Kyllä tänä aamuna mökiltä palaillessani ajattelin, että on niin syksyisen näköistä kun vain voi olla; synkkää, harmaata ja sateista, vain lehdet puuttui maasta! Mutta eipä silti vielä masennuta, uskon vakaasti, että vielä on kesää jäljellä, vielä tulee kauniita päiviä jne...
Minä aloitin kolmen viikon kesälomani viikkoa ennen juhannusta. Alkuloma kului lähinnä kodin ja mökin väliä pyöräillessä, lukiessa ja nettaillessa. Kävin myöskin tosi upealla viikonlopun pituisella melontareissulla! Talviturkin heitin jo vappuna!
Isän sydäninfrakti pysäytti puolessa välissä lomaa, ja loppuloma menikin sitten sitä ihmetellessä. Peruutin sitten esim. risteilyn ja muutamia muita lomasuunnitelmia.
Yllättävää kyllä, mun mielestä mulla oli ihan hyvät lomasäät, vaikka kaikki muut ovatkin valittaneet. Mä ajattelen jotenkin niin positiivisesti, että jos sateisessa päivässä on yksi aurinkoinen tunti, niin muistan sen aurinkoisena päivänä! Juhannuksenakin oli saaristossa niin mahtavat kelit, että siitä riitti hyvää mieltä moneksi viikoksi! Eikä mua muutenkaan pikku sade haittaa!
Festareilla tuli käytyä normaalia vähemmän. Kävin ainoastaan Saunassa ja Tuskassa, yleensä on ollut tapana käydä myös Ruisrockissa ja Ankassa, mutta tänä vuonna ne jäi väliin. Muutamilla muilla keikoilla on tullut käytyä, tosin kesä on kyllä ollut keikkojen suhteen melko hiljaista. Ulkona olen muuten sitten käynyt tosi paljon, terasseilla istunut alvariinsa ja baareissa kolunnut ihan liiankin kanssa.
Töissä olen nyt ollut muutaman viikon, teen tämän kesän ajan vain pelkkää yövuoroa. Sopii mulle oikein hyvin! Ei aamuheräämisiä, ja vapaapäiviäkin on tavallista enemmän. Nyt sitten odottelen vielä elokuun lopulla olevaa viikon lomaa; silloin on tarkoituksena suunnistaa Kreetalle. Sitten saa jo syksy tullakin!

Great Power gives me a freakin' headache.