Todella toimiva porukka se Sonata kyllä on, vaikka siitä sanotaan aina silloin tällöin, ettei se ole kovin vaikuttava livenä. Itse pidän enemmän yhtyeen vanhemmasta tuotannosta johtuen siitä syystä, että Stratofanina kaikki edes vähäsen samaan suuntaan soittavat yhtyeet ja biisit kuulostavat hyvältä tai jopa erinomaiselta. Samasta syystä minulle se oikea kosketinsoittaja on suureksi Jens-faniksi itseään kutsuva Mikko Härkin eikä nykyinen Henkka. Myöskin Mikon tilutukset + todella toimivat piano-osuudet Tallulahissa ja The End of This Chapterissä uppoavat minuun paremmin kuin Henkan vedot ja lisäksi niistä kuuluu se, että soittaja on todellinen ammattilainen tai jos ei ihan niin prkleen lahjakas. Samaten Henkan kannettava keyppari ei oikein vaikuta minuun.
Albumeista sanoisin, että uusin Reckoning Night on loistava levy ja vuoden 2004 parhaita levyjä, mutta ei toimi ihan niin hyvin kuin kaksi ensimmäistä. Wildfire jäi vähän kaivelemaan ja TBWWtBaRP (huh mikä nimi

) ei näytä avautuvan minulle ollenkaan. Onkohan se jopa liian melankolinen, ainut SA-biisi joka saa minut välillä jopa voimaan pahoin.

Mutta kyllä RN ajaa WHG:n ohi omasta mielestäni. WHG kuulostaa minusta varsin hajanaiselta hyvin toimivaan RN:ään ja yhtenäiseen Eclipticaan verrattuna ja lisäksi Tonyn muutamat todella vaikeat lyriikat eivät avaudu kenties huonon englannintaioni tai Tonyn nerouden ansiosta. Muttei edes nykyinen englanninopettajakaan (nyk. AMK:ssa entinen lukion opettaja) tiennyt kaikkia niitä sanoja tai sananparsia joita päätin häneltä varmuuden vuoksi tiedustella. (mm. a vail) Varsinkin Champagne Bath on IMHO vaikea biisi sillä siinä jos missä Tonyn kielellinen lahjakkuus pääsee esiin.
Voisin ehkä väittää Eclipticaa yhtyeen parhaaksi levyksi tai ainakin Stratomaisimmaksi, mutta se ei näytä kestävän kovin montaa kuuntelukertaa. Silence on siinä määrin parempi ja lisäksi Timo heittää yhden säkeen False News Travel Fastissa, vaikka sisältääkin muutaman todella imelän biisin.

"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"