astuin sitten puotiin ja koskenkorvaa ostin
pyörin umpitunnelissa kukuin niinkuin käki
haistakoon nyt paskat koko tuoremehu väki
chorus:
alko pistää pulloon ja minä kaadan kalloon, yhteistyöllä vaan me nää hommat hoidetaan
alko pistää pulloon ja minä kaadan kalloon, yhteistyöllä hommat hoidetaan
keskikalja se on vain ripulia rahvaan
tämä koura tarttuu vain alkon ovenkahvaan
prosenteista pyörryksissä munuaiset möyrii
maksa pyytää armoa ja yläpääkin höyrii
(chorus)
toiset ottaa harvoin ja toiset eivät koskaan
haistakoon ne huilun, en kuulu siihen roskaan
puolitoista kierrosta mä kierrän vasemmalle
sitte pullo huulille ja kurkkutorvi alle
(chorus)
Ylläoleva kirjoitus on Irwin Goodmanin levyttämästä Alko pistää pulloon-kappaleesta.
Miten on? Maistuuko viina, roikkuuko syöpäkääryle suupielessä? Himoa pilleripurkille tai vesipiipulle?
Itse olen hieman huolissani päihteiden käytöstäni. Syksy tuli vietettyä enimmäkseen harmaassa lähiössä ja hengailin usein parin kaverin kanssa jotka ovat vaarassa jämähtää loppuiäkseen samaan kuvioon. Duuniin ja kapakkaan. Ja itse sain rauhoittavia kaverilta kun tuli niin paha olo. Jouduin oikeasti järjettömiin tilanteisiin kaupungissa, tekemättä mitään väärää. Rauhoittavien käyttö vaan lisää päiväaikaista ahdistusta joten onneksi en jäänyt niihin koukkuun. Monet jäävät siihen sekakäyttöjuttuun koukkuun. Olen itse syönyt elämässäni ehkä 5-10 kolmiolääkettä mutta juonut satoja litroja puhdasta alkoholia ja käryttänyt 10 vuoden aikana tuhansia savukkeita. On tässä jotain muitakin savuja vedetty.
Olemme nykyaikoina fyysisesti terveempiä kuin ennen, mutta miksi on niin paha olo?
Onko tämä niin synkkää aikaa?
Välillä olen harrastanut kaikenlaista liikuntaa pitääkseni kuntoa yllä. Vanhemmiten olen laiskistunut. Kuolemakin käy usein mielessä kun tietää että ihmisiä putoilee jatkuvasti eikä tiedä milloin täältä itse kukin lähtee. Oma elämä on mennyt selvästi synkempään suuntaan vaikka yritän nousta siitä paskasta.
Tämmöistä tilitystä. Mielipiteitä päihteiden käytöstä? Omia kokemuksia, läheisten ongelmia?
Tästä samasta aiheesta saattaa olla jo aikaisempi topicci mutta en ole hirveämmin etsiskellyt.
Terveisin Sinnikäs hulttio-77