat hieman taka-alalla. Ei tarttis kaikkien sivullisten "kärsiä" rinnalla, toki välillä sekin on vain hyväksi. Kun puhutaan täysin yhteisestä hyvästä. Onko tämä sitte sellanen, osaksi joo...

"Jos minua yksityisviestillä haukutaan, minä myös yksityisesti puolustaudun."

Fiksua... tähän itse koittaisin vain pyrkiä, toki tässä asiassa KAIKKI ME voisimme oppia jotain, eli välttää näitä kahnauksia, ja puhua ne yksityisesti. Ja hei, älkää sanoko, etteikö saisi julkisesti kohtaa mitää sanoa vastaan! Saa sanoa, mutta pyritään opettelemaan asiallinen tapa, tapelkaa keskenää metsässä... tai saunan takana on vielä tilaa.

"Pitäisikö minun vain antaa kaikkien haukkua minua?"

Kyllä ja ei... lue ylempää. Ja kertauksen vuoksi: olemalla hiljaa, tai ykstyisviestillä kertoa asiasta asianomaiselle taholle. Eli jos julkisesti tulee kuraa niskaan, niin ei viitsisi ottaa kaikista hernettä nenää. Koska kukaan maailmassa olevista IHMISISTÄ ei ole täydellinen, vaikka jotkut niin luulevatkin. (Enkä osoita sormella ketään, mutta tiedän/tunnen sellasia useita.)

"Enkö saisi puolustautua?"

Saat... mutta tapa jolla me ihmiset teemme, on usein naurettava. Siinä alkaa sellanen kamala puolustus, että: 'en minä mutta kun nuo muut', taikka: 'en minä, mutta olosuhteet'. Siis ihan kun ei olisi koskaan itsessä mitää vikaa. Maailmassa joutuu asioita hyväksymään, nielemään välillä ylpeytensä. Mutta siitäkin huolimatta elämä jatkuu toistaiseksi!

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Sonata Arctica

Post by Malva » Sun Mar 02, 2003 1:04 pm

Meni topikkikin raiteilleen ja ihmiset voi lakata valittamasta. =P
Last edited by Malva on Sun Mar 02, 2003 12:17 pm, edited 1 time in total.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Sonata Arctica

Post by SirJuzzi » Sun Mar 02, 2003 1:13 pm

Niinpä, jos jokaiseen haukkuun vastaa haukulla ja kostoon kostolla, niin siisä seuraa vain loputtoman pitkä kierre, joka päättyy siihen että moderaattorit yhtyy leikkiin.

Mutta mitäs luulette, pomppaako Winterheart's Guild suoraan listaykköseksi? Tuo Victoria's Secret oli ihan odotettavissa.
:)
Play the violent strings of my symphony.

Haven
Sr. Member
Posts:1508
Joined:Sat Jan 18, 2003 12:31 am
Location:Eurajoki

Re: Sonata Arctica

Post by Haven » Sun Mar 02, 2003 1:46 pm

Winterheart's Guild menee ykköseksi! Aivan varmasti :)

np: Sonata - Victoria's Secret
Aya!

stratowiruz
Sr. Member
Posts:2451
Joined:Wed Apr 17, 2002 9:23 pm

Re: Sonata Arctica

Post by stratowiruz » Sun Mar 02, 2003 1:47 pm

Aika hyvä juttu, jos näin kävi. Darude on syrjäytetty ekan viikon jälkeen!
Joka tosin ei ollut ihme, että meni ykköseksi ensin... radiosoitto tavaraa.

User avatar
Katja
Sr. Member
Posts:1346
Joined:Sun Mar 03, 2002 2:08 pm
Location:oulu
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by Katja » Sun Mar 02, 2003 2:06 pm

hmmm...onko todellaki käyny niin että sonatasta on tullu suositumpi kuin stratosta?! kun sonata listaykkösenä sentää oli...strato ei sinne päässyt....
Image

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Re: Sonata Arctica

Post by Malva » Sun Mar 02, 2003 2:19 pm

Katja wrote:
hmmm...onko todellaki käyny niin että sonatasta on tullu suositumpi kuin stratosta?! kun sonata listaykkösenä sentää oli...strato ei sinne päässyt....
Voipi olla... En kyllä tiedä miksi. Ehkäpä se johtuu siitä, että Strato on vanha ja Sonata nuori... En kyllä mene vannomaan tuota.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Sonata Arctica

Post by SirJuzzi » Sun Mar 02, 2003 2:32 pm

Tuokin voi olla totta. Kuitenkin mielestäni Sonatan musiikissa kuuluu jollain tapaa se nuoruus, se ei ole niin jäykkää kuin Strato, tai jotain. Vaikea selittää. Mutta luulisin, että suurelle osalle kansaamme Sonata on jotenkin kuunneltavampaa kuin Strato.

Hassua muuten, Sonatalla on hirmu paljon saman tyyppisiä melodioita, joita mulla pyörii päässäni ja joista koitan välillä jotain biisintynkää vääntää, vaihtelevalla menestyksellä.
Play the violent strings of my symphony.

classic
Member
Posts:221
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:23 pm

Re: Sonata Arctica

Post by classic » Sun Mar 02, 2003 2:55 pm

Ehkä sonatan musiikki on jollain tapaa helpompaa ja sitäkautta se on suositumpi. Jos miettii kappaleiden pituuksia, niin strato ei ole kovin helppo pala suurimmalle osalle ainakaan elementsin myötä. Henkilökohtaisesti minulle on käynyt niin kun kuulee sonatan uusia levyjä ensimmäistä kertaa, niin ne iskevät aina todella kovaa. Mutta jostain syystä niihin sitten kyllästyy eikä niitä enää halua kuulla. Strato kuulostaa uutena hieman heikommalle kuin sonata mutta ne biisit ei kuitenkaan kuole :) Kummallista..

Miten lie jos strato tekisi levyllisen kappaleita tyyliin Eagleheart niin kuinka suosittu bändi siitä tulisi?

Looney2k
Sr. Member
Posts:656
Joined:Mon Jul 15, 2002 5:17 pm
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by Looney2k » Sun Mar 02, 2003 3:41 pm

Katselin tuossa Hockey Nightia ja havahduin, kun soittivat Sonatan Victoria's Secretin. Ihan mukavalta kuulostaa. Kuulin sen ensimmäistä kertaa, koska en ole jaksanut ostaa singleä. :)
-Drink me, drink me.
sanoi:Smirnoff pullo

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by Malys » Sun Mar 02, 2003 5:35 pm

Ohhoh, ykköseksi meni.. Tuliko tuon johdosta mitään haastattelua, jos joku sattui kuuntelemaan?
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Re: Sonata Arctica

Post by Malva » Sun Mar 02, 2003 6:17 pm

Malys wrote:
Ohhoh, ykköseksi meni.. Tuliko tuon johdosta mitään haastattelua, jos joku sattui kuuntelemaan?
En prkle ehtiny kuulla. :(

Mutta sitten ei ensi -, mutta sitä seuraavana viikolla nostetaan ykköseksi.:)

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by Malys » Sun Mar 02, 2003 6:24 pm

Last edited by Malys on Thu Jan 01, 1970 2:00 am, edited 1 time in total.
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

User avatar
King of Loss
Sr. Member
Posts:1130
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:31 pm

Re: Re: Sonata Arctica

Post by King of Loss » Sun Mar 02, 2003 7:12 pm

Uudistuksia Sonatan sivuilla? Ihan vakavisssasiko kysyit?=P
Last edited by King of Loss on Sun Mar 02, 2003 5:12 pm, edited 1 time in total.
"Women never let you have a bite of ham. They always make you sit down for spinach."

User avatar
Strato4ever
Sr. Member
Posts:4228
Joined:Mon Mar 04, 2002 3:56 pm
Location:Jyväskylä, Finland

Re: Sonata Arctica

Post by Strato4ever » Sun Mar 02, 2003 7:29 pm

jaa-a...jos on uudistuksia, niin voisivat EHKÄ ilmoittaa niistä sivuillaan...Mutta kaippa niillä on serveri kaatunut tai jotain..
Each funeral just makes
us realize, that life's
but a series of goodbyes.

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by Malys » Sun Mar 02, 2003 7:42 pm

S4E: Mutta jos serveri olisi kaatunut, niin luulisi että edes etusivu ei toimi, mulla toimii.
Last edited by Malys on Sun Mar 02, 2003 5:42 pm, edited 1 time in total.
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

Locked